LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Heel veel bij Post nl is gewoon erg slecht geregeld, werkt frustrerend slecht of geeft problemen.
Ik gebruik al heel lang de APP voor pakket en post en dat is gewoon een aanfluiting.
Er gaat zoveel fout dat het eigenlijk een avond vullend programma kan zijn.
Ik gebruik het ook alleen omdat ik niet veel zeggenschap heb over verzending naar mij toe.

Ik gebruik de APP niet meer om rekening te houden met bezorging, want dan frustreert het alleen nog maar meer.

Als ik een pakket moet versturen is Postnl al lang niet mijn eerste keuze, eerder mijn allerlaatste.

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er is bij de Post nog veel en veel meer goed geregeld gezien alle pakketjes die verstuurd worden.

Ook de app werkt prima.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Een App die je niet veel gebruikt, zal niet veel problemen geven.

Heel vaak komt het voor dat pakketten worden getoond dat ze morgen met een genoemde tijd worden afgeleverd.
Volgende dag, weer hetzelfde, melding met...Morgen met een tijd erbij
Volgende dag, het pakket komt morgen aan maar de voortgangsbalk toont "is nog niet bij post NL "
(hoe kan je dan twee dagen geleden aangeven dat het pakket morgen komt?)
Zeg dan, komt er aan, maar wanneer weten we nog niet o.i.d.

Volgende Dag, (dus 4 dagen na eerste melding)
Tijd van afleveren niet bekend, maar chauffeur is wel onderweg.
Op het moment dat het pakket is afgegeven weten ze in de APP nog niet aan te geven wanneer het pakket aankomt.
Dus als ze het pakket hebben, weten ze geen tijd :oops:

Dan staan er in mijn APP meerdere pakketten als "nog onderweg" terwijl die al lang niet meer onderweg zijn.
Er staan "onbekende pakketten" in mijn APP, door PostNL erin gezet, die ik niet kan terug vinden en die ook niet onderweg zijn.

Bij poststukken: (brievenbus pakketjes en post)
3 (pakket) post onderweg. Blijken nu alle 3 van hetzelfde pakketje te zijn. Twee met foto en eentje zonder foto.
Hoe weet je nu dat die zonder foto niet een apart pakketje is, als er verder geen info bij staat?
En de twee foto's van hetzelfde pakketje zijn verschillend, tot je iets beter kijkt.
Blijkt dat het pakketje gewoon 180 graden gedraaid op de foto is gezet en als "ander" poststuk in de APP staat.
En dat is nu al meerdere keren voorgekomen en dus geen incidenteel geval.

Ook bij poststukken vaak post die niet aankomt en nu van de 12 stukken zijn er 4 zonder foto.
Wat komt er dan aan waar geen foto van is.. (regelmatig komt er niets...)

Dus, ik denk dat ik wel kan zeggen dat de APP, of hoe postnl het gebruikt, waardeloos is.

In de APP staat duidelijk dat ik voor een pakket moet tekenen, maar dat begrijpt de bezorger blijkbaar niet zo goed. Ik heb de laatste tijd nergens voor hoeven tekenen, geen code hoeven geven of welke vorm van "bewijs van aanname". Het is maar goed dat ik daar geen misbruik van maak, wat heel eenvoudig mogelijk is.

Daar komt nog bij dat ik de helft van de tijd de melding krijg dat er iets fout is met de gegevens update, aan de server kant of dat het erg druk is en de app niet kan gebruiken.

Moneyman
Berichten: 30431
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 sep 2020 15:21
Maar er is bij de Post nog veel en veel meer goed geregeld gezien alle pakketjes die verstuurd worden.
Je neemt hier een onjuist causaal verband aan. Er zijn legio mensen die voor het versturen van pakketten voor PostNL kiezen, maar dat dat zou zijn omdat er zoveel goed geregeld is, durf ik te betwisten. Zaken als het zijn van een voormalig monopolist, het hebben van de meeste en makkelijkste inleverpunten spelen naar mijn mening een veel grotere rol.
Lady1234 schreef:
01 sep 2020 15:21
Ook de app werkt prima.
Dat is feitelijk onjuist. De app geeft dermate veel onjuist informatie (of geen informatie waar dat wel zou moeten) dat je niet vol kunt houden dat de app prima werkt.

