Hoe is jouw ervaring met Easypark?
Re: Hoe is jouw ervaring met Easypark?
Wat een Firma dat easypark.
Paar maanden geleden kreeg ik een hoge rekening voor het parkeren in Rotterdam. Aangezien ik al 30 jaar niet in Rotterdam geweest ben en dus de parkeeracties niet van mij waren de helpdesk gebeld.
Bijna een uurtje in de wacht gestaan, en de helpdeskmedewerker uitgelegd dat het kenteken waarmee geparkeerd is en het telefoonnummer wat ineens in ons account toegevoegd is niet van ons zijn en er ook niet door ons ingezet zijn.
"nou meneer, dat is wel door u toegevoegd !" was de reactie, "Dat kan ik hier zien."
Pff, dat was het begin van een ellenlange discussie die je niet kan winnen. De helpdeskmedewerker heeft wel het telefoonnummer en het kenteken uit ons account gehaald !
Ik moest een mail sturen naar de helpdesk want die kunnen dieper in het systeem kijken.
Na 5 weken reactie !! 5 weken !! dan moet er toch echt iets mis zijn bij dat bedrijf, als het 5 weken duurt om reactie te krijgen. En ja, er is echt iets mis daar !
Want ook hier wordt doodleuk aangegeven dat het telefoonnummer en kenteken (wat voor ons beide totaal onbekend is) door onszelf toegevoegd is, en als we het er niet mee eens zijn we maar aangifte moeten doen bij de politie !!!!
T moet toch niet gekker worden. Ze hebben een kenteken en een telefoonnummer. Als ze niet in staat zijn te kijken bij wie dit nummer en kenteken hoort of bij welk account dat wel hoort, dan gaat er echt was mis.
Nee, ze zien me bij de politie al aankomen zeg !
Paar maanden geleden kreeg ik een hoge rekening voor het parkeren in Rotterdam. Aangezien ik al 30 jaar niet in Rotterdam geweest ben en dus de parkeeracties niet van mij waren de helpdesk gebeld.
Bijna een uurtje in de wacht gestaan, en de helpdeskmedewerker uitgelegd dat het kenteken waarmee geparkeerd is en het telefoonnummer wat ineens in ons account toegevoegd is niet van ons zijn en er ook niet door ons ingezet zijn.
"nou meneer, dat is wel door u toegevoegd !" was de reactie, "Dat kan ik hier zien."
Pff, dat was het begin van een ellenlange discussie die je niet kan winnen. De helpdeskmedewerker heeft wel het telefoonnummer en het kenteken uit ons account gehaald !
Ik moest een mail sturen naar de helpdesk want die kunnen dieper in het systeem kijken.
Na 5 weken reactie !! 5 weken !! dan moet er toch echt iets mis zijn bij dat bedrijf, als het 5 weken duurt om reactie te krijgen. En ja, er is echt iets mis daar !
Want ook hier wordt doodleuk aangegeven dat het telefoonnummer en kenteken (wat voor ons beide totaal onbekend is) door onszelf toegevoegd is, en als we het er niet mee eens zijn we maar aangifte moeten doen bij de politie !!!!
T moet toch niet gekker worden. Ze hebben een kenteken en een telefoonnummer. Als ze niet in staat zijn te kijken bij wie dit nummer en kenteken hoort of bij welk account dat wel hoort, dan gaat er echt was mis.
Nee, ze zien me bij de politie al aankomen zeg !
Met de overgang van parkmobile naar easypark is alles verslechterd. En het meest dramatische is dat ze sinds oktober 2024 bij mij abonnementskosten op 2 telefoonnummers in rekening brachten, waarbij ze zeggen dat het bij het overzetten van parkmobile naar easypark, dit 2e nummer een actief telefoonnummer was in mijn account. Dat was het dus niet, het was mijn oude telefoonnummer die al heel lang niet meer in gebruik is en welk nummer ik had overgezet naar mijn nieuwe telefoonnummer. Dat zij dit oude nummer nog ergens laten rondzwemmen in de ict -systemen en daarna bij het overzetten van gegeven van parkmobile naar easypark gewoon opnemen als actief nummer is de ICT fout van easypark. En bij het wijzigen van de gebruikersvoorwaarden naar betalen voor elk telefoonnummer op je account, werd dit plotseling zichtbaar. Maar terug betalen ho, maar. Het gaat om een beperkt bedrag, ongeveer €35, maar ik weiger te betalen voor fouten in systemen van de aanbieder.
