Wie heeft er dan het lef om u te verplichten om naar deze populaire supermarkten te gaan. Of hebt U geen eigen mening, en gaat als een slaaf tegen eigen wil naar naar de supermarkt welke niet Uw keus is.Gast
Gast
Geplaatst op 19 Dec 2004 01:57 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Dat vind ik nou ook, het is al rottig genoeg dat je in deze winkel of de Albi je eten moet halen, word je ook nog eens als onbetrouwbaar behandeld, dank u wel hoor Lidl en Alpi
Emma
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lidl
-
Gast
Re: Lidl
-
kees klef
maar: er is me nog iets niet helemaal duidelijk.
Mag het nu wettelijk WEL of mag het nu NIET?
Als het NIET mag dan zou ik als supermarkt een bordje voor de deur hangen dat er gewoon geen tassen naar binnen gaan en dat er zonder kar of mandje niet gewinkeld kan worden.
Dat is in de Macro ook zo. Dan ben je tenminste meteen van dat gezeik over tassencontrole af.
En verder wordt er denk ik onderschat hoeveel er eigenlijk precies gestolen wordt uit winkels. Ik vind het logisch dat winkels daar maatregelen tegen proberen te treffen. Zolang het maar binnen de regels is en dat *bijvoorbeeld* niet alleen maar allochtonen hun tas moeten laten zien ofzo, maar dan ook echt iedereen.
Mag het nu wettelijk WEL of mag het nu NIET?
Als het NIET mag dan zou ik als supermarkt een bordje voor de deur hangen dat er gewoon geen tassen naar binnen gaan en dat er zonder kar of mandje niet gewinkeld kan worden.
Dat is in de Macro ook zo. Dan ben je tenminste meteen van dat gezeik over tassencontrole af.
En verder wordt er denk ik onderschat hoeveel er eigenlijk precies gestolen wordt uit winkels. Ik vind het logisch dat winkels daar maatregelen tegen proberen te treffen. Zolang het maar binnen de regels is en dat *bijvoorbeeld* niet alleen maar allochtonen hun tas moeten laten zien ofzo, maar dan ook echt iedereen.
-
kees klef
mensen stelen de raarste dingen om de meest rare redenen.
Allereerst natuurlijk omdat je er niet voor wilt betalen.
Nou, dat lijkt mij dus voor jou een enorm mooi motief. Jij vindt alles van de Lidl waardeloos.
Maar even serieus, niet alles bij de Lidl is even slecht. En mensen stelen natuurlijk waar ze de kans voor hebben, wat een beetje kostbaar is (dus niet een krop sla) en wat makkelijk in je zakken past (dus niet een doos eieren).
Ik vermoed dat sigaretten een gewild diefstalartikel is. En sommige non food acties met cameras, horloges, aanstekers, dvds etc etc. Dat zijn toch allemaal van die dingetjes die mensen (of eksters) graag gewoon ff willen meenemen toch.
Allereerst natuurlijk omdat je er niet voor wilt betalen.
Nou, dat lijkt mij dus voor jou een enorm mooi motief. Jij vindt alles van de Lidl waardeloos.
Maar even serieus, niet alles bij de Lidl is even slecht. En mensen stelen natuurlijk waar ze de kans voor hebben, wat een beetje kostbaar is (dus niet een krop sla) en wat makkelijk in je zakken past (dus niet een doos eieren).
Ik vermoed dat sigaretten een gewild diefstalartikel is. En sommige non food acties met cameras, horloges, aanstekers, dvds etc etc. Dat zijn toch allemaal van die dingetjes die mensen (of eksters) graag gewoon ff willen meenemen toch.
-
Gast
Er wordt misschien veel gestolen, maar iedereen daarom behandelen als potentiele dief is gewoonweg niet de oplossing hiervoor. Dat vinden de mensen die te goeder trouw zijn, en dat is bijna iedereen, niet leuk. En een dief houdt het ook niet tegen, want die stopt het wel ergens in z'n jas of zo. Of wou je ook gaan fouilleren soms? Dan zijn er ook nog wel plekken binnen het lichaam waar je wat spulletjes kan laten, daar moeten we het personeel dan ook maar op laten controleren nietwaar? Als het maar bij IEDEREEN gebeurt...En verder wordt er denk ik onderschat hoeveel er eigenlijk precies gestolen wordt uit winkels. Ik vind het logisch dat winkels daar maatregelen tegen proberen te treffen. Zolang het maar binnen de regels is en dat *bijvoorbeeld* niet alleen maar allochtonen hun tas moeten laten zien ofzo, maar dan ook echt iedereen.
En dat allemaal omdat er geen geld mag worden besteed aan reguliere preventiemethoden.
