ik lees hier verschillende berichten over dat laptops stroom verliezen nadat ze op accu lopen. maar wat meestal vergeten wordt is dat als een laptop aan gesloten zit op het stroomnet dat de batterij constant op te laden staat en als je hem dag en nacht aan laat staan wordt de batterij daar ook niet beter van en gaat hij inderdaat sneller uit vallen. beter is de baterij volledig op te laden en hem daarna weer uit het stopcontact te halen om weer af te laten lopen. mijn latop gaat inderdaad nog steeds 4uur mee!
Ik gebruik mijn nieuwe acer ook al een paar maanden en ik heb totaal nog geen mankementen gezien op het ding.
ik zou eerst leren omgaan met apparaten voor je je gaat beklagen. ik gebruik al jaren ACER laptops en heb daar nooit problemen mee.
mensen zijn zo gemakklijk tegenwoordig... O.. het is stuk.. is de fout van de fabrikant... das net alsof je een kaars laat vallen en daarna zegt is de schuld van de fabrikant dat ik nu 2 stukken kaars heb....
daarnaast zijn een deel van de problemen niet tewijten aan acer maar aan een externe leverancier, de klant zelf of de winkelier.
daarnaast moet ik er nog bij vermelden dat koopjes in de computer business leuk zijn maar vaak gaat dit ten kosten van de garantie, even los van acer een voorbeeld.. medion koopt hardisken in voor een prikkie die normaal 3 jaar garantie hebben maar omdat ze goedkoper zijn hebben ze maar 1 jaar garantie. das slim en zo werkt het bij de prijsvechters ook! niet dat het product daar minder om wordt maar is toch lullig als je de fout in gaat...
en denk de dat een prijsvechter er een dag minder om slaapt als een laptop gevalen is van het pallet? welnee.. gewoon verkopen die hap!.. maar de consument krijt wat hij wil! goedkopere prijzen! en de winkel treft geen blaam de fabrikant wel.
Daarom heb ik de helpdesk moeten bellen, ik verwacht dus bij een nieuw produkt dat ik dit niet zelf hoef te betalen.
Daarbij vind ik twee weken weg voor een nieuwe laptop erg lang en geen service en daarbij de manier waarop ik te woord ben gestaan.
Het reparatie rapport is mij niet duidelijk wat er nu gebeurt is, mogelijk een nieuw moederbord, maar de zaak waar ik deze laptop gekocht heb wil graag het rapport zien.
Ik wil gewoon 10 euro terug en ga daar zeker nog mijn best voor doen.
Ga je daar energie insteken voor 20 euro dan? en je kan het rapport toch gewoon laten zien aan de verkoper? als die het dan niet snapt maaktie een kopietje en gaat zelf even bellen met acer.. klaar
Korte tijd na ingebruikname van de notebook moest ik diverse malen de recovery-cd gebruiken omdat de laptop niet meer wilde opstarten en de melding gaf dat het bestand "C:\WINDOWS\system32\config" beschadigd was. Toen steeds na de recovery-methode dit probleem zich bleef voordoen heb ik de notebook teruggebracht naar het bedrijf waar ik deze gekocht had.
Binnen afzienbare tijd had ik opeens een nieuwe notebook, maar wat denk je, bij deze was het beeldscherm volledig naar de vaantjes. Er waren wel een paar duizend kapotte pixels, ofwel alleen maar pixels die constant rood oplichtten.
probleem bij bedrijf waar de laptop gekocht is, zij zijn waarschijnlijk niet zorgvuldig met uw spullem om gegaan.
had ik liever wat meer geld uitgegeven en weer een Compaq of een HP gekocht.
(nee daar wordt je wijzer van! bij compaq, toshiba, hp, IBM en dell is het precies hetzelfde.)
kocht ik dus mijn notebook. a 1800 euro. bij bcc in eindhoven.
