LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de daklozen krant

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Blijkbaar niet. :roll:

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

what ever :lol:

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Degene die ik ken heeft toch wel humor.
Ik zei, heb je een tijdje niet gezien.....hij zei nee , dat klopt ik zat vast voor huisvredebreuk.
:shock:

klets

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door klets »

klets-klets-klets-klets-klets :twisted:

melis

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door melis »

Misschien kan noelle beter eens een baan gaan zoeken dan de hele dag alleen maar slap te l*llen in dit forum. Maak jezelf eens nuttig. Doen de straatkrant verkopers tenminste nog!

Tip baan: opvangcentrum daklozen misschien?

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Opvangcentrum voor daklozen is een vreemd begrip.
Als ze namelijk een dak boven hun hoofd hebben zijn het geen daklozen meer.
Dan verdwijnt de daklozenkrant weer en dat is ook niet de bedoeling.
En wat een bemoeizucht over Noelle, we leven in een vrij land waarin we mogen zeggen wat we willen, dus zij ook.
Blijf maar lekker hier hoor, straks willen ze nog dat je onder je Burka gaat zitten typen.... :wink:

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

gast

ik snap niet waar jij je mee bemoeit al ga ik de hele dag alle sokken recht legen bij de hem bijwijze van spreken dan is dat toch mijn zorg,
maak jij je nou maar druk over je eigen leven ik red me prima ik ben aud en wijs genoeg om voor mn zelf te zorgen

melis

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door melis »

Als je zo oud en wijs bent, zit dan ook niet te zeuren over een "stomme fout" die je hebt gemaakt met die 10 euro. **** happens.
En als je dit op een forum zet weet je dat mensen zich ermee gaan bemoeien. Hou het dan lekker voor jezelf.

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

melis

ik heb het ten eerste neer gezet om mensen te waarschuwen dat ze er niet in moeten trapen als zon iemand naar hun toe komt om voor geld te bedellen,
ten tweede als iemand wat zegt oke maar een ander een beetje de grond in te gaan trapen dat is niet oke als je een beetje volwase ben dan doe je dat soort dingen ook niet,

en ten derde als ik het hier neer zet zet ik het niet neer dat een ander meteen mijn dagen in moet gaan vullen en zegen dat ik niets beters te doen heb dan op het vorum zitten dat is mijn zorg en niet dat van jullie,
dus hou je cometaar dan voor je of lees voortaam even beter voor je begind te gillen

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Je voelt je wel erg snel aangevallen, hè Noelle..... :roll:

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

als mensen zich te veel met dingen gemoeien die hun niets aan gaan wel ja want dat gaat jullie geen hol aan hoe ik mijn leven in deeld ik ga voor jou toch ook niet zegen het is 22.00 en ik wil dat je nu naar bed gaat,

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft ook niemand tegen je gezegd hoor :roll:
Het valt mij alleen op dat je regelmatig de dingen doet waarvan je niet wilt dat een ander dat bij jou doet.
Denk je daar niet bij na of is dat gewoon hypocriet gedrag van je?

mery

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door mery »

noelle zegt:

beste meneer anoniem

ja ik noem u maar zo om dat u ja hoe zal ik het zegen naar mijn idee te laf ben om u eigen naam neer te zetten,

------------
en even over dat geheikneutel als jij dat zo vind ga dan ergens anders heen

----------------

ik wist niet dat die in de daklozen krant stonden ik dacht dat daar alleen maar dingen in stonden over dak en thuis lozen

!!JE HAD HEM TOCH GELEZEN?????




kijk eerst maar eens naar je eigen leven iplaats van andere af te katen
----------------------------------------------------------------------------------



Ze doet dus inderdaad precies zelf waarvan ze vind dat een ander het niet mag doen.

Wat was ook alweer het spreekwoord:

Wat u niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet!

kees klef

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door kees klef »

Ik vind dat dit forum nog slechter leesbaar is dan de daklozenkrant.

Ik lees hier geloof ik alleen maar onzinnige dingen. Het kan zijn dat ik wat intelligente opmerkingen her en der mis, omdat ik diagonaal de meeste bijdragen lees.

