Of gewoon meekijken op het display bij de kassa. Als er dan wat fout gaat zie je het meteen en kan de persoon achter de kassa het direct corrigeren. Een stuk makkelijker dan achteraf moeilijk gaan doen.Justlouck schreef:Altijd de kassabon vragen. Dan kun je altijd reclameren als het niet klopt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
En zodra die cassière zei "Dat wordt dan €100,-" had er dan ook wel een belletje mogen gaan rinkelen.reggie2 schreef:Moneyman schreef:Natuurlijk. Anders kan je geen bedrijven afzeiken.
Voor 100 euro mag je ook wel ff zeuren.
Dat TS de bon meteen had na moeten kijken snapt hij/zij denk ik nu wel.
Maar ga bij jezelf na....100 euro is niet zomaar ff een duppie waar je je niet druk om hoeft te maken.
Achteraf reclameren is leuk maar op deze manier vrij kansloos.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Helaas heeft de Lidl waar ik wel eens kom, bespaart op de ruimte die de kassa's mogen innemen. Er zit achter de kassa alleen maar een klein plateautje, niet zo'n grote bak met een wig in het midden zoals bij de Jumbo of Appie. Terwijl de medewerker de artikelen scant, staat de klant als een razende de boodschappen in de tas op te bergen, of weer terug in de kar te leggen om die elders leeg te halen. Het is geen doen om dan ook nog het display in de gaten te houden.renewouters schreef:Of gewoon meekijken op het display bij de kassa. Als er dan wat fout gaat zie je het meteen en kan de persoon achter de kassa het direct corrigeren. Een stuk makkelijker dan achteraf moeilijk gaan doen.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Uit de openingspost:grun schreef:Helaas heeft de Lidl waar ik wel eens kom, bespaart op de ruimte die de kassa's mogen innemen. Er zit achter de kassa alleen maar een klein plateautje, niet zo'n grote bak met een wig in het midden zoals bij de Jumbo of Appie. Terwijl de medewerker de artikelen scant, staat de klant als een razende de boodschappen in de tas op te bergen, of weer terug in de kar te leggen om die elders leeg te halen. Het is geen doen om dan ook nog het display in de gaten te houden.renewouters schreef:Of gewoon meekijken op het display bij de kassa. Als er dan wat fout gaat zie je het meteen en kan de persoon achter de kassa het direct corrigeren. Een stuk makkelijker dan achteraf moeilijk gaan doen.
Ik heb echter alleen croissantjes en berliner bollen gekocht, misschien nog nootjes of wc papier, maar meer niet
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Ik houd ook het display niet in de gaten, maar als ik boodschappen haal en ik zou bovengenoemd bedrag moeten pinnen, terwijl ik een paar dingen zou hebben, zou ik toch wel wakker schieten.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Ik hou het juist wel altijd in de gaten.
Ook als het druk is en er een rij staat.
Juist in dit geval ging het idd om een paar boodschappen en het was december. Altijd druk dus!
Toch pin je dan idd niet gedachteloos € 106 , met 4- 5 boodschapjes , lijkt mij ook hoor.
Ik kan van deze situatie geen soep meer maken en denk zelf dat er niets meer aan te doen valt.
€ 100 is een hoop geld , zeker voor veel mensen en zeker in de dure decembermaand.
Ik vind het sneu voor TS , maar zou niet weten hoe en of dit ooit nog opgelost gaat worden.
Ook als het druk is en er een rij staat.
Juist in dit geval ging het idd om een paar boodschappen en het was december. Altijd druk dus!
Toch pin je dan idd niet gedachteloos € 106 , met 4- 5 boodschapjes , lijkt mij ook hoor.
Ik kan van deze situatie geen soep meer maken en denk zelf dat er niets meer aan te doen valt.
€ 100 is een hoop geld , zeker voor veel mensen en zeker in de dure decembermaand.
Ik vind het sneu voor TS , maar zou niet weten hoe en of dit ooit nog opgelost gaat worden.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Julie4444 schreef: En zodra die cassière zei "Dat wordt dan €100,-" had er dan ook wel een belletje mogen gaan rinkelen.
Achteraf reclameren is leuk maar op deze manier vrij kansloos.
Wie zegt dat zij dat zei??? Draai het om, overkomt het jou ..... schreeuw je ook alle kanten op. Of eh......ben jij foutloos?
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Croissants: € 100tttlocke schreef: Goed Caro, stel de kopie bon uit de administratie van Lidl is beschikbaar.
Wat moet erop staan om Lidl te overtuigen dat zij u € 100 terug moeten geven?
