LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UMTS / GSM ziek makende straling

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door Gast »

ok helemaal eens met michelangelo.
hopelijk is het laatste woord over deze kwestie nu gezegd.
dit forum is niet bedoeld om mensen bij wie een steekje los is een podium te geven hun klachten te uiten!

Gast

Ik ben de gast van 4 feb 09.46 en ik kan niets anders doen dan Michellangelo gelijk geven. Alleen kan ik het helaas niet zo mooi verwoorden.

Gast

michellangelo;
zou je ook niet eens een leuke reactie willen geven op het onderwerp homeopathie, zin of onzin??

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

michellangelo;
zou je ook niet eens een leuke reactie willen geven op het onderwerp homeopathie, zin of onzin??
Zou ik wel willen, maar homeopatie is voor mijzelf door o.a. gebrek aan kennis een nogal lastig onderwerp. We praten over kruiden die o.a. ook in de medicinale wereld toegepast worden, wat het voor mij moeilijker maakt om een duidelijk antwoord te geven. Wat ik later wel zal proberen overigens...

Yukkie

Ongelezen bericht door Yukkie »

Koop een BIOSTABIEL die trekt alle negatieve straling wel aan , en als ie dan vol is gooi je'm weg en koop je een nieuwe . :lol:

domi -x-

Ongelezen bericht door domi -x- »

heey mensen ik ben dominique en 13 jaar en sinds men 10de hebik al een mobiel en nu heb ik al weer men 3de mobiel in men leven sinds een tijd een gameboy een computer ps 2 en een stereo en een draadloze telfoon op mijn kamer een over een week ook nog een tv ik moet zeggen bijhet begin van het forum staat een hele waslijst met dingen die het kan veroorzaken en een kwart van dat lijstje klopt helemaal met mijn gezondheid vooral dat laatste ik ben in tottaal 2 maanden niet op school geweest door dingen die op het lijstje staan en ik geloof niet in toeval dusssssssssss heb zelf maar je mening over dit ik heb dus al deze apparatuur op men kamer en ook nog een telfort zendmast precies boven op men kamer echt precies .......................

-xxx- do

Gast

Ik ben er niet van overtuigd dat GSM/UMTS velden schadelijke gevolgen hebben. Hier zijn al veel onderzoeken naar gedaan, veel geven geen schadelijke gevolgen aan, maar vaak zijn deze onderzoeken niet goed uitgevoerd of zijn ze beinvloed door de anti-UMTS lobby of door de telecomindustrie.

Even wat over de antennes. Een antenne zet niet met 3kW :D maar met zo'n 10W. Een antenne straalt zijn energie vrijwel alleen maar horizontaal uit. Minder dan een procent van de energie "straalt" naar beneden en de velden worden worden ook nog tegengehouden door het dak, dit wil niet zeggen dat er geen straling de woningen onder de antenne binnenkomt maar de hoeveelheid is vergelijkbaar met een DECT-telefoon en meestal nog lager.

Ik vind die ervaringen van mensen altijd wel leuk om te lezen, zo wordt dus gezegd dat een antenne-installatie harder zendt tijdens de piekuren om meer verkeer aan te kunnen, en daardoor hun klachten verergeren, klinkt leuk is alleen helemaal niet waar.

Bovendien wordt door verschillende mensen gezegd dat hele verdiepingen van flats en zelfs hele flats ziek zijn, dan zou half Nederland ziek moeten zijn.

Ook is regelmatig te lezen dat de klachten beginnen op de dag dat een kraan de antennes op het dak plaatst, lol :lol: , na plaatsing duurt het ongeveer een maand voordat de antenne werkelijk zijn best doet.

Hier op dit forum wordt geklaagd over de hoge stralingswaarden in Nederland, deze zijn gebaseerd op de INCIRP norm, en houd rekening met de opwarming van het lichaam bij blootstelling aan ElektroMagnetischeVelden. Met niet-thermische gevolgen is geen rekening gehouden, en begrijpelijk er is niet een serieus onderzoek te vinden dat zegt dat soortgelijke velden schadelijk zijn.

