LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door moederslink »

Het ziet er allemaal heel leuk en heel decoratief uit , maar zelf zou ik in dit Nederlandse klimaat dit nooit voor openslaande tuindeuren hangen. Dat deze draden zich in elkaar gaan draaien / vlechten lijkt me duidelijk.
Ik denk daarom dat ze niet als ' vliegengordijn ' verkocht moeten worden, wel als decoratieve afscheiding / divider .

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
13 sep 2018 16:08
Je bent weer eens bezig om appels met peren te vergelijken. Het begrip 'normaal gebruik' is normatief.

Hier een voorbeeld van een non-conforme vloer zonder productiefouten. Op een vloer wordt nu eenmaal met schoenen gelopen, met stoelen geschoven en door kinderen met speelgoed gespeeld, zodat dit onder normaal gebruik valt.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 006:AY8747
Over appels en peren gesproken, TS is niet naar een verkoper gegaan en heeft geen voorlichting gekregen. Wat is mis in het verhaal van u, wat de reden is geweest voor de snellere slijtage. Is de toplaag niet goed geweest, of is het echt de nabehandeling geweest die ineens ter spraken kwam. Dat laatste lijkt mij sterk. Dus ja, een vloer is om over te lopen, maar dat er al zo snel krassen in komen (en na testen sneller dan gelijkbare vloeren), dan kan je twijfelen aan de kwaliteit.

Wat hier aan de hand weten wij niet. TS reageert niet op vragen, dus het is gissen naar welk type gordijn ze heeft. Losse draadjes in de wind gaan bewegen, dat is een eigenschap. Gaan deze draadjes meer bewegen dan soortgelijke? Geen idee, maar dat zou raar zijn.
Dat kinderen rennen, dat klopt. Maar als kinderen uitglijden op het parket omdat de laklaag glad is, dan kan je niet de verffabrikant aansprakelijk stellen. Als kinderen doorrennen en de deur achter hun dichtslaat kan je ook niet zeggen dat dat een normale reactie is en dat daar het slot en kozijn tegen zou moeten kunnen.
Dus net zo goed dat je moet opletten als je door een deurpost loopt. Nogmaals, met een gordijn er voor kan je niet zien of er iets achter de drempel ligt. Als u graag met uw ogen dicht door een deurpost wil lopen, dan moet u dat doen. Maar normaal is het niet. Dus om te stellen dat het normaal gebruik is om er doorheen te rennen....

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2018 16:51
Over appels en peren gesproken, TS is niet naar een verkoper gegaan en heeft geen voorlichting gekregen.
Ik geef het voorbeeld alleen om je te laten zien hoe je moet bepalen wat onder normaal gebruik valt. Jij protesteert wel, maar heb geen argumenten aan gedragen waarom een rennend kind niet onder normaal gebruik zou vallen. Je redenatie lijkt te zijn: het product kan niet tegen X dus X is geen normaal gebruik. Dit is een denkfout.
NeoDutchio schreef:
13 sep 2018 16:51
Wat is mis in het verhaal van u, (...).
Als je op de link klikt en leest dan wordt dat allemaal duidelijk.
NeoDutchio schreef:
13 sep 2018 16:51
Dat kinderen rennen, dat klopt. Maar als kinderen uitglijden op het parket omdat de laklaag glad is, dan kan je niet de verffabrikant aansprakelijk stellen.
Je bent veel te stellig.

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
13 sep 2018 17:01
Je bent veel te stellig.
alfatrion schreef:
13 sep 2018 17:01
En kinderen rennen nu eenmaal, zodat dit onder normaal gebruik valt.
En dan zeggen dat ik te stellig ben? U stelt hier iets wat bij mij vraagtekens geeft.

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door gosewijn »

Welk vliegengordijn je ook hebt , het zijn en blijven ondingen . Ook de hele duren kralengordijnen van 150 tot 300 fl . hadden het zelfde probleem. Het type van Ts werd vaak als afscheiding gebruikt van keuken naar woonkamer ,waar de deur uit is gehaald .Ook de zg kattenstaart die ca 5 cm dik is heeft het zelfde effect . Vliegengordijnen bestaan minstens al 60 jaar ,dit is de eerste klacht die voor mij bekend is ,heb er genoeg verkocht.

Dit verhaal doet mij denken aan Ikea met de lade kasten die omvielen om dat het als trap gebruikt werd.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, en daar zitten nu allemaal dwaze voorschriften bij om de eventuele rampen daarvan te voorkomen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door tttlocke »

Voor degenen op zoek naar het juiste plaatje op de website van Presents at Home:
TS betaalde € 36,40,
waarvan € 4,50 verzendkosten.
Blijft over: € 29,90, voor 2 gordijnen.
Je moet één van de gordijnen hebben die € 15,95 per stuk kosten (die zijn er een paar).
(waarschijnlijk).

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijft over € 31,90.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
13 sep 2018 23:30
Voor degenen op zoek naar het juiste plaatje op de website van Presents at Home:
TS betaalde € 36,40,
waarvan € 4,50 verzendkosten.
Blijft over: € 29,90, voor 2 gordijnen.
Je moet één van de gordijnen hebben die € 15,95 per stuk kosten (die zijn er een paar).
(waarschijnlijk).
Lady1234 schreef:
13 sep 2018 23:43
Blijft over € 31,90.
Dus idd 2 gordijnen a € 15.95 pst.
Mooi dan weten we dat ook weer :wink:

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zijn nu in de aanbieding.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
14 sep 2018 00:53
Ze zijn nu in de aanbieding.
Maar ik hoef die dingen niet :lol:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
13 sep 2018 23:43
Blijft over € 31,90.
Inderdaad. U ziet ik houd van cijfers, maar echt goed rekenen kan ik niet. :)

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vast komen te zitten in vliegengordijn Presents at Home

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien was er een kortingsactie? Jammer dat de TS niet meer reageert.

Gesloten