LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TPG post bezorging pakket bij buren

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
tokkie

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door tokkie »

Zeg zwammende bestelboer! Als je de opdracht krijgt van een verzender om een pakketje af te leveren, moet je dat doen en niet de opdracht doorschuiven naar de buren. Als zo'n joker bij me aanbelt en vraagt of ik een pakketje voor de buren kan aannemen, meld ik hem dat ik dat tegen betaling best wil doen. Ik ga jullie toch ook niet vragen of jullie onbetaald mijn werk willen doen? Helemaal mooi dat je dan rustig meldt dat de verantwoordelijkheid na het afgeven bij de buren overgaat op de buren. Tuuuuuuurlijk, ga eens nadenken! Daar zit juridisch wel wat meer aan vast dan het simpelweg overhandigen van een pakketje.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

beste tokkie

waarschijnlijk ben je ook nog familie van hun kun je wel zien geen scholing gehad en nog dommer als een ezel.

je denkt dat je weet hoe het in elkaar zit maar je weet het niet.

je hebt de keus om op je pakje NBB te laten zetten dan wordt het ook nooit bij de buren aangeboden dat je dat niet doet is je eigen probleem.

als je buren het pakje accepteren van jou nemen hun de verantwoordelijkheid over ( niemand verplicht jou nl om het pakje aan te nemen) doe jij dat wel dan aanvaard jij het pakket incl de plicht om het ongeschonden aan je buren te overhandigen let wel jij hoeft het pakje niet aan hun af te geven maar jou buren moeten dat zelf bij jou ophalen.

dat je je buren niet vertrouwd kan niemand niks aan doen en er zijn ook heel veel straten waar men zelf al buiten komt och de buren zijn niet thuis wij nemen het wel aan. zoalng er geen nbb op staat mag dat nl gewoon alleen moet er wel een bewijs bij de ontvanger in de bus gedaan worden waar het pakje ligt.

of wat denk je van briefjes op de deur: geachte bezorger (ster) wij zijn niet thuis gelieve het pakje af te geven op bv nr 87 dus ga niet lopen blaten hier als je denkt dat jij het beter weet.

mensen willen graag alles bestellen zorg dan gewoon dat je thuis bent of laat er NBB op zetten het gevaar zit er dus wel in als u na 2 dagbestellingen en 2 avondbestellingen niet thuis bent en geen reactie hebt gegeven op de formuliertjes in uw brievenbus dat uw pakje retour afzender gaat en dat zijn niet onze verzinsels maar de leverancier eist dat gewoon zo.

ook zegt een leverancier als er geen restricties zijn op het pakket bv NBB of er moet getekend worden dan proberen bij de buren want het kost bv wehkamp extra geld als wij nog eens moeten terugkomen.
dus wehkamp ziet het liever ook de 1ste keer bezorgd.

nogmaals u koopt iets zorg dan dat het gewoon afgeleverd kan worden kan datr niet ga dan gewoon naar de winkel toe

Maartje 63

Ongelezen bericht door Maartje 63 »

Ook ik merk dat zowel TPG als Selectvracht post en/of pakketjes afgeven bij de buren zonder daarvan een berichtje bij mij in de bus te doen. Gelukkig komt het op een gegeven moment bijna allemaal weer goed. Maar ik vind het vervelend als iemand me vraagt of ik misschien die mevrouw de Vries ben omdat er bij die mensen al 3 weken een pakketje in hun huis ligt, de postbode had het bij hen afgegeven, en ze wisten niet naar wie het nou toe moest. Oudere mensen, verderop in de straat, om de hoek wonend. Hardstikke lief dat ze het bewaard hadden, maar zo hoort het niet.
Of de postbode die 's avonds terug zal komen (volgens deze keer wel een briefje). Ik zie hem, ik wacht, hij stapt in en wil weer wegrijden.
"Mijnheer de postbode, U heeft toch een pakje voor mij?"
"Nee, hoor."
"Voor mevrouw de Vries, Koningsstraat 11!"
"Oh, dat heb ik net bij U afgegeven."
"Bij mij? Ik sta hier! Bij dat huis met die open deur en die roze rozen waar een bordje hangt met 'de Vries' en met nummer 11?"
"Oh, ik zag staan nummer 17 en dacht dat de straat die kant opliep."
"Liep? 11, 17, 13, 21?"
De postbode gaat gauw op nummer 19 het pakje afhalen. De bewoners waren het al aan het open scheuren.
"Ja," zeiden ze, "we dachten al, een pakje voor de Vries op nummer 11, goh, wie zou dat nou zijn?"
"Wat dacht U van de Vries op nummer 11?"
Verder krijg ik post voor de Keizerstraat nummer 11, de Prinsenstraat 11, de Herenstraat 11 en ook voor de Koningsstraat nummers 13, 9 en zo verder.
Dus waarom mijn post en pakjes regelmatig niet of veel te laat aankomen?
Het is ook moeilijk voor een postbode om de huisnummers in de gaten te houden en om de juiste straatnaambordjes te lezen.

