LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische verkopers

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik maak afspraken voor adviseurs als er mensen zijn die een afspraak willen maken voor een goed financieel advies vermeldt dan hier je nummer en ik bel je.

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door sannie »

ik vind t belachelijk als je mensen onbeschoft behandeld aan de telefoon,dit zijn mensen die hiermee netjes en eerlijk hun geld verdienen,zou je het zelf prettig vinden als je onbeschoft behandeld zou worden op je werk?nee denk ik,zo ook deze mensen niet,ik begrijp eigenlijk deze discussie niet je behandeld toch een ieder zo als je zelf behandeld wilt worden?

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

ik vind t belachelijk als je mensen onbeschoft behandeld aan de telefoon,dit zijn mensen die hiermee netjes en eerlijk hun geld verdienen,zou je het zelf prettig vinden als je onbeschoft behandeld zou worden op je werk?nee denk ik,zo ook deze mensen niet,ik begrijp eigenlijk deze discussie niet je behandeld toch een ieder zo als je zelf behandeld wilt worden?
Sannie geef me je telf.nr. en ik zal je elke dag bellen met steeds een andere aanbieding. Maar wel beloven niet onbeschoft te gaan doen.

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door sannie »

overdrijven is ook een kunst,maar je mag me bellen hoor!!!

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad je behandelt een ander zoals je zelf ook behandeld wil worden. Of je behandelt mensen zoals je jou behandelen.
Daar ik meerdere keren door "nette" bedrijven, die zich "netjes" aan de code houden ben gebeld, en continu aardig en vriendelijk ben gebleven en ik vlak daarna WEER werd gebeld ben ik onbeschoft geworden.

Ze doen gewoon hun werk?
Waar in de wet staat dat ik de plicht heb om door deze mensen lastig gevallen te worden.
Er wordt gezegd dat we dan maar naar de Amazone moeten verhuizen.
Jullie praten over de zegeningen van de moderne economie. Ik praat over de zegeningen van een vrij land, zoals iemand uitschelden als hij je lastigvalt.

Snap nu eens dat wij jullie telefonisch gestalk niet willen.
Als we er na een keer actie ondernemen vanaf konden komen was er niets aan de hand, maar je komt er niet vanaf, hoe correct en vriendelijk je ook blijft. Dan maar je agressie af reageren, op de mensen die deze veroorzaken.

En nog een laatste tip voor de mensen die menen iets over het gebruik van woorden als stalken, terreur en lastigvallen etc. te moeten praten.
Omdat we zo'n leuke vrije maatschappij hebben mogen jullie me bellen en daarom mag ik ook deze woorden gebruiken.
Als dat je niet bevalt, succes in Cuba, daar bepaalt de staat welke woorden je mag gebruiken en ook waar je je druk over moet maken.

PommetjeH.
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2004 11:33

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door PommetjeH. »

Beste Gast,

Ten eerste heb ik jou nog nooit gebeld en zal ik je nooit bellen ook.

Je opmerking 'Omdat we zo'n leuke vrije maatschappij hebben mogen jullie me bellen en daarom mag ik ook deze woorden gebruiken.' slaat dus alleen daarom al nergens op. Mag ik ook altijd en overal alle woorden gebruiken die ik wil, of zou daar een soort van sociale grens op zitten? Blijkbaar mag ik dus omdat we in zo'n leuke vrije maatschappij leven jou een enorme kneus noemen. En een zielepoot. En een kansloze teringgek. En nou moet ik me door het 'woordenfilter' nog inhouden ook. Mooie vrije maatschappij, he? Waarom denk je dat dat woordenfilter er zit?

Je opmerking over Cuba is wel kenmerkend voor het vertekende wereldbeeld dat je hebt. Je vind jezelf nogal belangrijk, he? Daar komt denk ik ook deze frustratie vandaan: 'hoe durven ze mij lastig te vallen, ik, die zo belangrijk is!'.

Zoals ik al gezegd heb, geloof, ik, ik ben altijd vriendelijk gebleven aan de telefoon tegen dit soort mensen, en ik ben geloof ik 6 maanden terug voor het laatst gebeld. Ik heb er dus geen last van, terwijl ik zelfs gewoon in het boek sta.

Je bent een aansteller die dit gewoon aan zichzelf te danken heeft. Een zacht ei dat zich heel wat voelt achter zijn toetsenbord en telefoonhoorn. Wil je weten wat stalken en terreur is? Zet je gegevens maar hier neer.

Mvg.
PommetjeH.

