LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dolus

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door Dolus »

Gebruik al enige tijd Pest Patrol en moet zeggen heb nergens meer last van. Komt geen spyware/adware doorheen. Is niet gratis, maar dan krijg je ook wat. Kwaadaardige cookies worden geblokkeerd en komen je systeem niet meer op. Detecteerd ook enkele Trojaanse paarden en de rest van de spyware meuk. Mogelijkheid om handmatig te scannen hoewel dat eigenlijk niet echt nodig is. Heeft een memorycheck, mocht er dan toch iets op je computer komen reageert ie er meteen op. Detectie voor Keyloggers.
Ik betaal liever dan dat m'n computer de soep in draaid.

tron

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door tron »

Pannekoeken die beweren dat in ad-aware zelf spyware zit hebben of een IQ van -10 of zijn in dienst van een concurrent...

Ik zou niet te veel af gaan op -al of niet- goedbedoelde adviezen op dit forum....

er zijn zat pc helper/security forums waar mensen zitten met ff wat meer ervaring... :wink:

taurus

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door taurus »

hoi,...ik lees hier nu heel veel en ik vraag me af of je onbeperkt allerlei verschillende antivirus programma's naast elkaar kan gebruiken tot hoever gaat dat? ik heb norton 2004 en bevalt tot nog toe ...ik heb ook adaware en spybot gebruikt voor ik norton kocht want ondanks die twee eerste progr..ging het bij mij mis,...maar ik had wel het idee dat ze veel verdachte bestandjes vonden ...ik heb niet zo'n jonge comp.en hij is niet zo snel...dus alles wat hem vertraagd wil ik er af... :?

CreaMuts
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2004 07:36

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door CreaMuts »

Ad-aware vind ik zelf ook niet al te best! Zelf gebruik ik Spyware-Blaster. Deze houdt zelfs de hardnekkige "CoolWebSearch"-werkbalk & spyware weg! Spyware-Blaster draait mee op de "achtergrond" en houdt zo in de gaten of het 1 of ander zich wil installeren op de computer! Ik kan alleen maar zeggen dat het een super-programma is!

Inter(1)

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door Inter(1) »

hoi,...ik lees hier nu heel veel en ik vraag me af of je onbeperkt allerlei verschillende antivirus programma's naast elkaar kan gebruiken tot hoever gaat dat?
Over het algemeen raad ik dat af.Geeft vaak problemen en gaat meestal niet eens.
Spyware en trojan verwijderaars of een combinatie daarvan kan meestal wel.
Maar om nou je PC met allerlei programma`s vol te gaan gooien lijkt me ook niet z`on goed idee.

Gast

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Gebruik al enige tijd Pest Patrol en moet zeggen heb nergens meer last van. Komt geen spyware/adware doorheen. Is niet gratis, maar dan krijg je ook wat. Kwaadaardige cookies worden geblokkeerd en komen je systeem niet meer op. Detecteerd ook enkele Trojaanse paarden en de rest van de spyware meuk. Mogelijkheid om handmatig te scannen hoewel dat eigenlijk niet echt nodig is. Heeft een memorycheck, mocht er dan toch iets op je computer komen reageert ie er meteen op. Detectie voor Keyloggers.
Ik betaal liever dan dat m'n computer de soep in draaid.
Vind ik ook . Alleen heb ik er niet voor betaald .Maar goed dat er nog mensen die het nog wel doen.

wezz

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door wezz »

Geplaatst op 31 Oct 2004 07:17 door tron


--------------------------------------------------------------------------------

Pannekoeken die beweren dat in ad-aware zelf spyware zit hebben of een IQ van -10 of zijn in dienst van een concurrent...

misschien ben je zelf wel een pannekoeke draaier, want me virusscanner geeft het niet voor niks enkele trojans aan, en zelf vind ik het geen raar idee dat er misschien spyware in ad-ware zou zitten, tis nie voor niks freeware en waarom zou ut nie kunnen, dat je meteen spyware uitsluit bij ad-aware omdat het een anti spyware programma is nou dan heb jij nog nie veel meegemaakt op dat gebied

Gast

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door Gast »

misschien ben je zelf wel een pannekoeke draaier, want me virusscanner geeft het niet voor niks enkele trojans aan, en zelf vind ik het geen raar idee dat er misschien spyware in ad-ware zou zitten, tis nie voor niks freeware en waarom zou ut nie kunnen, dat je meteen spyware uitsluit bij ad-aware omdat het een anti spyware programma is nou dan heb jij nog nie veel meegemaakt op dat gebied
Ja hoor als je virusscanners trojans vind dan is AD_Aware ook een Trojan..
1 Neem een Firewall die Trojans tegen houdt .Want nu ben je al te laat .
2 Weet je wel het verschil tussen een Trojans Paard (horse ) en spyware.

3. Niet alle freeware bevat spyware maar kan wel . .Zoek eens een goed Forum en daar zijn genoeg deskundigen die het tegendeel bewijzen .

Ingo
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2004 15:36

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door Ingo »

http://www.softcity.nl/index.php?act=ST ... 03fa661e00

loop alles af wat hier vermeld wordt. zorgt dat je computer stukke schoner wordt

wezzz

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door wezzz »

Ja hoor als je virusscanners trojans vind dan is AD_Aware ook een Trojan..
1 Neem een Firewall die Trojans tegen houdt .Want nu ben je al te laat .
2 Weet je wel het verschil tussen een Trojans Paard (horse ) en spyware

dus jij beweert dat als er een trjoan gevonden en die word verwijst naar ad-ware dat ad-aware zelf een trojan is, nou da klopt nie egt dan hebben die trojan gewoon ergnes tussen de bestanden geplant of die sture ze je gewoon als een spyware bestandje doen andere sites toch ook, je hoeft niet perce een trojan te downloadne om hem te krijge die kun je ook verstuurt krijgen zonder dat je dat in de gaten hebt zelfde als spyware
ten tweede ben ik niet te laat want hij heeft hem verwijdert :P
en een trojaans paard is eignelijk een soort spyware en eignelijk geen virus maar mesnen die een trojaans paard versturen kunnen dan meer dingen doen als alleen spyware doet, zoals meekijken op je pc en je firewall kunnen ze ermee omzeilen, dus veel gevaarlijker als spyware.
ten derde welk tegnedeel bewijzen ze dan? dat sommige freeware geen spyware bevat? je zegt net zelf van wel.

wezz

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door wezz »

oeps beetje verkeerde Quote gheghe

Gast

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Spyware hebt niks met Trojans te maken .Net als andersom.
En AD-Aware niet AD-Ware is freeware zonder risico .
Op goede forums waar ze er echt verstand van hebben is nog nooit iets slecht daarover gezegd .
Even googlen zou ik zeggen .

wezzz

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door wezzz »

zeg ik tog ok nie grrr

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: LET OP!!! AD-AWARE IS NIET ZO ONSCHULDIG ALS U DENKT!!!

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik heb geen negatieve ervaringen met AdAware.
Ik gebruik Windows XP met servicepack2,maar ook dat levert geen extra kritiek op.Spysweeper is echter wel beter en grondiger en daardoor ook trager.Ik gebruik dus een combinatie van al deze factoren...Spybot en AdAware Dagelijks e Spysweeper Wekelijks.

Gesloten