LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wannadoo livebox

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
IconBruder

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door IconBruder »

Mijn livebox heeft geen moment goed gefunctioneerd. De verbinding valt steeds weg. Sinds 3 weken gebeurt dat eens per 2 a 60 minuten.

De ondersteuning van Wanadoo op dit punt is snel verteld: ze ondersteunen helemaal niet. De telefonische helpdesk is praktisch onbereikbaar en op de elektronische helpdesk worden vragen domweg niet behandeld. Ik heb na 3 weken besloten een aangetekende brief te sturen en die gaat vandaag op de bus. Kijken of die ook genegeerd wordt.

rvk

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door rvk »

Onder het motto Oog om oog, tand om tand communiceer ik zo met wanadoo.
Wanadoo Administratie, Antwoordnummer 9219, 1000 WZ Amsterdam.
Portokosten voor wanadoo, circa 35ct per brief. Als ze op een brief niet willen reageren, stuur ik hem toch in 10-20voud, die evelope wil ik nog wel betalen...zij de rest...

andre hier

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door andre hier »

Sinds 2 weken hebben we de livebox en al 2 weken ellende.
De ene keer kan je niet bellen , de andere keer kan je niet internetten.
En dan de klantenservice........het duurt erg lang voordat je iemand aan de telefoon krijgt.En steeds hoor je een stem dat je ook op het internet vragen kan stellen.Ik bel toch niet voor niks naar een nummer die 0.10 eurocent per minuut kost.En dan een uur aan de telefoon.
Ook ik had problemen met het aanvragen.Ik heb meerdere keren moeten bellen omdat het niet goed was en de telefonie was ook ''vergeten" en ik zou geen recht hebben op de actieprijs.
Het was een leuk idee maar volgens mij staat het nog in de kinderschoenen als ik de reacties zo lees van mensen op het internet.
Laatst nog een mail gestuurd en er wordt niet op gereageerd....
Ik kan het iedereen afraden!!!!!!!!!!!!!!!!!

otto h

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door otto h »

Mijn problemen met de Livebox van Wanadoo (en dat waren er nog al wat) zijn voorbij. Nu willen jullie weten hoe ik dat gedaan heb. Heel eenvoudig, de Livebox van de muur getrokken en simpel mijn oude modem geïstalleerd. Kan weer internetten zonder dat mijn PC vastloopt, kan weer bellen zonder echo en brom. Mijn advies is dan ook stuur massaal de Livebox terug. :twisted:

Geert Jan/ Henny

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Geert Jan/ Henny »

Wij maken vanaf 10 februari gebruik van de Wanadoo livebox adsl en telefonie. Er zijn teveel storingen, het systeem werkt simpelweg niet goed;
de telefoonverbinding valt soms zomaar weg, de personen die je belt, horen je niet en leggen weer op, als je een nummer draait hoor je om de haverklap 'U heeft een niet bestaand nummer getoetst', soms drie maal achterelkaar, de vierde keer (exact hetzelfde nummer) lukt het uiteindelijk wel, de internetverbinding valt veel te vaak uit, je moet de livebox constant resetten en/of opnieuw configureren, ip adres is onbekend, terwijl het ip adres linksboven staat vermeld, kortom kan vaak de server niet vinden etc. De problemen worden erkend door 'Phone house', waar we ons hebben aangemeld voor Wanadoo. Als we alles hadden geweten hadden we beslist niet gekozen voor Wanadoo. Ik vind dan ook dat 'Phone house' duidelijk stelling moet nemen richting Wanadoo, en de pakketten niet meer moet verkopen, tot het moment dat Wanadoo zorgt dat ze een goed product kunnen leveren. Op deze wijze krijgt Phone house ook een slechte naam, waar we liever niet (weer) kopen.Gelukkig is er nog een buurtgenoot (?)die draadloos internet, en dan is het makkelijk om over te schakelen op wireless, zodat je toch nog kan internetten. Dan surfen we op deze wijze maar even (hopelijk tijdelijk) met iemand (?)mee.
Als de problemen met de livebox niet op korte termijn door Wanadoo kunnen worden opgelost, wens ik hiervoor niet te betalen. Ik betaal liever € 10,- meer voor een goed werkend solide systeem dan voor een jaar lang ergernis. We noteren nu alle storingen, zodat je de problematiek ook kunt aantonen. Kortom, wordt het met Wanadoo niets, dan willen we hoe dan ook van het abonnement af, ook al moeten we hiervoor naar de rechter.
Ik lees zoveel klachten, eigenlijk moeten we ons verenigen en/of moeten we deze situatie onder de aandacht brengen d.m.v. een consumentenprogramma. :idea:

geert jan/ henny

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door geert jan/ henny »

Na mijn reactie aan het forum nog even naar de Wanadoo site 'gesurfd' om te kijken of er inmiddels (na 8 dagen) al een reactie op mijn klachten te lezen is.
Sterker nog, ik kan geen toegang meer krijgen tot de eletronische helpdesk. Wat ik echter nog wel even las is het volgende; Wanadoo is uitgeroepen tot de meest betrouwbare internet provider van Nederland!!
Reactie?????

