LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grijskenteken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Fantastisch zoals Rob middels zijn eigen argumenten zijn eigen ongelijk aangeeft. Knap!

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Of ik wel of niet gelijk heb is wellicht een arbitraire aangelegenheid die ik jou in elk geval niet toevertrouw. Maar mijn argumenten zijn in elk geval authentiek, iets wat ik van de jouwe bepaalt niet zeggen kan.

Jouw argumenten zijn slechts goedkope kopieen van het kortzichtige gedachtengoed van een incompetente staatssecretaris van financien.

Vandaar dat ik het onbehaagelijke gevoel heb dat ik hier in een ongewenste chat met Joop Wijn himself verwikkeld ben geraakt. En aan zijn vals klinkende koor wens ik niet deel te nemen. Dat is niet van mijn keuze.

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Ik ga maar weer verder tot de orde van de dag. Hier weer een schrijnend geval van dupering door de overheid.


Auteur: Erica
Datum: 16-11-2004 11:23

Geachte heer/mevrouw,

Met ongeloof heb ik gisteren het debat over het grijze kenteken zitten volgen. Het is heel erg jammer dat de heer Wijn nog niet eens wil nadenken over een overgangsregeling en dat mensen die hiervoor pleiten vlug de mond wordt gesnoerd. Volgens de heer Wijn, hebben wij het in ons hart altijd geweten. Maar wij hebben pas in juli een transporter aangeschaft en niemand, de handelaar of de belastingdienst, heeft ons verteld over zogenaamd onbedoeld gebruik. Wij hadden niet eerder een auto op grijs kenteken gehad en waren dus ook niet op de hoogte van het zogenaamde onbedoeld gebruik. We konden hem gewoon, zonder vragen te stellen, kopen. We hebben dus lang gespaard om een transporter te kopen. Hij was uiteindelijk nog veel duurder dan we eigenlijk hadden willen besteden. Maar goed, we zijn we toch overstag gegaan, met het oog op de lage belasting en zodoende financieel een beetje ruimte om weer te gaan sparen voor de toekomst. Dit wordt ons nu in een klap afgenomen. En de heer Wijn praat er wel heel luchtig over, maar mijn man werkt zich krom om alles te kunnen betalen. Hij is vrachtwagenchauffeur en maakt weken van bijna 60 uur, nog wel, want volgend jaar komt er ook nog een regel dat chauffeurs niet langer dan 48 uur mogen werken. En dat terwijl ze het echt van hun overuren moeten hebben. Dan gaan we in loon dus ook nog eens een heel stuk omlaag. Hoe kunnen wij dan nog langer sparen voor de toekomst van onze kinderen. De gasprijzen gaan per 1 januari omhoog, het ziekenfonds wordt duurder. Wat moeten gewone arbeiders nog doen om ook nog een beetje een leven te kunnen hebben naast hun werk? Weet u wel wat een gewone arbeider verdient? Iedereen die niet met dit probleem zit praat er o zo gemakkelijk over, maar wij staan met onze rug tegen de muur. Onze transporter verkopen is geen optie, geen enkele handelaar wil hem nog inruilen. Of tegen een belachelijk lage prijs, waar we nog niet eens een andere auto van kunnen kopen. Waarom is er dan niet veel eerder een regel gemaakt dat particulieren het onmogelijk zou maken een bestelbus te kopen? Dan hadden wij nu niet met dit gigantisch probleem gezeten!!! Hopelijk wilt u zich nog eens bezinnen voordat u besluit om het met de heer Wijn eens te zijn. Probeer u a.u.b. eens te verplaatsen in al die mensen die nu met een probleem worden opgezadeld, en waar geen goede oplossing voor is. Verkopen kan niet en de hoge belasting betalen ook niet. WEET U MISSCHIEN DE OPLOSSING????? Dat zou ik dan graag van u vernemen.

mvg,
Een radeloze moeder.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Hoeveel zielige verhalen komen er nog om je gelijk te bewijzen!
Er zijn nou eenmaal mensen die er een andere mening op na houden dan de jouwe. Vervelend en niet arbitrair, zo zit het leven nou eenmaal in elkaar.
Ga naar de site van de SBG waar je zoveel reclame voor maakt, daar ben je onder gelijk gestemde.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Van de site Stichting Belangen Grijskentekenrijders:
Quote:
Sinds 1994 waarschuwen wij met grote regelmaat dat nieuw overheidsingrijpen op handen was.........Wij hopen dan ook dat u zich aan zult sluiten bij onze Stichting. Donateurs zijn een noodzaak om bovengenoemde doelstellingen te bereiken en in uw belang allerlei activiteiten te kunnen ontplooien.