tokkie

Luister eens bestellertje, als je een pakketje voor mij bij mijn buren afgeeft en ik heb nooit toestemming gegeven om dat te doen (of ben niet akkoord gegaan met zo'n regeling) heeft jouw opdrachtgever een probleem. Hij moet namelijk zorgen dat ik het pakketje ontvang. Ik bel hem dus op te melden dat ik niets heb ontvangen, hij belt met jou om te vragen waar dat pakketje is gebleven, jij zegt dat dat drie deuren verderop in de bus is geslingerd.
Dan lijkt het me dat jij op je knietjes naar drie deuren verderop mag kruipen om te zorgen dat de straatgenoten mijn pakketje aan je teruggeven en dan mag je beleefd bij mij aanbellen om te zeggen dat het je spijt dat het niet goed is gegaan.
En over dat niet thuis zijn. Je denkt toch niet dat een weldenkend mens een dag vrij neemt (want ook een dagdeel is voor de bestelboeren niet te noemen) om een pakketje in ontvangst te nemen? Ik ga het wel op het postkantoor ophalen als het niet lukt om het te bezorgen op een dag dat het me uitkomt. MIsschien een overweging om 's avonds te bezorgen? Is het ook minder druk op de weg.

En je hoeft niet al je zogenaamd belangrijke mededelingen in het vet te plaatsen, dat is onbeleefd.

Gast

Hij moet namelijk zorgen dat ik het pakketje ontvang. Ik bel hem dus op te melden dat ik niets heb ontvangen, hij belt met jou om te vragen waar dat pakketje is gebleven, jij zegt dat dat drie deuren verderop in de bus is geslingerd.
Dan lijkt het me dat jij op je knietjes naar drie deuren verderop mag kruipen om te zorgen dat de straatgenoten mijn pakketje aan je teruggeven en dan mag je beleefd bij mij aanbellen om te zeggen dat het je spijt dat het niet goed is gegaan.
En over dat niet thuis zijn. Je denkt toch niet dat een weldenkend mens een dag vrij neemt (want ook een dagdeel is voor de bestelboeren niet te noemen) om een pakketje in ontvangst te nemen? Ik ga het wel op het postkantoor ophalen als het niet lukt om het te bezorgen op een dag dat het me uitkomt
je snapt het dus idd niet echt maar ja kan ik je ook niet kwalijk nemen een tokkie is nu niet eenmaal slim geboren he.
jij kunt bellen dat je niks ontvangen hebt dat klopt, alleen hebben jou buren die het aangenomen hebben dan een groot probleem met zowel wehkamp als met de politie.
op het moment dat ik bij de buren aanbel en de buren accepteren het pakje dan nemen zei de zorg over om het pakje ongeschonden aan jou te overhandigen als jij daar aan de deur komt om het op te halen.

kom nu niet aan ze zeggen niks gehad te hebben das onzin, wij moeten op elk adres een briefje binnengooien als je niet thuis bent of als het bij de buren ligt, jij hebt de copie en wij het origineel dus wettelijk sta je superzwak maatje.

ook slingeren wij het niet in de bus bij je buren wij vragen netjes of men het wil aannemen omdat jij niet thuis bent das een heel erg groot verschil vind je niet.

