ik geloof dat TS alles te winnen heeft een volledig gecompenseerd gaat worden
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterecht vervangen van onderdelen
hebra98
vindt dit leuk
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Ik denk ook niet dat er nog wat te winnen valt, maar ze zullen moeten gaan nadenken over hoe het zit met de occasions die ze verkopen van dit type auto en met km.standen tussen de 80.000 en 130.000km als het waar is wat hun juridische afdeling beweert.
Tijdens het gesprek gaf mijn partner ook aan dat als ze naar de koppeling en vliegwiel van een occasion zouden kijken die wat leeftijd en km.stand vergelijkbaar is met onze auto, ze waarschijnlijk dezelfde slijtage zouden aantreffen als bij onze auto is aangetroffen. En dat verkopen ze dan gewoon.
Ook gaf hij aan dat als de koppelingscilinder aan de buitenkant had gezeten, ze ook geen vliegwiel en koppeling zouden hebben vervangen.
Wat de slechte communicatie betreft was het excuus dat de receptioniste die ons belde nog maar heel kort daar werkte. Daar kunnen we ook niks mee.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Mijn Focus is wel jarenlang van een oud opaatje geweest. Ik heb de originele papieren van de aankoop erbij en de papieren van invoer (waar een kopie van id bij zat). Meneer had deze auto in 2000 op 65-jarige leeftijd gekocht, waarna hij hem in 2011 in Nederland heeft ingevoerd. Daarna is ie door de vorige eigenaar opgepikt bij de garage waar deze Italiaan hem had ingeruild en van hem heb ik hem direct overgekocht.fonsflons schreef: ↑18 sep 2020 16:15Daarom moet ik ook altijd zo lachen om het verkoopcliche 'van een oud omaatje geweest.' Dan weet je in ieder geval zeker dat je direct de koppeling moet gaan vervangen. Geef mij maar een tweedehandsje 'van een leaserijder.' Over het algemeen veel snelwegkilometers en niet bespaard op onderhoud omdat dit op kosten van de zaak gaat.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Die 5000 toeren haal ik ook bij het optrekken. In zijn 1 en in zijn 2 (afhankelijk van wat de maximumsnelheid is), want ik wil zo snel mogelijk op snelheid zijn. Toen het nog 130 op de snelweg was, was mijn devies ook altijd om te proberen 130 te rijden op de invoegstrook, omdat je sneller afgeremd bent naar een lagere snelheid, dan opgetrokken naar hoger. Overigens haal ik de 90 in zijn 2 en gaat mijn toerenteller pas bij 6000 in het rood, dus ik speel het nog redelijk safe
Wel een beetje een andere wereld, want een slippende koppeling zie je bij mij niet gauw, ik ben 30, maar heb toch zeker al 2 miljoen kilometer gereden in mijn leven.
Wel een beetje een andere wereld, want een slippende koppeling zie je bij mij niet gauw, ik ben 30, maar heb toch zeker al 2 miljoen kilometer gereden in mijn leven.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Lijkt me een beetje veel overdreven. In 12 jaar meer dan 160.000 km per jaar?
Of rekent u de kilometers mee die u als baby maakte in de truck van uw vader als internationaal chauffeur?
Of rekent u de kilometers mee die u als baby maakte in de truck van uw vader als internationaal chauffeur?