Berliner bollen: € 100, zoiets? Best mogelijk dat daarmee geloofwaardig is te maken dat er teveel in rekening is gebracht. Klein aantal boodschappen met groot bedrag, of groot aantal van dezelfde artikelen. Granted, kans is niet enorm groot, maar toch. Lidl moet die transactie op grond van de pingegevens makkelijk kunnen terugvinden.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Als je maar genoeg Berliner bollen koopt, dan betaal je € 100 of meer.JozJan schreef:Croissants: € 100tttlocke schreef: Goed Caro, stel de kopie bon uit de administratie van Lidl is beschikbaar.
Wat moet erop staan om Lidl te overtuigen dat zij u € 100 terug moeten geven?
Berliner bollen: € 100, zoiets? Best mogelijk dat daarmee geloofwaardig is te maken dat er teveel in rekening is gebracht. Klein aantal boodschappen met groot bedrag, of groot aantal van dezelfde artikelen. Granted, kans is niet enorm groot, maar toch. Lidl moet die transactie op grond van de pingegevens makkelijk kunnen terugvinden.
Geloofwaardig maken zal niet genoeg zijn.
Gezien de omstandigheden kan niet verwacht worden van Lidl dat ze de klant het zgn. voordeel van de twijfel geven.
Harde bewijzen, die heb je nodig. Niet aanwijzingen dat jouw verhaal (ook) geloofwaardig is. Het verhaal is bovendien een vermoeden.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Net zo gemakkelijk als de klant zijn bon kan opzoeken ?JozJan schreef:Lidl moet die transactie op grond van de pingegevens makkelijk kunnen terugvinden.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Dat is jouw mening, maar is uiteindelijk aan Lidl (niet dat die veel tekenen geven van het verlenen van medewerking). Ik denk (mijn mening) dat het nogal wat uitmaakt wat er op de kassabon staat. Een paar regels met een heel hoog bedrag, wellicht zelfs een eenvoudige verklaring waarom het bedrag zo hoog is, daar zijn best mogelijkheden.tttlocke schreef:Als je maar genoeg Berliner bollen koopt, dan betaal je € 100 of meer.
Geloofwaardig maken zal niet genoeg zijn.
Gezien de omstandigheden kan niet verwacht worden van Lidl dat ze de klant het zgn. voordeel van de twijfel geven.
Harde bewijzen, die heb je nodig. Niet aanwijzingen dat jouw verhaal (ook) geloofwaardig is. Het verhaal is bovendien een vermoeden.
Veel makkelijker. Want in dit geval weten we dat de klant die bon niet heeft... Maar los daarvan: een klant heeft altijd alleen een papieren bonnetje. De winkel heeft die gegevens ook digitaal.crazyme schreef:Net zo gemakkelijk als de klant zijn bon kan opzoeken ?
Ik heb het zelf ooit bij Praxis gehad, iets waar ik een bon voor nodig had, maar die had ik dus niet meer. Vriendelijke medewerking in de winkel waar obv de pintransactie de kassabon werd teruggevonden (de service was zo goed dat we een aantal pintransacties van mij hebben nagezocht omdat ik ivm verhuizing in korte tijd regelmatig daar was geweest). Lidl heeft natuurlijk geen plicht om dit te doen, maar het zou wel zo netjes zijn om even te kijken of de kassabon het verhaal van TS ondersteunt (of juist niet, dat kan ook).
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Heb nog nooit meegemaakt dat een cassière geen bedrag noemde. Heb zelf ook jaren als cassière gewerkt en dat is gewoon onderdeel van het werk.reggie2 schreef:Julie4444 schreef: En zodra die cassière zei "Dat wordt dan €100,-" had er dan ook wel een belletje mogen gaan rinkelen.
Achteraf reclameren is leuk maar op deze manier vrij kansloos.
Wie zegt dat zij dat zei??? Draai het om, overkomt het jou ..... schreeuw je ook alle kanten op. Of eh......ben jij foutloos?
Dan nog. Ik controleer altijd het scherm en prijzen op de bon. Bij Lidl klopt het eigenlijk altijd, maar bij AH bijvoorbeeld weer vaak niet.
Niet dat jouw opmerking on-topic is verder. Het gaat niet over mij, maar over TS.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Grappig...bij "onze" AH moeten we ook standaard de bon nakijken. Elke week klopt er zeker iets niet. Algemeen AH probleem?
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Julie4444 schreef:
Dan nog. Ik controleer altijd het scherm en prijzen op de bon. Bij Lidl klopt het eigenlijk altijd, maar bij AH bijvoorbeeld weer vaak niet.
Niet dat jouw opmerking on-topic is verder. Het gaat niet over mij, maar over TS.
Geweldig!! TS is die kwijt. Niks on topic, ik zeg draai het eens om.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Uiteindelijk maakte jij de fout door het foutieve bedrag te betalen en niet de Lidl. Als je die fout niet had gemaakt was de fout van Lidl niet zo erg geweest.caro12 schreef:Er is een fout gemaakt door lidl, zowel de cassiere als ik hebben het niet op tijd gemerkt, maar uiteindelijk heb ik de fout niet gemaakt van het teveel aanslaan, maar lidl
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Yup. Iets met alleen/voornamelijk kijken naar het salaris (lees: jonger is goedkoper) van de medewerkers in plaats van de kwaliteit.Revoked schreef:Grappig...bij "onze" AH moeten we ook standaard de bon nakijken. Elke week klopt er zeker iets niet. Algemeen AH probleem?
