LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburger-Mannheim

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen mensen,

Mijn ervaring met Hamburg-Mannheimer is dubbel.
De maatschappij is solide bedrijf,maar met veel ogen en haken.
namelijk,het is een van de oudste Kapitaals verzekringsmaatschappijen van europa,die zeker met een van de grootste verzekeringsmaatschappijen samen werkt.
het produkt dat ze verkopen is niet 1 maar meerdere produkten,het verschil zit in,dat het T 50 als het T70 meerdere verzekerings closules in het produkt heeft zitten.het zijn namelijk opties,HM heeft van een kaal produkt wat iedere verzekeraar kan aanbieden een totaal produkt van gemaakt.
En tuurlijk komt het over bij een klanten gesprek (bij een leek) als het beste produkt over.
En het klopt als je zegt dat het ongelooflijk is,maar mensen het is niet uniek.Voor een leek wel,maar voor een tussen persoon van een andere maatschappij helemaal niet.
Ooit gehoort van een man/vrouw polis,vraag maar eens aan je ouders.
Het is mooi verpakt in een verhaal,en daar zit de verkoop in.
En wat ze vertellen met dubbele uitkering klopt allemaal,hou er alleen rekening mee dat het produkt onder belgisch wetgeving is op gemaakt en niet onder de nederlandse wetgeving.
Waarom,namelijk dat je een overlijdings verzekering niet mag koppelen met een invaliditeits verzekering in 1 polis, volgens de verzekerings wetgeving in nederland.Dus het moeten twee verschillende polissen zijn.Echter volgens de belgische verzekeringskamer mag dat wel, vandaar dat het een produkt is onder belgisch recht staat.Dus is het uniek NEEEEEE.Mensen dit produkt kun je namaken maar niet in 1 polis.
Mocht je toch dit produkt kiezen met alle respect,houd er wel duidelijk rekening mee dat wanneer er een uitkering moet plaatsvinden door het een of het ander, dat je te maken krijgt met een niet nederlands rechtsysteem waar de polis op is gebaseerd.
Nogmaals het is geen verkeerd produkt,maar laat je niet misleiden dat het uniek is.
daarbij vraag eens de rente van de afgelopen 2 jaar eens na,dan redden ze het ook niet met de rekenrente die ze maken.wel de 1,5%.
Maar goed eerlijk is eerlijk niemand heeft de afgelopen 2 jaar goed gedaan.
Maar zeer zeker wel meer dan 2,5%
Daarbij de 3 % garantie winst krijg je zeer zeker ook bij andere maatschappijen,maar niet bij alle maatschappijen.
1 ding is zeker, zekerheid hebben ze wel maar tenkosten van welke premie's.Dat moet je zelf maar eens achterhalen.

Mijn idee over de produkten van Hamburg-Mannheimer is, dat het een goed produkt is maar niet voor iedereen.
En vraag inderdaad nooit wat een ander tussen persoon vindt van dit produkt,want laten we eerlijk zijn, ons huis is toch mooier dan van die ander ,ons kind is toch knapper dan die van een ander,en ons produkt is toch beter dan die van een ander.Waarom zouden we ons zelf tekort doen ten opzichten van een ander.
We leven toch voor ons zelf en niet voor een ander.
En als we geld kunnen verdienen dan doen we er toch alles aan om dat op een zo eerlijke manier te verdienen,nouja de 1 wat eerlijker dan de ander.

Het belangrijkste is waar voel je je goed bij,wellicht is het de tussen persoon,maar ga er nogmaals niet van uit dat dit een uniek produkt is.

Gr Tyger

Zjeflegrande

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

het is een van de oudste Kapitaals verzekringsmaatschappijen van europa,die zeker met een van de grootste verzekeringsmaatschappijen samen werkt.
Dit klopt bijna, het is één van de oudste levensverzekeraars van Europa, en die onderdeel is van de grootste herverzekeraar ter wereld.
daarbij vraag eens de rente van de afgelopen 2 jaar eens na,dan redden ze het ook niet met de rekenrente die ze maken.wel de 1,5%.
Maar goed eerlijk is eerlijk niemand heeft de afgelopen 2 jaar goed gedaan.
Maar zeer zeker wel meer dan 2,5%
Daarbij de 3 % garantie winst krijg je zeer zeker ook bij andere maatschappijen,maar niet bij alle maatschappijen.
Hier haal je een paar dingen door elkaar.
De gegarandeerde rekenrente bedraagt 3%, deze rekenrente wordt gegeven gedurende de gehele looptijd en op alle stortingen.

