Pagina 5 van 5

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 02 apr 2018 08:19
door kokka
nee dat is zo, dat kan heel goed alleen mij eigen interpretatie zijn geweest.
voor mij veranderd dat de zaak wel een beetje. Aan deze pomp wordt namelijk nooit onderhoud gedaan. als hij dus bij een auto van 3 jaar kapot gaat zou ik toch de verkoper aansprakelijk stellen op grond van Non-Conformiteit. Ik denk dat je redelijkerwijs mag verwachten dat een toevoermodule langer mee gaat als 3 jaar.
overigens ben je bij de dealer flink op kosten gejaagd want zo'n Bosh brandstof toevoermodule koop je voor 152 euro.

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 02 apr 2018 09:08
door stofzuigertje
De opvoerpomp kan moeiteloos vuil water pompen en gaat daar niet stuk van... soms vastzitten door vuil....

De tank 5 liter waar ik het opvang, dat zijn er dan meerdere die ik vooraf op radiator thuis goed droogde voor watervrij maken!

De echte brandstof reserve is zwart en zie je niets... de voor ruitensproeier wel of de diesel schoon is... kun je door kijken.....
En is er misschien door leerling monteur een verkeerde opvang gebruikt die niet droog was?

Bransdtof filter, staat bij Kwitfit niet op de standaard lijst, Olie en Lucht wel bij elke grote beurt en de brandstof moet om de 100.000 km bij vele voertuigen, weet Renault schema niet.
Kleine filters moeten vaker vervangen worden en deze Kangoo zou daarom 50.000 of 60.000 km kunnen zijn... en Kwit Fit weet niet voor elk merk alles...

Rustige eigenaar... juist de turbo moet je wel eens flink laten werken en stadsverkeer en als vrachtwagen 80 rijdende krijgen wel vaker een niet schoon gebrande turbo klep.
Tenminste 1x per maand langer stuk van 20 km of meer 130km/h rijden en hij zal schoon branden en blijven werken!

Elke Renault Dealer en de meeste Vakgarage's zijn Bovag lid en je kunt daar onafhankelijk klacht indienen, mits onderhoud is uitgevoerd...
Staat op de kwikfit factuur nog brandstof filters enkele keer of juist niet?
Dat is bepalend of je een claim bij de Bovag een kans heeft of niet.
Bij wel verwisselde brandstof filter kan een niet goed gecontroleerde leerling monteur of stage loper een Dealer veel geld kosten!

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 02 apr 2018 11:31
door scwk
snuffel1 schreef:Een brandstof opvoerpomp kan online veel goedkoper zijn maar de pomp dient ook nog vervangen te worden en dat kost ook een boel geld maar terzijde.Ik vraag me wel af wie de keuze heeft gemaakt om de diesel terug in de tank te doen want zeg 25 liter diesel weggooien is toch jammer.
Dat is geen vraag geweest , Reneault heeft de diesel gewoon terug gegooid.
Inderdaad 25 liter diesel weggooien is zonde maar nu staat er een reparatie van 4500€ tegenover dus ......dan zou de keuze niet zo moeilijk geweest zijn, of eventjes simpelweg de diesel checken voordat je hem terug gooit....

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 02 apr 2018 11:33
door scwk
kokka schreef:nee dat is zo, dat kan heel goed alleen mij eigen interpretatie zijn geweest.
voor mij veranderd dat de zaak wel een beetje. Aan deze pomp wordt namelijk nooit onderhoud gedaan. als hij dus bij een auto van 3 jaar kapot gaat zou ik toch de verkoper aansprakelijk stellen op grond van Non-Conformiteit. Ik denk dat je redelijkerwijs mag verwachten dat een toevoermodule langer mee gaat als 3 jaar.
overigens ben je bij de dealer flink op kosten gejaagd want zo'n Bosh brandstof toevoermodule koop je voor 152 euro.
Zo uit mijn hoofd was de brandstofpomp rond de 300€ bij Reneault de rest is arbeidskosten,
wij vonden het ook aan de hoge kant.....
maar als je de vele reacties leest zijn de meeste er toch van overtuigd dat je het beste naar de dealer kunt gaan.......

