Pagina 5 van 8

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 14:42
door Lowieze
Sorry NeoDutchio, ik zie nergens staan dat je het pakket van CB aan de bezorger mee kunt geven. In ieder geval niet als het om een oud apparaat gaat.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 14:44
door Lowieze
StevieNL81 schreef:
18 nov 2019 14:40
Lowieze schreef:
18 nov 2019 14:20


Hoe komen forummers er dan bij dat je het gerust aan de pakketbezorger mee kan geven?
https://www.postnl.nl/klantenservice/re ... ren/pakket

Liever het pakket meegeven aan een van onze bezorgers? Ook dat is mogelijk. Als we bij je langskomen om een pakket te bezorgen, kun je er gelijk een mee teruggeven! Duurzamer en makkelijk. Zorg ervoor dat je een retourlabel (met barcode) op de doos plakt. Vaak ontvang je deze bij een online bestelling.
Leuk, maar u citeert hier een link van PostNL, niet van Coolblue.
En Coolblue doet hier schijnbaar niet aan mee.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 14:51
door tttlocke
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 14:30
CB heeft 2 opties, je kan als klant je oude apparaat meegeven aan de bezorger (onder bepaalde voorwaarden), of als je niet als klant iets gekocht hebt je apparaat opsturen naar CB recycling. Als je de link van CB neemt als klant zijnde kom je in het menu van PostNL terecht. Je geeft de geadresseerde aan, daarna je eigen gegevens en dan krijg je de keuze om het pakket in te leveren bij een PostNL punt of dat het thuis opgehaald kan worden.
Voor klanten die niets gekocht hebben moeten naar een PostNL punt gaan.
Zie ook: https://www.coolblue.nl/klantenservice/recyclen
Wat heeft dit te maken met de casus van TS?

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 14:55
door tttlocke
Lowieze schreef:
18 nov 2019 14:44
....
Leuk, maar u citeert hier een link van PostNL, niet van Coolblue.
En Coolblue doet hier schijnbaar niet aan mee.
Coolblue zégt op haar website wel degelijk 'daaraan mee te doen'. De ervaring van TS is echter anders.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 15:00
door 2hansome
Zoveelste topic waar Jan & Alleman vanuit de heup met losse flodders schiet. Lees eerst, reageer dan.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 15:02
door StevieNL81
Lowieze schreef:
18 nov 2019 14:44



Leuk, maar u citeert hier een link van PostNL, niet van Coolblue.
En Coolblue doet hier schijnbaar niet aan mee.
Flauwe reactie...
Iedereen doet hier nl aan mee... U zelf ook. Ik kan een printer bij CB bestellen, en mijn pakje aan u meegeven aan de bezorger als die de printer komt leveren. Heb ik geen overeenkomst met u voor nodig.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 15:05
door witte angora
We zijn inmiddels op pagina 5 aanbeland.

Ik heb mijn gedachten/mening er over, die heb ik voldoende geventileerd. Verder laat ik het erbij. Aangezien de TS niet reageert heeft het verder toch geen enkel nut.

Op naar het volgende lokale wereldprobleem.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 15:22
door Aygulf
Lady1234 schreef:
16 nov 2019 23:56
U kunt hem ook in de kliko deponeren.
Electrische apparaten horen niet in de kliko gegooid te worden.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 15:22
door alfatrion
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 12:29
De discussie hier is niet of er wel een redelijke mogelijkheid is geweest om de AV door te kunnen nemen, (...)
Jawel, jij brengt de online algemene voorwaarden in stelling. De casus zoals TS die beschrijft bevat geen ter handstelling van die algemene voorwaarden. Dat maakt dat je kan uitgaan van algemene voorwaarden.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 15:36
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
18 nov 2019 15:22
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 12:29
De discussie hier is niet of er wel een redelijke mogelijkheid is geweest om de AV door te kunnen nemen, (...)
Jawel, jij brengt de online algemene voorwaarden in stelling. De casus zoals TS die beschrijft bevat geen ter handstelling van die algemene voorwaarden. Dat maakt dat je kan uitgaan van algemene voorwaarden.
Je zou maar een klant voor je hebben staan die vraagt om de AV door te kunnen nemen en te willen uitpluizen. Maar wat heeft dat me dit topic te maken?

