LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Hans Ronhaar

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Hans Ronhaar »

Aan alle UPC/chello gebruikers, waarbij het modem wordt omgewisseld:
het volgende:

1) dat gebruikers, waarbij de monteur niet is komen opdagen,
2) door de de modemwisseling niet gebruik hebben kunnen maken van, het internet,

Deze mensen gebruik kunnen maken van het UPC garantieplan:

http://www.coax.nl/garantie/upc.htm

tevens kan men ook hun klachten kwijt op: het feedback formulier van COAX. NL

[email protected]

vriendelijke groet,

Hans Ronhaar
Voorzitter COAX.NL.
W: www.coax.nl

max.35

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door max.35 »

Tja,

Ben ik dan echt de enige van de 100.000 klanten die WEL tevreden is?

Chello classic AL ruim 5 jaar en supertevreden!!
Heb vrijwel nooit storing gehad (2 pc's aangesloten) en ben altijd snel en goed geholpen door de helpdesk......

Tja, ben ik dan zo'n geluksvogel....of zijn de UPC-haters zo sterk in dit forum dat elk positief woorden wordt overschreeuwd????

Groeten MAX

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Nee Max, ik neem dat zeker wel aan van je, zonder meer.
Die zullen er eenvoudig ook zijn. Ik zou haast zeggen dat het een meerderheid betreft, anders had het bedrijf geen recht op bestaan.

Het punt dat je hier zoveel "haters" (nou, niet echt) aantreft, is (a) gelegen in het feit dat het nu eenmaal niet bij iedereen koek en ei is en
(b) deze mensen dus allemaal flink wat problemen hebben met die club.

Prijs je gelukkig als je er niet toe behoort zou ik zeggen!
Mvg
Frehen

palermo

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door palermo »

Ik heb ook chello en ik heb ook geen problemen.
ik heb gehoord dat 80% van alle chello aansluitingen. geen probleem.

20% van nou wat zal het zij 500.000 instalatie gok ik
reken uit de winst

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Dat is het hele eiereten palermo... winst.
Omdat het dus in het algemeen goed gaat en ze hun winst toch wel hebben, besteden ze een minimale aandacht aan die 20% die problemen heeft. Dat resulteert in 20% gefrustreerde mensen... nou die kom je dus hier tegen... 20% van zeg 500.000....is toch 100.000... en daar ga je dus niet licht mee om zou ik zeggen.
Dat betekent dat de helpdesk (expertise en klantvriendelijkheid) en bereikbaarheid in verhouding onder de maat zijn.
Nu hebben ze mij achteraf toch wel goed behandeld qua maand november en zo, maar door hun omwisselactie zit ik nu nog wel met de router die niet goed meer is waar hun (natuurlijk) geen verantwoording voor hebben. Ik heb een sweex en ben nu op zoek naar een winkelier die met de unieke actie van sweex wil meewerken. Sweex is bereid de oude router te ruilen tegen een nieuwe (lb000020 tegen een lb000021) en de winkelier die meewerkt dient dan de normale RMA-procedure te volgen, wat volgens mij zoiets betekent als dat de oude router die de winkelier via zijn leverancier aan sweex retourneert vergoedt wordt.
Plaatselijk hier is er niet 1 die hieraan wil meewerken.... en da's balen.
Zit je als consument mooi tussen wal en schip.
We zien het wel. Koop bij plaatselijke boeren dus ook mijn pc-behoeften niet meer.
mvg
frehen

palermo

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door palermo »

een maat van mijn werkt bij upc helpdesk ben er wel eens geweest daar.

hij zij ook net dat het niet zo is om die mensen die problemen hebben niet of nooit geholpen worden.

die mensen doen echt wel hun best hoor.....

net wat ik zeg gelukig heb ik er geen last van.
als ik die mensen bel met een probleem ben ik altijd profesioneel geholpen

wiro67

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door wiro67 »

hoge snelheidstest in Almere
UPC is gestart met een proef in Almere met ongelooflijk snel internet over de kabel met snelheden tot wel 30 Mbps. Een DVD (± 7 GB) download je dan al in een half uurtje. Volgend jaar zal UPC in Amsterdam een proef doen met snelheden tot maar liefst 50 Mbps.
rechtstreeks uit chello nieuwsbrief
Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.
Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 5 keer dit gemiddelde.
uit eigen email

wat heb je aan snelheid als je er binnen een week weer op modem snelheid zit
chello te leuk om te stoppen (zij stoppen jou wel )
haal alles uit de kabel (haal die kabel er maar uit )

onbeperkt downloaden bij chello ho maar !!!!