Daar ga je al....
blijkbaar hadden ze daar nog nooit gehoord van een goede manier om met klachten om te gaan en was dit eigenlijk al te veel moeite om via hen mijn notebook wat toen nog geen half jaar oud was op te laten sturen.
dat bedoel ik...
dus kontakt opgenomen met de helpdesk van Acer. ik moest maar een nieuwe bios erop zetten en het euvel zoe verholpen zijn.
dat zou een medewerker van ACER NOOIT adviseren!.. het heet worden heeft nl. niets met de BIOS van de Pc te maken, en ALLE laptops worder wel iets warm (en soms heet) Vooral AMD processoren hebben hier mee te kampen!
Zou zo mijn laptop het raam uit willen gooien, heb gelukkig nog enige rem hierop.
Wat een rot computer, nog nooit zo'n onmogelijk iets meegemaakt.
VOOR MIJ NOOIT MEER EEN ACER !!!!!!!!!!!
Bedankt voor de kritische uitleg met waarbij wij ook bijzonder veel aanleiding tot het roepen van lose kreten doen inzien...
1. Bij Acer zit de fan meestal achterin de laptop.
bij mij zit hij toch echt aan de zijkant! acer ferrarie 4000
2. Het is absoluut onschadelijk om een laptop op schoot te houden, die dingen zijn er zelfs voor gemaakt
daar zijn toch onderzoeken naar gedaan en het schijnt dat de warmte (<- daar issie weer) on het schoot van mannen kan leiden tot het aantasten van het zaad! maar goed das niet mijn onderzoek...
3. Windows eraf gooien en opnieuw installeren geeft je het bestand nog niet terug
als het een windows bestand is wel.. maar daar moet je toch echt een EXPER in windows installeren zijn. Windows is gewoon HEEL erg vatbaar voor virussen enzo. mensen schijnen dat niet te bevatten.
Valt me altijd wel op dat "topverkopers" meteen Windows opnieuw installeren gebruiken zodra er een probleem optreedt...
valt me op dat mensen altijd een zooi van hun pc maken, en 9 van de 10 keer denken te weten waar ze mee bezig zijn. waardoor er heel vaak niets anders op zit dan maar opnieuw te installeren
al vanaf het begin een scheur begon te vertonen.
zit weer bij de verkoper waar je hem gekocht hebt. ik zou hem eens vragen of je ook eens een potje mee mag basket ballen
hij lachtte mij ook uit terwijl ik razend was. Hij vond dat hij een nette brief had gestuurd, en van excuses had hij nog nooit gehoord. Op de vraag of het normaal was dat helpdeskmedewerkers klachten behandelen kreeg ik alleen het antwoord 'Ja' en daar moest ik het mee doen.
sorry hoor ik vindt dit een beetje sterke verhalen.....
Echter bij het 2e telefoongesprek werd het een vervangende notebook volgens hun. /
euh sorry? dat gebeurt ALTIJD je krijgt dan een refurbished laptop die VOLLEDIG is nagekeken, waarschijnlijk nog beter als in NIEUWSTAAT...
Had je maar een PACKARD BELL moeten kopen.
Die hebben 1e klas service, ze reageren gelijk en het euvel is zeker binnen 1 week opgelost
scuse me? Packard
bell? weet je trouwens wie je het eerst moet
bellen als je een packard bell koopt? DE HELPDESK! en moet je nog geluk hebben dat het niet druk is anders kun je niet eens wachten maar zeggen ze dood leuk dat de gemiddelde wacht tijd meer als 5 min bedraagt en dat de verbinding verbroken wordt... FIJNE SERVICE...
