LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia / Basiq air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
erica / aramata

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door erica / aramata »

Dooby bedankt voor je reactie.
Ik heb zelf ook regelmatig gevlogen naar Thailand en Singapore (11 en 12 uur) Daar kreeg je inderdaad alles gratis en zoveel je maar wilt.

Maar we hebben het hier over Transavia en een vlucht naar Afrika (Gambia). Op de site van Transavia staat alles vermeldt maar alleen voor europese vluchten. En volgens mij hoort Afrika nog steeds niet bij Europa.. of ik moet me vergissen.. :wink:
Maar het feit blijft wel dat ik vindt dat er op zijn minst koffie/thee/water gratis moet zijn op een vlucht van 6 tot 8 uur.. het eten of frisdrank doet mij ook niet zoveel..

erica

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Leg het eens voor aan de maatschappijen.Ik ben het helenmaal met jou eens En ik had het ook over verre bestemmingen.Maar maak eens een brief zet het hierop deze pagina en laat iedereen de kans krijgen om te tekenen en dan door sturen Wie weet komt er reactie daarop en met veel handtekeningen kan je toch al een eind komen.Het was maareen idee..Je kan het doorsturen naar schiphol en misschien naar de de minister van verkeer.Denk ermaar eens over. Ik weet het anders ook niet.Ik wens je succes en wijsheid toe.
Groetjes van ...Nel

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Dooby Nel,

Ik moet even wat rechtzetten betr. de service aan boord bij Martinair.
Zover mij bekend krijg je bij Martinair nog eten aan boord.
Bij het reisbureau hadden ze ons verteld dat ook Martinair dit seizoen ging werken met dezelfde formule als Transavia.
Echter zoals nu blijkt, nog even uitgesteld.
Inmiddels is ook Dutchbird per 1 apr. overgestapt op dit concept, maar daar kun je bij boeken opgeven of je gebruik wilt maken van eten aan boord. Tegen betaling uiteraard. Dit kan niet meer in het vliegtuig zelf, moet dus van tevoren opgegeven worden.

Ik las ook dat je dit jaar naar Karpathos gaat.
Wij zijn daar vorig jaar geweest (ook met Transavia), mooi eiland.
We logeerden in Pigadia vlakbij de haven.
Vorig jaar had Transavia ook al de á la carte service, echter op de vlucht naar Karpathos weer gewoon zoals vanouds eten aan boord.
Nu zijn alle Transavia vluchten á la carte.

gr.
Louis

Dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Dooby »

Hoi Louis
Ja het is een schitterend eiland waar we al aardig gweest zijn vlak bij pigadia.Heerlijk eten daar aan de haven.o.a Sofia;s place en Odisuis.Heerlijk en we zaten daar bij appartenmentewn complex Romantica en ook verleden jaar Journy;s end ook een fijn complex Dus is het voor ons een geliefd eiland !!!!!.En heel fijne dierbare herinneringen. Ik denk er veel aan terug.Maar dat van martin air weten wij het al maar heel erg bedankt.Heb je ook niet het gevoel dat je daar weer naar terug gaat naar Karpathos ??? wij wel.Maar ik heb ook de pagina van Karpathos in mijn c.p opgeslagen en dan lees ik altijd het messing bord van mensen die reacties geven en dan reageren wij er ook op die mailtjes Heel leuk is dat en is daar opgeplaatst door Henk op Laak met veel tips.Nu Louis ik groet je en nog bedankt en hoop dat je dat eiland niet zal vergeten.
Nel

erica / aramata

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door erica / aramata »

Ik had al een mail gestuurd naar Transavia maar kreeg een standaard antwoord terug. Maar mijn vraag was/is dus nog niet beantwoord. Zie hier onder. Heb dus nog maar een mail gestuurd eens kijken wat ik hier voor antwoord op krijg.
Dus nog even afwachten. maar misschien begrijp ik het allemaal wel niet. Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat de ala cart menu kaart op het internet te vinden is. kopje koffie/thee kost 1.80euro en een broodje al gauw 4 euro. Alleen water het ik niet kunnen vinden zou dat dan toch gratis zijn????????? Hier kun je van te voren al kijken wat je wilt uitgeven in de lucht. hahahahaaha.



Hartelijk dank voor uw e-mail.

De bestemming Gambia is een charterbestemming. Het belangrijkste kenmerk van een chartervlucht is dat de stoelen verkocht zijn aan touroperators en ter verkoop worden aangeboden bij reisbureaus,
vaak in combinatie met accomodatie en/of autohuur. Om voor deze bestemming een boeking te maken en voor verdere informatie betreffende deze bestemming, kunt u contact opnemen met
uw reisbureau.

Met vriendelijke groet,


Transavia Customer Contact Center

Telefoonnummer 0900 0700

gaste

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door gaste »

Daar Gambia een charterbestemming is (de reisorganisatie huurt een vliegtuig, in dit geval bij Transavia) kunt U alleen bij de reisorganisatie of Uw reisbureau vragen wat er aan boord verstrekt wordt en of dit gratis is of niet. De reisorganisatie betaalt dit namelijk en niet Transavia.

