Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas
Geplaatst: 05 nov 2018 13:12
Lees je eigen bericht nog eens, dan kom je de veronderstellingen vanzelf tegen.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Lees je eigen bericht nog eens, dan kom je de veronderstellingen vanzelf tegen.
Ik heb het dan ook niet over het distributiecentrum van de Bijenkorf maar over de werkwijze van PostNL en de stelling die de Bijenkorf aan de hand van de informatie van PostNL doet.NeoDutchio schreef: ↑05 nov 2018 13:07Dat er niet gewogen wordt bij aflevering wil niet zeggen dat er nergens gewogen wordt. Als er voordat een pakket het dc verlaat gewogen wordt, dan weet de Bijenkorf exact wat er weg is gegaan. Ontvanger klaagt niet over een geopende of beschadigde verpakking en stuurt iets terug met een ander gewicht daarin.
Zolang niet bekend is wat de werkwijze is van de Bijenkorf kan je niets uitsluiten.
Ons DC weeg alles. Zodra er gepickt is gaat eerst de doos op de weegschaal voordat die verder op de lopende band gaat. Als er ergens een gewichtsverschil in komt blijft de doos vanzelf staan. In dat geval weet je exact het gewicht bij het verlaten van elk station en wat er verstuurd wordt. Als de doos dan ongeopend aankomt bij de ontvanger kan er simpelweg geen verschil in zitten. Dat is een optie. Maar, zoals al vaker gezegd, zolang niemand van ons weet hoe ze werken bij de Bijenkorf blijft het gissen.
Gedaan. Veronderstellingen niet tegengekomen.
Tijdens het bezorgproces. Er staat niet bij PostNL. Dus als de Bijenkorf weegt als het gepickt wordt, of als het de deur verlaat, dan weten ze dus exact welk gewicht er naar buiten is gegaan. Het verzendklaar maken is ook onderdeel van het bezorgproces. U heeft zelf ook aan dat PostNL ook weegt, dus dat is meervoud. De stelling van de Bijenkorf kan dus best wel kloppen.
Bezorgen laat de Bijenkorf slechts door PostNL doen.
Totdat het niet meer gewogen wordt en men geen zekerheid heeft.Dus als de Bijenkorf weegt als het gepickt wordt, of als het de deur verlaat, dan weten ze dus exact welk gewicht er naar buiten is gegaan. Het verzendklaar maken is ook onderdeel van het bezorgproces. U heeft zelf ook aan dat PostNL ook weegt, dus dat is meervoud.
De stelling kan niet kloppen. Dat de bestelde jas is geleverd kan kloppen, maar de stelling van de Bijenkorf kan dat niet.De stelling van de Bijenkorf kan dus best wel kloppen.
JvandeW schreef: ↑05 nov 2018 14:51Bezorgen laat de Bijenkorf slechts door PostNL doen.
Dus een medewerker van PostNL loopt het magazijn van de Bijenkorf binnen, sluit de doos en zet het op de kar/pallet? De bezorging doet PostNL, het bezorgproces is meer dan alleen de bezorging.
De Bijenkorf stelt dat gewicht x is verstuurd. Als gewicht y is aangekomen, dan zou de verpakking geopend moeten zijn geweest. Zou een fraudeur elke verpakking van de Bijenkorf open maken in de hoop dat die bewuste jas er in zit? En dan alles weer dichtplakken op een manier waardoor het niet opvalt? Er is of een verkeerde jas opgestuurd, maar dat staat haaks op het verhaal van het wegen, of TS probeert is, maar waarom zou je dat dan openbaar maken?
Aangezien het bezorgproces meer is dan alleen de bezorging, kan het dus wel kloppen.
Edit, geen idee wat er gebeurd met de quotes, krijg het niet beter dan dit.
Je probeert een discussie over het verschil tussen bezorging en bezorgproces aan te gaan die er helemaal niet is. Waarin je zelf ook nog eens de fout maakt door daar waar ik zeg dat PostNL de bezorging doet, je zelf met een verhaal komt waarin PostNL ineens het gehele bezorgproces doet. Beetje vreemd.NeoDutchio schreef: ↑05 nov 2018 15:07Dus een medewerker van PostNL loopt het magazijn van de Bijenkorf binnen, sluit de doos en zet het op de kar/pallet? De bezorging doet PostNL, het bezorgproces is meer dan alleen de bezorging.
JvandeW schreef: ↑05 nov 2018 10:40Feit is wel dat de Bijenkorf een derde partij heeft ingeschakeld om de zaak af te leveren. In de reactie op Trustpilot doen zij een stelling op basis van informatie die zij van de derde partij hebben gekregen, te citeren "Het pakket wordt op verschillende punten tijdens het bezorgproces gewogen. Het gewicht van de jas die jij retour hebt gestuurd komt niet overeen met het gewicht van de jas die wij bij jou bezorgd hebben." bron maar deze stelling klopt niet.
Ze luisteren niet, Erthanax ..Erthanax schreef: ↑05 nov 2018 15:06Heren, laten we nu even wachten of het TS behaagt te reageren en wat punten te verduidelijken.
Het gaat om een zeer merkwaardige kwestie, waarbij TS wat mij betreft de schijn tegen heeft (ook door niet meer te reageren).
Zelf heb ik echter ook eens een vreemde zaak gehad die op dit forum op weinig begrip zou kunnen rekenen (ook van mijzelf!). Ik weet dus dat er soms rare dingen gebeuren en schort daarom mijn oordeel voorlopig nog op. Laten we even wachten op TS en laat het vliegen afvangen maar even zitten.