Emoción
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2004 09:13

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Emoción »

Snap nu eens dat wij jullie telefonisch gestalk niet willen.
Hahaha, weer zo iemand!! En dan zeggen dat het totaal verkeed gebruik van woorden de vrijheid van onze maatschappij is. Nou, daar heb je gelijk in. We leven in een vrij land, dus je mag zeggen wat je wilt, maar je aanzien gaat er niet op vooruit hoor. Misschien dat u daarom onder gast inlogt?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Verbazingwekkend dat telefonische verkopers menen dat hun recht op ons lastig te vallen boven ons recht op rust gaat.
Jullie recht houdt voor ons een plicht in. Maar dat is voor jullie niet van belang.

Wat de lieden die menen dat wij niet onbeschoft mogen zich verder vergeten is dat de meeste mensen die hier klagen in het begin vriendelijk waren, maar dit hielp niet. Na een tig aantal telefoontjes, hoeveel is voor eenieder verschillend, begin je met direct afkappen, daarna leg je de hoorn erop en als dat nog niet helpt worden mensen onbeschoft.
We kunnen ons toch afmelden is de respons. Maar waarom moeten wij actie ondernemen om iets in het werk te stellen waar we nooit om gevraagd hebben?

En als laatste nog een opmerking voor diegenen die van alles en nog wat erbij moesten halen:
Waar halen jullie het recht vandaan om mij te vertellen waarover ik me wel of niet druk mag maken?
En waar haal je het recht vandaan mij te vertellen dat ik bepaalde woorden niet mag gebruiken? Misschien ervaar ik het wel als stalking of terreur? Wat weet je over mijn verleden, of weet je hoe vaak ik gebeld wordt?
Inderdaad ik ben ook onbeschoft tegen telefonische verkopers als ik in een slecht humeur ben.
Waarom? Drie keer in een weekgebeld worden door TC/Tubantia en vriendelijk nee zeggen.
Als iemand in mijn familie overleden is me bellen voor een uitvaartverzekering en na een vriendelijk geen interesse door blijven drammen, ja dan word ik op een gegeven moment grof en onbeschoft.
Kom aub niet met het argument van eerst belt Jan namens bedrijf A, later een keer Piet en tenslotten Kees ook nog eens. Ik ben dan al drie keer gebeld door bedrijf A en dat is meer dan 2 keer teveel.

Emoción
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2004 09:13

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Emoción »

Waar halen jullie het recht vandaan om mij te vertellen waarover ik me wel of niet druk mag maken?
Nee hoor Maarsschalk, de enige die dat recht heeft ben jij. We lachen er alleen een beetje om. Maar weet je, diep in ons hart zijn we er ook wel een beetje jaloers op hoor. Ik zou ook wel willen dat zo iets mijn grootste zorg zou zijn.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Typisch iets voor een telefonische "held" om iemand te beledigen in plaats van inhoudelijk ingaan op iemands post.

Hoe kom je erbij dat dit mijn grootste zorg is?
Jij weet niets van me.
Ik heb ook in een call center gewerkt, maar telefonische verkoop heb ik altijd geweigerd, daar ik van mening ben dat ik niet het recht heb mensen lastig te vallen, jij hebt daar schijnbaar geen problemen mee.
Dat zegt meer over jou, dan dat ik me erger aan mensen zoals jij die me ongevraagd bellen om me troep aan te smeren.

Emoción
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2004 09:13

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Emoción »

Jij weet niets van me.
Ja ja.... Je zegt dus zo dat ik niets van je weet, en vervolgens begin je over hoe ik dan wel niet zou zijn.

Het spijt me, je spreekt je zelf nu compleet tegen.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Gaan we hier chatten of gaan we nog verder met het onderwerp?

Ik ga verder met het onderwerp.
Telf. verkoop moet aan banden gelegd worden. Ik erger me groen en geel aan die mensen. Waarom moet ik ongevraagd overspoeld worden met informatie waar ik niet om heb gevraagd?
Op Tv is reclame ook al een ergernis voor velen. Zeker bij de commerciële omroepen (film net bezig en na 7 minuten begint reclameblok al). Gelukkig heb ik dan een afstandsbediening waarmee ik in eder geval het geluid uit kan zetten.
Bestaat er ook zoiets voor die telf. verkopers?