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien komt hier dan een andere postbode en heb ik wellicht een andere app, maar wat aangemeld staat komt binnen. Op de vermelde dag en tijd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
01 sep 2020 15:21
Maar er is bij de Post nog veel en veel meer goed geregeld gezien alle pakketjes die verstuurd worden.

Ook de app werkt prima.
>>
Dus, als ik je goed begrijp en meteen een "eigenschap" van jou wil aangeven.
De APP werkt voor jou prima, dus dat moet voor iedereen dan ook zo zijn?
De mening van anderen heb jij niets mee te maken en kan gewoon niet?

Hoe kortzichtig kun je zijn?

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hebra98

Blijf maar lekker griepen op alles. Dat is blijkbaar een eigenschap van u.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Lady1234 schreef:
01 sep 2020 15:21
Maar er is bij de Post nog veel en veel meer goed geregeld gezien alle pakketjes die verstuurd worden.

Ook de app werkt prima.
Je doet (inderdaad) of jij de norm bent, maar de realiteit is anders.

Ik kan het gelijk aantonen: volgens post.nl zou ik een pakketje moeten ontvangen.
Bezorgtijd: vandaag tussen 16:45 en 19:15
Heb nog niets gezien.
Als het pakket vandaag nog komt is het in ieder geval te laat.
En als het niet vandaag komt dan klopt er meteen niets meer van de afspraken, mag ik uitzoeken hoe het verder gaat/moet.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 01 sep 2020 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

sake1987

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik ontvang en verstuur geregeld via Post.nl en moet zeggen dat ik de hierboven genoemde problemen nooit tegen kom. Ook mijn App werkt prima, heb alleen wel eens met brievenbuspost dat het een dag later binnen komt.
Maar volgens mij raken wij nu behoorlijk of Topic.
We zijn er in ieder geval achter dat de zoon van TS zelf een fout heeft gemaakt, dit voor het verzenden al in de gaten had en te laks was om te reageren.
Dus einde topic?

NeoDutchio
Berichten: 12411
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geip Suusje schreef:
01 sep 2020 19:42
Lady1234 schreef:
01 sep 2020 15:21
Maar er is bij de Post nog veel en veel meer goed geregeld gezien alle pakketjes die verstuurd worden.

Ook de app werkt prima.
Je doet (inderdaad) of jij de norm bent, maar de realiteit is anders.

Ik kan het gelijk aantonen: volgens post.nl zou ik een pakketje moeten ontvangen.
Bezorgtijd: vandaag tussen 16:45 en 19:15
Heb nog niets gezien.
Als het pakket vandaag nog komt is het in ieder geval te laat.
En als het niet vandaag komt dan klopt er meteen niets meer van de afspraken, mag ik uitzoeken hoe het verder gaat/moet.
De eerste fout die u maakt is dat een indicatieve tijd geen vaste tijd is. Niemand kan in de toekomst kijken, niemand kan dus gokken hoe laat de bezorger er zal zijn. Zijn net de 100 mensen voor u niet thuis, moet de bezorger gaan wachten op de buren en dan een niet tuis briefje maken, dan kan het zomaar zijn dat hij later is. Ook door drukte onderweg kan het wel eens uitlopen.

En gelukkig hoeft u niets uit te zoeken. De verkoper heeft u een belofte gedaan en mocht hij daaraan niet voldoet moet u daar weer contact mee opnemen. Met PostNL hebt u niets te maken.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

NeoDutchio schreef:
01 sep 2020 20:04
De eerste fout die u maakt is dat een indicatieve tijd geen vaste tijd is. Niemand kan in de toekomst kijken, niemand kan dus gokken hoe laat de bezorger er zal zijn. Zijn net de 100 mensen voor u niet thuis, moet de bezorger gaan wachten op de buren en dan een niet tuis briefje maken, dan kan het zomaar zijn dat hij later is. Ook door drukte onderweg kan het wel eens uitlopen.

