U geeft bij de bestelling aan dat u het pakket op uw huisadres wilt ontvangen. Dus niet bij de buren (wat Bol niet doet volgens hun voorwaarden en PostNL wel volgens hun voorwaarden) en niet bij een afleverpunt. Geheel vrijwillig kiest u bewust voor bezorgen op een bepaald adres. U, niemand anders, u. De overeenkomst is dus bezorgen op dat adres.Moneyman schreef: ↑10 jun 2023 12:29Ik bestel veel bij die blauwe bolle, doch ben nog nimmer overeengekomen dat ik thuis moet zijn. Ook dit zogenaamde argument snijdt dus geen hout.Onzin. Zoals uit het bovenstaande al blijkt. Ik spreek af dat het bezorgd wordt, niet dat ik thuis ben. Welke afleveropties er wél zijn, hangt af van de specifieke overeenkomst.NeoDutchio schreef: ↑09 jun 2023 23:08Het is dus omgedraaid, je moet van jouw probleem niet andermans probleem maken. Jij spreekt af dat je het thuis wilt ontvangen. En niet bij de buren en niet bij een afhaalpunt.
Legt u mij nu eens uit wat voor nut het heeft om tijdens de bestelling aan te geven dat u iets thuis bezorgd wil hebben, maar dat u niet thuis wilt zijn om het in ontvangst te nemen?
Conform de afspraak komt het pakket bij u thuis en dan? U wilt er niet voor thuis blijven, maar de bezorger staat wel voor uw deur conform de afspraak. Waarom dan niet meteen naar een ophaalpunt laten brengen? De bezorger staat nutteloos voor uw deur en moet maar een oplossing gaan verzinnen. O nee, dat verzinnen mag niet van u. Eerst moet bekeken worden welke afspraken er gemaakt zijn tussen de verzender en PostNL en daar moet dan maar verder op geacteerd worden. U bent dus die vertragende factor waardoor bezorgers nog later bij de andere ontvangers komen of zelfs het werk niet afkrijgen. Zo lang een dergelijke mentaliteit heerst zal er niets veranderen.
Hopelijk ten overvloede, met 'U' bedoel ik u niet persoonlijk, maar de persoon in het verhaal.