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 15:52
door tttlocke
StevieNL81 schreef:
18 nov 2019 15:02
...
Flauwe reactie...
Iedereen doet hier nl aan mee... U zelf ook. Ik kan een printer bij CB bestellen, en mijn pakje aan u meegeven aan de bezorger als die de printer komt leveren. Heb ik geen overeenkomst met u voor nodig.
Niet zozeer flauw, maar precies.
Beter was geweest de link naar de Coolblue regels te delen. Daar staat het namelijk ook.
En voor wat betreft uw voorbeeld, u kunt dat pakje natuurlijk alleen maar meegeven als die bezorger van een derde partij, zoals PostNL is.. Niet als die van Coolblue zelf is.
Flauw, hè.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 15:53
door alfatrion
NeoDutchio schreef:
17 nov 2019 19:13
Voordat u weer met koude regeltjes aan komt zetten, lees dan eerst de voorwaarden van CB. Witgoed en keukenapparatuur bezorgen zij zelf en nemen zij de oude gewoon van mee terug. De voorwaarden hierbij staan netjes online: https://www.coolblue.nl/klantenservice/ ... apparatuur.
TS is in de winkel geweest, dus voorwaarden moeten ter hand worden gesteld. Dat is wat het met de discussie te maken heeft.
Artikel 4 lid 2 RAEEA schreef:Indien een nieuw apparaat bij verkoop op afstand na verzending ter beschikking wordt gesteld, zorgt de distributeur ervoor dat een afgedankt apparaat als bedoeld in het eerste lid bij aflevering van een nieuw apparaat om niet wordt ingenomen, binnen een redelijke termijn wordt opgehaald of door de consument kan worden verzonden naar de distributeur of de ontvanger die het apparaat namens de distributeur in ontvangst neemt. Hij wijst de consument duidelijk zichtbaar op deze mogelijkheden voordat koop en voordat levering van het apparaat hebben plaatsgevonden.
Dit artikel geeft de verkoper twee verplichtingen. Als eerste de verplichting om de recycling te faciliteren door a) het bij aflevering in te nemen, b) het te komen ophalen of c) er voor te zorgen dat de consument het kan verzenden. Daarnaast heeft de verkoper een informatieplicht.
Artikel 4 lid 3 RAEEA schreef:In afwijking van het tweede lid geldt de daarin genoemde optie van verzending door de consument naar de distributeur of de ontvanger niet voor grotere apparatuur als bedoeld in bijlage III, onderdeel 1, 2 of 4, van richtlijn nr. 2012/19/EU, tenzij de consument hiervoor uitdrukkelijk kiest en deze optie door de distributeur mogelijk wordt gemaakt.
Optie C is niet mogelijk als het om een groot apparaat gaat zoals bedoel in bijlage III, onderdeel 1, 2 of 4 van de richtlijn. Een apparaat met een buitenafmeting van meer dan 50 cm valt daardoor af. De ene printer heeft als maten 449 x 304 x 152 mm en de ander heeft als maten 530 x 398 x 374 mm. De laatste valt onder de categorie groot apparaat.

En dan is er nog de informatieplicht. Je voldoet daar niet aan door informatie online te zetten als het gaat om klanten die bij je in de winkel komen kopen.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 15:56
door Bob Schurkjens
Radar, Nieuwsuur én het Achtuurjournaal besteden vanavond aandacht aan deze printer.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 16:06
door tttlocke
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 15:36
alfatrion schreef:
18 nov 2019 15:22
...
Jawel, jij brengt de online algemene voorwaarden in stelling. De casus zoals TS die beschrijft bevat geen ter handstelling van die algemene voorwaarden. Dat maakt dat je kan uitgaan van algemene voorwaarden.
Je zou maar een klant voor je hebben staan die vraagt om de AV door te kunnen nemen en te willen uitpluizen. Maar wat heeft dat me dit topic te maken?
Hier moet ik alfatrion toch gelijk geven. Jij schermt met voorwaarden of algemene voorwaarden die ergens op een website van Coolblue te lezen staan. Dat kan wetenswaardig zijn, maar, omdat:

- uit niets blijkt dat deze voorwaarden TS ter hand gesteld zijn ( terwijl nota bene de beschreven handelwijze van CB in strijd is met die eigen voorwaarden).