-
kassamederwerkster
Ik werk zelf bij de aldi en het is niet verplicht om je tassen te openen,maar ik vind als je niets te verbergen heb dan is er toch niks aan de hand!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En je ziet helaas niet aan de mensen of ze wat stelen of niet!Vaak zijn het de vriendelijkste mensen die wat te verbergen hebben of juist niet!!Je kan het niet zien en ik heb nu wel genoeg gezien bij de aldi!!En de boodschappen worden alleen maar duurder door de mensen die de spullen stelen!!Dus de goede mensen moeten daarvoor boeten helaas!!En dat is niet eerlijk!!Die mensen betalen netjes voor hun boodschappen en andere denken dat ze het zomaar mee kunnen nemen!!En dan zijn er nog veel meer klachten over het gedrag van de klanten!!Het personeel is misschien ook niet altijd zo vriendelijk maar als je weet waar ze de hele dag mee te maken hebben!Dat verschilt gelukkig per filiaal,maar er zijn filialen waar ze denken dat het AH is en binnen een minuut buiten kunnen zijn!!!Als je boodschappen doet moet je jezelf gedragen zoals je wilt dat ze dat ook bij jouw thuis doen!!Dus niet overal alles neergooien en als je wat laat vallen doorlopen,meld het netjes aan de kassiere of wie dan ook!!Als je iets niet meer wilt dan leg je het terug of geef het aan de kassiere!!Als iedereen zich netjes gedraagt dan is er niks aan de hand!!Zo niet dan worden de regels scherper aangepast en helaas moeten de goede mensen daar voor boeten!!We moeten het met z'n allen doen en anders werkt het niet!!Ik werk in een filiaal waar gelukkig ook klanten het melden als ze zien als er wat gestolen wordt en dan bedank ik ze met een bloemetje!!Want dan ben ik blij dat ze het melden!!We hebben dat soort mensen nodig!!!!Dus bedankt die mensen die het melden en er niet voor weglopen!!!
En je ziet helaas niet aan de mensen of ze wat stelen of niet!Vaak zijn het de vriendelijkste mensen die wat te verbergen hebben of juist niet!!Je kan het niet zien en ik heb nu wel genoeg gezien bij de aldi!!En de boodschappen worden alleen maar duurder door de mensen die de spullen stelen!!Dus de goede mensen moeten daarvoor boeten helaas!!En dat is niet eerlijk!!Die mensen betalen netjes voor hun boodschappen en andere denken dat ze het zomaar mee kunnen nemen!!En dan zijn er nog veel meer klachten over het gedrag van de klanten!!Het personeel is misschien ook niet altijd zo vriendelijk maar als je weet waar ze de hele dag mee te maken hebben!Dat verschilt gelukkig per filiaal,maar er zijn filialen waar ze denken dat het AH is en binnen een minuut buiten kunnen zijn!!!Als je boodschappen doet moet je jezelf gedragen zoals je wilt dat ze dat ook bij jouw thuis doen!!Dus niet overal alles neergooien en als je wat laat vallen doorlopen,meld het netjes aan de kassiere of wie dan ook!!Als je iets niet meer wilt dan leg je het terug of geef het aan de kassiere!!Als iedereen zich netjes gedraagt dan is er niks aan de hand!!Zo niet dan worden de regels scherper aangepast en helaas moeten de goede mensen daar voor boeten!!We moeten het met z'n allen doen en anders werkt het niet!!Ik werk in een filiaal waar gelukkig ook klanten het melden als ze zien als er wat gestolen wordt en dan bedank ik ze met een bloemetje!!Want dan ben ik blij dat ze het melden!!We hebben dat soort mensen nodig!!!!Dus bedankt die mensen die het melden en er niet voor weglopen!!!
-
kassamederwerkster
Bij de Lidl werken er meer medewerkers dan bij de Aldi dus vandaar die lange rijen bij de Aldi!Maar als je die karren laat staan bij de Aldi omdat je je tas niet wilt laten zien worden de rijen langer en heb je alleen de andere klanten ermee en niet het personeel!!Die moeten toch de koelprodukten en diepvriesprodukten terug gaan leggen dus kennen ze ook geen kassa openen!!Dus als de 10 klanten voor jou dat doen ben je ook niet blij!!Dus als je daar op tegen ben ga die winkel dan niet in!!!Of je moet niks te doen hebben???Ga lekker naar appie of laat het door hun bezorgen!Dan hoef je alleen te wachten tot ze het komen brengen en geloof me!!Minimaal een uur wachten tot ze het komen brengen duurt langer dan (+/- 50 sec. per klant voor je.)wachten bij de supermarkt(ligt er aan hoe snel de klanten zijn!!)Ookal heb je thuis altijd wel wat te doen!!