Dat je 1,50 voor een krant moet BETALEN, betekent niet dat de volledige opbrengst voor de dakloze is.

Ik lees ook helemaal niks over het concept daklozenkrant. Ik bedoel: ze kunnen ook de hele dag laveloos onder een brug gaan liggen, maar er zijn er een paar die de krant verkopen om toch nog iets van nuttigs/legaals o.i.d. te doen. Dat is wellicht voor hun het begin van een oplossing van hun probleem.

Kom nou eens met een zinnige discussie als je jezelf zo graag op een forum ziet staan.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Shareena »

Nou mijn ervaring met die zogenaamde daklozen is dat ze gewoon een huis hebben... Mijn geld krijgen ze niet meer! Als ze een huis hebben en de hele dag op straat krantjes kunnen verkopen kunnen ze ook gaan werken...! Net als ik en jij!

kees klef

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door kees klef »

tja, hoe dat precies allemaal werkt, dat weet ik ook niet hoor. Als jij zegt dat het jouw ervaring is dat alle verkopers van de daklozenkrant niet dakloos zijn, dan weet ik t ook niet meer.

ik ging er altijd vanuit dat de dakloze of semi-dakloze zelf gewoon daar die dingen stond te verkopen en dat er ook instanties zijn die e.e.a. reguleren en controleren.

ik heb daar eigenlijk ook nooit iets over gehoord in de media eigenlijk dat dit allemaal één grote oplichterij is.

Hebben we nu toch een onderwerp voor Radar gevonden? :P

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Nou beste gasten....
Er is hier in Nederland niemand die van de honger omkomt en er is ook niemand die geen dak boven zijn/haar hoofd heeft.
Daarvoor werken de sociale instanties te goed.
Een enkele keer staat er eens iemand in de krant die zijn huis uitgezet is wegens asociaal gedrag, nou hehe....tis me wat.
Zelfs de mensen die als zwerver rondlopen doen dat hoofdzakelijk omdat ze het zelf willen...een hoge uitzondering wellicht daargelaten.
Nee...die daklozenkrant is prima, maar een emotioneel gevoel roept het niet bij me op.

kees klef

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door kees klef »

wat ik mij nu ineens afvraag:

WAAR IS NOELLE EIGENLIJK GEBLEVEN?!

Ik ben wel benieuwd of zij nu nog wel eens een daklozenkrant gaat kopen.

Wie koopt er trouwens eigenlijk wel eens een daklozenkrant en waarom?

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Maar ik zie ze liever met zo'n krantje staan, dan dat ik zoals gisteren weer eens bij mijn auto kwam en de radio (niet uitneembaar, gewoon een goedkoop oud dingetje) is er uit gejat, een hoop schade en die junk krijgt er denk ik nog geen 5 euro voor. Als ze zo;n krantje verkopen zijn ze in ieder geval legaal bezig. En voor Noelle: ik heb medelijden met je kinderen, geen chippie, lekkers, verjaardagen, kerst etc etc. En die waren erbij dat je een wildvreemde 10 euro gaf ? Hoe leg je dat aan ze uit als ze een half uur later om een ijsje vragen van 0,50 ?Ik ben benieuwd !!!

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Het ene hoeft het andere niet bij voorbaat uit te sluiten.
Ik denk niet, dat de opbrengst voor een junk hoog genoeg zal zijn.
Niet alle daklozenkrantverkopers zijn junks.

Wel zijn de verkopers denk ik, mensen, die heel goed weten, en het wellicht dagelijks ervaren, dat hun activiteiten door de overgrote meerderheid als ongewenst, hinderlijk en/of onaangenaam wordt ervaren, maar zich daar dus toch niks van aan wensen te trekken.
(Maar dat geldt in feite voor elke vorm van colportage.)

Hoewel veel verkopers zich zeker niet oncorrect gedragen, vind ik het fenomeen als zodanig dus ongewenst, om door mij genoemde redenen.

Venantius

Gesloten