De winst is niet gegarandeert, maar is afhankelijk van de economie, en wordt jaarlijks bijgeschreven.
Wij rekenen altijd in het voordeel van de klant, en misleiden deze niet met absurde rentes.
Dus wij gaan uit van de laagste rente die in 30 jaar is behaald, nl 1,5%.
Dat kan net zo goed 6% of 10% per jaar zijn, maar wij rekenen de klant niet rijk.
Wij hebben liever dat ze meer krijgen als we beloven, als andersom, zoals andere maatschappijen doen.
In 2002 hebben onze klanten bovenop de 3% garantierente nog 1,5%
winst erbij gekregen. Dit was niet echt een topjaar zoals we allemaal wel weten, en alle verzekeraars (flinke) verliezen leden.( Spaarbeleg -10%, etc etc )
1 ding is zeker, zekerheid hebben ze wel maar tenkosten van welke premie's.Dat moet je zelf maar eens achterhalen.
Dat is heel simpel, alle zekerheden die in de polis zitten kosten 10% van de premie.
Die zekerheden worden herverzekerd, nl bij onze eigen moedermaatschappij de Munchener Ruck, en omdat wij een volle dochter hiervan zijn is dat voor ons een stuk goedkoper dan voor een vreemde maatschappij.
Het belangrijkste is waar voel je je goed bij,wellicht is het de tussen persoon,maar ga er nogmaals niet van uit dat dit een uniek produkt is.
Het is het enige produkt in Nederland dat zoveel zekerheid biedt, dus is het wel degelijk uniek.
Men kan zeer zeker een soortgelijk produkt samenstellen met verschillende polissen, maar dan ben je minimaal 1,5 x de premie kwijt
in vergelijking met een HM produkt, en zelfs dan biedt hij niet alles wat deze polis in zich heeft.

Fritsekindje

Ongelezen bericht door Fritsekindje »

beste lezer,

eens moet de eerste keer zijn dus vandaar mijn oproep om te reageren.
Via de neef van een vriend van mij ( ) ben ik benaderd (aangezien ik sinds kort in de ww zit! ) om te gaan werken voor H-M als adviseur. >>>Wie van jullie heeft hier ervaring mee zowel op produktniveau als het werken voor deze MLM-organisatie???
Nu werken zij normaliter met mensen die naast hun werk tevens hun produkten willen verkopen. Het is volgen hun nu eigenlijk niet mogelijk om voor hun te gaan werken. Maar zoals zij zelf zeggen gaat er van alles veranderen als per 1-6-05 de nieuwe wet WFD in werking treed. Wie kan mij hier tevens wat meer over vertellen???

Mvg Fritsekindje

Gast

Hoe zielig en dom kun je zijn om hier info te vragen............!

Wij zijn NEDERLANDERS, snap je?
1000nederlanders....1000meningen!

Los hiervan is er al zat over dat HM gesproken.

Ga jij maar lekker verzekeringen verkopen, past wel bij je domheid.

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ik heb nog nooit flesjes verkocht en toch al een heleboel geld verdiend met MLM.
Niks mis mee.
Waarom zoveel mensen negatief hierover zijn is dat maar een klein groepje echt succesvol en financieel onafhankelijk wordt. De drempel om te beginnen is laag, dus vele mensen gaan aan de slag in de veronderstelling dat ze na 1 a 2 jaar als Koning in Frankrijk kunnen gaan leven.

Dit is een misgedachte; je zult hard moeten werken om financieel onafhankelijk te worden in een MLM- bedrijf, maar dan kun je wel met ca. 20 uur net zoveel verdienen als een ander met 40 of nog meer uren per week.

Slechts 1 op de 20 wordt zeer rijk, lees miljonair.

Ca 30% kan er een leuke boterham mee verdienen en ca 65% zal binnen 2 maanden stoppen.

Dus logisch ook dat er meer negatievelingen zijn als positieve mensen over MLM.

Maar als ik ontslagen wordt bij bedrijf X dan vertel ik liever ook aan me vrienden dat het bedrijf niet deugde, verkeerde producten heeft, verkeerd marketingplan etc. dan dat ik zeg, ik was niet goed genoeg op dat moment om succesvol (zelfstandig) te worden.
Niemand geeft graag toe dat hij of zij niet de geschikte persoon is voor dat werk, maar dat de werkwijze toch goed kan zijn, en dat je er toch veel geld mee kunt verdienen als je maar doorzet en een brede klantenkring kunt opbouwen via pionieren.