En gelukkig hoeft u niets uit te zoeken. De verkoper heeft u een belofte gedaan en mocht hij daaraan niet voldoet moet u daar weer contact mee opnemen. Met PostNL hebt u niets te maken.
Pardon? Er staat toch niets over indicatieve tijd? Er staat een tijdvak.
En natuurlijk heb ik wel iets met PostNL te maken.
Dat de verzender eindverantwoordelijke is kan wel zijn, maar IK heb met PostNL van doen. Met hun website en hun bezorger.
Je moet niet zeuren dus, ook al heb je nog zo veel juridische kennis.

PostNL hoort in zijn planning rekening te houden met de omstandigheden die jij noemt. Bovendien hadden ze de hele dag om vóór of toch zeker binnen het genoemde tijdvak een bericht te sturen als er desondanks een kink in de kabel was gekomen.

Overigens: het is een zending 'binnen 24 uur'. Daar schermt de leverancier mee, en andere levertijd heeft hij ook niet.
Maar mij maakt het niet uit. Ik heb liever dat de levering volgens afspraak gaat, dan dat het snel is en toch vertraging oploopt. Niet nagekomen afspraken geeft 3-dubbele rompslomp.
Van mij mochten ze er gerust 3 dagen over doen. Als de afspraak maar klopt.

P.S.: Er staat nu op de website "Bezorgtijd: morgen tussen 17:00 en 19:30". We gaan het zien.
Maar ja wanneer is "morgen"? Zo lang deze afspraak staat zal hij beslist nog een keer gewijzigd moeten worden, anders komt het pakje nooit. "Morgen" betekent elke dag een andere dag. Waarom communiceren ze zo zwak? Is dat per ongeluk of expres? Waarom zeggen ze niet gewoon "woensdag 2 september 2020"?
En waarom, als het vandaag 'even tegen' zat plannen ze het morgen niet aan het begin van de dag maar nog weer later op het eind van de rit?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Niemand pretendeert dat de APP bij jullie niet goed kan werken, omdat hij bij vele anderen heel slecht werkt.
Maar hier wordt wel gesuggereerd dat de APP gewoon goed werkt omdat hij bij jullie goed werkt en dat de APP dus prima in orde is.
Er zijn toch genoeg problemen mee en wellicht heeft dat met het type van poststukken of pakketten te maken, geen idee.!!

Maar de stelling... Bij mij werkt het dus jij kan geen problemen hebben??
Die stelling is eenvoudigweg niet waar, kortzichtig en zelfs een tikkeltje arrogant.

En wees gelukkig dat hij voor een deel van de gebruikers wel goed werkt, anders was het verhaal nog veel erger geweest.

En, daar komt bij dat PostNL het moment van afleveren bepaald, niet de verkoper.
Dus, als het pakket onderweg is, heeft de verkoper niets te maken met de valse informatie die PostNL bij de tracking zet.