De stelling dat er gebruikt werd gemaakt van de wet houdt stand. De stelling dat nu opeens deze wet niet meer van kracht wordt echter niet. Jullie eigen 'belangenclub' heeft al 10 jaar lang waarschuwingen afgegeven.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen of betalen].

Misschien alsnog lid worden. Ben je wel nog meer geld kwijt!
Velen hadden dus kunnen weten dat men een risico nam! Na zoveel jaren gebruik dus nu een einde aan het profiteren van een slechte wet. Tel je winst van de afgelopen jaren maar eens uit en wees blij dat je het niet met terugwerkende kracht hoeft terug te betalen. Dat zou ik zelfs oneerlijk vinden!

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

.................Vreselijk mens, maar ja zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Je zal zo'n kind hebben!

Heb jij dat getreiter van je soms nodig om aan je gerief te komen? Waarom ga je dan niet naar Yab-Yum, dan kom je je vriend waarschijnlijk ook nog tegen!

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Nog maar weer eentje dan.


Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het voornemen op geen enige vorm van compensatie
voor het afschaffen van het grijs kenteken voor particulieren wil ik
een beroep doen op uw geweten.
Ik ben iemand die verleden jaar na heel lang sparen een auto met grijs
kenteken heeft aangeschaft wat volgens de dealer en rdw en zelfs uw
eigen wetgeving volkomen legaal kan worden aangeschaft. Wat schetst
mijn verbazing dat dit jaar opeens de discussie werd aangeslingerd
door dit kabinet om dit wat men nu betiteld als onbedoeld gebruik te
worden aangepakt. Nu moet u mij toch eens aangeven waar dat precies
staat in de wet, want ik kan het niet vinden. De titel onbedoeld
gebruik is nu het begrip, maar ik werd ook afgeschilderd als een
fraudeur en vele van dit soort termen terwijl ik gewoon volgens de
wettige normen een wagen heb aangeschaft op volkome legale wijze, maar
dit terzijde want dat weet u zelf ook wel.
Gezien deze nieuwe wetgeving ben ik genoodzaakt om mijn auto in te
ruilen wat ook geen optie meer is omdat niemand hem wil hebben en als
ze dan al een bod doen dan staat het huilen je nader dan het lachen en
een verhoging van de wegenbelasting met 550% gewoon niet opbrengen. Ik
heb een gezin met twee kinderen en moet nu al alle finaciele middelen
aanwenden om mijn hoofd boven water te houden. Ik ben volledig
afgekeurd en krijg 950 euro per maand. Deze auto was en is voor ons de
enige oplossing om nog een beetje mobiel te blijven en een verhoging
van 1100 euro per jaar is voor mij een hele grote uitgave die ik niet
zie zitten. Ook denk ik dat het niet meer dan normaal is dat er een
overgangregeling komten dat je niet gebruikt word om de gaten in de
begroting op te vullen via deze manier, want dat gevoel heb ik wel. Nu
weet ik dat niet iedereen in deze positie verkeerd maar ik denk toch
vele gezinnen met mij. ik ben dan ook zeer verbaast dat dit kabinet
dat zelf zegt de normen en waarden zo hoog in het vaandel te hebben
niet een zelf die normen en waarden ter hand wil nemen om gewoon een
fatsoenlijke regeling te treffen. Ik schrijf dit alles omdat ik gewoon
hopeloos ben op dit moment en hoop van u een reactie te krijgen op een
fatsoenlijke manier net zoals ik u benader.

Met vriendelijke doch hopeloze groeten,

schaterlach

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door schaterlach »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Ja hoor, dat zijn nog eens argumenten! Macaber gevoel voor humor overigens.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Van de site Stichting Belangen Grijskentekenrijders:
Quote:
Sinds 1994 waarschuwen wij met grote regelmaat dat nieuw overheidsingrijpen op handen was.........Wij hopen dan ook dat u zich aan zult sluiten bij onze Stichting. Donateurs zijn een noodzaak om bovengenoemde doelstellingen te bereiken en in uw belang allerlei activiteiten te kunnen ontplooien.

