Als ik dit zo lees, heb ik UPC nog makkelijk van me af kunne schudden (half jaar over gedaan).
Zelfde problemen (heb in een ander topic over dit bedrijf ook al gereageerd):
Bagger verbinding en opgezegd (had ADSL van XS4ALL besteld).
Per 1 Februari (meende 2003) opgezegd. Krijg ik een brief warin ze bevestigden dat ik afgesloten was op mijn verzoek, ingaande
7 Januari!.
Ik keurig mijn modem persoonlijk ingeleverd (ik vertrouwde ze niet om t modem te laten halen, want dan zouden ze dat toch ontkennen) en maar zitten wachten tot ik mijn borgsom terug zou krijgen. Op de site van UPC stond dat je dat 14 dagen na inlevering van het modem kon verwachten, maar iedere keer als ik er naar vroeg, was het weer anders. Of na betaling van de laatste rekening (al lang voldaan), of na verwerking van het opzeggen etc...
Ik had mijn machtiging ook opgezegd en betaalde mijn radio/tv abonnement per acceptgiro. Toen kreeg ik ook spookrekeningen, wat maar door bleef gaan, ondanks (beleefde) telefoontjes en brieven van mijn kant.
Op een dag meende ik dat ze alles eindelijk hadden verrekend, maar dat was de
bruto rekening! De
netto rekening (totaal radio/tv en internet samen) bevatte niet het aftrekken van wat ik tegoed had, maar een optelsom van wat ik tegoed had en moest betalen!
Of ik nog nog maar zo en zoveel wou bijbetalen!
Dat heb ik niet gedaan, met als resultaat dat men een deruwarder op me af wou sturen.
Maakte mij niet uit, want ik had duidelijke bewijzen tegen hun.
Toen heb ik alles bij elkaar gezocht (alle communicatie met die onnozelen had ik aangetekend gedaan) en heb de directie aangeschreven. Via een clan-maatje (van online gaming) die met hetzelfde zat, kreeg ik het adres en heb het verhaal uitgelegd en gezegd dat ik naar de politie zou stappen en aangifte zou doen van verduistering en oplichting als UPC mij het geld niet zou terug geven.
Oplichting omdat ze me spookrekeningen bleven sturen voor internet, waarvan UPC zelf al had bevestigd dat ik afgesloten was en verduistering, omdat ik de borgsom van mijn modem na 5 maanden nog niet terug had.
Ik heb ze anderhalve maand de tijd gegeven en toen het zover was heb ik gebeld en warempel: er was een spoedmelding dat ik mijn geld zsm terug moest krijgen.
Niets geen deurwaarder gehad, niets geen rechtzaak. Ik hoop dat diegenen die nog wel voor de rechter moeten komen, veel succes hebben en de overheid (of voor mijn part de Kamer van Koophandel), zou dat hele UPC moeten verbieden nog langer binnen Nederland zaken te mogen doen.
Mijn vader wou vorig jaar ook breedband, maar ADSL was hem te duur per maand en nam, tegen mijn advies in, toch Chello.
De verbinding is (gelukkig!) in orde, maar voor Online Factuur is het huilen met de pet op.
Wachtwoord en/of inlognaam pakt de site niet. Nieuwe aangevragd, want de helpdesk wist het ook niet.
Dat werkte òòk niet, dus zelf op de site gekeken en zelf een account gemaakt. Dat werkte eerst wel en toen weer niet.
Raar genoeg werkte de eerdere code wel, maar ook maar eenmalig. Ik geloof dat mijn vader nu voor de 5e of 6e keer inloggegevens voor Online Factuur heeft opgevraagd, want na 1 keer inloggen werkt het niet meer.
Hij wil er ook zo snel mogelijk van af.. Wie niet..