Heel vaak komt het voor dat pakketten worden getoond dat ze morgen met een genoemde tijd worden afgeleverd.
Volgende dag, weer hetzelfde, melding met...Morgen met een tijd erbij
Volgende dag, het pakket komt morgen aan maar de voortgangsbalk toont "is nog niet bij post NL "
(hoe kan je dan twee dagen geleden aangeven dat het pakket morgen komt?)
Zeg dan, komt er aan, maar wanneer weten we nog niet o.i.d.
Volgende Dag, (dus 4 dagen na eerste melding)
Tijd van afleveren niet bekend, maar chauffeur is wel onderweg.
Op het moment dat het pakket is afgegeven weten ze in de APP nog niet aan te geven wanneer het pakket aankomt.
Dus als ze het pakket hebben, weten ze geen tijd
Dan staan er in mijn APP meerdere pakketten als "nog onderweg" terwijl die al lang niet meer onderweg zijn.
Er staan "onbekende pakketten" in mijn APP, door PostNL erin gezet, die ik niet kan terug vinden en die ook niet onderweg zijn.
Bij poststukken: (brievenbus pakketjes en post)
3 (pakket) post onderweg. Blijken nu alle 3 van hetzelfde pakketje te zijn. Twee met foto en eentje zonder foto.
Hoe weet je nu dat die zonder foto niet een apart pakketje is, als er verder geen info bij staat?
En de twee foto's van hetzelfde pakketje zijn verschillend, tot je iets beter kijkt.
Blijkt dat het pakketje gewoon 180 graden gedraaid op de foto is gezet en als "ander" poststuk in de APP staat.
En dat is nu al meerdere keren voorgekomen en dus geen incidenteel geval.
Ook bij poststukken vaak post die niet aankomt en nu van de 12 stukken zijn er 4 zonder foto.
Wat komt er dan aan waar geen foto van is.. (regelmatig komt er niets...)
Dus, ik denk dat ik wel kan zeggen dat de APP, of hoe postnl het gebruikt, waardeloos is.
In de APP staat duidelijk dat ik voor een pakket moet tekenen, maar dat begrijpt de bezorger blijkbaar niet zo goed. Ik heb de laatste tijd nergens voor hoeven tekenen, geen code hoeven geven of welke vorm van "bewijs van aanname". Het is maar goed dat ik daar geen misbruik van maak, wat heel eenvoudig mogelijk is.
Daar komt nog bij dat ik de helft van de tijd de melding krijg dat er iets fout is met de gegevens update, aan de server kant of dat het erg druk is en de app niet kan gebruiken.