NeoDutchio
Berichten: 12411
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geip Suusje schreef:
01 sep 2020 20:21
Pardon? Er staat toch niets over indicatieve tijd? Er staat een tijdvak.
Er staat een verwachte tijdvak.
Geip Suusje schreef:
01 sep 2020 20:21
En natuurlijk heb ik wel iets met PostNL te maken.
Dat de verzender eindverantwoordelijke is kan wel zijn, maar IK heb met PostNL van doen. Met hun website en hun bezorger.
Je moet niet zeuren dus, ook al heb je nog zo veel juridische kennis.
Klopt, ik zeur enorm en er is niets waar van wat ik zeg. Vooral zo reageren, dat gaat u echt helpen. Wat hebt u te doen met de website van PostNL en met de bezorger? U hebt ze niet ingeschakeld en u hebt ze niet betaald. U bent ontvanger en vanwege dat bent u geen partij.
Geip Suusje schreef:
01 sep 2020 20:21
PostNL hoort in zijn planning rekening te houden met de omstandigheden die jij noemt. Bovendien hadden ze de hele dag om vóór of toch zeker binnen het genoemde tijdvak een bericht te sturen als er desondanks een kink in de kabel was gekomen.
Uw leven loopt altijd op rolletjes? Bij u gaat nooit iets mis? Prijs uzelf gelukkig, dan bent u de enige. In de ochtend weten ze echt nog niet dat de middagrit vertraging zou kunnen opleveren. Busjes worden meerdere keren per dag gevuld. Ik zou het knap vinden dat u bij het ontbijt als zou weten dat het avondeten gaat mislukken en dat u daarom overdag al nieuw eten moet gaan halen.
Geip Suusje schreef:
01 sep 2020 20:21
Overigens: het is een zending 'binnen 24 uur'. Daar schermt de leverancier mee, en andere levertijd heeft hij ook niet.
Maar mij maakt het niet uit. Ik heb liever dat de levering volgens afspraak gaat, dan dat het snel is en toch vertraging oploopt. Niet nagekomen afspraken geeft 3-dubbele rompslomp.
Van mij mochten ze er gerust 3 dagen over doen. Als de afspraak maar klopt.
En die afspraak heeft de verkoper gedaan, niet PostNL. En als PostNL het verzaakt, dan is de verkoper verantwoordelijk.
Geip Suusje schreef:
01 sep 2020 20:21
P.S.: Er staat nu op de website "Bezorgtijd: morgen tussen 17:00 en 19:30". We gaan het zien.
Maar ja wanneer is "morgen"? Zo lang deze afspraak staat zal hij beslist nog een keer gewijzigd moeten worden, anders komt het pakje nooit. "Morgen" betekent elke dag een andere dag. Waarom communiceren ze zo zwak? Is dat per ongeluk of expres? Waarom zeggen ze niet gewoon "woensdag 2 september 2020"?
Morgen is de dag na vandaag. Makkelijker kan het niet zijn. Waarom zou er iets anders moeten staan?
Geip Suusje schreef:
01 sep 2020 20:21
En waarom, als het vandaag 'even tegen' zat plannen ze het morgen niet aan het begin van de dag maar nog weer later op het eind van de rit?
Heeft u enig idee hoeveel pakjes PostNL per dag verwerkt? Het gaat over miljoenen. Denkt u dan echt dat er apart iemand naar u gaat rijden? U wordt gewoon weer op de rit gezet de volgende dag. En als de eerste rit niet in uw wijk zit, dan gaat u dus mee met de tweede rit. En of dat op het einde van de rit zit weet niemand. Tenzij u de planning weet van de chauffeur. En als u kijkt naar de werkdagen van de chauffeurs, dan ben ik benieuwd hoe laat u denkt dat de laatste klant er op zit.

Wellicht is het handiger om u eerst van feiten te voorzien en bekijkt hoe de bezorging werkt en hoe de wetgeving is. Dat voorkomt een hoop wrijving met uw gevoelens.

Har45
Berichten: 499
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Har45 »

Niet alleen het pakket is verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, maar nu ook menig commentaar van forumleden hebben een onjuiste adressering (allemaal off topic). :)
Waarom geen nieuwe topic over handelswijze postNL en gebruik App .

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

NeoDutchio schreef:
01 sep 2020 22:30
Geip Suusje schreef:
01 sep 2020 20:21
Pardon? Er staat toch niets over indicatieve tijd? Er staat een tijdvak.
Er staat een verwachte tijdvak.
Het is me teveel werk om je punt voor punt van repliek te dienen...

Maar er staat gewoon bij PostNL een tijdvak vermeld, niet een verwacht tijdvak zoals jij blijft volhouden.