De stelling dat er gebruikt werd gemaakt van de wet houdt stand. De stelling dat nu opeens deze wet niet meer van kracht wordt echter niet. Jullie eigen 'belangenclub' heeft al 10 jaar lang waarschuwingen afgegeven.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen of betalen].

Misschien alsnog lid worden. Ben je wel nog meer geld kwijt!

Velen hadden dus kunnen weten dat men een risico nam! Na zoveel jaren gebruik dus nu een einde aan het profiteren van een slechte wet.
Legiolease is net zo'n verhaal overigens. Waarschijnlijk zijn dit hetzelfde soort mensen. Waar ze kunnen profiteren en zaniken als ze de deksel op hun neus krijgen.

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

..................je hebt gewonnen. Je mag al m'n knikkers houden.

Maar ga je nou alsjeblieft in een andere straat verder spelen?

Rob Mekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Mekker »

Wat een gemekker van die zielepoot en zijn volgelingen :cry:
Als 'jullie' zo'n luxe bus kopen in een "aannemers uitvoering",weet je toch dat als je dat niet bent,je problemen kunt verwachten vroeg of laat!? :lol:
Ikzelf heb 2 bussen,een oude Hi-Ace en zojuist een Transporter T5 full-option in de 174pk verlengde versie :twisted:dus geen extra bank erin,maar maximale werk/laadruimte.Ik ben gelukkig ondernemer en lach 'jullie' dus hard uit.sufferds dikke bult.
Het viel mij de laatste tijd al op dat hele gezinnen in compleet met velours beklede busjes reden,blij dat die nu vet in de problemen zitten.
Leuke bijkomstigheid is dat de oerprofiteurs,je weet wel...die met die gordijnen busjes,ook het slachtoffer zijn.HULDE!
En Mr.Rob,hou toch eens op met die zielige verhalen te citeren,al kan ik er alleen maar hard om lachen=leedvermaak,of ga zo door is toch best wel leuk.

Opa en Oma

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Opa en Oma »

Geachte meneer / mevrouw Gast

Als u dhr. Wijn zelf niet bent moet door hem zijn ingehuurd. Fijn dat u bijna net zo reageert als dhr. Wijn en zijn politieke trawanten, want nu krijgen ze bij Rader een indruk hoe de Haagse politiek het grijze kenteken behandelt. Het verschil is dat Wijn het doet als een olifant in de porseleinkast en u als een kip zonder kop.

Veel plezier met het nogmaals lezen van het zielige verhaal van Opa en Oma op pagina 2 van dit forum.

schaterlach

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door schaterlach »

Maandag in Radar:

Crashtest - veel belangrijker

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Ik begin zo langzamerhand te begrijpen waarom Wijn het voor de ondernemers opneemt. Die hebben zijn hulp hard nodig.

Zo'n aannemer als Rob Mekker begrijpt niet dat hij als ondernemer ook klanten nodig heeft. Die kunnen hun geld maar een keer uitgeven hoor Rob Mekker.

Misschien dat er ook nog eens zo'n zielig verhaal over jou geschreven wordt. Kijken of je dan nog zo'n lol hebt.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Het zou best kunnen dat ik ooit ook een foute beslissing neem. Balen, vloeken, huilen etc. Maar verder niet zaniken en anderen er lastig mee vallen maar de verantwoordelijkheid nemen voor mijn eigen daden.

Ik heb overigens al eerder aangegeven dat ik voorstander ben van een [beperkte] afvloeingsregeling op basis van inkomen. De echte profiteurs vallen dan keihard door de mand. De zielige verhalen hebben dan een eerlijkere kans. En hier bedoel ik niet de hobbyisten mee.

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Waren we allemaal maar zo flink als meneer Gast. Die kent zijn eigen verantwoordelijkheid tenminste. Maar de werkelijkheid is helaas anders. Zo zit de wereld nu eenmaal niet in elkaar.

Hier nog eentje die de ondernemers misschien aanspreekt;


Auteur: aad
Datum: 16-11-2004 13:41

Leden van de tweede kamer

U wordt donderdag 18 november 2004 gevraagd een beslissing te nemen over het grijs kenteken en de voorgestelde belasting wijziging daarop.

Gehoord hebbend de beraadslagingen in de commissie financiën d.d.15 november 2004 doet het ergste vrezen voor de bezitters van een auto op grijs kenteken.