is wat jij te berde brengt niet relevant voor de casus van TS.
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 15:36
Je zou maar een klant voor je hebben staan die vraagt om de AV door te kunnen nemen en te willen uitpluizen. Maar wat heeft dat me dit topic te maken?
En dit is gewoon weer een afleidingsmanoeuvre ofwel drogreden. Niemand bracht dat ter sprake, behalve jij. Jij verzint iets uitzonderlijks, en doet dan alsof de ander dat naar voren heeft gebracht.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 16:10
door Moneyman
tttlocke schreef:
18 nov 2019 16:06
Jij verzint iets uitzonderlijks, en doet dan alsof de ander dat naar voren heeft gebracht.
Business as usual, helaas.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 16:21
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
18 nov 2019 15:53
TS is in de winkel geweest, dus voorwaarden moeten ter hand worden gesteld. Dat is wat het met de discussie te maken heeft.
Artikel 4 lid 2 RAEEA schreef:Indien een nieuw apparaat bij verkoop op afstand na verzending ter beschikking wordt gesteld, zorgt de distributeur ervoor dat een afgedankt apparaat als bedoeld in het eerste lid bij aflevering van een nieuw apparaat om niet wordt ingenomen, binnen een redelijke termijn wordt opgehaald of door de consument kan worden verzonden naar de distributeur of de ontvanger die het apparaat namens de distributeur in ontvangst neemt. Hij wijst de consument duidelijk zichtbaar op deze mogelijkheden voordat koop en voordat levering van het apparaat hebben plaatsgevonden.
Dit artikel geeft de verkoper twee verplichtingen. Als eerste de verplichting om de recycling te faciliteren door a) het bij aflevering in te nemen, b) het te komen ophalen of c) er voor te zorgen dat de consument het kan verzenden. Daarnaast heeft de verkoper een informatieplicht.
Artikel 4 lid 3 RAEEA schreef:In afwijking van het tweede lid geldt de daarin genoemde optie van verzending door de consument naar de distributeur of de ontvanger niet voor grotere apparatuur als bedoeld in bijlage III, onderdeel 1, 2 of 4, van richtlijn nr. 2012/19/EU, tenzij de consument hiervoor uitdrukkelijk kiest en deze optie door de distributeur mogelijk wordt gemaakt.
Optie C is niet mogelijk als het om een groot apparaat gaat zoals bedoel in bijlage III, onderdeel 1, 2 of 4 van de richtlijn. Een apparaat met een buitenafmeting van meer dan 50 cm valt daardoor af. De ene printer heeft als maten 449 x 304 x 152 mm en de ander heeft als maten 530 x 398 x 374 mm. De laatste valt onder de categorie groot apparaat.

En dan is er nog de informatieplicht. Je voldoet daar niet aan door informatie online te zetten als het gaat om klanten die bij je in de winkel komen kopen.
Of TS nu wel of niet de AV overhandigd heeft gekregen, dit met 6 juristen belezen en beoordeeld heeft, het als wc papier gebruikt heeft of gewoon ter kennis neming meegenomen heeft doet niets aan het feit af dat:
A: je het oude artikel kan inleveren in de winkel, dus bij aflevering inneemt;
B: je het oude artikel kan meegeven als de nieuwe bezorgd wordt. Dit o.a. bij koelkasten en wasmachines. Dus het te komen ophalen.
C: je het oude artikel kan meegegeven aan de bezorgdienst mits je hier zelf een verzendlabel voor aanmaakt. Oftewel de mogelijkheid dat de consument het kan verzenden.

En over de informatieplicht weer niemand iets hier. Enkel TS weet wat er besproken is in de winkel, maar heeft daar niets over verteld. Geen idee of u wel eens in een winkel komt, maar als u een specifieke vraag heeft kunt u die stellen en die kan beantwoord worden. Daar hoeft u dus niet de AV voor uit te pluizen. TS heeft aangegeven in de winkel dat het oude apparaat ingeleverd moet worden, maar daarna weet niemand wat er besproken en afgesproken is. Daar gaat het om. Niet of de AV uitgereikt zijn.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 16:39
door Goofert
Bij aankoop van apparaten betaal je een verwijderingsbijdrage. Leveranciers hebben daarom de verplichting om oude en kapotte apparaten terug te nemen, en op milieuvriendelijke wijze te laten vernietigen of te recyclen. Coolblue is daarom in overtreding. Misschien kan je dit ergens melden, het wordt tijd dat Coolblue eens een fikse boete krijgt opgeleged.