Na div. telefonische contacten kregen wij te horen dat er geen onderdelen beschikbaar waren.De onderdelen moesten besteld worden in Taiwan.
jah nou? dat kan toch? ooh jah en als het packard bell is dan is het ineens allemaal OK... natuurlijk!
maar eeuh zou het niet zo zijn dat die onderdelen inderdaad besteld zijn en gebruikt en dat het probleem daar niet meteen mee verholpen was vervolgens gaat u roeren door met hun te bellen en zeggen ze u misschien een nieuwe toe.. (ten zij het een ouder type is kan ik me dit voorstellen) wellicht was het probleem toch opgelost en krijgt u netjes uw huidige laptop terug.. en jah das jammer dat u nu die nieuwe laptop niet krijgt. maar u heeft hem toch terug.. ok het duurde lang maar je moest eens weten hoelang het bij sommige andere bedrijven duurt en u bent vast niet de enige die een mankementje of plasebo effect heeft.
hij ligt in het reparatie centrum te wachten op onderdelen die ze niet op voorraad hebben!
jah? dus? dat kan toch?
Ik ben ondertussen al meer dan 20 euro aan telefoonkosten aan acer kwijt en heb nog steeds niets.
Jah hey.. Wie blijft er nou bellen?
Het vreemde van het verhaal is dat acer klaimt BINNEN 5 WERKDAGEN na ontvangst, de reparatie te hebben uitgevoerd. Dat zijn de voorwaarden van de acer advatage waar ik dus 200 voor heb betaald.
Kleine lettertjes niet gelezen?
Half jaar later systeem CD stuk.
wie zijn schuld is dat dan?
Dynabite
Do we need to say more?
met dan meer garantie op de accu
nee, dan beter omgaan met de accu
De nieuwe Europese regels met betrekking tot de bescherming van de consument, laat ik nu op een rol WC papier drukken!.
tjah tis maar waar je tijd in wil stoppen
als je dan de helpdesk belt a € 0,20 p/m moet je zomaar 30 minuten of zelfs een uur wachten voordat je geholpen wordt.
wie blijft er 30 min wachten dan? het is in de super ook wel eens druk sta je soms ook wel eens te wachten maar als ik 30 min sta te wachten bij de kassa loop ik naar huis...
ik heb een Acer, Aspire 1310 laptop, met S3 graphics Pro-Savage en kon hiermee heel goed adventure games spelen zoals Myst, Riven etc.
Nu heb ik URU gekocht en Aura the fate of ages en is het onmogelijk deze te spelen daar deze niet ondersteund worden door de grafische kaart van mijn laptop. Ik heb wel een CD/DVD driver, Weet iemand hoe je dit moet oplossen, kun je extern iets aansluiten ? Of moet ik me er maar gewoon bij neer leggen dat deze games niet op deze laptop willen? Van Ubisoft helpsite word ik ook niet wijzer.
das volgensmij al best een oudje met een S3 chip..(dat bedrijf bestaat inmiddels al niet meer als ik me goed kan herinneren... dit is tevens een nadeel van ALLE laptops. Je kunt er weinig tot niets aan veranderen kwam specificaties. Dit is ook meteen de reden waarom reparaties zo lang duren bijna ALLES zit op printplaten VAST GESOLDEERD in de laptop.. je bent bijna anderhalf uur bezig een laptopje uitelkaar te schroeven en weer ander half om hem dicht te doen.
Na zoekwerk op internet bleek dit een bekende fout van de Ferrari
Ik heb nog geen blauw scherm gezien op het ding...
Hij had net zolang gewacht tot dit scheurtje over de hele breedte van het scharniet kwzam, een scharnier was dus al snel stuk,
Dit scheurtje in de scharnier van het beeldscherm wordt snel groter, een kennis van me had dit ook,
Hij had net zolang gewacht tot dit scheurtje over de hele breedte van het scharniet kwzam, een scharnier was dus al snel stuk,
de scharnierpunten die zichtbaar zijn zijn van plastic en doen niets als alleen mooi wezen, de echte punten
zijn van metaal, nu kun je me veel wijs maken maar dat plastich overscheurt in metaal lijkt me sterk
Toen hing het scherm op één scharnier en wat plakband.., dus dit scharnier was dus ook snel stuk,
(jah euhm.. toch wel gek eigenlijk.... ik hang een deur op aan 2 scharnieren en verrek.. hij kan open en dicht.. maar nu haal ik er 1 weg en breekt de hele bende af....)
