Pagina 5 van 5

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Geplaatst: 09 dec 2022 17:00
door Lady1234
Global Collect is een payment provider, net zoals bijvoorbeeld Mollie of Ayden.
Als u geen incassomachtiging afgegeven hebt, kunt u bij uw bank een MOI starten en wordt alles teruggeboekt.

Wat meer en eerder uw bankrekening controleren, kan geen kwaad.

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Geplaatst: 09 dec 2022 17:13
door ZeerPrivé
Er zijn webshops waar je een vinkje kunt zetten dat je wilt winkelen en sparen. Wat mensen dan niet lezen is dat het ze maandelijks geld kost.

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Geplaatst: 09 dec 2022 17:58
door kuklos
Verenaaxx schreef:
09 dec 2022 02:20
Global collect boekt al blijkbaar meer als een jaar geld bij ons af zonder dat we weten waarvoor. Er staat iets bij over winkelenensparen.nl

Bedrijf meerdere malen proberen te bereiken zonder succes. Hoe stop ik deze sepa ??????? En ik wil mijn geld terug

€15 euro per maand vanaf 13-10-2021
Welk bedrijf heb je getracht te bereiken? Global Collect incasseert enkel namens andere bedrijven.
De website die je noemt is er een waarvan je lid moet worden, dus iemand heeft jullie gegevens ingevuld. Kijk op die site onder het kopje contact hoe je het abonnement stop kunt zetten.

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Geplaatst: 09 dec 2022 22:11
door juliomariner
ZeerPrivé schreef:
09 dec 2022 17:13
Er zijn webshops waar je een vinkje kunt zetten dat je wilt winkelen en sparen. Wat mensen dan niet lezen is dat het ze maandelijks geld kost.
Op dewebsite van winkelenen sparen wordt nergens iets over kosten gezegd. Bedrijf komt uit Zwiterland. De meeste dingen op de site kun je pas lezen als je een inlog hebt (die dus maandelijks geld kost)
Lijkt dus een parasiet die op een slinkse wijze je een abonnement aansmeerd.

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Geplaatst: 10 dec 2022 17:54
door alfatrion
Verenaaxx schreef:
09 dec 2022 02:20
Global collect boekt al blijkbaar meer als een jaar geld bij ons af zonder dat we weten waarvoor. Er staat iets bij over winkelenensparen.nl

Bedrijf meerdere malen proberen te bereiken zonder succes. Hoe stop ik deze sepa ??????? En ik wil mijn geld terug

€15 euro per maand vanaf 13-10-2021
Melding onterechte incasso doen bij je bank. Dit kan tot 13 maanden na het afschrijven. Voor de rest zul je moeten procederen of een incassoprocedure opstarten, maar de bewijslast ligt dan wel bij jou.

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Geplaatst: 13 aug 2024 17:13
door litsenj
Global Collect, Mollie, Ayden, Riverty, etc.
Inmiddels herken (en vertrouw) ik ze inmiddels wel enigszins.

Alleen is het bij sommige omschrijvingen lastig tot onmogelijk te herleiden waarvoor een incasso is gedaan.

Vandaag zo een gehad via Riverty. Flink bedrag en in de omschrijving alleen een onbekend nummer met veel cijfers (huh?). Mijn vrouw bleek een bestelling bij Wehkamp te hebben betaald. Dit bedrag viel gelukkig direct op, maar kleinere bedragen vallen niet direct op en zijn achteraf helemaal niet meer te herleiden.

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Geplaatst: 13 aug 2024 22:31
door rwolters
litsenj schreef:
13 aug 2024 17:13
Global Collect, Mollie, Ayden, Riverty, etc.
Inmiddels herken (en vertrouw) ik ze inmiddels wel enigszins.

Alleen is het bij sommige omschrijvingen lastig tot onmogelijk te herleiden waarvoor een incasso is gedaan.

Vandaag zo een gehad via Riverty. Flink bedrag en in de omschrijving alleen een onbekend nummer met veel cijfers (huh?). Mijn vrouw bleek een bestelling bij Wehkamp te hebben betaald. Dit bedrag viel gelukkig direct op, maar kleinere bedragen vallen niet direct op en zijn achteraf helemaal niet meer te herleiden.
Van Riverty krijg ik altijd voordat het wordt geïncasseerd een specificatie.via email. Dan weet je precies waar het.over gaat.

Re: Global Collect BV boekt geld af maar ik ken het hele bedrijf niet

Geplaatst: 15 aug 2024 10:12
door ivigrun
alfatrion schreef:
21 mar 2020 13:05
Erthanax schreef:
21 mar 2020 12:52
alfatrion schreef:
21 mar 2020 12:41

Als je een factuur krijgt van een bedrijf dat je niet kent ga je dan eerst de factuur betalen of ga je eerst vragen stellen? Gewoon via Google. Tweede pagina van mij google search, en toen vond ik deze link:
https://www.ingenico.nl/over-ons/kantoren, vraag 3. Terwijl ik hiermee werd geconfronteerd, zocht ik afleiding en kwam ik een nieuw platform tegen dat onlangs werd gelanceerd. Er zijn ook mislukkingen, maar hier kun je tenminste troost en plezier vinden in plaats van geld te verliezen aan nutteloze producten. Sorry, maar dit had je toch ook zelf wel kunnen uitzoeken?
Het gaat om een afschrijving, niet om een factuur.
Dat weet ik, maar voor mijn punt wil ik je toch vragen om mijn vraag te beantwoorden.
16again schreef:
21 mar 2020 12:47
Sterker, als je storneert, hoef je geeneens vragen te stellen. Antwoord komt vanzelf in de vorm van 14 dagen brief
Dit bedrijf heeft mogelijk geen machtiging om de afschrijving te verrichten. Daarnaast is er mogelijk geen sprake van verzuim zodat een dergelijke aanmaning niet kan dienen ter onderbouwing van incassokosten. Maar nu loop ik op de zaken vooruit.
Sommige bedrijven proberen verschillende trucs te gebruiken om aan je geld te komen. Het is beter om de legitimiteit van de rekeningen te controleren.