LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verbod om te bestellen vanuit ander EU-land, mag dat?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Robert999

Re: Verbod om te bestellen vanuit ander EU-land, mag dat?

Ongelezen bericht door Robert999 »

Beste mensen,

Wat een aantal reacties! Een open markt hebben is een van de basis waarden van de EU en ik kon het me al niet voorstellen dat er door op basis van land door internetaanbieders gediscrimineerd zou mogen worden.

De topics over Geo-blocking en de verwijzing van Bon Schurkjens naar de specifieke wetgeving slaan de spijker op z'n kop!

Geo Blocking mag dus niet. Ik zal dus een paar maanden moeten achten totdat de wetgeving van kracht is.

Bedankt voor alle reacties!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wel alles daarvan gelezen? U mag dan straks wel bestellen, maar u moet die kattenbrokjes gaan halen, want ze hoeven het niet te bezorgen.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Of gewoon ergens kopen die het wel bezorgen en met kopersbescherming, of een mini pakketservice beginnen alles naar een verzamelpunt en u tuft een keer per week met een bus om het op te pikken en weer uit te delen. Maar niet doorvertellen he, anders gaat iedereen dat doen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Of gewoon ergens kopen die het wel bezorgen en met kopersbescherming, of een mini pakketservice beginnen alles naar een verzamelpunt en u tuft een keer per week met een bus om het op te pikken en weer uit te delen. Maar niet doorvertellen he, anders gaat iedereen dat doen.
En dat kan uit qua kosten tov in NL bestellen waar ze het bij je voor de deur brengen ?

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik ga er van uit als die nieuwe wetgeving toepasbaar is eind dit jaar en u moet uw pakketten zelf halen als ze het niet opsturen, ik ga natuurlijk nooit een pakketje ophalen mijn speedboat is te klein. Maar voor de deur brengen is een theoretisch begrip, de praktijk laat vaak anders zien.

Maar om eerlijk te zijn ben ik een voorstander om de middenstand te helpen in Nederland en gewoon naar een winkel te gaan, gezellig ...en je ziet het product wat je wilt hebben. Eigenlijk gewoon ,,back to the bone,, en je krijgt ook een leuke prijs hoor en garantie natuurlijk.

Dat met dat busje is natuurlijk een uitdaging, ik heb nog eens feesten georganiseerd ,,SALSA en Merenque,, en ik huurde een zaal en kocht vaatjes bier in Duitsland, lucratief...? hoe bedoelt u. Soms loont het echt wel en zeker als je dicht bij de grens woont.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

atlas1302 schreef:Ik ga er van uit als die nieuwe wetgeving toepasbaar is eind dit jaar en u moet uw pakketten zelf halen als ze het niet opsturen, ik ga natuurlijk nooit een pakketje ophalen mijn speedboat is te klein. Maar voor de deur brengen is een theoretisch begrip, de praktijk laat vaak anders zien.

Maar om eerlijk te zijn ben ik een voorstander om de middenstand te helpen in Nederland en gewoon naar een winkel te gaan, gezellig ...en je ziet het product wat je wilt hebben. Eigenlijk gewoon ,,back to the bone,, en je krijgt ook een leuke prijs hoor en garantie natuurlijk.

Dat met dat busje is natuurlijk een uitdaging, ik heb nog eens feesten georganiseerd ,,SALSA en Merenque,, en ik huurde een zaal en kocht vaatjes bier in Duitsland, lucratief...? hoe bedoelt u. Soms loont het echt wel en zeker als je dicht bij de grens woont.

Wanneer ik mij favoriete biertje wil bestellen, mòet ik wel naar Duitsland of in Duitsland bestellen. M.a.w. soms gaat het helemaal niet om de prijs, maar om de gewenste kwaliteit van een product om elders te moeten gaan shoppen.

Mijn favoriete biermerk en biersoort is overigens Erdinger Weizen klar (ohne Hefe), dus wanneer iemand een tip kan geven ... graag, want nu rijd ik er (samen met andere boodschappen zoals de diepgevroren luxe taarten van Coppenrath) ), zo'n 120km voor naar de duitse grens.

Gesloten