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Uhm, nee, dat is niet overdreven. Ik rijd al 10 jaar vele kilometers per week. De afgelopen jaren voor mijn werk kwam ik ieder jaar uit op zo'n 150.000 per jaar (dus 3000 per week, uitgaande van 2 weken echte vakantie) en dat was voornamelijk binnen de Benelux. Voorheen reed ik er ook regelmatig ritjes Zuid-Frankrijk en Oostenrijk erbij in mijn eigen tijd voor het bedrijf van een kennis (die had daar producenten zitten en soms spoedbestellingen). Dan tufte ik op mijn vrije dinsdagavond (woensdag was ik bijna altijd vrij) die kant op tot een uurtje of 3, pakte ik een hotelletje, tufte ik verder rond 10u en was ik meestal aan het eind van de avond of begin van de nacht weer terug. Dan had ik zo 2 of 3000 kilometer erbij gereden in een week. Dat heb ik een jaar of 5 gecombineerd en dan kom ik in die 5 jaar al gauw op alleen al 750.000 voor het werk en waarschijnlijk ook wel 4-500.000 voor die vriend. Heb je nog 5 jaar over waarin ik veel kilometers heb gemaakt, maar niet die combinatie heb gereden en 12 jaar aan privékilometers (de afgelopen 10 jaar waren dat er zo'n 100.000, afgelezen van de kilometerstand op mijn eigen auto's). Ik gok dat mijn schatting aardig in de buurt zal komen.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
>>fonsflons schreef: ↑07 okt 2020 19:17Hartstikke mooi, maar dat heeft niets met het probleem van TS te maken. Ik denk dat Smokey20 het meest zinnige antwoord heeft gegeven, namelijk dat als alles toch al open ligt het logisch is alles te vervangen, echter is daar onduidelijk over gecommuniceerd.
Dat TS aangeeft dat bij de auto's in de showroom het niet vervangen wordt is een ander verhaal, die liggen namelijk niet al open vanwege een kapot druklager.
Ik denk dat onduidelijk de lading niet echt dekt.
Er is heel duidelijk en zonder andere bewoording aangegeven dat de koppeling VERSLETEN was.
En dat is duidelijk aantoonbaar niet het geval.
En dat lijkt niet zeker niet op het onderstaande verhaal...
(en wie zegt dat de koppeling platen niet twee hulpcilinders meegaat?)Het ligt nu open dus zullen we dat ook even meenemen, dan is alles weer netjes en nieuw en kan hogere kosten, later, voorkomen.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Maar, die koppeling was ook niet meer als nieuw, dus er was wel degelijk slijtage. Voor de een is dat versleten, voor de ander kan het nog 50.000 kilometer mee. Sommige mensen stellen namelijk reparaties uit tot het moment dat het moet, anderen vervangen op voorhand al onderdelen op het moment dat ze erbij kunnen, want dan scheelt het in arbeidsuren.
In dit geval zal vooral de communicatie het probleem zijn geweest. Het punt van ts dat ze zulke auto's wel verkopen op die kilometerstand zonder het te vervangen, dat slaat uiteraard nergens op. Die auto's komen niet uit elkaar gehaald binnen, zodat ze er niet direct bij kunnen en dus levert vervangen dan alleen kosten op en geen toekomstige besparing.
In dit geval zal vooral de communicatie het probleem zijn geweest. Het punt van ts dat ze zulke auto's wel verkopen op die kilometerstand zonder het te vervangen, dat slaat uiteraard nergens op. Die auto's komen niet uit elkaar gehaald binnen, zodat ze er niet direct bij kunnen en dus levert vervangen dan alleen kosten op en geen toekomstige besparing.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
>>Nijogeth schreef: ↑08 okt 2020 11:22Maar, die koppeling was ook niet meer als nieuw, dus er was wel degelijk slijtage. Voor de een is dat versleten, voor de ander kan het nog 50.000 kilometer mee. Sommige mensen stellen namelijk reparaties uit tot het moment dat het moet, anderen vervangen op voorhand al onderdelen op het moment dat ze erbij kunnen, want dan scheelt het in arbeidsuren.
In dit geval zal vooral de communicatie het probleem zijn geweest. Het punt van ts dat ze zulke auto's wel verkopen op die kilometerstand zonder het te vervangen, dat slaat uiteraard nergens op. Die auto's komen niet uit elkaar gehaald binnen, zodat ze er niet direct bij kunnen en dus levert vervangen dan alleen kosten op en geen toekomstige besparing.
Dat is niet het hoofdpunt van TS, dat is de onjuiste informatie en daarom niet een eerlijke keuze kunnen maken.
En heel duidelijk, het verslijten van de koppeling is niet in een glazen bol te zien. Dat hangt af hoe de bestuurder(s) is/zijn omgegaan met de koppeling.
Maar als een auto net een nieuwe koppeling heeft bij een 100K km stand is dit een pluspunt bij verkoop. Dus noem je het als je hem verkoopt maar zeg je niet in je verkooppraatje "de koppeling is nog niet vervangen, dus die komt eraan".
