Ook ik ben er in getrapt.
Ik heb achteraf het boek de afslankreceptenbojbel van Oscar Helms dat ik bestelde 20 keer betaald! Maandelijks €19,97.
Ik ontdekte het toevallig en blijk nu achteraf ruim €359,- voor een boek betaald te hebben!
Onbegrijpelijk dat deze praktijken van Oscar Helms en S&H uitgeverij na zoveel jaren nog steeds ongehinderd door kunnen gaan.
Vriendelijke groet,
G.L.
Idee voor Radar?
Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers
-
Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers
Met een zachte blik kun je een zweem van fraude en oplichting waar het hier al 8 jaar over gaat niet verdoezelen. Maar misschien wel goed om het nog eens wakker te schoppen zodat de mensen alert blijven als ze die naam tegen komen..
-
De naam die gebruikt wordt om aan de man te brengen is Oscar Helm en dus geen Helms . Die naam wordt goed genoemd in de kopregel gelukkig.
Hij geeft 60 dagen Niet Goed Geld Terug garantie. Het Ultieme Afslank Programma is ieder moment opzegbaar per mail. Dat is allemaal handig voor snelle spijtoptanten.
Er lijkt op diverse momenten (plaatsen op de site) sprake van misleiding/bedrog. Wie een klacht in wil dienen bij de Reclame Code Commissie, kan me een mailtje sturen. Ik help graag en voor niks. We kunnen ook iets doen met de
puffervis: een signaal dat influencers onzin verkopen.
Wat is misleidend?
Helm is ook coach bij Puur & Fit van sportinstructeur Bernard Favier (wat volgens sommige critici een pseudoniem is voor Helm), die ook tevoorschijn komt bij Goed Eten, Gezond Leven. Favier is ook de naam achter de methoden Simpel Slank en PuurFiguur.
De
puffervis kun je als consument gebruiken als je bezwaar wil maken tegen nep en onzinclaims in social media zoals Facebook, op Instagram en Tiktok.
Hij geeft 60 dagen Niet Goed Geld Terug garantie. Het Ultieme Afslank Programma is ieder moment opzegbaar per mail. Dat is allemaal handig voor snelle spijtoptanten.
Er lijkt op diverse momenten (plaatsen op de site) sprake van misleiding/bedrog. Wie een klacht in wil dienen bij de Reclame Code Commissie, kan me een mailtje sturen. Ik help graag en voor niks. We kunnen ook iets doen met de
Wat is misleidend?
- De Niet Goed Geld Terug garantie wordt in het aanvankelijk aanbod niet gekoppeld aan 60 dagen. Die beperking komt pas later tevoorschijn.
Voor beweringen in reclame geldt een omgekeerde bewijslast. De adverteerder moet bewijzen dat de bewering juist is. Dat geldt ook voor de stelling dat Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 3 mensen aankomt van een dieet, in plaats van afvalt.
Dieet Onderzoek onder 1328 Respondenten
2650+ Tevreden klanten Zijn Al Afgevallen
zijn de genoemde referenties correct?
Klopt de aanbeveling van Nicolette van Dam?
Helm is ook coach bij Puur & Fit van sportinstructeur Bernard Favier (wat volgens sommige critici een pseudoniem is voor Helm), die ook tevoorschijn komt bij Goed Eten, Gezond Leven. Favier is ook de naam achter de methoden Simpel Slank en PuurFiguur.
De
-
Ik kan alleen maar bevestigen dat ik me net als vele voorgangers zwaar misleid voel door de handelswijze van Oscar Helm en S&H Uitgeverij. De incasso's lopen bij mij via paypro. Ook kwalijk dat deze partij die incasso's wil uitvoeren als er zoveel klachten zijn. Ook ik wil graag incasso's langer geleden dan 56 dagen laten terug boeken. Via de bank kan dat niet. Wie weet hoe dat wel moet?
-
Hallo, Oscar hier.
Allereerst is het spijtig om te horen dat sommige mensen niet tevreden zijn. Wij proberen met de beste intenties te handelen en zijn altijd aanspreekbaar voor passende oplossingen.
Daarbij wil ik graag wat zaken rechtzetten op basis van de laatste berichten. Over de jaren zijn er namelijk wel degelijk zaken veranderd. Allereerst staat op verschillende plekken vermeld dat er optioneel een abonnement te nemen is naast het boek.
Zo staat bijvoorbeeld bovenaan de bestelpagina het volgende in bullets:
- Afslank Receptenbijbel boek + 4 bonus ebooks – € 37,- inclusief de 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie
- Het Ultieme Afslank Programma – Eerste maand GRATIS (digitale bonus 5), daarna € 19,97 per maand
- Het Ultieme Afslank Programma is op ieder moment per direct opzegbaar via de mail of het afmeldformulier
Je kunt ook het boek los bestellen, zonder een gratis eerste maand van het videoprogramma.