nog een maandje en dan is 41/2 jaar chello geschiedenis ook de kabel telefoon eruit gelukkig weer keus in provider ,want chello maakt misbruik van haar monopoly positie op de kabel

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Ja wiro67, zo gaat dat... wil je meer... dan moet je PLUS nemen en maar liefst 80 euro per maand neertellen...
Men heeft een ontmoedigingsbeleid gestart voor classic-gebruikers met louter als bedoeling die mensen te bewegen een duurder abonnement bij hun te nemen, m.a.w. dit is puur winstbejag. Ook bij PLUS hanteren ze nl. een AUP hetgeen nog steeds niet betekent dat je onbeperkt kan internetten, dat moet gewoon uit de slogan, want dat klopt simpelweg gewoon niet. Het is weer heel duidelijk. AUP is gewoon een verkapte vorm van datalimiet, alleen verpakt men het anders en kunnen ze dus zeggen ZONDER datalimiet... ja mun neus, die is er dus gwoon wel.
Bovendien... wat heb je nou aan onbeperkt internetten als men grenzen gaat hanteren van 8 Gb per maand. In een halfuurtje een DVD van 7Gb, ja en dan kan je dus direct bijna ophouden, want dan zit je al aan wat hun normaal vinden per maand.... ze doen het nu nog zo dat als je 3 x die 8Gb aan dataverkeer hebt gehad je een eerste email ontvangt met een waarschuwing van overmatig dataverkeer. Bij 4 x die 8Gb ontvang je de 2de email met de waarschuwing dat bij 5 x direct de verbinding wordt teruggezet naar telefoon-snelheid. Het is niet in verhouding met de mogelijkheden die ze bieden, want vervolgens gaan ze verbruikers die dat werkelijk benutten dus knijpen.... raar maar waar en ik zie daar wel een discrepantie in. Een wat ... een verschil in.
Vervolgens vertellen ze dan heel lieflijk dat als je meer wil dus geadviseerd wordt om een plus-abonnement te nemen.... ik kan dit al haast niet betalen...
ECHTER, als ik het goed begrijp had je na 1 week al die 5 x bereikt ?? Tsja, dan moet ik van de andere kant ook zeggen dat dat wel heel veel is en je per maand dus op zo'n 200 Gb uitkomt.... dan ben je klaar voor plus, maar ook dat is dus niet alles... de keuze is al gemaakt begreep ik, alles van kabel is finito. Denk dat dat hier eerdaags ook het geval is.
mvg
frehen

BirdSys

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door BirdSys »

Mensen, jullie mogen nog van geluk spreken. Mijn modem is nog steeds niet vervangen en heb mijn eerste snelheidsverhoging nog niet eens :( ............ maar even over die datalimiet, 8 gig vind ik wel erg weinig, dacht dat voor classic 40 gig en voor plus 80 gig gold

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Onderstaande quote menen ze werkelijk, maar ze gaan er dus mee
om zoals ik hierboven omschreef.... de zgn. aup dus...
Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.
Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand.

IkBenJan

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Mag ik? mag ik? mag ik, max???
Ben ik dan echt de enige van de 100.000 klanten die WEL tevreden is?

Chello classic AL ruim 5 jaar en supertevreden!!
Heb vrijwel nooit storing gehad (2 pc's aangesloten) en ben altijd snel en goed geholpen door de helpdesk......

