Geen goed woord voor over
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Misschien moet je wat beter nadenken voordat je iets opschrijft. Je eerste reactie is "lees je in, inslapen doen ze al vele jaren niet meer". Vervolgens geef ik aan dat dat onzin is (en dat is ook zo, het bestaan van het protocol ervoor bewijst dat), en dan verwijt jij mij ineens onwetenheidHansdenVB schreef: ↑10 dec 2020 15:18En weer onwetendheid een asiel laat alleen inslapen als het echt niet anders kan er zitten in de verschillende asiels momenteel meerdere katten op leeftijd met diabetes als je iets niet weet is het geen onzin ik heb al ruim 40 jaar katten en ook als vrijwilliger in asiels gewerkt.
en zonder dat betweterige toontje komt het ook nog beter overMoneyman schreef: ↑10 dec 2020 15:21Misschien moet je wat beter nadenken voordat je iets opschrijft. Je eerste reactie is "lees je in, inslapen doen ze al vele jaren niet meer". Vervolgens geef ik aan dat dat onzin is (en dat is ook zo, het bestaan van het protocol ervoor bewijst dat), en dan verwijt jij mij ineens onwetenheidHansdenVB schreef: ↑10 dec 2020 15:18En weer onwetendheid een asiel laat alleen inslapen als het echt niet anders kan er zitten in de verschillende asiels momenteel meerdere katten op leeftijd met diabetes als je iets niet weet is het geen onzin ik heb al ruim 40 jaar katten en ook als vrijwilliger in asiels gewerkt., om vervolgens precies te bevestigen wat ik al schreef: dat er wel degelijk dieren inslapen.
Als jij nou gewoon zorgvuldiger formuleert, hoeven anderen je onjuiste weergave niet te corrigeren.
Als het echt niet anders kan diabetes valt daar zeer zeker niet onder.Moneyman schreef: ↑10 dec 2020 15:21Misschien moet je wat beter nadenken voordat je iets opschrijft. Je eerste reactie is "lees je in, inslapen doen ze al vele jaren niet meer". Vervolgens geef ik aan dat dat onzin is (en dat is ook zo, het bestaan van het protocol ervoor bewijst dat), en dan verwijt jij mij ineens onwetenheidHansdenVB schreef: ↑10 dec 2020 15:18En weer onwetendheid een asiel laat alleen inslapen als het echt niet anders kan er zitten in de verschillende asiels momenteel meerdere katten op leeftijd met diabetes als je iets niet weet is het geen onzin ik heb al ruim 40 jaar katten en ook als vrijwilliger in asiels gewerkt., om vervolgens precies te bevestigen wat ik al schreef: dat er wel degelijk dieren inslapen.
Als jij nou gewoon zorgvuldiger formuleert, hoeven anderen je onjuiste weergave niet te corrigeren.
Nou, veel duidelijker kun je het niet krijgen., dunkt me. Ik hoop dat Quaestrix1 nog meeleest en een andere dierenarts zoekt.een dierenarts schreef:Indien de kat duidelijk lijdt, dan is een dierenarts verplicht dit lijden te verlichten: ofwel door een behandeling, ofwel door euthanasie, wat binnen de diergeneeskunde ook wordt gezien als een welzijnsneutrale oplossing.
Stelt de eigenaar dus dit goed in de gaten te houden en euthanasie tijdig te laten plaatsvinden dan is daar niks mis mee. Sterker nog, ik zou hetzelfde doen met mijn eigen katten, want een diabetes behandeling voor een kat heeft heel wat voeten in de aarde, beperkt de vrijheid van de eigenaar enorm en levert veel stress en frustratie op voor de kat, zeker als dit maar "half" wordt gedaan. Niet elke kat leent zich daarvoor en niet elke eigenaar leent zich daarvoor. Ik adviseer dus juist altijd hier eerst heel goed over na te denken alvorens een dergelijke behandeling te starten. Eigenaren moeten zich realiseren dat op vaste tijden elke dag prikken ook tijdens de weekendjes weg, feestdagen en uitlopende werkdagen gewoon doorgaat. Die belasting is gigantisch natuurlijk, vandaar dat ik het volkomen begrijpelijk vind dat niet iedereen hieraan begint; niks mis mee.
Nu nog even bewijs dat het echt een dierenarts is ik kan ook een account maken met als naam de dierenarts zegt nog niet dat ik dat dan ook ben.Erthanax schreef: ↑10 dec 2020 16:14Nog altijd gezellig hier in de wachtkamer bij de dierenarts, lees ik.
Inmiddels heb ik via e-mail een reactie van het familielid dat dierenarts is:Nou, veel duidelijker kun je het niet krijgen., dunkt me. Ik hoop dat Quaestrix1 nog meeleest en een andere dierenarts zoekt.een dierenarts schreef:Indien de kat duidelijk lijdt, dan is een dierenarts verplicht dit lijden te verlichten: ofwel door een behandeling, ofwel door euthanasie, wat binnen de diergeneeskunde ook wordt gezien als een welzijnsneutrale oplossing.
Stelt de eigenaar dus dit goed in de gaten te houden en euthanasie tijdig te laten plaatsvinden dan is daar niks mis mee. Sterker nog, ik zou hetzelfde doen met mijn eigen katten, want een diabetes behandeling voor een kat heeft heel wat voeten in de aarde, beperkt de vrijheid van de eigenaar enorm en levert veel stress en frustratie op voor de kat, zeker als dit maar "half" wordt gedaan. Niet elke kat leent zich daarvoor en niet elke eigenaar leent zich daarvoor. Ik adviseer dus juist altijd hier eerst heel goed over na te denken alvorens een dergelijke behandeling te starten. Eigenaren moeten zich realiseren dat op vaste tijden elke dag prikken ook tijdens de weekendjes weg, feestdagen en uitlopende werkdagen gewoon doorgaat. Die belasting is gigantisch natuurlijk, vandaar dat ik het volkomen begrijpelijk vind dat niet iedereen hieraan begint; niks mis mee.
U hoeft me niet te geloven hoor, daar zit ik echt niet mee, zolang TS dat maar wel doet en zich niet bang laat maken door ongefundeerde beweringen.
Een dierenarts uit de familie die zegt natuurlijk precies wat u wilt horen wat een onzin. TS merkt het wel als er melding is gedaan door de echte dierenarts en de dierenpolitie voor de deur staat en nu ook klaar met dit topic het gaat nergens meer over.
Ik val maar even in herhaling:
Hoi Erthanax, dank voor het informeren, is het mogelijk met deze dierenarts in contact te komen?Erthanax schreef: ↑10 dec 2020 16:14Nog altijd gezellig hier in de wachtkamer bij de dierenarts, lees ik.
Inmiddels heb ik via e-mail een reactie van het familielid dat dierenarts is:Nou, veel duidelijker kun je het niet krijgen., dunkt me. Ik hoop dat Quaestrix1 nog meeleest en een andere dierenarts zoekt.een dierenarts schreef:Indien de kat duidelijk lijdt, dan is een dierenarts verplicht dit lijden te verlichten: ofwel door een behandeling, ofwel door euthanasie, wat binnen de diergeneeskunde ook wordt gezien als een welzijnsneutrale oplossing.
Je hebt een privébericht!Quaestrix1 schreef: ↑10 dec 2020 18:15Hoi Erthanax, dank voor het informeren, is het mogelijk met deze dierenarts in contact te komen?
Hans, kap hier nu eens mee. Denken dat je gelijk hebt is één, maar zo openlijk vasthouden als jij doet is bizar. Hoe kom je aan jouw informatie? Ben je zelf dierenarts? Nee?