De deskundigheid van de diverse commissieleden laat ernstig te wensen over.
De doorkijk naar de echte consequenties is niet bekeken.
Sterker nog, de discussie omtrent dit zwaar liggende onderwerp werd direct afgebroken en bekort door de voorzitter van de commissie.

De reële kansen voor een zuivere discussie zijn niet aan de orde geweest.
Kort gezegd kan worden dat een groot maatschappelijk probleem hier ernstig in zijn democratische overwegingen zijn te kort gedaan.

De 160000 particuliere eigenaren worden met een enorme financiële strop opgezadeld.
Met de eigenaren waar ook nog gezinnen achter staan wat het getal gemakkelijk op 500.000 mensen brengt.
Het belang wat u als tweede kamer hier in heeft zal u duidelijk zijn.

U dient namelijk te overwegen of een half miljoen mensen meer dan 1% achteruit mogen gaan zoals dit in het regeeraccoord is afgesproken.

De meest simpele rekensom leert dat de bezitter van een grijs kenteken auto tussen de 5% en 9% op jaarbasis in gaat leveren. Niet alleen door de kentekenmaatregel maar mede beïnvloed door alle andere maatregelen ook die van de lokale overheden.

U dient zich ook te realiseren dat alle gebruikers zich aan de wet hebben gehouden en het niet verdienen nu gestraft te worden voor een volkomen legaal aangeschafte auto.

Het door Dhr. Wijn geroepen statement dat de eigenaren op de hoogte waren is bezijden de waarheid.
Hoe kan de heer Wijn dit volhouden als de wet tot twee keer toe is aangepast in de afgelopen 10 jaar met als doelstelling de auto gebruiksklaar met ingevulde voorwaarden voor een ieder, dus ook particulieren, beschikbaar te maken.
Door de overheid is bewust de regeling zo gemaakt dat de auto na gebruik nog een verder leven bij een particulier kan hebben
U dient hierbij te denken aan de inrichtingseisen die verder niets zeggen over particulier gebruik.

Hoe gaat de tweede kamer om met de vloot aan auto´s die bij handelaren en dealers staan in het segment grijs die vanaf moment bekend maken onverkoopbaar zijn.
Deze economische schade betaald zich uit in minder inkomsten voor de belastingdienst.

De berekende opbrengst in het belastingplan uit het verhogen grijs kenteken zullen zeker niet gehaald worden.
Velen zullen namelijk hun auto schorsen en er komen niet de opbrengsten binnen bij de belastingdienst.
Sterker, alle opbrengsten vallen weg, ook de brandstofaccijnzen.

Tot slot is er met geen woord gerept over de waardevermindering van de auto´s op grijs kenteken. Dit alleen al is een miljoenenstrop voor particulier en ondernemer.
De gehele markt is weg. De toekomstige tweede hands auto komende uit de ondernemerswereld zal niet meer verkocht worden.
Zij zijn niet meer aantrekkelijk voor een tweede gebruiker.
Deze economische schade betaald zich uit in de hogere afschrijvingen van de ondernemers welke daarop hun prijzen moeten aanpassen wat weer voor rekening komt van de klanten.
Kortom, de particulier wordt dubbel gepakt en u mag beoordelen of dit in Nederland als rechtvaardig door de beugel kan.

Uw gezond verstand en een dosis menselijkheid moet de drijfveer zijn om een groep van 500000 particulieren NIET in de ellende te storten.

Ik hoop dat u bovenstaande mee weegt in uw besluitvorming.

Hoogachtend,

aad

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Niet eens een zielig verhaal dit keer maar een herhaling en opsomming van al dan niet valide argumenten. Er zijn volgens deze berekening al 500.000 gedupeerde. Staan we er dan wel bij stil dat alle gedupeerde ook nog familie hebben die hiermee dus ook gedupeerd worden. We hebben het dan al gauw over een verdubbeling van het ingeschatte totaal. Dus nu al 1.000.000 gedupeerde!

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Zucht.....Het is ook nooit goed. Nou ridiculiseer je de boel weer.

Mensen mogen niet zielig doen, mensen mogen geen betaalbare hobby hebben, oh ja toch wel, als jij er in jouw optiek maar niet aan mee hoeft te betalen. Ondernemers willen slechts verdienen aan de hobby's van anderen.

Zeg gast, als je bij jou willekeurig ergens prikt, komt er dan bloed te voorschijn?

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, maar geen grijs bloed!

Gesloten