je zegt ook een dagdeel is niet te noemen door de bestelboeren, mag ik jou er even op wijzen maffe tokkie dat je niet bij ons iets besteld hebt maar bv bij wehkamp wij zijn jou helemaal niks verplicht om een tijd met jou af te spreken en dat zou ook geen werken zijn als dat wel zo zou zijn.
wehkamp stuurt iets meteen door als ze het op voorraad hebben dus bv jij besteld vanavond voor 22 uur iets en het is er is de kans 99,9% dat ze morgen al aan je deurbel hangen.
ook heb jij de keuze om NBB aan te geven alswel AVONDBEZORGING doe jij dat niet ga jij akkoord met de leveringsvoorwaarden zoals ze zijn dus pakje afleveren desnoods bij de buren vraag het maar na bij wehkamp.

er word op di-wo-do avondbezorging gereden en dat mag maar tot 21.00 uur dat is nu eenmaal een wet dat je na die tijd geen pakjes meer mag aanbieden maar als jij vertikt om aan te geven dat jij alleen s´avonds thuis bent kan een bezorger daar niks aan doen zowel tpg niet als selectvracht.

ik lees ook geen briefje in de bus, nou ik weet hoe het hier bij ons gaat elk pakje wat bij de buren afgeleverd wordt of niet thuis krijgt een briefje.
10 pakjes retour van de 100 betekend ook 10 recu´s dus uw blaadje zal wel tussen de reclame liggen.
zonder dat dat aantal klopt kan de rit niet afgesloten worden dus het blaadje ligt er wel u bent het alleen kwijtgeraakt dan.

molly

Ongelezen bericht door molly »

gast kan niet lullen en ook niet typen

Gast

Als je zo'n hekel hebt aan die pakketten waarom bestel je dan nog iets dat per pakker wordt afgeleverd. Spreek af wanneer het pakket geleverd gaat worden, kunnen ze daar geen antwoord opgeven, dan lekker niet! Spreek met de buren af dat als er wel een pakket is dat zij het voor u aannemen en zet dat met een briefje op uw ruit. (Mocht ik er niet zijn, pakketje kan worden afgeven op nr... en anders gelieve retour te nemen.) Zoek dan wel een buur die wat vaker thuis is overdag, geen werkende natuurlijk...en anders briefje; dat onder geen beding uw pakketje op de buurt mag worden afgegeven!

Gast

beste gast,

dat briefje niet bij de buren heeft geen nut waait weg of wordt nat of het hangt op een plek waar het niet zichtbaar is.

tijdens uw bestelling kunt u gewoon het vakje (als u online besteld) NBB aanvinken en dan komt dat ook op het pakje.

tijd afspreken is in principe onmogelijk omdat er per dag 1000en pakketjes worden afgeleverd je kunt niet met iedereen nu eenmaal rekening houden.
we bezorgen tussen 10 en half 5 en van 18-21 en zaterdags van 9-13 dus tijd zat om een pakje aan te nemen.

werkt u overdag vraag dan om avondbezorging is geen probleem, weet u leverancier niks van uw wens komt ie gewoon overdag wat ook logisch is.

als u niet bij de buren wilt moet u of 1 niks bestellen of zorgen dat u thuis bent.
dit verhaal is gewoon simpel en behoeft geen discussie ik maak het dagelijks mee ja je hebt geluk dat ik thuis ben want moest eigenlijk weg ben alleen s´avonds thuis ja geef dat dan aan of moeten wij als bezorger gaan raden wanneer u thuis bent.

kijk er zijn mensen daar kom je dagelijks en daar weet je precies van waar je het kunt afleveren en wanneer ze thuis zijn maar met 100 pakketjes per dag weet je dat niet van mensen die maar eens 1 keer per maand bestellen ofzo.

bokkie

Ongelezen bericht door bokkie »

Prima dat de buren dan een probleem hebben met de Wehkamp of de besteller. Dat is ook precies wat ik tik. En wehkamp heeft een probleem dat mijn pakketje niet is aangekomen bij mij en dat ik dus niet ga betalen. En geloof maar niet dat er een rechter is die mij gaat veroordelen om te betalen. Waarom niet? Ik bestel iets en krijg niets geleverd. Dan hoef ik dus niet te betalen. Moeilijk hè?