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Dit wordt een gebed zonder eind Erica We weten het en jij weet het nu ook en eten of zonder dat is voor de mensen nu duidelijk.En vooral op lange vluchten.Probeer ermee te leven en verders weet ik het ook niet meer.Misschien komen er nog bruikbare informatie binnen voor je. En daar zal je het ermee moeten doen lieve Erica !!!!!!!!!!
veel succes ermee.!!! Nel :wink: :roll: :shock: :lol:

erica / aramata

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door erica / aramata »

naar mijn mening is dit gewoon een standaaard antwoord. Ik heb het ook nagevraagd bij de gene waar ik het ticket geboekt heb krijg ik te horen. Transavia heeft alles uitgekleed.
Dus wie regelt het nu??????????? dat zou ik nu wel eens willen weten. Dit is nu typisch een geval van kastje naar de muur..

Dat ik geen eten krijg ala. maar geen drinken dat vindt ik nog steeds niet kunnen op een vlucht van minimaal 6 uur.
Je moet juist drinken in een vliegtuig om o.a. trombose te kunnen voorkomen.En vergeet ook bewegen niet, maar ja dat is al moeilijk als je bijna geen been ruimte hebt. Dus ik loop/sta veel tijdens een vlucht. Ik wil geen trombose.

Ik neem zelf wel drinken mee maar het gaat me nu om het principe op zo'n lange vlucht van minimaal 6 uur!!!!!!!!!!!!

Inmiddels heb ik ook alvernomen dat Transavia ook de handbagage weegt. Dus niet meer dan 5kg mag je maar meenemen als hand bagage en 20kg voor in het ruim.

toch wens ik iedereen een goede vakantie toe.....

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt Erica en voor jou ook een hele fijn vlucht en een fijne vakantie
Geniet er maar flink van en laat iets van je horen als je terug bent :!: :!: :lol: :wink: En toch nog goede informatie voor jou gewenst. nel

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

Ja het is een schitterend eiland waar we al aardig gweest zijn vlak bij pigadia.Heerlijk eten daar aan de haven.o.a Sofia;s place en Odisuis.
Kalispèra Nel,

Lekker eten bij Sofia, waar het elke avond toch maar weer vol zit.
De "saganaki-man" (gebakken kaas in vuur en vlam), maar dat voor"diegenen die er geweest zijn, een atractie op zich.
Lekkere knapperige oliebolletjes met honing en kaneel bij Sofia, heeeeerlijk.
1e week 'n aantal eettentjes uitgeprobeerd, maar Sofia's Place is toch wel het lekkerste (vinden wij).

Wij logeerden in Regina (achter de kerk). Een aantal excursies gedaan (wandeltochten).

Mooi eiland, voor ons 2 weken genoeg, misschien in najaar nog 'n keer als het weer gaat kriebelen.
Griekenland is ons favouriete land geworden na veelvuldig naar Spanje te zijn geweest.
En laat iedereen nou maar lekker naar Turkije gaan, hebben wij het lekker rustig.

A.s. maandag 14 juni: Griekenland, Kreta, here we come again.....(5x)

Dag Nel, veel plezier op Karpathos en de andere Griekse eilanden.

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Heel hartelijk bedankt mensen en regina is ons bekend En iedere keer als Sofie kwam met de louka madas die oliebolletjes zei ik altijd tegen haar Happy new yar.En zodoende als we bij haar kwamen zei ze het tegen ons.Wij waren eerst 5 jaar op kreta en nu _ jaar op karpathos en nu voor 5de keer op samos enu dezemaand voor 1ste keer op lefkas en in in oktober naar samos.zie ik tevens vrienden weer .En volgend jaar weer naar karpathos ons huwelijks dag te vieren. Lieve mensen ik wens jullie een fijne vakantie en heel mooi weer En dans de sartaki En voor het drankje JAMAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nel :wink: :lol: :lol: :D

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

P.S 7 jaar op karpathos en volgend jaar word het de 8ste jaar
Nel

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

Nou Nel, zo te lezen heb ik wel veel gemist hè? Wij waren nog nooit in Griekenland of èèn van de eilanden geweest, maar als ik dit allemaal zo lees, moet het er toch maar een keer van komen. Wie weet wordt ik ook besmet en dat ik dan alleen nog maar naar Griekenland wil. :lol:


Jij hebt zo te lezen nog heel wat tegoed. En wat ben je romantisch :D Leuk hoor! Wij hadden toen we zoveel jaar getrouwd waren het in Disneyland Parijs gevierd met wat famlileden. Was ook leuk, maar wel anders natuurljk.
Nu, ik ga ff eten en ik lees wel weer straks. Dag hoor en groetjes van AK

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Wij zijn volgend jaar 40 jaar getrouwd vandaar dat het gevierd gaat worden met kinderen en griekse vrienden.Je moet een keer gaan en ik zeg je dat je terug komt.Het is een beetje thuiskomen. En dat is meveel waard .Gr ........nel een griekofiel ......Jamas!!!!!!!!!!!Proost

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

Jeetje Nel, 40 jaar al? Nou, dat is zeker wel een hoogtepunt en een feestje waard.Trouwens als ik het zo ff nareken, zijn wij dat in 2005. :!:

Dan moet er ook maar eens werk van maken. Weet je wat. Ik ga voorstellen hier thuis dat het Grieknland gaat worden Ik denk dat we maar eens op Kreta gaan beginnen. Maarja, dat duurt nog zooo lang!