Om de bestelling met abonnement daadwerkelijk te doen moet er sinds 2020 actief een checkbox worden aangevinkt die de volgende tekst bevat:
- Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden, de 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie en dat ik na de eerste gratis maand een betaald abonnement neem op Het Ultieme Afslank Programma dat ik op ieder moment kan stopzetten via de mail of het afmeldformulier.
Tot slot nog enkele correcties op verkeerde informatie in dit topic:
- De 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie wordt op meerdere momenten tijdens het bestelproces duidelijk gecommuniceerd. Daarbij is er geen sprake van een beperking.
- De aanbeveling van Nicolette klopt, de post heeft vroeger op haar Instagram gestaan en er is toestemming voor plaatsing.
- Ik ben geen coach bij Puur & Fit of sportinstructeur bij Bernard. Ik heb niets te maken met deze personen en er is geen sprake van een pseudoniem.
Allereerst is het spijtig om te horen dat sommige mensen niet tevreden zijn. Wij proberen met de beste intenties te handelen en zijn altijd aanspreekbaar voor passende oplossingen.
Daarbij wil ik graag wat zaken rechtzetten op basis van de laatste berichten. Over de jaren zijn er namelijk wel degelijk zaken veranderd. Allereerst staat op verschillende plekken vermeld dat er optioneel een abonnement te nemen is naast het boek.
Zo staat bijvoorbeeld bovenaan de bestelpagina het volgende in bullets:
- Afslank Receptenbijbel boek + 4 bonus ebooks – € 37,- inclusief de 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie
- Het Ultieme Afslank Programma – Eerste maand GRATIS (digitale bonus 5), daarna € 19,97 per maand
- Het Ultieme Afslank Programma is op ieder moment per direct opzegbaar via de mail of het afmeldformulier
Je kunt ook het boek los bestellen, zonder een gratis eerste maand van het videoprogramma.
Om de bestelling met abonnement daadwerkelijk te doen moet er sinds 2020 actief een checkbox worden aangevinkt die de volgende tekst bevat:
- Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden, de 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie en dat ik na de eerste gratis maand een betaald abonnement neem op Het Ultieme Afslank Programma dat ik op ieder moment kan stopzetten via de mail of het afmeldformulier.
Tot slot nog enkele correcties op verkeerde informatie in dit topic:
- De 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie wordt op meerdere momenten tijdens het bestelproces duidelijk gecommuniceerd. Daarbij is er geen sprake van een beperking.
- De aanbeveling van Nicolette klopt, de post heeft vroeger op haar Instagram gestaan en er is toestemming voor plaatsing.
- Ik ben geen coach bij Puur & Fit of sportinstructeur bij Bernard. Ik heb niets te maken met deze personen en er is geen sprake van een pseudoniem.
Die checkbox is netjes, maar niet wettelijk verplicht. Wat er geleverd wordt en voor welke prijs wordt duidelijk getoond. De duur en minimumduur is ook duidelijk. Het herroepingsrecht is duidelijk.
De bestelknop kan wel problematisch zijn. Een tekst als "bestelling met betalingsverplichting" voldoet en "betaal & direct toegang" mogelijk niet. De rechtspraak is streng.
De algemene voorwaarden bevatten enkele belangen die mij onredelijk bezwarende voorkomen. Verplichte vooruitbetaling (voor het deel van het boek), overmacht dat ook tekortschieten van hulppersonen omvat, en uitsluiting van aansprakelijkheid.
De bestelknop kan wel problematisch zijn. Een tekst als "bestelling met betalingsverplichting" voldoet en "betaal & direct toegang" mogelijk niet. De rechtspraak is streng.
De algemene voorwaarden bevatten enkele belangen die mij onredelijk bezwarende voorkomen. Verplichte vooruitbetaling (voor het deel van het boek), overmacht dat ook tekortschieten van hulppersonen omvat, en uitsluiting van aansprakelijkheid.
-
Mij lijkt het leuk om die handschoen op te pakken en een nieuwe klacht voor te leggen aan de RCC. Let namelijk goed op waar Oscar niet op reageert.Oscar Helm schreef: ↑10 mar 2025 15:28Daarbij wil ik graag wat zaken rechtzetten op basis van de laatste berichten.
Voor beweringen in reclame geldt een omgekeerde bewijslast. De adverteerder moet bewijzen dat de bewering juist is.
- Dat geldt ook voor de stelling dat Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 3 mensen aankomt van een dieet, in plaats van afvalt.
Dieet Onderzoek onder 1328 Respondenten
2650+ Tevreden klanten Zijn Al Afgevallen
Zijn de genoemde referenties correct?

Oscar Helmstäter is oprichter van Happy Healthy en Happy Juicy. Samen met Jonathan Schokker eigenaar van S&H Uitgeverij.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 mar 2025 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gegevens van derden verwijderd
Reden: Gegevens van derden verwijderd