Dat jij alle begrip hebt voor de dingen die tegen kunnen zitten is heel lief van je.
Maar je doet alsof PostNL een kind is die nog van alles moet leren en dus moet worden ontzien. Ze doen dit werk niet voor het eerst, weet je?
Mijn beste, dit is een staatsbedrijf met 100+ jaar historie. Die hoort aan normale eisen te voldoen.
Afspraken niet nakomen is (was) heel erg voor zo'n soort bedrijf.
Je mag me wreed vinden hoor. Maar voor die slappe gladstrijkerij van je kopen we niets.

Vroeger, als wij te laat op school kwamen hadden we een smoes: "we moesten wachten voor de brug".
We leerden al heel gauw dat dat geen reden was. We moesten maar eerder van huis gaan omdat bekend was dat de brug wel vaker voor oponthoud kon zorgen. We moesten voor straf nablijven dus.
PostNL weet ook dat er overal files kunnen zijn, dat klanten soms niet thuis zijn of iets minder snel aan de deur komen dan gedroomd. Dus moeten ze daar in de planning allemaal rekening mee houden als ze de intentie hebben om hun afspraken na te komen.

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, en als dan alles meezit, staan ze twee uur te vroeg voor uw deur.

En dan die hele tirade voor een pakje. Laat het op een bezorgpunt afgeven, kunt u het afhalen wanneer het u schikt.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Lady1234 schreef:
01 sep 2020 23:45
Tja, en als dan alles meezit, staan ze twee uur te vroeg voor uw deur.

En dan die hele tirade voor een pakje. Laat het op een bezorgpunt afgeven, kunt u het afhalen wanneer het u schikt.
Als ze twee uur te vroeg zijn komen ze de afspraak ook niet na. De gevolgen zijn voor hen!
Ik vraag ze niet om binnen 2 uur nauwkeurig te plannen, dat doen zij zelf!
Als ze de hele dag noemen dan mogen ze die van mij ook nemen. Ik doe niet moeilijk, zij maken zichzelf moeilijk/onmogelijk.
Het is simpel: doe wat je zegt.

Ik heb enkel direct na je bewering dat ze het "zo goed doen" in slechts enkele bewoordingen gemeld dat postNL zijn afspraken (tijdvak waarop ze zouden leveren) niet na kwam.
Er was helemaal geen tirade, althans niet van mij. Je verdraait weer eens de feiten! Je reageert vaak als een voetballer die een vrije trap neemt. Maar voor je gaat schieten leg je de bal eerst een paar meter dichter bij het doel... En zo wordt een droge melding dus "een tirade". Dat vind ik niet netjes.
Na een aantal prutreacties deed ik er wel een schepje bovenop mbt de zwakke afspraken die PostNL ook nog naderhand maakte. Maar ja, dat krijg je als je gaat verkondigen dat PostNL bij jou niets fout doet en dat dan bij de rest van de wereld ook zo zou moeten zijn.
Of mijn pakje vandaag, morgen of overmorgen komt maakt mij weinig uit.
Maar als PostNL afspraken maakt en het vervolgens stilletjes laat afweten, dat neem ik ze wel kwalijk.
Mijn tandarts stuurt me gewoon een rekening als ik bij een afspraak niet kom opdagen. Dat begrijpt iedereen hier wel.

NeoDutchio
Berichten: 12411
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geip Suusje schreef:
01 sep 2020 23:06
Het is me teveel werk om je punt voor punt van repliek te dienen...

Maar er staat gewoon bij PostNL een tijdvak vermeld, niet een verwacht tijdvak zoals jij blijft volhouden.

Dat jij alle begrip hebt voor de dingen die tegen kunnen zitten is heel lief van je.
Maar je doet alsof PostNL een kind is die nog van alles moet leren en dus moet worden ontzien. Ze doen dit werk niet voor het eerst, weet je?
Mijn beste, dit is een staatsbedrijf met 100+ jaar historie. Die hoort aan normale eisen te voldoen.
Afspraken niet nakomen is (was) heel erg voor zo'n soort bedrijf.
Je mag me wreed vinden hoor. Maar voor die slappe gladstrijkerij van je kopen we niets.