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 02 apr 2018 11:36
door scwk
kokka schreef:nee dat is zo, dat kan heel goed alleen mij eigen interpretatie zijn geweest.
voor mij veranderd dat de zaak wel een beetje. Aan deze pomp wordt namelijk nooit onderhoud gedaan. als hij dus bij een auto van 3 jaar kapot gaat zou ik toch de verkoper aansprakelijk stellen op grond van Non-Conformiteit. Ik denk dat je redelijkerwijs mag verwachten dat een toevoermodule langer mee gaat als 3 jaar.
overigens ben je bij de dealer flink op kosten gejaagd want zo'n Bosh brandstof toevoermodule koop je voor 152 euro.
Zo uit mijn hoofd was de brandstofpomp rond de 300€ bij Reneault de rest is arbeidskosten,
wij vonden het ook aan de hoge kant.....
maar als je de vele reacties leest zijn de meeste er toch van overtuigd dat je het beste naar de dealer kunt gaan.......

Ik heb overigens geen idee hoelang een brandstofpomp mee gaat maar volgens sommige op dit forum is het mogelijk dat deze kapot gaat bij 3 jaar en 140000 km, ik zelf heb het nooit meegemaakt en heb al veel autos gehad , nieuw gekocht en langer mee door gereden zonder deze problemen.

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 02 apr 2018 11:51
door atlas1302
De oorzaak was dus het lage druk opvoerpompje en niet de brandstof injectiepomp, allebei kan niet voor dat bedrag maar dat terzijde.

Alles kan door vervuiling kapot gaan, al meerdere keren gezegd en zo`n pompje dus ook. Maar was het pompje dan ook daadwerkelijk stuk en was de gasolie dan ook daadwerkelijk gecontamineerd?? Nu met het vervangen van het nieuwe pompje (300 euro) moet het probleem toch verholpen zijn want er waren geen andere mankementen, anders hadden ze je dat wel verteld.

Die filters zouden mij ook dwars zitten want ze zijn niet vervangen! Ik zou samen met iemand er naar toe gaan en eisen om onder toezicht de filters te vervangen en de brandstof af te tappen, punt.

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 02 apr 2018 20:54
door scwk
atlas1302 schreef:De oorzaak was dus het lage druk opvoerpompje en niet de brandstof injectiepomp, allebei kan niet voor dat bedrag maar dat terzijde.

Alles kan door vervuiling kapot gaan, al meerdere keren gezegd en zo`n pompje dus ook. Maar was het pompje dan ook daadwerkelijk stuk en was de gasolie dan ook daadwerkelijk gecontamineerd?? Nu met het vervangen van het nieuwe pompje (300 euro) moet het probleem toch verholpen zijn want er waren geen andere mankementen, anders hadden ze je dat wel verteld.

Die filters zouden mij ook dwars zitten want ze zijn niet vervangen! Ik zou samen met iemand er naar toe gaan en eisen om onder toezicht de filters te vervangen en de brandstof af te tappen, punt.
Wat heeft het nu nog voor zin om de diesel af te tappen , de auto is al kapot kosten 4500€ !!
Wat betreft de kosten , je schrijft dat de pomp niet kan voor 850€ , teveel of te weinig ?? IK heb dat toch echt betaald en vond het zelf VEEL geld,
maar heb de auto nodig en neem aan als Reneault zegt dat dat de kosten zijn dat het ook klopt toch ? ik ben geen monteur.

Met het vervangen van de brandstofpomp zijn de problemen niet opgelost maar begonnen , ik weet niet hoe de pomp verder heet tegen ons is gezegd brandstofpomp om dit te repareren moest de tank leeg en de tank los kosten 850€ , auto terug gekregen en na 30 km gereden te hebben stopte de auto wederom dus terug naar de garage zat de turboklep vast kosten 150€ auto weer terug gekregen en ongeveer 100km later stond de auto weer stil en nu was de oorzaak vervuilde diesel oftewel water in de diesel kosten 4500€ , hele lijst van alles op en aan de motor is kapot.

Of de pomp werkelijk kapot was en of de diesel werkelijk vervuild was ....ik weet het niet als ik automonteur was geweest dan had ik het zelf wel gerepareerd toch....vandaar mijn vragen hier .....
Als je naar een vakgarage gaat ga ik ervan uit dat er gerepareerd wordt wat stuk is en niet als het niet stuk is ...