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 16:45
door NeoDutchio
Goofert schreef:
18 nov 2019 16:39
Bij aankoop van apparaten betaal je een verwijderingsbijdrage. Leveranciers hebben daarom de verplichting om oude en kapotte apparaten terug te nemen, en op milieuvriendelijke wijze te laten vernietigen of te recyclen. Coolblue is daarom in overtreding. Misschien kan je dit ergens melden, het wordt tijd dat Coolblue eens een fikse boete krijgt opgeleged.
Coolblue heeft een geweldige service om het in te nemen. Sterker, ook als niet klant kan je apparaten naar ze opsturen. Gewoon even de stappen volgen en u had geweten dat de apparaten ingeleverd kunnen worden in de winkel, je ze mee kan geven aan de Coolblue bezorger en zelfs een verzendlabel kan aanmaken om je oude apparaat aan PostNL mee te geven als ze de nieuwe komen bezorgen. Waar is Coolblue dan in overtreding volgens u?

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 16:51
door Moneyman
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 16:42
(...) Het gaat er om dat er niet duidelijk is wat er in de winkel besproken is. TS geeft aan het oude apparaat te willen inleveren. Nergens is te lezen wat de reactie is geweest van de verkoper en wat de verdere afspraken zijn. Niemand weet dus of het juiste, het verkeerde of niets is geadviseerd. Niemand weet dus ook of het juiste advies gegeven is, maar dat TS daar niets of iets verkeerds mee gedaan heeft. De procedures staat online, daar is geen twijfel over mogelijk wat de taak van TS was.
Zoals ik al eerder schreef, zouden we dit hele topic niet gehad hebben als CB gelijk gezegd zou hebben dat de uitgangspunten van TS niet juist waren. Je kunt natuurlijk van alles gaan bedenken wat NIET in de OP staat, maar dat heeft natuurlijk een reden: het staat er niet omdat het evident is dat er niets afwijkends gezegd is. Anders zou TS óf de koop niet gesloten hebben, óf dit topic niet geopend hebben. Simpele logica en deductie.
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 16:42
De bezorger heeft het retourneren geweigerd omdat er schijnbaar geen verzendlabel op de doos zat.
Daar gaan we weer. Dit is niets meer dan jouw aanname, die je inmiddels tot waarheid verheft. Doe dat nou gewoon niet, want je verdraait de informatie uit het topic ten bate van je eigen standpunt.

TS is er heel duidelijk in: de bezorger neemt het niet mee "omdat hij daar geen opdracht voor heeft", niet "omdat er geen verzendlabel opzit". Stop nou gewoon met dit verdraaien.
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 16:42
Uit het verhaal van Ts blijkt dat hij verwachtte dat CB een ophaalopdracht zou maken.
Logisch: dat heeft hij immers in de winkel afgesproken...

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Geplaatst: 18 nov 2019 17:56
door tttlocke
[offtopic deel en verwijderde quotes door moderator weggehaald]
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 16:42
....Niemand weet dus of het juiste, het verkeerde of niets is geadviseerd. Niemand weet dus ook of het juiste advies gegeven is, maar dat TS daar niets of iets verkeerds mee gedaan heeft. De procedures staat online, daar is geen twijfel over mogelijk wat de taak van TS was.
Waarom zou 'de taak' van TS blijken uit de procedure die online staan? Waarom heeft TS hier überhaupt 'een taak'?
Waarom ga je ervan uit dat deze procedures relevant zijn voor TS? Dat weten we toch niet. Dat hangt immers af van wat afgesproken en besproken is in de winkel. En dat weten we volgens jou niet.
Waarom ga je ervan uit dat deze procedures/voorwaarden op de juiste manier onder de aandacht zijn gebracht van TS? Ook dat weten we volgens jou niet.
NeoDutchio schreef:
18 nov 2019 16:42
De ruis is zeker niet ontstaan door het wel of niet overhandigen van welke informatie dan ook.
Aannemend dat die ruis ontstaan is, hoe weet je dat dit niet de oorzaak is?