Gast

bokkie

betalen ga je gegarandeerd ook een rechter zal tpg, wehkamp of select in het gelijk stellen wij hebben nl het bewijs waar het is afgeleverd.

u heeft geen bezwaar gemaakt tegen bezorging bij de buren dus staat de bezorger gewoon in zijn recht.

het bewijs (het formuliertje heeft u de doordruk van en wij de originele die ook genummerd is en waarop staat wat er met het pakketje is gebeurd of retour afzender of bij de buren of wanneer we nog eens langskomen) dus geen 1 rechter gaat jou in het gelijk stellen, als jou buren jouw spullen hebben gestolen heb jij het bewijs dat het bij hun is geleverd (het doordrukpapier) dus zal elke rechter jou veroordelen om te betalen en jij zult bij de rechter je buren moeten dagvaarden om zo je geld terug te krijgen.

je mag het misschien beter denken te weten maar je weet er geen ene ruk van lees eerst heel het verhaal wat ik typte en begin dan te blaten als een schaap

tokkie

Ventje, ik heb het helemaal niet over je trieste doorslagjes en over je al dan niet vervalste handtekeningen.

Ik heb het (ook al op 22 maart in het begin van mijn bericht) over de vanzelfsprekendheid waarmee ongeschoolden als jij denken te kunnen leveren waar jullie willen. FOUT!
Ik bestel iets, geef aan dat ik het alleen op mijn eigen adres wil hebben (of geef niet aan dat het bij de buren mag worden geleverd) en jij geeft het toch aan de buren (omdat ik bv 4 keer niet huis ben). Waar word je voor betaald? Om je werk te doen, kortom om op mijn adres een pakketje af te leveren. Dan kun je wel mekkeren dat ik nooit thuis ben maar ik ben niet overeengekomen met wehkamp -en al helemaal niet met je baas, laat staan met een onderknuppel als jij- dat ik verplicht ben thuis te zijn omdat je een pakketje wil afleveren. Je moet het dus blijven proberen of je stuurt het pakketje terug of je regelt een -vooraf overeengekomen- betrouwbare plek (zeg een postkantoor) waar ik dat wel kan afhalen. Gewoon doen waar je goed in bent (adressen op pakjes lezen en aanbellen) en niet denken dat je weet hoe zaken juridisch in elkaar steken. Wat mij betreft einde verhaal.

Gast

Ventje, ik heb het helemaal niet over je trieste doorslagjes en over je al dan niet vervalste handtekeningen.

Ik heb het (ook al op 22 maart in het begin van mijn bericht) over de vanzelfsprekendheid waarmee ongeschoolden als jij denken te kunnen leveren waar jullie willen. FOUT!
Ik bestel iets, geef aan dat ik het alleen op mijn eigen adres wil hebben (of geef niet aan dat het bij de buren mag worden geleverd) en jij geeft het toch aan de buren (omdat ik bv 4 keer niet huis ben). Waar word je voor betaald? Om je werk te doen, kortom om op mijn adres een pakketje af te leveren.
wie vervalst hier handtekeningen sukkel, niemand want er wordt niet getekend voor een pakje omdat de leverancier dat niet nodig acht.
er wordt alleen getekend als de leverancier dat aangeeft of als het aangetekend of rembours is bv pakjes van conrad, essent, en bv wehkamp als jij een slechte betaler bent.

jij gaat akkoord met de voorwaarden van bv wehkamp en daar staat duidelijk in vermeld dat een pakje aangeboden mag worden als jij niet thuis bent bij je buren, lees: jij hebt de mogelijkheid om van deze regel af te wijken door te kiezen voor NBB kies jij dat niet moet je nu niet lopen janken

de 1ste keer probeert men het idd bij de buren als er geen NBB op staat en er niet getekend hoeft te worden, maar de 2e tot de 4e keer gebeurt dat niet omdat men dan al weet dat de buren het niet aannemen.
na 4x gaat het gewoon retour afzender en niks anders dus ga niet lopen blaten over je handtekening vervalsen, welke handtekening je hebt niet eens hoeven tekenen dus waarom zou het vervalst worden.

ik word niet betaald door jou mafkees maar door bv wehkamp dus praat niet als je gewoon niet weet hoe het werkt.