Eerste was of het normaal is dat een brandstofpomp van een auto van 3 jaar oud en 140.000 km kapot gaat , mag je verwachten dat dit gebeurd ?
Is een logische verwachting dat een turboklep gaat vast zitten door het euvel met de brandstofpomp , had de Reneault dit euvel niet kunnen zien bij de reparatie van de brandstofpomp omdat de auto is uitgelezen via de computer en dit al gebeurde nadat we 30 km hadden gereden na de eerste reparatie.
En het belangrijkste eigenlijk de kostenpost van 4500€ , water in de diesel , duidelijk met het blote oog waar te nemen volgens Reneault.
Wij hebben geen idee hoe het water in de diesel is gekomen ( we hebben het niet over een paar condensdruppels) . Reneault suggereerd dat het misschien op de parkeerplaats bij ons voor de deur is gebeurd maar de tankdop is niet geforceerd dus onmogelijk.
Wij denken dat er iets mis is gegaan met aftappen van de diesel bij Reneault (misschien gedaan door leerjongen....die niet heeft gecontrolleerd of de tank waarin hij de diesel opving leeg was ....heeft daar water in gezeten ??? Reneault zegt schouderophalend over deze reparties bij zo een jonge auto ...kan gebeuren ....met andere woorden jammer maar vette pech voor jullie !
Mijn vraag met deze topic was .....wat zouden wij nog kunnen doen .
Zijn dus al 1000€ kwijt aan de brandstofpomp en de tuboklep en nu daarbij nog eens 4500€ en dat bij zo een jonge auto.

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 02 apr 2018 21:02
door scwk
stofzuigertje schreef:€815,- ? Ik zag online de tarieven voor mijn Audi diesel en dat moet een sloop pomp geweest zijn????
Revisie of nieuwe is duurder en is er wel een nieuwe gemonteerd of alleen schoongemaakt en daarom 3x keer defect????
850€ voor de brandstofpomp, er is mij niets gezegd over tweedehands dus neem aan een nieuwe,
het is de brandstofpomp in de brandstoftank , hebben we het wel over dezelfde pomp ?

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 02 apr 2018 21:04
door scwk
EL-Jay1 schreef:Heb die 3 pagina's discussie rustig doorgelezen, heel wat leesvoer! Staan interessante tips tussen!

Maar één ding begrijp ik niet ... waarom ga je met een 3 jaar oude Renault, naar de Kwikfit?
Zeker als coulance in beperkte mate nog van toepassing zal zijn, hoewel, 140.000 km een stand is dat de eerste slijtage vervanging, niet onverklaarbaar is.
Volgende auto een Koreaan? 5 jaar bij Hyundai en 7 jaar garantie bij Kia .... maar daar mag je niet ff tussendoor naar Kwikfit, dan vervalt de garantie. En terecht!
In mijn geval is mijn Hyundai specialist ook nog een Profile garage, de ideale combinatie voor spekkopers .... als ik. ;)
Ik ga voor mijn onderhoudsbeurt naar kwikfit omdat zij de helft goedkoper zijn dan Reneault.

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 03 apr 2018 10:28
door stofzuigertje
€815,-? Dat bedrag en Pomp was niet duidelijk in 1e verhaal.....

voor dit bedrag is sloop onderdeel injectie pomp mogelijk maar ook....
En dat is uitgevoerd;
Tank leeg laten lopen.
tank demonteren en schoon spoelen.
Nieuw pomp monteren.
diesel zeven van grof vuil en in schone tank doen.....

En ik vermoed dat een leerling deze tank niet met diesel maar met water heeft doorgespoeld en niet goed droog heeft geblazen....

Als je een vervuilde tank reinigde zonder diesel maar met water moet je lang drogen.... en met montage en weer vullen is het veel werk en bij dealer rekenen ze meestal iets hoger uurloon.
Dan is €815,- best redelijk als ze dat goed uitvoeren....
Bij vuile tank moet je wel gelijk filter pakken... of was dat niet gedaan.

Omdat een leerling vaak dit soort klussen kreeg zonder ervaring en nauwelijks controle verwacht ik dat dit wel eens het geval kan zijn!
Vraag met duidelijk verhaal eens de Bovag, want die kunnen oordelen of er fouten gemaakt zijn of niet.
Voor de laatste rekening zou ik dat zeker doen en niet op Uw niet deskundigheid en de onderlinge discussie hier beroepen....

Ook ik heb slechts sterke vermoedens maar daar bereik je niets mee....

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 03 apr 2018 11:28
door atlas1302
Ik heb ook zeer sterke vermoedens maar geen tastbaar bewijs, ik probeer de eigenaar aan te zetten om licht in de tunnel te krijgen en vast te stellen wat nu precies de oorzaken zijn voor deze storingen.

Dat zou u kunnen gaan doen, en ik sluit me aan bij het advies van stofzuigertje.

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 03 apr 2018 15:53
door scwk
stofzuigertje schreef:€815,-? Dat bedrag en Pomp was niet duidelijk in 1e verhaal.....

voor dit bedrag is sloop onderdeel injectie pomp mogelijk maar ook....
En dat is uitgevoerd;
Tank leeg laten lopen.
tank demonteren en schoon spoelen.
Nieuw pomp monteren.
diesel zeven van grof vuil en in schone tank doen.....