Ik word steeds meer blootgesteld aan EMV, en ik heb er geen last van. Ik meet 2,8 V/m bij me in bed, dit komt door de DECT-telefoon. Maar als ik logeer bij kennissen die onder een antenne wonen heb ik hier ook geen last van. Bovendien bel ik zo'n 200 minuten met m'n mobiel, en ik heb geen last van hoofdpijnen, concentratiestoornissen en bovengenoemde klachten.

PS: HET TNO-ONDERZOEK HEEFT NIET BEVESTIGD DAT GSM/UMTS VELDEN SCHADELIJK ZIJN. Ze hebben volgens TNO een invloed op het welbevinden, zowel negatief als positief (beter geheugen/concentratie), en deze invloeden zijn klein. Bovendien is het wachten op een tweede controleonderzoeken.

userroy

Ongelezen bericht door userroy »

De bovenstaande reactie was van mij, dom van me dat ik niet even had ingelogd.

Ik wil aan het bovenstaande nog iets toevoegen, ik heb hier gelezen dat vele (tien duizende) masten moeten bijgebouwd worden voor UMTS. Dit is niet zo, UMTS wordt niet landelijk dekkend, dit zeggen de providers zelf. De gebieden zonder UMTS-dekking krijgen gewoon de beschikking over EDGE een techniek die UMTS-achtige snelheden kent en werkt op het GSM-netwerk. Telfort is de eerste in Nederland die zo'n EDGE dienst gaat aanbieden, waarna iets later ook bij hun UMTS (HSDPA) wordt aangeboden.

Gast

Een opmerkelijk bericht in de krant van zaterdag 26 maart 2005 (de Stentor).
Het is vandaag of morgen te lezen op www.destentor.nl.
Klik op Veluwe.

"GSM-mast bedreigt schuilplekje"

Hoofdpijn, Concentratiestoornissen, misselijkheid en zelfs brandwonden zijn het gevolg van elektrische straling!
Anderhalf procent van de bevolking is er, volgens een Zweeds onderzoek, gevoelig voor!
Het gaat niet alleen om de GSM, computer, maar ook om droogtrommel, vaatwasser, wasmachine draadloze telefoons, GSM en andere zendmasten, hoogspanningskabels.
Een groep mensen heeft daarom een onderkomen ergens bij een boerderij midden op de Veluwe gezocht. En juist daar wil men nu een nieuwe GSM mast plaatsen....

Zie ook:
www.electroallergie.nl

groeten,
GSM

BugMeNot

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Bekleed je kamer met wat loden platen en kijk of het helpt

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Radiogolven: gevaarlijk of niet?
Perceptie leidt tot ongegronde ongerustheid

Gsm-toestellen zijn niet meer uit ons leven weg te denken. Hoewel nogal wat mensen zich zorgen maken over de stralingsniveaus van de gsm-masten, lijkt niemand echt stil te staan bij de straling die uitgaat van de gsm-toestellen zelf. Alleszins lijkt niemand echt bereid om z’n gsm-toestel veiligheidshalve aan de kant te laten.

Bij de publieke opinie leeft de perceptie dat de blootstelling aan straling bij gsm-antennes hoger is dan bij gsm-toestellen. Net het omgekeerde is het geval. Toch is ongerustheid niet nodig. Er zijn vandaag geen wetenschappelijke aanwijzingen dat gsm-antennes of gsm-toestellen schadelijk zijn voor de gezondheid.

BRON± http://www.onemagazine.be/nl/2009/06/12 ... us-or-not/

paolo_55

Ongelezen bericht door paolo_55 »

Ik ben in het algemeen geen bangerd, heb jarenlang televisies gerepareerd, woon sinds 4 jaar vlak naast een gsm mast en herken toch vele van de klachten bij mezelf.
Is er een instantie die metingen verricht voor burgers?
Ik bedoel een zuiver wetenschappelijke meting, niet mensen die al bevooroordeeld zijn.
paul

farno

Ongelezen bericht door farno »

Er zijn veel verschillende verhalen. Wat nooit is aangetoond is dat het niet schadelijk voor de lange termijn zou zijn. Op deze site kun je meer info lezen en zien welke telefoon hoeveel straalt: www.stralingswijzer.nl

Gesloten