Zie de bijlage onder de klacht op Klachtenkompas.nl:16again schreef:Waar staat die foto ?
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/v ... bf820803a6
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Zie de bijlage onder de klacht op Klachtenkompas.nl:16again schreef:Waar staat die foto ?
In de advertenties van dit bankje bij van Cranenbroek wordt er juist bij vermeld dat er veiligheidsglas is gebruikt.hänschen klein schreef:@sjaakvandervelde ...
Op de foto is te zien, dat de glasplaat 'ingeklemd' ligt in een constructie van gebogen buis en kunststof opleggers. Metaal kan ook uitzetten.
Tevens is het glas niet zoals bij hardglas/veiligheidsglas*) in duizende stukjes uit elkaar gesprongen, maar liggen er kleine èn grotere scherven.
Opvallend is, dat een kwart van de glasplaat nog in het frame is blijven steken zonder gebroken of vergruizeld te zijn.
Allemaal indicaties, dat er géén hardglas/veiligheidsglas is gebruikt. Maar ... wordt dit voor dit soort kleine objecten dan ergens voorgeschreven?
*) HARDGLAS:
Zelfs veilig als het breekt
Gehard glas is stootvast en is erop gemaakt om moeilijk te kunnen breken. Een geharde glasplaat is opgewassen tegen enorme druk, en is gemiddeld 5 keer zo sterk als gewoon enkel of dubbel glas van dezelfde dikte. Zoals we eerder vertelden, komt dat door de ‘trekspanning’ binnenin de glasplaat. Die enorme spanning brengt echter nog een voordeel met zich mee. Eventuele glasschade is veel minder gevaarlijk: áls je na veel moeite de kern van de glasplaat toch weet te bereiken en het glas breekt, zal het hele gevaarte ook in één keer in duizenden stukjes uiteen vallen. Dit beeld zal u wellicht bekend voorkomen, bijvoorbeeld van een vernield bushokje. Het grote voordeel is dat deze stukjes, anders dan grote scherven glas, ‘zachtere’ randjes hebben, wat de kans op verwondingen sterk verkleint. Zo is gehard glas dus sterker én veiliger dan gewoon glas.
TIP: Korte vragen worden gratis beantwoord bij het kenniscentrumglas:
http://www.kenniscentrumglas.nl/glastechnisch-advies
TS gaf eerder al aan, dat het glas in een frame voorgemonteerd werd geleverd en hij géén invloed/schuld op spanningen zou kunnen hebben.Lady1234 schreef:Zo duidelijk is de foto nou ook weer niet, maar zie ik het nu goed dat het zwart glas was?
Wordt het helemaal bloedheet.
En was die glasplaat al gemonteerd of moest dat zelf in elkaar gezet worden?
Het valt onder tuinbankje in de folders en het is geen probleem hoor als er maar aan 1 kant iemand zit.moederslink schreef:Ik zou dit niet echt een bankje noemen : meer een aaneengesloten tuinsetje.
Zo te zien kun je en links en rechts gaan zitten en dan is in het midden een soort tafeltje ?
Wanneer dit setje niet in evenwicht is , bv links een 90 kg wegend iemand en rechts niemand of een kind bv kan de boel omkieperen of komt er teveel spanning op " het tafeltje " , lijkt mij.
Het hoeft m.i. dus niet door wat gesproei met water te komen, waardoor de glasplaat is geknapt.
Dan deugt zo.n constructie gewoon niet.
@TS : ik zou dat prulding wegdoen en geld terugvragen en er iets anders voor kopen.
Inmiddels duiken er genoeg 'momentn' op, waarom dit bankje nader onderzocht mòet worden.Erthanax schreef:Het is overduidelijk geen gewoon glas (floatglas), dat zou in hoekige scherven en splinters breken. Goed/echt veiligheidsglas is het ook niet. Bovendien is de constructie niet goed. Door de wijze waarop het bladframe aan de stoelleuningen is bevestigd, kan het glas gemakkelijk onder spanning komen te staan. Dan is er maar weinig nodig om breuk te verooorzaken. Niet goed, geld terug, zou ik zeggen.
Dat neemt niet weg dat ik zelf heel voorzichtig zou zijn met een heet glazen blad en koud water.
Beter lezen de winkel heeft dit allemaal aangeboden, maar TS wilt maar 1 ding en dat is dat de winkel het product uit de handel haalt.sjj schreef:Ondeugdelijk rotzooi product, ik zou de koop ontbinden .
Als zo iets verkocht wordt voor buiten mag je verwachten dat het tegen druppeltje water kan.
Bedrijf had zich wel wat klantvriendelijker op mogen stellen, goede leer voor de volgende keer.
Dus van jou mag een winkelier onveilige producten blijven verkopen.sylvesterb schreef:Beter lezen de winkel heeft dit allemaal aangeboden, maar TS wilt maar 1 ding en dat is dat de winkel het product uit de handel haalt.
Dit is een onredelijke eis en zinloos om de winkel niet de producent van het product is.