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Op 5 maart zagen wij dat onze factuur 36,47euro bedroeg. Omdat wij een afspraak hadden voor 9,95euro per maand stuurden wij een email om om uitleg te vragen. Op 7 maart een email dat het doorgestuurd was naar de desbetreffende afdeling. Op 17 maart nog geen bericht. Ondertussen was het bedrag wel afgeschreven. Dus de bank opdracht gegeven het bedrag van 36,47 terug te storten. Dagen later een email van wanadoo dat het bedrag van 16,53euro!!!! niet afgeschreven kon worden. Als we nog vragen hadden konden we een nummer bellen dat 45 eurocent pert minuut kostte. We hebben het aangepaste bedrag nu maar overgemaakt. Bellen hierover is al snel duurder dan de extra euro"s die ze in rekening brengen.
Ook kunnen wij sinds ongeveer 5 dagen niet meer inloggen om de beantwoordde vragen van wanadoo te lezen.
De livebox werkt wel goed, alleen moet er steeds de stekker uit als we niet internetten, omdat onze nummermelding van KPN anders niet werkt.
Wanneer zal er een oplossisng zijn van alle problemen???
Dat wanadoo de beste internet provider zou zijn hebben wij ook gelezen, wij denken dat het onderzoek gehouden is onder de twee tevreden klanten die op het forum gereageerd hebben.
Groetjes van Henk.

Geert Jan / Henny

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Geert Jan / Henny »

De lampjes branden van onze 'high tech' livebox....alleen hij doet het weer niet. Alles wijst op verbinding, maar vanaf 18.45 uur is het nog steeds niet gelukt om op internet te komen. 'Hij' blijft maar zoeken naar de pagina's, en kan nog steeds de server niet vinden. Ook kunnen we niet bellen via Wanadoo.
Heb gewoon geen zin meer om weeeeeeeeer opnieuw te resetten en te configureren.
Zou Wanadoo de forums niet lezen???
Zo ja, dan zou ik willen zeggen;
Wanadoo, als u niet reageert ('t liefst schriftelijk, want via internet kunnen we het niet inlezen), dan raakt u heel veel mensen kwijt als klant. Bovendien gooit u uw naam 'te grabbel'. :oops:
Ik betrap me er op dat ik steeds cynischer wordt.
Toch maar eens in de buurt vragen met wie wij wireless meesurfen.........en welke provider dat in z'n mars heeft , want deze doet het altijd!!!!!!!
Het feit dat ik nu aan het forum mee kan doen en heb kunnen internetten vanavond, is te danken aan een zeer goede (andere :?: )provider. Wie??? Als ik hier achter kom, dan zou ik willen zeggen: we komen er aan!

PoPeL

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door PoPeL »

Hoi ik ben nu 2 maanden verder en heb eidelijk de livebox binnen na diverse telefoontjes plegen je wordt na ongeveer 1,5 uur in de wacht staan voor 10 cent per minuut pas geholpen zeer slechte zaak, toen kwam de livebox binnen ik denk joh lekker internetten nou nee hoor geen verbinding en weet heel zeker dat het niet aan mij ligt he.
oke weer bellen weer ruim 1.20 miuten wachten er wordt gewoon niet opgenomen er is een gigantische onderbezetting bij de Wanadoo Helpdesk ik baal hier zo erg van dat ik die Livebox zo zou willen weggoien ik ben die Wanadoo zo zat het maakt me boos ik kan ze maar niet bereiken ja de wachtkamer.

zijn er meer mensen met deze problemen wie kan me helpen ?

Groeten, Rob

Astrid78
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2005 21:49

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Astrid78 »

Hey Henk

al reactie gehad van tros radar? Je had toch een brief gezonden?

ik heb de laatste dagen mijn rekening niet meer heel goed gechecked maar volgens mij is het nog niet afgeschreven, al staat er wel een factuur open, waarvan ik het bedrag dus niet kon plaatsen. Dus heb weinig nieuws, ik wacht maar even af.

Verder had ik wel bericht dat binnenkort (juni ofzo) de snelheid omhoog gaat voor zelfde bedrag, jij ook :?: Dat zou mooi zijn.
nu nog zien :roll:

Groetjes

rondepon

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door rondepon »

ik lees dat er mensen zijn die zeggen dat ze geen nummer melder meer hebben via kpn. ze moeten ook eens uitproberen of ze wel gebeld kunnen worden .ik kreeg klachten van mensen dat ik nooit thuis was terwijl dit toch was .zij hoorde hem wel overgaan maar bij mij gebeurde er niets .ik heb dit zelf geprobeerd met mijn mobiel en het is ook zo. soms gaat hij wel over maar meestal niet. verders niet veel problemen

Geert Jan / Henny

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Geert Jan / Henny »

:( Nog iedere dag dezelfde problemen. Iedere dag proberen in te loggen op de helpdesk. Is niet toegankelijk.
Hoe moet je de klachten melden als er geen gelegenheid gegeven wordt. Toch maar via het antwoordnummer zoals een gast (zie eerder) opperde?
Ook de telefonie werkt maar ten dele!
Radar doe a.u.b. iets met dit item.