Tja, ben ik dan zo'n geluksvogel....of zijn de UPC-haters zo sterk in dit forum dat elk positief woorden wordt overschreeuwd????
Natuurlijk gaat het bij de meeste klanten gewoon goed, anders had zo'n bedrijf geen enkel bestaansrecht. En de klanten waarbij het NIET goed gaat zijn hier oververtegenwoordigd uiteraard. Maar mag ik een paar veronderstellingen over jou plaatsen en zeg jij of het klopt of niet?
- jij woont al minstens 5 jaar op hetzelfde adres
- jij betaalt per automatische incasso
- je hebt nog nooit een verkeerd bedrag op je afschrijving gezien
- je bent een matig internetgebruiker, beetje websites, beetje mail, verder niet bijvoorbeeld 5 films per maand uit de newsgroups downloaden
- je maakt je als een keer de verbinding weg is niet zo druk, na verloop van tijd is hij er weer

Hoeveel uit 5 heb ik er goed gegokt?

Zelf ben ik tegen wil en dank UPC klant geworden toen het energiebedrijf de kabel verkocht. Lang ging het toen nog goed, en ik liet ook alles braaf over me heen komen; automatische afschrijvingen, prijsverhogingen, off-line periodes, policy wijzigingen etc. etc. Ook toen er 3-4 jaar geleden geluiden waren over spookrekeningen dacht ik er zo over als jij nu; anderen misschien, het zal wel, maar IK heb geen problemen. Totdat....
ik in juni ook een bijna dubbel bedrag afgeschreven zag worden. 'Rekening voorgaande periode'... Toch maar even gebeld: 'nee dat klopt inderdaad niet, kunt u het laten storneren, dan krijgt u automatisch volgende maand een goede nota'. Ok, volgende maand, bijna 3 keer het maandbedrag afgeschreven. Ook gestorneerd en weer bellen naar UPC: 'Ja dat klopt, februari staat nog open'.... ik weet het natuurlijk niet zeker, maar de automatische betaling dan? 'Tja, als u ons het betalingsbewijs kunt faxen...' Ok, ik op zoek in mijn girotel, xx februari, afgeschreven 1x maandtermijn UPC. (door tussentijdse prijsverhoging iets minder dan de huidige termijn, vandaar de 'bijna' 2/3 termijnen. Ik dus giroafschrift gefaxt, 2 maandtermijnen zelf overgemaakt, (die ik immers had laten storneren) briefje met uitleg erbij gefaxt, opgelost dacht ik zo.
Volgende maand: bijna 4 maandtermijnen afgeschreven. Ook weer gestorneerd, en gebeld: 'Tja, fax wel ontvangen, maar het giroafschrift was blad 1 van 2, blad 2 zat er niet bij, en daarop zou een terugstorting kunnen staan, betalingen niet verwerkt? eh... geen reactie gegeven? eh.....'. Toen ging er een ietwat geïrriteerde fax de deur uit: Dat ik wel eens een reactie had verwacht, dat ik had verwacht dat ze zorgvuldiger mijn betalingen zouden verwerken, dat ik inmiddels voldoende hun fout had opgelost en dat als ze op giroblaadje 2 dachten een terugboeking aan te kunnen treffen zij maar met materiaal over de brug zouden komen om dit aan te tonen, en dat ik e.e.a. op korte termijn geregeld wilde zien en ook antwoord op mijn faxen wenste. En toen.... stilte. Volgende maand: geen nota, geen afschrijving. Twee maanden later: geen nota, geen afschrijving. 2,5 maanden later: een aanmaning voor de niet-betaalde afgelopen twee maanden. Ik maar weer gebeld: 'Ja, de faxen zijn ontvangen, ja de nota voor februari is kwijtgescholden (!) en nee, als mensen 2 maal hebben gestorneerd doen we geen automatische afschrijvingen meer...' Heel prettig dat ze me dat ook hadden laten weten voordat ze mij die aanmaning stuurden. Even geen actie ondernomen totdat weer twee weken later: een nota met twee maandtermijnen+30 euro en 12 euro sommatiekosten, voor de inmiddels afgelopen 3 maanden. Dat was dus inclusief kosten een paar euro in mijn voordeel. Ik bellen maar weer: 'Ja, dat zijn de kosten die open staan', Dus als ik deze nota betaal, dan is UPC happy en alles betaald, en krijg ik dan weer gewoon nota's in plaats van niets met aanmaningen erachteraan? 'Ja, dus, dan loopt het weer quitte en is het geregeld'. Ok, ik dus betaald, en afgewacht. Volgende maand: niks. 2 maanden: niks. 3 maanden: nota inclusief herinneringskosten. Inmiddels iets minder gemotiveerd om er snel achteraan te gaan, krapper in mijn tijd ook, na drie maanden en 1 week: afgesloten. Net een paar dagen nadat ik de acceptgiro maar had betaald en opzegging ging overwegen. Dat maakte de keus erg makkelijk. 14 juli: opzeggingsbrief, en omdat ik inmiddels toch al afgesloten ben, beschouw ik de overeenkomst maar per afsluitingsdatum als beëindigd. De reactie komt in de vorm van de volgende nota, gedateerd op 15 juli: een maandtermijn plus 250 euro vervangingskosten van het modem. Om een lang verhaal (uit een andere thread overigens) kort te maken; over deze nota loopt nu (1,5 jaar later) een zaak bij de kantonrechter. In al die tijd bedraagt het aantal reacties van UPC, buiten de automatisch aangemaakte nota's, herinneringen en aanmaningen: 0. De tel van wat ikzelf heb ondernomen ben ik een beetje kwijt, maar de aangetekende brieven waar het om gaat staat op 3.

