LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door hoffie »

geachte heer,

dus als ik u goed begrijp kunnen alle mensen die aandelen bezitten vervolgens gaan klagen bij de overheid omdat hun resultaat naar beneden is gegaan....
dus alle mensen die gewoon hun centjes op een spaarrekening hebben staan moeten de overheid gaan aanklagen omdat de rente naar beneden is gegaan
dus alle mensen moeten de overheid gaan aanklagen omdat salarissen niet verhoogd worden
dus alle mensen moeten de overheid gaan aanklagen dat de huren wel omhoog gegaan zijn

dus we gaan de overheid overal voor aanklagen als ons niet bevalt??????

dus we hebben geen eigen verantwoordelijkheid meer?????

dus die dollar tekens in de ogen kunnen zonder risico genomen worden??????

man neem eens je eigen verantwoordelijkheden

en klaag lekker dexia aan

J. Michielsen
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 jun 2004 18:54

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door J. Michielsen »

hoffie neem nog een bakje koffie en ga dan knikkeren :shock:

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door Joshua »

lezen is moeilijk he
Maar als je niet gedupeerd bent neem jij dan hoffie je eigen verantwoordelijkheid en ga anderen vervelen met jouw waarheid.
Het rondhangen op forums waar je geen constructieve bijdrage kunt of wilt geven lijkt mij volstrekt overbodig. Of wordt je gesponseerd? Bedenk wat anders.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Joshua,
De fiscale aftrekbaarheid van de rente was een lokmiddel van politiek zoveel mogelijk WVD aan de man te brengen. Eenmaal voor 6 miljard omgezet werd, verdween ook de aftrekbaarheid. Laten wij hopen dat alleen een rechter juiste maatregel zal kunnen nemen. Als deze hapertdan is alles verloren!

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door Joshua »

http://www.dft.nl/nieuws/6433538/Zalm_r ... lease.html

30 juni 2004.

Zalm regelt advocaten voor aandelenlease

DEN HAAG (ANP) - Beleggers die gedupeerd zijn door aandelenlease, moeten via de rechtsbijstand een advocaat regelen als zij dat zelf niet kunnen betalen. © Telegraaf dft
Mocht daardoor een tekort ontstaan aan advocaten die beschikbaar zijn voor deze regeling, dan zal minister Zalm van Financiën extra juristen regelen. Dat zei hij woensdag tegenover de Tweede Kamer.
In de overheidsregeling voor rechtsbijstand gaat jaarlijks 350 miljoen euro om. Het is een vangnet voor mensen die onvoldoende geld hebben om zelf een advocaat in te schakelen. Als de subsidiepot voor rechtsbijstand leegraakt door een grote toestroom van gedupeerde leasebeleggers, dan wil Zalm kijken of hij extra geld kan vrijmaken.
De minister ging voorbij aan een verzoek van SP-kamerlid Kant. Zij wilde dat er een speciale regeling komt voor de leasebeleggers. De gedupeerden zouden bijvoorbeeld een renteloze lening moeten kunnen afsluiten om de rechtsgang te bekostigen.
Zalm zei dat hij druk doende is om ervoor te zorgen dat de bulk rechtszaken over aandelenlease zo soepel mogelijk verloopt. De rechtbanken zullen binnenkort bekijken hoe ze de zaken snel kunnen afwerken. Een idee is om de rechtszaken te groeperen, omdat ze over vergelijkbare financiële producten gaan.
Beleggers in producten met aandelenlease zijn met geleend geld naar de beurs gegaan. Door de sluipende beurskrach van de afgelopen jaren brachten de aandelen te weinig op om de schuld af te lossen. De financiële bedrijven achter de beleggingsconstructies eisen nu de overgebleven schuld op. Veel beleggers weigeren echter te betalen omdat zij zich misleid voelen. De gedupeerden zeggen dat zij niet wisten dat ze met geleend geld belegden.
Eerder deze maand strandde een poging van de voormalige Nationale ombudsman M. Oosting om de beleggers en de aanbieders tot elkaar te brengen. Veel beleggers zullen de ruzie nu voor de rechtbank uitvechten.


