Extra bijbetalen aan de kassa voor pinnen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Justmeagain

Re: Extra bijbetalen aan de kassa voor pinnen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

RFdeBoer schreef:
02 dec 2024 12:12
Tja wie het kleine niet eert ..............

Stel 100 klanten per dag

0,15 x 100 x 7 x 52 = € 5460 per winkel per jaar (idd winkels zijn in deze 24 uurs maatschappij veel open)
Menigeen zou zoveel vakantiegeld per jaar willen krijgen. 8)
En de kosten voor betalingen kan een ondernemer idd toch opvoeren.
Het gaat om het groten geheel kijk maar eens hoeveel keer je pint per jaar.
Buiten supermarkten en bouwmarkten om zijn er niet veel winkels die 365 dagen per jaar 100 pinnende klanten hebben. Het spaarpotje zal naar mijn idee flink kleiner zijn.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als hij ook 100 contant betalende klanten per dag heeft zullen daar ook wel veel kosten gemaakt moeten worden om dat in te leveren op de bank en elke dag voor wisselgeld te zorgen. De winkeliers mogen zelf kiezen, als het maar op de deur staat vermeld. Hier alleen contant of alleen maar pinnen. Ik zie vaker alleen maar pinnen staan, toch opvallend. De apotheek, opticien, audicien, gemeente , kledingzaak, Alleen een Turkse kapper (wegens renovatie geen pinautomaat staat er al maanden) en een Vietnamese nagelbewerkster willen hier alleen contant.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Thijs124 schreef:
05 dec 2024 01:11
Als hij ook 100 contant betalende klanten per dag heeft zullen daar ook wel veel kosten gemaakt moeten worden om dat in te leveren op de bank en elke dag voor wisselgeld te zorgen. De winkeliers mogen zelf kiezen, als het maar op de deur staat vermeld. Hier alleen contant of alleen maar pinnen. Ik zie vaker alleen maar pinnen staan, toch opvallend. De apotheek, opticien, audicien, gemeente , kledingzaak, Alleen een Turkse kapper (wegens renovatie geen pinautomaat staat er al maanden) en een Vietnamese nagelbewerkster willen hier alleen contant.
De nederlandse snackbarhouder die hier al 50 jaar de zaak heeft, heeft ook geen pinautomaat staan. Die stuurt je als je zo dom bent om alle aanwijzingen te missen wel bijdehand genoeg naar het maatje meteen links naast de zaak.
Waarom zou de kapper met andere nationaliteit dan anders doen.
Maar knippen 15,- is in elk geval beter dan 15,15

Thijs124

Ik heb er mijn rijbewijs achter moeten laten om geld te gaan pinnen, 4 km verderop fietsen, bij de derde pinautomaat die nog wel werkte. Dat vond ik niet leuk. Voor die 12 euro was ik er wel de allerlaatste keer. Te lastig om telkens eerst geld mee te moeten halen. Twee euro los als fooi naast het pinnen is ongeveer standaard wat ik bij me heb. En nee, het stond niet op de voordeur.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

jonis schreef:
05 dec 2024 07:27
Thijs124 schreef:
05 dec 2024 01:11
De nederlandse snackbarhouder die hier al 50 jaar de zaak heeft, heeft ook geen pinautomaat staan. Die stuurt je als je zo dom bent om alle aanwijzingen te missen wel bijdehand genoeg naar het maatje meteen links naast de zaak.
Waarom zou de kapper met andere nationaliteit dan anders doen.
Maar knippen 15,- is in elk geval beter dan 15,15
In welke regio is dat? Ik ken hier in de buurt geen enkele zaak meer waar je niet kunt pinnen. Zelfs op de markt is het pinnen standaard.

En als een kapper voor 15 euro kan knippen dan moeten ze dat echt afraffelen en moet je minstens 4 klanten per uur hebben om een normaal inkomen te kunnen hebben.

Thijs124

Hier knipt hij voor 12 of 15 euro, net wat hem invalt, contant in de oostelijke mijnstreek, Parkstad. Een kwartiertje is het klaar. Altijd druk, hier knipt vader en zoon, soms een goedkope leerling.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij mij was de kapper binnen 10 minuten klaar. Bij sommigen gaat het gewoon wat sneller.

Met de tondeuse kost het me wat meer tijd, maar zoveel verschil zie je niet meer met wat de kapper deed. Kost me niks, en ik hoef niet meer te vechten om 15 cent pinkosten.

Maar 15 euro cash, maal 4, reken er maar op dat er bij de belastingdienst hooguit 3 klanten opgevoerd worden omdat er ook nog kosten gemaakt worden. Scheelt nogal wat.

Plaats reactie