En ik vermoed dat een leerling deze tank niet met diesel maar met water heeft doorgespoeld en niet goed droog heeft geblazen....

Als je een vervuilde tank reinigde zonder diesel maar met water moet je lang drogen.... en met montage en weer vullen is het veel werk en bij dealer rekenen ze meestal iets hoger uurloon.
Dan is €815,- best redelijk als ze dat goed uitvoeren....
Bij vuile tank moet je wel gelijk filter pakken... of was dat niet gedaan.

Omdat een leerling vaak dit soort klussen kreeg zonder ervaring en nauwelijks controle verwacht ik dat dit wel eens het geval kan zijn!
Vraag met duidelijk verhaal eens de Bovag, want die kunnen oordelen of er fouten gemaakt zijn of niet.
Voor de laatste rekening zou ik dat zeker doen en niet op Uw niet deskundigheid en de onderlinge discussie hier beroepen....

Ook ik heb slechts sterke vermoedens maar daar bereik je niets mee....
Dankjewel , ga eens bij Bovag kijken inderdaad, valt alleen allemaal moeilijk te bewijzen, aangezien Reneault zeg dat het bij ons moet zijn gebeurd maar aangezien de tankdop niet geforceerd is zou ik niet weten hoe ?

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 03 apr 2018 16:52
door scwk
Kom bij de Bovag ook niet echt verder je moet lid zijn

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 03 apr 2018 20:36
door atlas1302
Laat dan een derde onafhankelijke partij een analyse rapport opmaken, je moet tastbaar bewijs in handen zien te krijgen.
Of wordt ergens lid van maar wees creatief!

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 03 apr 2018 22:44
door scwk
atlas1302 schreef:Laat dan een derde onafhankelijke partij een analyse rapport opmaken, je moet tastbaar bewijs in handen zien te krijgen.
Of wordt ergens lid van maar wees creatief!
Het meedenken is fijn , maar hoe kan ik bewijzen dat Reneault het water ( per ongeluk) in de tank heeft gedaan ??
Enige tastbare bewijs is als het op film staat .......onmogelijk dus.
Dat lukt ook niet met een derde onafhankelijke partij ( wie ??) en ook dit kost weer geld ....
Lid worden heeft geen zin meer , je moet lid zijn op het moment van het probleem.

Het verbaasd mij echt dat je met dit soort situaties eigenlijk nergens terecht kan, of diep in de buidel moet tasten ( advocaat),
dus dan laten mensen het er maar bij maar dit is absurd.

Vandaag Reneault nog gesproken , hun visie .....toen de brandstofpomp werd vervangen was de diesel ok , en nu dus ruim 100 km verder plotseling vervuild, ik heb tussentijds niet getankt dus nog steeds dezelfde diesel die nu plotseling vervuild is , hoe weet Reneault niet maar in ieder geval niet door hun. Overigens zat er bij de eerste reparatie een ruime halve tank diesel in dus zeker ook niet de laatste restjes.
Ik baal hier enorm van , een ding is zeker de auto laat ik zeker niet bij Reneault repareren mijn vertrouwen in hun is weg.
En zal langs andere wegen mensen waarschuwen eens een Reneault nooit meer een Reneault !
De woordvoerder bij Reneault is een en al arrogantie , enige wat hij kan is schouder ophalen en zeggen tja kan gebeuren hij kan het niet uit zijn mond krijgen om iets te zeggen als vervelend dat de auto nu al 3x in 1 week tijd voor reparatie hier staat , echt klantvriendelijk daar !

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Geplaatst: 08 apr 2018 16:16
door scwk
Update aangezien we na 10 dagen nog steeds niets gehoord hebben van de Reneault ( zij zouden prijsopgave geven om de problemen op te lossen met onderdelen uit schade auto's , aangezien we de rekening van 4500€ veelste hoog vonden) heeft een automonteur via via vrienden eens naar onze auto gekeken , conclusie een van de zuigers is kapot , dit probleem door hem opgelost en de auto loopt weer !! Ook kwam hij erachter dat er slangen die eraf gehaald waren door Reneault om te ontluchten (ivm reparatie brandstofpomp in de brandstoftank) er verkeerd om opgezet waren ??
Wij voelen ons flink in de **** genomen door Reneault, en verbazen ons erover dat men het blijkbaar niet zo nauw neemt met de terug bel belofte zowel niet door de Reneault in onze woonplaats als door Reneault Nederland..... voor ons Een keer een Reneault NOOIT meer een Reneault !!!
Grappig ook al de mensen hier met een hoge dunk van de merk garages , zo zie je maar weer !!