Vroeger, als wij te laat op school kwamen hadden we een smoes: "we moesten wachten voor de brug".
We leerden al heel gauw dat dat geen reden was. We moesten maar eerder van huis gaan omdat bekend was dat de brug wel vaker voor oponthoud kon zorgen. We moesten voor straf nablijven dus.
PostNL weet ook dat er overal files kunnen zijn, dat klanten soms niet thuis zijn of iets minder snel aan de deur komen dan gedroomd. Dus moeten ze daar in de planning allemaal rekening mee houden als ze de intentie hebben om hun afspraken na te komen.
Zoals ik al adviseerde, vergaar eerst eens informatie hoe het werkt. U doet uitspraken die enkel in uw straatje passen, maar niets te maken hebben met de werkelijkheid, de postwet en het soort bedrijf.

Moneyman
Berichten: 30431
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
01 sep 2020 22:30
Geip Suusje schreef:
01 sep 2020 20:21
En natuurlijk heb ik wel iets met PostNL te maken.
Dat de verzender eindverantwoordelijke is kan wel zijn, maar IK heb met PostNL van doen. Met hun website en hun bezorger.
Je moet niet zeuren dus, ook al heb je nog zo veel juridische kennis.
Klopt, ik zeur enorm en er is niets waar van wat ik zeg. Vooral zo reageren, dat gaat u echt helpen. Wat hebt u te doen met de website van PostNL en met de bezorger? U hebt ze niet ingeschakeld en u hebt ze niet betaald. U bent ontvanger en vanwege dat bent u geen partij.
Dit is natuurlijk een onjuiste conclusie. Als PostNL een app maakt, dan is PostNL degene die verantwoordelijk is voor de werking van die app jegens haar gebruikers.

Je verwart de verantwoordelijkheid voor de zending - die ligt inderdaad bij de verzender. Maar de verantwoordelijkheid voor de app en de daarin getoonde inhoud ligt maar op één plek: bij PostNL.

Ik heb net weer eens in mijn app gekeken. Er staan twee pakketten op status "onderweg, geen bezorgtijd bekend" in die voor het weekend al bezorgd zijn. De post die ik gister moest ontvangen bestond uit 6 items, waarvan 4 met foto. Wat lag er in de bus? 5 items. Wat dat 6e item is? Geen idee dus.

En dat is niet een toevallige uitzondering, dat is bij mij de standaard. En getuige het grote aantal klachten hierover is dat ook geen exemplarische standaard. Uiteraard zullen er ook mensen zij bij wie het wel prima werkt. Zoals Flors al schreef: het is misschien ook maar net waar je woont.

Maar in zijn algemeenheid zijn er teveel issues met de app om in diezelfde algemeenheid te kunnen stellen dat de app prima werkt.

witte angora
Berichten: 31183
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Geip Suusje schreef:
02 sep 2020 00:48
Mijn tandarts stuurt me gewoon een rekening als ik bij een afspraak niet kom opdagen. Dat begrijpt iedereen hier wel.
Volgens mij heb jij dan iets niet begrepen. :wink:

Volgens mij maakt het een heel verschil of iemand zelf een afspraak maakt en zich er niet aan houdt, of dat een bedrijf een afspraak maakt, en een ander, de bezorger, maar moet zien hoe hij zich er aan houdt. Omdat het bedrijf het wel plant, maar geen rekening houdt met de omstandigheden in de wijk en op de weg.

Van de week ook weer zoiets: pakje bezorgd voor een buurvrouw die op vakantie is. Moet toch kunnen? Dan heeft ze het vast als ze thuis komt. Dat het extra werk is voor de bezorger en dat ik ongevraagd dagen met haar zooi zit, daar wordt niet aan gedacht. Dat is hoe het gaat, en daar houdt een planner geen rekening mee.

Gesloten