ruzie? zeg maar rustig oorlog!
groeperen? rechtzaak groep of stichting class case wordt aangevochten door Dexia!
sluipende? sorry al die fraude zaken AH KPN AEGON sluipend?
weigeren te betalen? er is gewoon geen mogelijkheid!
kijken of hij geld kan vrijmaken? Nee al die duizenden mensen in de bijstand brengen dat is nog eens een oplossing!
Zalm moet gewoon zijn werk doen zorgen dat de wetten niet dubbelzinnig gehanteerd kunnen worden. Een groot deel van de zaken zit vast op tegenstrijdige uitleg!
Laatst gewijzigd door Joshua op 30 jun 2004 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door trudy »

Eegalease twee weken verschoven, hoorde ik in de wandelgangen bij de Tweede Kamer. Meer weet ik er niet over.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door hoffie »

ach ja de waarheid is hard, en waarom mag ik hier niet op dit forum zijn????? een ieder die gaat roepen dat de overheid moet dokken zit ook aan mijn centen, dus leg ff uit.....

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door Joshua »

ach ja de waarheid is hard, en waarom mag ik hier niet op dit forum zijn????? een ieder die gaat roepen dat de overheid moet dokken zit ook aan mijn centen, dus leg ff uit.....
vooruit dan maar weer

Beste hoffie zonder al je opmerkingen die je her en der door alle forums aan het strooien bent, heb je blijkbaar een grote zorg dat er mensen aan JOUW centjes gaat zitten.

Opmerkelijk dat jij de harde WAARHEID denkt te moeten verkondigen nu het duidelijk wordt dat een zoveelste blunder door de overheid is begaan en waar nu 600.000 mensen vaak tot hun bestaansgrenzen geraakt worden. Maar daar past natuurlijk jouw simpele tunnel visie van $ in de ogen prima. Je punt is duidelijk en verder rondhangen zal niets brengen. Er is voldoende duidelijk dat de overheid en wel de tweede kamer NIET of onvoldoende de instrumenten waarvoor jij en ik betalen niet goed aan het werk hebben gezet en gecontroleerd. Dat beste hoffie mag niemand ons kwalijk nemen onder de aandacht te brengen. Wat met aandelen heeft dit drama maar zeer beperkt te maken. Ik verwacht maar zelden een doorgewinterde belegger te spreken die na 1998 in de Dexia producten geïnteresseerd was.
verder lijkt mij ingaan op dergelijke kinderlijke piep geluiden hè iemand zit aan mijn (belasting) centen behoorlijk getuigen van onbenulligheid
...............

huissie
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jun 2004 12:35

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door huissie »

Mensen die niet hebben belegd hoeven niet de dupe te worden van dit schandaal.

nadia
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:58

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door nadia »

Kom op, zeg. Alsof jij er een boterham minder om vreet. Dit heet dus druk maken om niks.
Ga je ook piepen als er weer een verzorgingshuis gebouwd wordt terwijl je midden 30 bent? Jij hoeft toch niet de dupe te worden dat jouw centen naar dit huis toe gaan terwijl je in de bloei van je leven zit.
Zo zijn er dus voorbeelden ten over.

Man, maak je niet zo druk.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door JH »

hee nadia, ook weer terug :wink:

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

huissie weet jij het verschil tussen beleggen en misleiding.

huissie
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jun 2004 12:35

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door huissie »

Een advocaat denk ik voor de gedupeerden maar dan wel één met een hele hoop verstand van zaken.

Volgende vraag!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door croosjes »

welke denk jij,of werken andere tegen

huissie
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jun 2004 12:35

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door huissie »

Maakt mij niet uit ik ben geen gedupeerde.

john
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jul 2003 10:03

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door john »

flikker dan op huissie of hoffie

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

huissie als je geen gedupeerde bent, waarom zit je dan op het forum,
tenzij je relevante aanvullingen hebt en de gedupeerde kunt helpen,
dan wordt je gewaardeerd.

huissie
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jun 2004 12:35

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door huissie »

John wel eens gehoord over beschaving :lol: ik wens niet de dupe te worden als belastingbetaler voor jullie fouten, fenneken bovendien ben je niet de webmaster en is dit een openbaar forum, waar iedere burger zijn opinie mag uitspreken.

En nee hoffie ken ik niet. :shock:

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door croosjes »

huissie,welke belasting,geen belasting voordeel dus

huissie
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jun 2004 12:35

Re: Vergadering met Minister Zalm op 30 juni

Ongelezen bericht door huissie »

In ieder geval geen huisvuilbelasting :roll:

Gesloten