Net als een distributie riem wel of niet vervangen bij een "bepaalde" km stand.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
>>
Dat kun je nooit bepalen, want je hebt de koppeling niet gezien en je weet niet wat de rijstijl van TS is.
Mijn koppeling gaat nu al 160K km mee en dat had bij TS ook het geval kunnen zijn.
En gezien de levensduur van de Ford hulpcilinder kan dat wel eens wederom fout gaan na 85K km.
Dan kun je bij 170K Km al je tweede koppeling set laten vervangen?
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
>>
Natuurlijk.. Maar dat bevestigd alleen het vreemde van deze verkeerde informatie.
Iets is stuk / slecht of iets is uit voorzorg.. Dat bepaald je "eigen vrije keuze" keuze enorm.
Want als je die voorzorgvraag krijgt is dat een keus en anders dan de "eis", je waterpomp is kapot dus die moeten we ook vervangen.
Dus, wat dat betreft heeft TS voor mij gelijk..
Er was geen eerlijk verhaal / reden en dus ook geen eerlijke keuze mogelijk.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
>>fonsflons schreef: ↑08 okt 2020 12:53<<<<
Ik zie nergens staan dat het allemaal nog in perfecte staat was. TS schrijft zelfs:
Gezien de situatie en het weinig rijden had TS er vermoedelijk nog lang mee vooruit gekund, maar een garage ziet een redelijk versleten koppeling en zal dus standaard vervanging aanraden.
Dan blijft over, waar het dus om gaat, hoe de communicatie hierover geweest is. En dat is lastig te bewijzen. Ik snap TS goed en hoop voor haar dat de dealer eieren voor zijn geld kiest en om van het gedoe af te zijn bakzeil haalt. Ik vermoed echter dat dit niet gaat gebeuren. TS is daar geen vaste klant dus ik ben bang dat het ze worst zal wezen.
Ik zie bij mij nergens perfect staan? Perfect is niet een criterium in deze.
Gaat nog wel 80K km mee is dat wel.
En tussen perfect / redelijk / prima en versleten kan makkelijk nog 100K Km en dus ruim 6Jaar zitten.
Als TS dan de auto over twee jaar had ingeruild, had de nieuwe eigenaar wellicht nog 4 jaar kunnen rijden met een nieuwe cilinder maar de oude koppeling.
Bij een APK is ook niet alles perfect, maar wordt wel gekeken of dit de volgende APK wel zal halen bij normaal gebruik.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
>>
Nouja, bij de tweede hulpcilinder was de koppeling pas ECHT aan vervangen toe?
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
>>
Klopt... Of gaat het HIER juist wel wat jij en ik en alle andere vinden?
Maar hier gaat het erom of, in het geval van TS, wij vinden dat TS wel of niet gelijk heeft.
En jouw mening mag anders zijn, maar mijn mening is dat hij volledig gelijk heeft.
Er is een feitelijk foute voorstelling gebruikt om hem de koppeling te laten vervangen.
Dan is al het andere daarbij halen gewoon niet relevant.
Het is wat TS aangeeft en anders kan Mossel zelf hier aangeven dat dit niet zo verteld is.
Dat is het enige twistpunt...
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
>>
Prima, als dan over 80K de koppeling vervangen moet worden, kan de NIEUWE EIGENAAR de keuze krijgen om ook even de hulpcilinder , uit voorzorg, te vervangen. Het ligt nu immers toch open.
Het zit in de keuze gebaseerd op de juiste feiten.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
>>
Ik ook
.|.. ..|.
Ik ook
.|.. ..|.
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Was die van mij te subtiel?
Re: Onterecht vervangen van onderdelen
Maar in jouw geval is bij 160k de wagen net open geweest en moet die bij 170k opnieuw open, terwijl die bij 85k ook al open is geweest. Dus 3x open, dus 3 werkloon van honderden euro's.hebra98 schreef: ↑08 okt 2020 13:28>>
Nouja, bij de tweede hulpcilinder was de koppeling pas ECHT aan vervangen toe?