Groeten justice

LR

Ongelezen bericht door LR »

Mensen die in de WW zitten kunnen niet opstarten bij Hamburg Mannheimer.

Overigens wil ik graag reageren op iets wat ik in dit forum las. De agressieve verkoop. Dit is inderdaad bij sommige adviseurs het geval, indien dit blijkt zal een adviseur zeker op het matje geroepen worden.
Als iemand tegen mij zegt dat het spaarplan niets voor hem is dan neem ik daar absoluut genoegen mee. Hierdoor verdien ik er minder aan dan enkele collega's, maar ik slaap lekker.

HMI probeert nogmaals die agressieve verkoop zoveel mogelijk tegen te gaan. Overigens ben ik bij mijn vorige baan op een doodnormaal verzekeringskantoor, bijvoorbeeld ook een bijstandsmoeder met een lijfrente van RVS tegen gekomen a €150 per maand. Hier kan ik nog talloze voorbeelden van noemen. Ben ooit benadert door een kantoor die wilde dat ik hypotheken ging afsluiten. "Sorry, zei ik maar daar heb ik geen verstand van." "Ach" zei die meneer, "dat geeft niks, zolang we er maar geld aan verdienen".

Waarom is het bij HMI nou gelijk aan de marketingvorm te wijten?

LR

Om nog even te reageren op die WFD, we zijn straks allemaal verplicht om een assurantie B diploma te gaan halen. Dit vind ik zeker een goede zaak (ben reeds al in het bezit van dit diploma) dit heeft als gevolg dat de adviseurs van HMI meer bekwaam zijn.

Er werd ook gevraagt naar mensen die ervaringen hebben met het product en de maatschappij. Mijn zus heeft ervaring met het produkt, haar man is komen te overlijden en alles is netjes uitgekeerd zoals beloofd. twee jaar geleden hadden ze hun spaarbeleg polissen premievrij gemaakt om vervolgens een zekerheidsplan van hmi af te sluiten. Ik neem aan dat iedereen weet wat er had gebeurt als ze nu nog die spaarbeleg polissen had gehad.

Ik heb sinds enkele maanden ervaring met de maatschappij. Ik kan vertellen dat het naar mijn mening (IN ONZE GROEP) een goudeerlijke bussiness is. In mijn vorige bericht is te lezen dat er zeker wel mensen rondlopen die agressieve manieren van verkopen hebben, maar die heb je echt overal. Er is door onze regiomanager duidelijk verteld dat wij dit soort manieren NIET mogen hanteren.

Ik heb overigens wel een vraag voor de tegenstanders van HMI, Kunnen jullie CONCRETE dingen noemen waar jullie het niet mee eens zijn?

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ja. Aangaande mlm, zie deze thread.
Wat dan?
Ondeskundige, niet opgeleide mensen gaan adviseren aangaande verzekeringen en eventuele pensioengaten.

Gast

In September een nieuwe vloer uitgezocht bij Euron Houten Vloeren in Amersfoort. Erg vriendelijke mensen en zeer netjes geholpen.
Ze zijn erg flexibel en behulpzaam. De vloer ligt er perfect in en plinten zijn netjes aangebracht.
Klasse dus.

LR

Maarschalk, je wilt dus zeggen dat als iedereen bij HMI straks zn ass. B heeft en dus goed opgeleid is. Dan vind je het een uitstekend bedrijf?

Het is overigens geen echt MLM, maar een variant hierop. Echte MLM projecten hebben een effect van een kaartenhuis dat op een gegeven moment in elkaar klapt. Dit kan bij ons niet. Je bent bekend met het feit dat men op de universiteit van leuven les krijgt in ons marketing systeem?

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Echte MLM projecten hebben een effect van een kaartenhuis dat op een gegeven moment in elkaar klapt.
Kun je dat toelichten? En wat is er bij jullie anders?
Je bent bekend met het feit dat men op de universiteit van leuven les krijgt in ons marketing systeem?
Daar heb je dan vast een URL van of zo waar we dat eens kunnen nakijken?

Maarschalk

Maarschalk, je wilt dus zeggen dat als iedereen bij HMI straks zn ass. B heeft en dus goed opgeleid is. Dan vind je het een uitstekend bedrijf?

Het is overigens geen echt MLM, maar een variant hierop. Echte MLM projecten hebben een effect van een kaartenhuis dat op een gegeven moment in elkaar klapt. Dit kan bij ons niet. Je bent bekend met het feit dat men op de universiteit van leuven les krijgt in ons marketing systeem?
Heb ik gezegd dat ik het dan wel een uitstekend bedrijf vindt? NEE.