Hij liet het scherm dus aan de flatcable hangen, deze ging uiteraard héél snel stuk!,
en dat stuk plakband aan de deur helpt ook NIKS..
nou zo als beloofd hier een berichtje terug over de acer laptop die ik voor reparatie had weg gebracht.
binnen twee weken was hij terug zoals was afgesproken en er waren de nodige reparatie,s aan verricht ,hij staat nu alweer drie weken te draaien en zonder problemen.
dus ik mag me zelf gelukkig prijzen dat het goed is afgelopen.
maar moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn laptop bij een gerenomeerd bedrijf hebt aangeschaft ,die zijn verantwoordelijkheden genomen heeft.
bijdeze wil ik dan ook zeggen ,mensen koop je laptop bij een erkent bedrijf en ga niet af op die mooie prijzen van its ,mediemarkt,exper enz die kopen ze op per kilo en garantie tot aan de deur .
je kan beter wat meer uitgeven ,en je ogen en oren de kost geven dan weet je zeker , als er wat mee aan de hand is dat deze bedrijven ,waar klant nog koning is je zeker zullen helpen
groetje van minoes
minoes is in iedergeval verstandig!
goed gedaan meid
Ze hadden een fout gemaakt in het systeem en hij was nergens meer te vinden.
is dat de fout van acer dan? volgensmij moet je in het UPS topic zijn..
Hij is nu supertraag bij het opstarten(10 minuten),
kijk je pc eens na en installeer hem opnieuw, volgensmij staatie vol spyware... een pc kan nl niet ineens na een jaar heel traag worden... wat ik wel heel vaak tegen kom dat mensen hun pc vol stouwen met spul wat je veelal niet eens gebruiken. JA MAAR DAT MOET TOCH KUNNEN!? nee niet als je zoveel programmas installeerd dat je pc het niet meer aan kan... kun je zelf ook koken, strijken, afwassen, postophalen, krant lezen bellen smsen, naar de wc naar de schuur en hond uitlaten tegelijk dan?
op het scherm na zie ik niet veel bijzonders, dat zijn euvels waar meer laptops last van kunnen gaan hebben
wel top dat ze die accu vervangen hebben
kun je dat na 1x al zeggen.. knap!
klopt... had je hem niet bij bcc moeten kopen.. maar bij een goeie leverancier.. BCC vegelijk ik altijd met de aldi of lid'l... veel producten en allemaal lijkt het hetzelfde maar het smaakt toch anders..
klopt omdat de speler De-branded is en ipv pioneer nu een Acer is..
in deze tijd van jatwerk controleren laptop fabrikanten altijd het serie numme. Dit zit vast aan het systeem en wordt vaak alleen zo gecontroleerd, vast aan het systeem... immers je zou toch niet willen dat jou gestolen laptop door een ander weer inelkaar gezet kan worden als het stuk gaat of door verkocht?
lijkt me qwestie software (spyware)
Volgensmij was dat onnodig omdat het software is die fout gaat, maar bij dynabyte hebben ze gelukkig alleen verstand van verkopen!
Og mevrouw ik vinst het zo erg voor u.. krijgt u van mij 6 maanden extra garantie! die laptop knikkert u waarschijnlijk toch weg (of heeft u toch geen vertrouwen meer in) en heb ik u mooi gelijmt aan Dynabyte.. dat zijn verkoop praatjes!
moet dat?
lijkt me alsnog software (muis driver).. en niets hardware gerelateerd en het is altijd aan te raden restore cd's te gebruiken ip. van diverse xp versies
Alsjeblieft een hele boterham!