Met de belachelijke kostenverhoging en dit klantenservice niveau, heeft easypark weer 1 klant minder.
Met de belachelijke kostenverhoging en dit klantenservice niveau, heeft easypark weer 1 klant minder.
ik heb even terug gekeken in mijn parkeer historie omdat ik een melding kreeg van een parkeer actie die ik gestart zou hebben met een kenteken die niet van mij eigen auto is maar we wel in mijn account staat. Kan van vrienden of familie zijn ik weet het niet!. Wat ik wel weet is dat ik niet op die locatie was gedurende het aangegeven tijdstip. Bij het checken van het kenteken bleek dat die niet eens bestaat! Bij het terug kijken van mijn parkeer historie zag ik nog een melding van een parkeer actie waar ik zeker weet dat die niet van mij is Ik had in Zandvoort geparkeerd terwijl ik gewoon thuis in Haren was. Het was wel een auto met kenteken die ik kon herleiden naar mijn schoonfamilie. Toch wel bijzonder dat ik voor de parkeer kosten opdraai. Helpdesk gebeld na 30 min iemand gesproken maar daar kom je niet verder mee. Ik moet dus bewijzen dat zij (Easypark0 een fout hebben gemaakt. Hoe dan!
Als dit nu gebeurd bij duizenden klanten waarbij de betaling automatisch verloopt en het elke keer om kleine bedragen gaat dan kan het jaarlijks om veel geld gaan waarbij klanten niet de moeite nemen om er achter aan te gaan.
Conclusie ik zet voorlopig mijn automatisch betaling stop en ga op zoek naar een alternatief. Verder raad ik aan om zo weinig mogelijk kentekens in je eigen account te hebben staan .
Als dit nu gebeurd bij duizenden klanten waarbij de betaling automatisch verloopt en het elke keer om kleine bedragen gaat dan kan het jaarlijks om veel geld gaan waarbij klanten niet de moeite nemen om er achter aan te gaan.
Conclusie ik zet voorlopig mijn automatisch betaling stop en ga op zoek naar een alternatief. Verder raad ik aan om zo weinig mogelijk kentekens in je eigen account te hebben staan .
Dus ik neem aan dat U aangifte gedaan heeft bij de politie omdat er blijkbaar met een vals kenteken een parkeeractie gedaan is en dat kenteken staat in Uw accountEwaldBal schreef: ↑03 nov 2025 22:44ik heb even terug gekeken in mijn parkeer historie omdat ik een melding kreeg van een parkeer actie die ik gestart zou hebben met een kenteken die niet van mij eigen auto is maar we wel in mijn account staat. Kan van vrienden of familie zijn ik weet het niet!. Wat ik wel weet is dat ik niet op die locatie was gedurende het aangegeven tijdstip. Bij het checken van het kenteken bleek dat die niet eens bestaat!
Blijkbaar nog een kenteken wat in uw account staat. Omdat het familie is mag ik aannemen dat U het er zelf ingezet hebt. En dan draait U natuurlijk voor de kosten op. U betaald niet omdat U op een parkeer locatie aanwezig bent maar een auto met een kenteken geregistreerd in uw accountBij het terug kijken van mijn parkeer historie zag ik nog een melding van een parkeer actie waar ik zeker weet dat die niet van mij is Ik had in Zandvoort geparkeerd terwijl ik gewoon thuis in Haren was. Het was wel een auto met kenteken die ik kon herleiden naar mijn schoonfamilie. Toch wel bijzonder dat ik voor de parkeer kosten opdraai.
Los van dit alles ben ik ook allang weg bij deze aanbieder. Zit nu bij een andere en die werkt veel beter.Helpdesk gebeld na 30 min iemand gesproken maar daar kom je niet verder mee. Ik moet dus bewijzen dat zij (Easypark0 een fout hebben gemaakt. Hoe dan!
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Los van dit alles ben ik ook allang weg bij deze aanbieder. Zit nu bij een andere en die werkt veel beter.