lees de leveringsvoorwaarden maar eens goed door en geef aan dat jij NBB wil dan wordt het ook niet aangeboden daar alleen na 4x is het retour afzender simpel.

dat betekend dat je al 3x de kans hebt gehad om tussen 9 en 5 ff het depot op te bellen om wat af te spreken je hebt dus ook al 3x een blaadje in je bus gehad waar dat op staat en 3x reageer je totaal niet dat betreft 2x een dagbezorging en 2x een avond en nog ben je niet thuis wat eist de leverancier dan van ons juist retour naar hun.

is gewoon je eigen lompe schuld in belletje had je dit kunnen besparen.

en hoezo ongeschoold denk dat jij nog minder hebt gehad dan basisschool anders zou je het wel begrijpen wat er getypt wordt hier.

je bent zelf zwaar in gebreke gebleven en geeft daar dan de bezorger de schuld van.
das makkelijker dan de schuld bij jezelf zoeken.
je hebt de mogelijkheid voor te kiezen niet bij de buren en je kiest hetzelf niet.

dus 2 opties je kiest voor nbb en zorgt dat jezelf eens thuis bent in die 4x bezorgen of je laat het bezorgen bij je buren.
of je belt gewoon ff als we zijn geweest om wat af te spreken of om het op te komen halen bij ons.

jij bent degene die zelf fout is, als je buren wat verduisteren terwijl jij het bewijs hebt dat het daar is afgeleverd zul jij bij de buren moeten klagen maar neit bij ons.

wij doen waar de leverancier ons opdracht voor geeft aangezien jij geen klant van ons bent en ook geen leverancier hebben we met jou gezanik niks van doen.
wij kunnen niet zeggen NBB of alleen s´avond dat kan alleen je leverancier regelen en jij via de online bestelling, als jij er niks aan doet gebeurt er ook niks.

alles wat bij de buren wordt afgeleverd mag wettelijk gewoon en jij kunt gewoon niet lezen volgens mij want dat doordrukpapier is dus overtuigend bewijs genoeg voor een rechter.
denk jij dat wij graag elke keer die blaadjes blijven schrijven omdat we bij de buren moeten gaan of je bent niet thuis en het is NBB wij hebben meer werk aan die figuren zoals jou die alleen maar bestellen en nooit thuis zijn dan aan de goede klanten.

ik heb er wekelijks genoeg die 4x nbiet thuis zijn in de week zowel dag als avond ja wanneer zijn ze dan wel thuis niet want ze reageren ook niet op de briefjes in hun bus.

tokkie

Aha! Vertel je mij maar eens in welke wet geregeld is dat pakjesboeren als jij het recht hebben om pakjes die bij mij afgeleverd dienen te worden, bij een ander (in dit geval blijkbaar de buren) mogen worden afgeleverd. Als je me dat kunt laten zien, ben je een koning. Als je dat niet kunt, blijf je een intrieste loser die veel tekst kan tikken en toch inhoudelijk niets te melden heeft.

Gast

je snapt het echt niet he.

je gaat akkoord met de voorwaarden van de leverancier dus kom niet aan met een wet.
die is er wel de zgn postwet en die schrijft voor dat post die geadresseerd is en door de brievenbus kan in de goede bus moet.
over pakjes staat daar in dat als klant geen problemen heeft met levering bij buren mag dat anders moet je gewoon zorgen dat je thuis bent.

lees mijn hele verhaal eens goed door dan zie je dat je de mogelijkheid hebt om NBB aan te vragen maar dat doe je niet.
nogmaals niemand verplicht jou buren om het aan te nemen als ze dat wel doen gaan ze akkoord om het pakje ongeschonden aan jou te overhandigen.

het bewijs van aflevering ligt in jou bus en dat is ook verplicht volgens de postwet.
als er bezorgers zijn die dat niet doen is dat kwalijk en moeten ze ook meteen aangepakt worden

tokkie

jijzelf schreef:alles wat bij de buren wordt afgeleverd mag wettelijk gewoon en jij kunt gewoon niet lezen volgens mij want dat doordrukpapier is dus overtuigend bewijs genoeg voor een rechter.
Jij blijft maar blaten dat het is toegestaan maar het gaat er natuurlijk om of iemand die iets verstuurt of iets bestelt, daarmee akkoord is gegaan. In de meeste gevallen is dat niet zo en jullie rammen het gewoon bij de buren naar binnen. En nu reageer ik niet meer je, beste postbode.

