Essent incasseert dubbel

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
alfatrion

Re: Essent incasseert dubbel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
24 mar 2025 08:19
Dus in plaats van moeilijk doen kun je hier ook lering uit trekken. Niet zelf de energieleverancier opzeggen, maar dat door de nieuwe laten doen.
En een maand of langer aan Essent vast zitten? Dat anderen een andere opvatting hebben dan jij en niet handelen zoals jij zou handelen maakt niet dat zij moeilijk doen, maar dat jij de situatie niet vanuit het perspectief van die ander kan of wil bekijken.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
24 mar 2025 08:28
Nijogeth schreef:
24 mar 2025 08:19
Dus in plaats van moeilijk doen kun je hier ook lering uit trekken. Niet zelf de energieleverancier opzeggen, maar dat door de nieuwe laten doen.
En een maand of langer aan Essent vast zitten? Dat anderen een andere opvatting hebben dan jij en niet handelen zoals jij zou handelen maakt niet dat zij moeilijk doen, maar dat jij de situatie niet vanuit het perspectief van die ander kan of wil bekijken.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Als u eind januari een nieuwe energieleverancier had gecontacteerd, dan was u op 1 maart weggeweest bij Essent en was de overstap goed geregeld geweest.
Zelf regelen en vervolgens vergeten is juist reden er lering uit te trekken.
En dat mensen een andere opvatting hebben is niet zo vreemd. U bent diegene die vergeten is een energiecontract af te sluiten en word vervolgens boos op Essent omdat die geen bericht heeft dat de aansluiting naar een ander is overgegaan en maar liefst 4 dagen is blijven doorleveren. Accepteren en doorgaan is iets dat het meerendeel dan zou doen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
24 mar 2025 10:22
Ik kan de situatie prima vanuit jouw perspectief bekijken. Dan komt juist naar voren dat het moeilijk doen om het moeilijk doen is. Een ander persoon zou blij zijn dat er gewoon levering is op het moment dat iemand vergeet een nieuwe energieleverancier in te schakelen.
De gevolgen van een gemaakte fout moeten gedragen worden door de partij die de fout gemaakt heeft. Ik ben vergeten een nieuwe leverancier aan te wijzen en Essent is vergeten mijn opzegging te verwerken. Mijn 'fout' maakt niet dat ik de fout van Essent moet dragen.

Er wordt inderdaad moeilijk gedaan om het moeilijk doen, maar niet door mij maar door jou. In plaats van te erkennen dat Essent een fout heeft gemaakt en de gevolgen daarvan moet dragen, wil jij met alle geweld dat ik de fout van Essent draag.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
24 mar 2025 11:07
.. en Essent is vergeten mijn opzegging te verwerken
Mogen ze die opzegging verwerken zonder nieuw contract bij andere partij?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 mar 2025 12:08
alfatrion schreef:
Waarom zouden ze dat niet mogen? Het is niet de verantwoordelijkheid van een leverancier dat je een contract hebt. Die verantwoordelijkheid ligt bij jezelf en die heb je tegenover de netbeheerder. Als jij je contract opzegt, dan is het niet aan de leverancier om dit tegen te houden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
alfatrion schreef:
Ja, maar het loopt door tot de netbeheerder de klant heeft kunnen afsluiten en dat stukje regelgeving heeft Alfatrion hier zelfs gequote.

NeoDutchio

alfatrion schreef:
De gevolgen van een gemaakte fout moeten gedragen worden door de partij die de fout gemaakt heeft. Ik ben vergeten een nieuwe leverancier aan te wijzen en Essent is vergeten mijn opzegging te verwerken. Mijn 'fout' maakt niet dat ik de fout van Essent moet dragen.
Dus eigenlijk had u liever afgesloten willen worden?
Voor mijn beeldvorming, wanneer heeft u Essent aangegeven dat de opzegging niet verwerkt is?

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Nijogeth schreef:
24 mar 2025 12:37
16again schreef:
alfatrion schreef:
Ja, maar het loopt door tot de netbeheerder de klant heeft kunnen afsluiten en dat stukje regelgeving heeft Alfatrion hier zelfs gequote.
Het loopt door als je niet aan de eisen hebt voldaan. Maar als je opzegt dan heb je aan de eis voldaan.
Maar jullie doen wel moeilijk met die netbeheerder en afsluiten van energie. Zelf zijn ze er heel makkelijk in. Met huurhuizen zijn er heel vaak tijdelijk geen energiecontracten tussen twee bewoners. Daar wordt helemaal niet moeilijk over gedaan. De enige die moeilijk doen zijn jullie hier op het forum. ;-)

NeoDutchio

Jammergenoeg heeft de moderatie heel selectief de bezem door het gekaapte topic gehaald.
Alfatrion, kunt u ons op de hoogte houden van het vervolg?
*Komt u er inderdaad mee weg dat je kan opzeggen buiten systemen om die de verkoper hanteert? Puur onder het mom van “ik vind dat dat kan”? Ondanks dat zelfs de chatrobot aangeeft dat het via Mijn Essent gaat.
*Dat u er mee weg komt om niet de voorwaarden te volgen, oftewel dat u geen bezwaar heeft aangetekend tegen de eindnota.
*Dat u er van uit kon gaan dat geen bevestiging ontvangen wil zeggen dat u er wel vanuit mocht gaan?

Neen, ik ben niet op zoek naar de mening van bepaalde forumleden die stellig beweren dat alles in hun mening zou kunnen, ik ben benieuwd naar de juridische uitkomst.

Plaats reactie