En welke andere is dat dan ? Ik heb QPARK als 2e optie opdat deze geen kosten rekent maar moet eerlijk zeggen dat aan het begin alles prima werkte, niet zo snel locatie gevonden als eaypark, maar de laatste keren vindt Qpark totaal geen locatie en moet ik opzoek gaan naar de dichtsbijzijnde paal waar een nummer opstaat.
Teunbosseman schreef: ↑04 nov 2025 12:45Los van dit alles ben ik ook allang weg bij deze aanbieder. Zit nu bij een andere en die werkt veel beter.Ik zit ook bij QPark en totaal geen probleem met het vinden van de locatie. Sterker bij Easypark altijd problemen en nu niet meer. Maar ik heb intussen ook een andere telefoon en misschien scheelt dat ook. En bij QPark werkt de kenteken herkenning uitstekend. Bij een QPark locatie geen raampje meer opendraaien, kaartje pakken en opbergen, in de rij bij betaal automaat enz enz. Gewoon in- en uitrijden.
En welke andere is dat dan ? Ik heb QPARK als 2e optie opdat deze geen kosten rekent maar moet eerlijk zeggen dat aan het begin alles prima werkte, niet zo snel locatie gevonden als eaypark, maar de laatste keren vindt Qpark totaal geen locatie en moet ik opzoek gaan naar de dichtsbijzijnde paal waar een nummer opstaat.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Dirkie schreef: ↑04 nov 2025 14:02Teunbosseman schreef: ↑04 nov 2025 12:45Los van dit alles ben ik ook allang weg bij deze aanbieder. Zit nu bij een andere en die werkt veel beter.Ik zit ook bij QPark en totaal geen probleem met het vinden van de locatie. Sterker bij Easypark altijd problemen en nu niet meer. Maar ik heb intussen ook een andere telefoon en misschien scheelt dat ook. En bij QPark werkt de kenteken herkenning uitstekend. Bij een QPark locatie geen raampje meer opendraaien, kaartje pakken en opbergen, in de rij bij betaal automaat enz enz. Gewoon in- en uitrijden.
Hmmm veemd. Zojuist de app opgestart en weer melding dat locaties niet gevonden kunnen worden. Mijn locatie staat gewoon aan.
Zal anders eens opnieuw installeren maar hoor meerdere in mijn omgeving met zelfde probleem. Zowel android als ios.
Teunbosseman schreef: ↑04 nov 2025 15:21Even een aanvulling van mijn kant. Als ik de app start zie ik inderdaad deze melding ook, maar deze verdwijnt vrijwel direct (vandaar dat ik hem nooit opgemerkt had) en wordt de locatie gewoon binnen een seconde opgehaald.Dirkie schreef: ↑04 nov 2025 14:02Teunbosseman schreef: ↑04 nov 2025 12:45Los van dit alles ben ik ook allang weg bij deze aanbieder. Zit nu bij een andere en die werkt veel beter.
Ik zit ook bij QPark en totaal geen probleem met het vinden van de locatie. Sterker bij Easypark altijd problemen en nu niet meer. Maar ik heb intussen ook een andere telefoon en misschien scheelt dat ook. En bij QPark werkt de kenteken herkenning uitstekend. Bij een QPark locatie geen raampje meer opendraaien, kaartje pakken en opbergen, in de rij bij betaal automaat enz enz. Gewoon in- en uitrijden.
Hmmm veemd. Zojuist de app opgestart en weer melding dat locaties niet gevonden kunnen worden. Mijn locatie staat gewoon aan.
Zal anders eens opnieuw installeren maar hoor meerdere in mijn omgeving met zelfde probleem. Zowel android als ios.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Dirkie schreef: ↑05 nov 2025 09:24Teunbosseman schreef: ↑04 nov 2025 15:21Even een aanvulling van mijn kant. Als ik de app start zie ik inderdaad deze melding ook, maar deze verdwijnt vrijwel direct (vandaar dat ik hem nooit opgemerkt had) en wordt de locatie gewoon binnen een seconde opgehaald.
Gelukt. Heb opnieuw geinstalleerd en nu werkt wel weer als voorheen. Inderdaad een fractie dat er geen locaties kunnen worden gevonden en dan laat wel de huidige locatie zien.
Zal de gebruikers in mijn omgeving berichten dat wer werkt na opnieuw installeren. Misschien een dwarsliggende update.