Laatst gebeld door de KPN. Zeg ik vriendelijk geen interesse te hebben, word ik 2 dagen later door weer de KPN met hetzelfde verhaal gebeld. En Ja, dan verlies ik mijn beheersing en ga ik wat anders (volgens de telf. verkopers hier: onbeschoft) reageren.
Ik snap ook wel dat dat hun werk is, maar het bedrijf en hun salaris gaat toch ook wel door ZONDER DAT ZE MIJ DAARVOOR SPECIFIEK MOETEN BELLEN??
Dus beste telf. verkopers: Wie mij vanaf nu nog belt, kan een (misschien voor jullie) ongewenste reactie verwachten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Deze methodiek wordt vaker toegepast.
Als je een verhaal neerzet waarom je je hieraan ergert worden allerlei persoonlijke aanvallen uitgevoerd, maar ingaan op het niet lastig gevallen willen worden, wordt afgedaan met de standaard zin dat het nu eenmaal bij de economie hoort.
Waar ook al meerdere malen is aangegeven wat we hierop tegen hebben.

Emoción
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2004 09:13

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Emoción »

Naast dat het bij de economie hoort, is het ook nog gewoon legaal.

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Naast dat het bij de economie hoort, is het ook nog gewoon legaal.
Telefonische verkopers onbeschoft behandelen is ook legaal.
Waar maak jij je dan druk over?

Matthijs

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Matthijs »

Telefonische verkopers onbeschoft behandelen is ook legaal.
Bedoel je hier legaal of A-sociaal?

Matthijs

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Bedoel je hier legaal of A-sociaal?
Ik kan deze zelfde vraag stellen bij het mensen bellen om telefonisch te verkopen.
Wat probeer je me nu duidelijk te maken? Dat je met twee maten meet?

Matthijs

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Matthijs »

Als jij denkt dat ik met 2 maten meet, prima. Maar ik zal uitleggen wat ik ermee bedoel.
Bij telefonische verkoop wordt je idd gebeld op momenten dat het je niet uitkomt, volgens vele op dit forum veel te vaak. Ik kan me voorstellen dat dat uiteindelijk vervelend overkomt, maar wat de verkopers doen is niet asociaal.
De reacties die sommige geirriteerde mensen geven is dan vaak wel....

Achhhh, vul zelf maar in.

Matthijs

Gast

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Gast »

Hé, ga effen ergens anders chatten met elkaar. Jullie standpunt is duidelijk en jullie zijn het duidelijk niet eens met elkaar. Ook dát is overduidelijk. Jullie willen allebei dat de ander jouw stelling bevestigt met een gelijk. Ophouden dus of ga ergens een chatsite opzoeken!!

Qwerty

Re: Telefonische verkopers

Ongelezen bericht door Qwerty »

Toen ik student was, heb ik ook een tijdje als telemarketeer gewerkt. Het is een ideaal bijbaantje, omdat je in de avonduren werkt. Ik moest daarbij proefabonnementen op kranten verkopen, lidmaatschappen voor natuurorganisaties, dat soort werk. Dus ook voor goede doelen worden telemarketeers ingezet! Mensen onder het eten bellen of tijdens een voetbalwedstrijd is voor de telemarketeer ook niet leuk, maar dat zijn nu eenmaal wel de momenten waarop mensen thuis zijn. Verreweg de meeste mensen konden trouwens echt nog wel fatsoenlijk blijven, ook als ze niet geïnteresseerd waren. Nee = nee en dan was voor mij het gesprek afgelopen. Daardoor was ik niet de 'best-scorende' medewerker, dus de uitgedeelde flessen wijn en VVV-bonnen gingen aan mijn neus voorbij.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet iedere telemarkteer over dezelfde kam moet scheren. Alsof ze het zelf leuk vinden mensen te 'terroriseren' of 'stalken'. Het is gewoon een baan en er werken gewoon mensen zoals jij en ik. En als je niet geïnteresseerd bent, dan zeg je dat gewoon en als er niet naar geluisterd wordt, dan zeg je gedag en hang je op. Je laat je toch niet verleiden tot een achterlijke scheldtirade? Daar heb je jezelf meer mee dan de persoon die je belt, want eigenlijk is zo'n reactie van een potentiële donateur/klant/etc. best grappig. Zo iemand zet zichzelf alleen maar te kijk.

Ik sta ook in het telefoonboek, mijn nummer is overal opvraagbaar, ik sta niet op een niet-bellen-lijst en ook bij mij is het al minimaal een half jaar geleden dat ik voor het laatst ben gebeld. Over groene stroom was dat. Ik was niet geïnteresseerd en de telemarketeer en ik hebben elkaar nog een prettige avond gewenst. Zo kan het ook.

Gesloten