Gast

je gaat er gewoon mee akkoord jij besteld het toch zelf.

lees de leveringsvoorwaarden maar eens goed jij gaat er mee akkoord als je ebsteld dus moet je naderhand niet emmeren

Gast

*zucht*
sommige mensen hebben echt het IQ van een krop sla. maar goed, ik zal het nog eenmaal proberen

Bedrijven zetten BGGB op het pakje om ervoor te zorgen dat het pakje zo snel mogelijk bij de klant komt.
als je dat niet wilt dan laat je Alleen Huisadres op het pakje zetten, hangt een briefje bij de deur dat je niet wilt dat het pakje bij de buren word afgegeven, of gewoon op de ouderwetse manier, Zelf naar de winkel gaan. :roll:

Gast

beste gast iq van een garnaal kun je beter zeggen.

bggb zetten ze er niet standaard op ken er 1 die dat wel doet en dat is conrad maar ook alleen bij bekende klanten die bewezen hebben om te betalen.

maar 1 ding is zeker het is wettelijk toegestaan bij de buren zoalng er maar geen NBB opstaat.

Ook dat wil niet alles zeggen want de mensen weten zelf ook niet wat ze willen sta je de ene week daar 3 x aan de deur zijn ze niet thuis maar er staat NBB op hangt er de 4e dag een briefje indien wij niet thuis zijn gaarne bij de buren afleveren.

wie is er dan stom vertrouw je je buren nu wel of niet ik weet het niet meer hoor.

MTP

Ongelezen bericht door MTP »

Wat een domme mensen op dit forum zeg!

Ik moet zeggen dat de gast-bezorger absoluut en 100% gelijk heeft. De verzender betaald en die bepaalt dus ook de regels! Hij kan het zelfs zo bepalen dat een zending UITSLUITEND aan de PERSOON waarvoor het bestemd is wordt uitgereikt (op vertoon van legitimatie). Dus dan krijgen zelfs huisgenoten het niet. Wanneer TPG deze regel (welke ze dus opgedragen hebben gekregen van de verzender) echter ten uitvoering brengt (en dat wordt zonder uitzondering altijd zeer strikt gedaan, want zo niet betekent het ontslag) gaan mensen ook klagen, omdat die persoon niet (/nooit) thuis is.

Daarnaast vraag ik me af hoe het komt dat ik regelmatig bestel en vrij veel post krijg en dat er NOOIT iets fout gaat, terwijl het bij anderen wel lijkt alsof ze nooit een brief van zichzelf krijgen, maar uitsluitend van naam-, danwel huisnummergenoten.

Gast

beste MTP

ik werk zelf bij selectvacht en maak het gewoon dagelijks mee.

mensen willen alles graag snel hebben maar zijn zelf nooit thuis, als er niet NBB opstaat gaat ie bij de buren heel simpel.

wij moeten ook ons werk kunnen doen, en heel veel buren doen het ook graag voor elkaar.
sommige delen van een wijk weer niet lijkt wel dat iedereen daar ruzie met elkaar heeft.

als je niet wilt dat het bij buren gaat heel simpel geef het aan bij je leverancier of zorg dat je thuis bent.
kijk gisteren had ik er ook weer 1 NBB zijn 2x op de dag geweest en 2x avond en ze zijn weer niet thuis ja helaas dan retour afzender je weet 9 van de 10 keer wanneer iets geleverd wordt.

wehkamp etc is het de dag erop meestal al als het op voorraad is.
mensen willen veel gemak maar er niks voor over hebben.

en ik maak ook nooit klachten mee als iets bij de buren gaat, behalve als er getekend moet worden of afgerekend.

alleen hier is dus ook weer een geval bekend van mensen heel de dag niet thuis bestellen onder rembours en afleveren bij de buren die ook moeten tekenen hangt zelfs een briefje op de deur.,

officieel magt het niet maar ja de klant wil het toch zelf en zorgt dat bij die mensen geld ligt.

de fouten die meestal gebeuren liggen bij de mensen zelf en niet bij de bezorgers of leveranciers

Gesloten