Tips?????????????????????????????????????????????????????????????

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

De livebox,

J :( a er valt bijna niets meer over te zeggen. Behalve dan dat het niet optimaal werkt, toch wel heel netjes gezegd - toch. De installatie ging al niet vlot, laat staan de service. Ja ook ik heb tot zeker twee keer toe ruim een half in de wacht gestaan met als resultaat, een zeer onbevredigend antwoord. Ja, eeehhhh....................

Uiteindelijk heb ik hem wel werkend gekregen, maar niet via USB - dat werkt echt niet. Daar komt nog bij dat de modem regelmatig spanningsloos gemaakt dient te worden, omdat voor de zoveelste keer de verbinding niet werkt, laat staan de telefonie.

Ja, ik heb SPIJT -SPIJT dat ik er ooit in ben getrapt in die uitstekende reclame voor weinig geld, maar o zo veel ellende.

Fran28

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Fran28 »

Hoi!
Nummermelder doet het inderdaad niet meer sinds de laatste versie Livebox-software. Wanadoo heeft dat al toegegeven. Hun oplossing: stekker Livebox eruit en de 'normale' telefoonverbinding doet het weer. Dat werkte inderdaad. Tot 1 april (geen grap): Nu heb ik HELEMAAL GEEN telefoonverbinding. Wel internet, maar geen telefoon. Livebox opnieuw opstarten helpt niet.

Wie heeft er nog tips? :?

Geert Jan / Henny

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Geert Jan / Henny »

Hier zijn we weer. Het wordt telkens grimmiger. Zondagochtend een aantal belangrijke telefoontjes gemist. We konden enkel opnemen, en daar bleef het bij. We zijn dus onbereikbaar. Vanmiddag voor ieder te plegen telefoontje, eerst de live box resetten, want de lijn 'is dood'. Het kan toch niet waar zijn.

N.a.v. een tip van iemand anders: hoe kan je een ethernetkabel omdraaien??????

:shock:

Fran28

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Fran28 »

De ethernetkabel verbindt je #@$&-box met je PC. Ik heb 'm omgedraaid, maar 't maakte niks uit. Dag 4 zonder telefoon is weer voorbij... Mailtje van Wanadoo helpdesk gehad dat ze het in handen van 'een specialist' hebben gegeven. Ik vrees het ergste. Ik was net zo blij met mijn internet thuis. Maar dit is echt niks!

Meer tips zijn nog steeds welkom!!! :?

Fran28

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Fran28 »

Oei, wat was ik boos op Wanadoo dat mijn telefoonverbinding het niet meer deed. En wat bleek: het lag niet eens aan Wanadoo. Ahum!

Nummermelder? Nee, die doet het nog niet...

sproet

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door sproet »

half dec. 2004 livebox zelf geplaatst. Ging goed. Goede en snelle verbinding met internet. Vanaf half maart ineens zeer trage verbinding. Het duurt zeker 5 min. voor ik kan beginnen. En ook de nummermelder, die het eerst wel deed, is uitgeschakeld.
Mijn plan.
De problemen via mail naar wanadoo verzonden.
Is er binnen een maand geen oplossing, dan zet ik de betaling stil. Dit kan je via je bank regelen. Heeft mijn zoon ook gedaan omdat hij problemen had met een andere provider. Toen de betaling stil stond kon er ineens wel een monteur komen, kreeg hij wel aandacht.
Een idee voor alle wanadoo gedupeerden?

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Wij hebben ons hele bedrag terug laten boeken, want ze hadden bij ons veel te veel afgeschreven zie vorige berichten van ons op dit forum.
Wij hebben gewacht tot ze zelf zouden reageren.
Dat deden ze natuurlijk wel want wij hadden toen ineenkeer een betalings achterstand. Maar ja wat moet je als je contact met ze opneemt telefonisch of per email en je krijgt altijd vage antwoorden.Of ze sturen het door naar een andere afdeling, en vervolgens reageren ze niet meer.Toen hebben wij het bedrag maar betaald zoals afgesproken was en het werd geaccepteerd. :)
We hebben ook contact met ze gehad over de nummermelding van de kpn dat die niet werkte en dat zou binnen 2 tot 3 weken opgelost zijn.
Maar helaas bij wanadoo beloven ze vanalles en er komt echter maar bitter weinig vanuit . :cry: :cry:
Gr van Henk

klavervier

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door klavervier »

Mijn motto voor henk !!!!
Inderdaad kerel bezint eer ge er aan begint lees alle reaktie hier eerst maar eens !!!!

Groetjes barry !

Gesloten