En over dat thuiskomen Nel, dat heb ik dus met Malgrat de Mar in Spanje. Zodra de bus het dorpje inrijd, heb ik al het gevoel van, zo, ik kom thuis! We hebben daar ook zoveel kennissen opgedaan en komen dan ook graag terug daar! Het is dan altijd een feest als wij er zijn.

Maargoed, ik ga er eens over nadenken en gooi het hier in de groep en wie weet gaan wij ook eens naar èèn van de Griekse eilanden. Ik weet nu waar ik info vandaan kan halen. Bij jou dus! :wink:
Gr. AK

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

Oeps :oops: Ik bedoel natuurlijk 2006! :idea:

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

Met alle liefde en plezier mensen En dat gevoel dat is iets onbeschrijfelijk.Wij zijn ook in kreta begonnen.Maar ik raad je absoluut karpathos aan.Geloof het of geloof het niet.Daarom neem ik de 2 dochters mee om hun het eiland te laten zien waar ons hart aan verpant is.Net zoals voor jullie het dorpje is waar je in een keer het gevoel hebt hier ben ik thuis en kan ik mezelf zijn-Dat is mijn wens ook voor jullie.Want dat speciale gevoel is er opeens.Mooie wandeltochte en een schitterende tocht naar olumphus een dorpje waar de tijd stil heeft gestaan.Je gaat daar heen met de boot.Wij ginge naar een eettentje flink wat drinken want ik had kruiden geproefd en stierf van de dorst en dat vrouwtje omhelsde je en gaf toen kruiden mee.Zo liefdevolle mensen en de rust voel je je in de zevende hemel..n zolang ik nog uit voeten kan zal ik erheen gaan.Na twee hernia;s operaties heb ik wel eens een slechte dag maar als het goed is ga ik fink wandelen en zwemmen.Een keer bestelde ik lemmon en de man vroeg vers en ik ze ja.Toen kreeg ik uitgeperste citroenenGieren lachen brullen in de omgeving maar ik dronk het op en daarna een zure mond.Dat was weer een grapje dat mij overkwam. Maar ik liet mij niet kennen.Dat was weer een verhaal.Maar luitjes flink genieten want je weet het nooit.
Heel veel groetes van ons: nel.sorrie voor een lang verhaal

dooby

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door dooby »

P.S A.K als je naar Kreta gaan wil dan is er iets wat ik je kan aanraden om het te doen en dat is de trip met de boot naar het lepra eiland spina longa.Die moet je doen en met de gids Viktor die hier afgestudeerd is en daar de gasten rond leid en dan hoor je het echte verhaal van de bekende serie Wie betaald de veerman.En dat verhaal die hij jou vertelt is een verhaal waar de rillingen over je rug gaan lopen en zeker weten dat je huilend de boot weer op gaat om terug te gaan naar de plaats waar je bent opgestapt.En op het eind vroeg hij aan ons eat hebben jullie geleerd veermannen en veervrouwen ????????Wij onze grote groep die huilend op de boot gingen hebben hem het verteld. Hij was er trots op dat wij allenmaal het verhaal doorhadden.Ga die tocht maken mensen en ik verzeker jullie dat je dan het echte verhaal wat hij verteldnooit meer zal vergeten.Ik hoop dat hij het nog doe die trip want hij is erg ziek geweest.Maar wat ik begrepen heb doet hij die tocht nog.Dus let er op als je daar bent op de naam viktor.Ik heb een boek van hem gekocht met in het boek zijn veraaltje voor mij geschreven in dat boekje.Veel plezier voor jullie.!!!!!!!!!!!!!!
nel

AK

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door AK »

Nu Nel, ik ga zo eens even op de site van Q kijken wat een reisje Kreta in September kost. En anders, zoals gezegd, kijk ik tegen die tijd wel even voor een last minute. Maar jij hebt me toch wel een beetje overtuigd om er eens heen te gaan.
Groetjes weer. AK

Gast

Re: Transavia / Basiq air

Ongelezen bericht door Gast »

A.K als je het tegen vald dan mag je met tomaten gooien.En ik hoop dat viktor er nog is f leefd.Ben er een tijd niet geweest.Maar ik hoop het voor jullie anders ,,,GOOIEN MAAR en anders de samaria kloof lopen en drinken en scone sokken meenemen want je gaat ook door het water lopen.Toen foppe wilde lopen was de kloof dicht van wege regen val en verdrinking van een engelsman.Dus heeft hij een alternatief kloof gelopen. Ik mocht de helft op een ezel mee maar dat ging toen niet door vanwege slecht weer.Je krijgt na het lopen er van een diploma.Die hebben we niet dus nog een keer terug naar kreta.
Nel

Gesloten