En hoe kan het gewicht veranderd zijn? Dan moet er tijdens de bezorging iets uit gehaald zijn en iets anders ingestopt zijn. En hoe gaat dat? De verpakking moet opengemaakt worden en weer dichtgeplakt. En dan op een manier zodat niemand het merkt. Zoals al eerder scherp is opgemerkt, hoe weet iemand dat er een dure jas in die verpakking zit? Of zijn alle verpakkingen geopend in de hoop net die ene jas te vinden?JvandeW schreef: ↑05 nov 2018 15:49Feit is dat bij de bezorging het gewicht van het pakket niet gewogen wordt. Tussen de bezorging en het laatste punt waarop het pakket gewogen is - voor nu ongeacht waar dat was in het bezorgproces - kan het gewicht dus zijn veranderd. Dus er kan geen zekerheid bestaan dat het pakket bij bezorging het gewicht had van de bestelde jas.
Conclusie is dat de stelling van de Bijenkorf niet kan kloppen.
Precies. Met die onzekerheid kan de stelling dus niet kloppen.
En ondanks dat er een kans bestaat dat er iets is gebeurd tussen de laatste weging en de bezorging, schuift de Bijenkorf - die wettelijk het risico voor de aflevering draagt - dat risico toch naar de consument. Daarbij gaan ze overigens ook nog eens volledig uit van het woord van PostNL. Een wijziging in het gewicht is voor handelaren immers niet zichtbaar in mijn.postnl.nl of de SOAP-API.De kans dat daar een jas verwisseld is acht postnl en de Bijenkorf verwaarloosbaar.
Hoe kom je erbij dat het net die ene jas moet zijn? Iemand met slechte bedoelingen maakt het vrij weinig uit wat voor jas of überhaupt kledingstuk er in der verpakking zit. Als er maar een product van waarde in de verpakking zit.NeoDutchio schreef: ↑05 nov 2018 16:11Dan moet er tijdens de bezorging iets uit gehaald zijn en iets anders ingestopt zijn. En hoe gaat dat? De verpakking moet opengemaakt worden en weer dichtgeplakt. En dan op een manier zodat niemand het merkt. Zoals al eerder scherp is opgemerkt, hoe weet iemand dat er een dure jas in die verpakking zit? Of zijn alle verpakkingen geopend in de hoop net die ene jas te vinden?
Dat is zeker geen feit. Iemand die een beetje handig is, kan verpakkingen openen zonder dat het opvalt.Feit blijft dat als een verpaking opengemaakt wordt dit altijd te zien is.
Waar lees jij dat de verpakking onbeschadigd en ongeopend geleverd is?
Waar lees jij dat er een geopende of beschadigde verpakking geleverd is?
Hoe kan het gewicht bij aflevering kloppen als het daar niet gewogen wordt?Dus hoe kan het gewicht dan niet kloppen?
Een hypothese waarin een pakketbezorger een jas omruilt: fantasie
Wellicht doe ik inderdaad iets te veel mijn best. In eerste instantie zou dat immers niet nodig moeten zijn wanneer niets erop wijst dat de TS de jas heeft omgeruild. Maar de forumgebruikers op Radar zien dat blijkbaar toch anders.Die laatste stelling zou ik persoonlijk iets anders neerzetten:
Je doet wel heel erg je best met argumenten te komen die erop zouden moeten duiden dat het kan dat de TS een verkeerde jas heeft gekregen.
Toch wel jammer dat u nog steeds niet mijn reacties gelezen hebt. Ik sluit ook nog steeds niet uit dat er bij de Bijenkorf een verkeerde jas is verstuurd. Ik sluit, met deze informatie, uit dat er tijdens de bezorging iets gebeurd is. Omgekeerde bewijslast wat u graag wilt hebben komt er natuurlijk niet. Als een pakket beschadigd geleverd wordt maak je daar melding van. Niet als het goed geleverd is.
Dus u ziet gegevens waaruit blijkt dat iemand anders de jas heeft omgeruild tijdens de bezorging, danwel in het magazijn bij de Bijenkorf?
Daar waar het meest aannemelijk is dat er iets verwisseld is, sluit je uit dat het niet is gebeurd?NeoDutchio schreef: ↑05 nov 2018 17:00Ik sluit ook nog steeds niet uit dat er bij de Bijenkorf een verkeerde jas is verstuurd. Ik sluit, met deze informatie, uit dat er tijdens de bezorging iets gebeurd is.
Omgekeerd bewijslast is wanneer de TS moet bewijzen dat zij de verkeerde jas heeft gekregen. De juiste bewijslast is als de Bijenkorf moet bewijzen dat de juiste jas is geleverd.Omgekeerde bewijslast wat u graag wilt hebben komt er natuurlijk niet.
1) Waar staat dat dit niet is gedaan?Als een pakket beschadigd geleverd wordt maak je daar melding van. Niet als het goed geleverd is.
Waar schrijf ik dat?Dus u ziet gegevens waaruit blijkt dat iemand anders de jas heeft omgeruild tijdens de bezorging, danwel in het magazijn bij de Bijenkorf?
De bewijslast ligt bij de verkoper. Denk gerust een door welke stellingen partijen moeten innemen.NeoDutchio schreef: ↑05 nov 2018 17:00Omgekeerde bewijslast wat u graag wilt hebben komt er natuurlijk niet. Als een pakket beschadigd geleverd wordt maak je daar melding van. Niet als het goed geleverd is.