Ik ben hier niet mee bekend. Waarom niet omdat het de zoveelste mlm LEUGEN is.

Zjeflegrande

Ondeskundige, niet opgeleide mensen gaan adviseren aangaande verzekeringen en eventuele pensioengaten.
En de allerdomste binnen HMI wordt een funktie als controller aangeboden.

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Grandisimo in welk filliaal ben jij werkzaam?

m.v.g. justice man

Maarschalk

@Zjeflegrande, van jouw intelligente moeten we het hebben.
Jij kan mensen bang maken door te schermen met een eventueel pensioentekort. Daarna verkoop je een basispakketje en als iemand vraagt hoe je dat weet, ga jij ze dan vertellen dat je dat hebt geleerd te zeggen toen ze je tijdens de training leerden om door een hoepel te springen?

Mensen vertellen dat ze misschien een pensioentekort hebben kan ik ook, maar ik heb niet hoeven betalen om dat te leren tijdens een training.

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@Maarschalk,

Doe jij niet precies die dingen die jij ook geleerd hebt op en tijdens je opleiding(en) tot Controller?

Doe jij neit die dingen die jij geleerd hebt tijdens je opvoeding, op de basis cq lager school, midelbare opleiding?

Gebruik je ook niet die dingen die je hoort, ziet en ervaart om je zogenaamde eigen mening te vormen over bepaalde dingen? Welke films jij interessant vindt, welke boeken, krant, tijdschriften jij graag leest? Welk automerk jouwn voorkeur heeft? Enz. Enz.

M.A.W. Doe jij dan niet precies het zelfde als al die andere mensen:
Het na-apen van gedrag en gedragingen en zelfs denkwijzes?

Geldt voor jou en de andere tegenstanders en andere mensen ook niet het beroemde riedeltje " Monkey See, Monkey Do"? Zeker weten van wel!

Dus kom niet aanzetten met het verhaal dat MLM-ers na-apen terwijl de gehele wereld dit doet. incl JIJ

En misschien voor jou en andere nog een leuke:

Op iedere actie volgt een reactie!!

E-nergetiX 8)

Maarschalk

@energetix,

Hoe gaat het in zijn werk: serieuze verzekeringsmensen volgen jarenlange opleidingen, en gaan daarna op pad. Idem voor controllers.
HM, we gaan in een lotushouding zitten, roepen elkaar na "jij hebt een pensioengat. Neem ons basispakket en we helpen je."
Daar betaalt men 150 euro voor en gaat daarna op pad.

Aldus mijn bezwaar.
Na-apen heeft er niets mee te maken.

Zjeflegrande

Volgens mij heb jij ook geen opleiding gevolgd, Maarschalk of een controller heeft aan de kleuterschool voldoende.
Of je bent echt zo dom, waar je niets aan kan doen, of je bent zo verschrikkelijk eigenwijs, wat eigenlijk nog veel erger is.

Er is al 3 keer in deze thread de werkwijze uitgelegd van HMI , zelfs in kleutertaal , en je blijft maar als een kip zonder kop rondkakelen.

Jij bent echt iemand van: "Ik heb een mening ook al klopt er niets van, toch heb ik gelijk"

Zielig figuur.

Gast

Ja, dat is op en top maarschalk. Ook al leg je iets 100 keer haarfijn uit, komt hij nog van "ja maar......" super-intelligente gozer..maar niet heus!

LR

Maarschalk,

Mijn vraag was, WAT VIND JE NOU ZO ERG AAN HMI? Het antwoord was, onopgeleide mensen gaan mensen adviseren over hun pensioengat.

Nu heeft straks iedereen zijn assurantie B en dan is dat probleem opgelost, maarschalk. Maar dan begin je te lullen over een MLM leugen.

Je zet een hele hoop dingen op dit forum die gewoonweg niet kloppen. Maakt mij niet uit maar je komt niet met conctrete bezwaren maar alleen maar vaag gelul. Ik heb nu toevallig een paar keer een berichtje gezet omdat ik me niet in kon houden, maar het lijkt wel of jij niks beters te doen hebt als alleen maar commentaar geven. Ben jij er zo een die gewoon ergens tegen moet zijn maakt niet uit wat. In dat geval kan ik je aanraden bij een groep voetbalhooligans aan te sluiten. Das een stuk makkelijker gewoon tegen de andere club. Hier kom je toch niet verder.

Gesloten