Leuk, maar hetgeen jij impliceerde slaat nergens op. Alsof ik ooit mijn stem heb verheven tegen een verkoopmedewerker. Meestal leg ik de cassière in kqwesie (bij AH) gewoon uit hoe ze in de kassa de boel moeten corrigeren, want dat weten ze vaak zelf niet. Dat werkt toch wel in de meeste gevallen, en als ze dat niet durven regel ik het wel even bij de balie. Irritant, zeker, maar €100 extra betalen zou ik nooit doen, want ik betaal lekker gewoon contant.reggie2 schreef:Julie4444 schreef:
Dan nog. Ik controleer altijd het scherm en prijzen op de bon. Bij Lidl klopt het eigenlijk altijd, maar bij AH bijvoorbeeld weer vaak niet.
Niet dat jouw opmerking on-topic is verder. Het gaat niet over mij, maar over TS.
Geweldig!! TS is die kwijt. Niks on topic, ik zeg draai het eens om.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Een bliepmiep aan de kassa scant alleen wat er voorbij komt. Fouten met prijzen e.d. is zij dus niet verantwoordelijk voor. De enige fout die een cassiere kan maken is als ze handmatig een foutief aantal ingeeft (hoe vaak komt dat voor, alleen bij stuksartikelen zonder barcode), of dat er een verschil in het wisselgeld zit. De computer doet de rest.Julie4444 schreef:Yup. Iets met alleen/voornamelijk kijken naar het salaris (lees: jonger is goedkoper) van de medewerkers in plaats van de kwaliteit.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
.......Als ex-"bliepmiep" mag ik je weer vertellen dat wat je zegt niet klopt.NeoDutchio schreef:Een bliepmiep aan de kassa scant alleen wat er voorbij komt. Fouten met prijzen e.d. is zij dus niet verantwoordelijk voor. De enige fout die een cassiere kan maken is als ze handmatig een foutief aantal ingeeft (hoe vaak komt dat voor, alleen bij stuksartikelen zonder barcode), of dat er een verschil in het wisselgeld zit. De computer doet de rest.Julie4444 schreef:Yup. Iets met alleen/voornamelijk kijken naar het salaris (lees: jonger is goedkoper) van de medewerkers in plaats van de kwaliteit.
Foutieve aantallen? Heb je de uitleg over PLU-codes niet gelezen? En wat dacht je van weegfouten? Of afprijzingen? Of überhaupt het niet willen of kunnen corrigeren van prijzen die onjuist in het systeem staan zodat je niet ook nog even langs een servicebalie hoeft (alsof servicebalie kassa's ineens anders werken ofzo...)?
Ervaren cassières kunnen zelf best constateren dat prijzen niet juist zijn als deze fout in het systeem staan, en anders constateert een klant dat bij kleine afwijkingen vaak zat. Of het nu aan het gebrek aan kennis of inwerken ligt of aan de medewerker zelf is niet relevant. Dat soort fouten kunnen door haar gecorrigeerd worden.
Sterker nog, ik deed dat toch zeker 5 keer per dag tijdens een shift.
Lekker respectvol trouwens, die omschrijving. Alsof je helemaal geen brein nodig hebt om dat werk te doen... Nee, je hoeft geen intellectuele hoogvlieger te zijn, maar kom op zeg.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Alle lof voor de kassières achter de kassa. Ik vind dat zelf scannen maar niets.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Ik denk dat NeoDutchio vooral het afrekenproces beschrijft en geen onaardige dingen zegt over de kassiere.Julie4444 schreef:.......Als ex-"bliepmiep" mag ik je weer vertellen dat wat je zegt niet klopt.NeoDutchio schreef:Een bliepmiep aan de kassa scant alleen wat er voorbij komt. Fouten met prijzen e.d. is zij dus niet verantwoordelijk voor. De enige fout die een cassiere kan maken is als ze handmatig een foutief aantal ingeeft (hoe vaak komt dat voor, alleen bij stuksartikelen zonder barcode), of dat er een verschil in het wisselgeld zit. De computer doet de rest.Julie4444 schreef:Yup. Iets met alleen/voornamelijk kijken naar het salaris (lees: jonger is goedkoper) van de medewerkers in plaats van de kwaliteit.
......
Lekker respectvol trouwens, die omschrijving. Alsof je helemaal geen brein nodig hebt om dat werk te doen... Nee, je hoeft geen intellectuele hoogvlieger te zijn, maar kom op zeg.
Tenzij je bliepmiep niet als koosnaampje ervaart