Een heel verhaal max, maar wat ik wil zeggen is dat je zo een tevreden modelgebruiker bent, en zo op het andere moment een delinquent. Hoewel ik de totale gang van zaken toedicht aan de handelswijze van UPC.

Sinds halverwege deze story begon ik pas zoeens te kijken op forums zoals dit, ik begrijp niet precies hoe jij hier nu al verzeild bent geraakt, als tevreden klant, maar wat ik hier lees is zeer vaak alsof ik het zelf geschreven heb. Vooral het niet antwoorden is symptomatisch in alle verslagen. UPC is een club die de lompheid gewoon in hun fout-afhandelingsprocessen heeft ingebakken. En daar doet het feit dat de helpdeskers ongetwijfeld hun best doen niks aan af. In voorkomende gevallen heb jij het voordeel dat je het zelf allemaal niet hoeft te ontdekken, hoewel natuurlijk te hopen is dat het je goed blijft gaan. En ALS het je overkomt... een gewaarschuwd mens telt voor twee...

Groeten, Jan.

Gast

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb het laatste halve jaar allerlei problemen gehad met Internet iedere keer zeiden ze dat het probleem bij mij lag.
Er zou een monteur langskomen na veel gezeur maar deze kon pas over 3 weken.
Maar ondertussen waren we al flink over de **** en belde terug met de boodschap de we Internet en telefonie op wouden zeggen waarop de telefoniste vroeg wat de reden was wij gaven dus als reden dat het een slechte service was en dat Internet er constant uit ligt en je 3 weken op een monteur moesten wachten.
Waarop de receptioniste zei een moment als u blieft... en we werden in de w8 gezet.
na een minuut belde ze terug en zei meneer ik hoop dat ik u kan helpen "ER IS TOEVALIG EEN MONTEUR IN DE BUURT die binnen een half uur aanwezig kan zijn" aldus werd het internet gemaakt en zitten we nog steeds bij chel-LOW.
Maar het is toch belachelijk dat als je dreigt weg te gaan er ineens wel tijd is en je geen 3 weken hoeft te wachten

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mulmol »

Na het stukje in de krant van vanochtend, heb ik maar weer eens gemaild naar Chello.

Na het opzeggen van mijn abonnement heb ik nog steeds de borg van het modem niet terug ontvangen.

Misschien moet ik maar eens wat hardere actie gaan ondernemen.



Ps. Wij hebben van onze overstap van Chello naar Tiscali (adsl) totaal geen spijt. Hebben constante snelheid en nog nooit storing gehad.

Dit is een luxe

groetjes
Henny

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mulmol »

Na dit topic gestart te hebben op 16 november is eindelijk alles geregeld met Chello.

Heb gisteren zelfs de borg van het modem terug gestort gekregen.

Wij zijn nog steeds zeer tevreden met onze overstap naar Adsl - Tiscali.

Even afkloppen maar nog nooit een storing gehad en steeds de goede constante snelheid zonder datalimiet.

Wij zijn blij dat we dit hebben gedaan

Henny

Gesloten