@Henk, en nu wordt het helaas pure quatsch wat je schrijft.
Henk Toeter schreef:Wat ik met mijn verhaal duidelijk wil maken is dat we onszelf niet moeten beperken in ons denken.
Hier begint het al. Newmikey heeft heel duidelijk gemaakt hoe homeopathie en alle andere alternatieve "geneeskunde" een werking kan aantonen. Het hoe ontbreekt dan nog, maar het "dat het werkt" is wel te laten zien. Doch ook hier, juist de alternatieve wereld verzet zich.
Henk Toeter schreef: We weten nog zo weinig dat we helemaal niet in staat zijn om dingen als homeopathie weg te zetten als onzin. We zitten nog in de onderzoeksfase en die kan nog best een tijdje duren.
Vreemd toch dat homeopathie al 220 jaar in die onderzoeksfase zit en reguliere geneeskunde gigantische sprongen maakt. We weten al heel veel. Dat we weinig weten is een leugen.
Henk Toeter schreef: Sommige hier willen zo graag dat zaken aangetoond worden, maar ik sluit niet uit dat er nog niets aangetoond kán worden. Dat dit niet mogelijk is door de beperkte meetapparatuur waar de wetenschap mee werkt. Nog niet zo lang geleden wist iedereen zeker dat de Aarde plat was en over honderden jaren is reizen tussen Mars en Amsterdam de normaalste zaak van de wereld. Dat klinkt misschien vreemd, maar denk terug aan toen je de eerste smartphone zag functioneren (terwijl je nog met een Nokia rondliep) en hoe het voelt als je straks wordt ingehaald door de eerste zelfrijdende auto.
Je haalt nu een aantal dingen aan die werkelijk niets met elkaar te maken hebben; en daarna ga ik toch weer terug naar wat Newmikey eerder al schreef, en ik hierboven herhaalde.
Trouwens, hoe lang geleden is het dat iedereen wist dat de aarde plat is? Dat is namelijk een fabel dat het zo recent is dat we dit wisten en zelfs als die fabel correct is hebben we het over een paar honderd jaar; in de huidige wetenschap en de snelheid ervan is dat een eeuwigheid. In het boek "Een Opgeruimde Geest" beschrijft de auteur, professor Daniel Levitin dat er de afgelopen 20 jaar meer kennis is "vrijgekomen", lees is ontdekt, dan in de afgelopen 2500 jaar daarvoor. Ook op medisch vlak.
En toch weten we nog zo weinig? Toch staan we nog de in de onderzoeksfase? Al meer dan 200 jaar? Toch is de meetapparatuur nog beperkt? Op basis waarvan concludeer jij dat Henk Toeter?
Henk Toeter schreef:Misschien duurt het nog 10 of 50 of 200 jaar, maar we worden steeds wijzer. Ik sluit niet uit dat er over 20 jaar gelachen wordt over ons denken over homeopathie van vandaag de dag.
Duh, natuurlijk stijgt ons kennisniveau. Maar waarom zouden we over 20 jaar wel een werking kunnen aantonen bij homeopathie waar nu blijkt dat er geen werking is? Welke nieuwe methode gaan we uitvinden om waar nu statistisch geen significant verschil is tussen suikerwater als medicijn en homeopathie als medicijn dat er dan wel is?