LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dik is niet altijd te dik

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Mirreke »

Las net een mooie spreuk: Een winnaar doet er wat aan, een verliezer blijft klagen!! En dat geldt voor alles!!

Dat is dan zeker een spreukje uit het EELIANE boekje??!!
Je kunt in het leven nog zo vaak verliezen ondanks dat je er veel aan doet; wat maakt dat ik die spreuk van jou niet echt vind stroken met de realiteit

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door eeliane »

Niet mee eens, als je echt wilt af vallen dan lukt t ook. Goed lezen! ALS je echt wilt dan lukt 't ook. Maar de meeste mensen willen er niets voor doen, ze willen niet: 1. al hun oude eetgewoontes over boord gooien. 2. Bewegen!!!, 3. echt eens iets laten staan.
Altijd die vervelende smoesjes: ik heb t wel geprobeerd maar t lukte niet.
WAT lukt er niet van die 3 bovenstaande plannen?
Dan ging je er gewoon niet echt voor anders was t je wel gelukt!!!!!!!!
Nog steeds weet ik zeker dat als je t echt wilt , je er voor 100% achter moet gaan staan en dan lukt t gewoon. Winnaars herken je hieraan. Die gaan er voor, niet zeuren, bewegen, minder eten, en vallen af.
Net als stoppen met roken, de winnaar stopt er gewoon mee, de verliezer heeft rotsmoesjes: heb zoveel problemen, ik word dikker als ik stop, blablabla.
Blablablabla, een verliezer heeft zoveel smoesjes, let maar eens op...

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Marieta »

Nog steeds hetzelfde oordeel. Winnaars doen er wat aan en verliezers niet. Veel mensen denken dat ze het niet waard zijn,om er mooi uit te zien. En nee ook dat is geen smoes.
Eetverslaving is er wel degelijk, maar net als met alcohol en drugs is er een manier om er vanaf te komen. Ook alcohol en drugs zijn veel mensen aan verslaafd die inde put zitten. En nee klopt niet alle dikke mensen zitten in de put, en er zullen er ook genoeg zijn die niet in de put zitten. Maar het is een grote reden. Je zegt als je ervanaf wil en je stopt er mee dan zit je niet meer met dat probleem. Een verslaving heb je altijd en daar kom je niet meer vanaf. Alleen je leert ermee om te gaan. Net als jij met je anorexia en boulimia. Je leert er mee om te gaan. Alhoewel jij er geloof ik nog niet echt mee hebt leren omgaan want je hongert je geloof ik soms nog uit. Je hebt sinds een paar jaar ook een nieuwe soort eetstoornis. Die waarbij mensen alleen maar groenten eten en niks anders. Ook dat is erg ongezond anders hadden ze het geen naam gegeven.

[/quote]Ik eet heel gezond, en mijn familie ook terwijl mijn dochters maar wat graag de ene vette hap naar de andere naar binnen zouden willen gooien. Kan zijn ze binnen een paar jaar moddervet, laat t niet gebeuren en daar ze op dit moment maar wat blij/dankbaar voor, want ze zien er erg leuk uit

Nou heb ik een vraag aan je. Als jou dochters dadelijk oud genoeg zijn om zelf te doen wat ze willen of op zichzelf gaan wonen. En ze gaan wat vaker naar de friettent of de mac. En ze worden dikker en misschien wel dik. Walg je dan ook van je eigen kinderen?
En ff neit zeggen van dat gebeurd niet. gewoon een eerlijk antwoord hoe jij tegen je kinderen aan zou kijken en zou je dan ook zeggen je bent een dikkert en je propt je zomaar vol?
Als je kinderen nooit vette hap hebben gehad en ze mogen doen en laten wat ze willen dan gaat het grootste gedeelte dat doen wat ze nooit hebben mogen doen. Geef je je kinderen dan ook en afkeurende blik en maak je dan ook die lullige opmerkingen?

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Shareena »

Eeliane, Eeliane.... Mensen beoordelen op hun uiterlijk is het domste wat je doen kan en jij blijft het constant weer oprakelen.. Hoop niet dat je je kinderen ook zo opgevoed hebt... Dan heb ik echt medelijden...

En je zegt dat je een eetstoornis hebt gehad? Dat is echt de grootste lariekoek, want is dat echt zo praat je niet zo... Maar ja, gelukkig hoef ik niet zo zwart wit door het leven als jij.. Dan was ik pas ongelukkig!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door eeliane »

Smoesjes smoesjes smoesjes allemaal, niet denken en zeuren maar gewoon DOEN!!! Minder eten, bewegen en je oude (verkeerde eewgewoontes) de deur uit!!!!!
Geen woorden maar daden, dames!

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik merk wel dat jij nog altijd niet van je eetprobleem afbent. Je bent geobsedeerd door afvallen en gezond eten.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door eeliane »

Nee niet geobseddred maar ik eet in ieder geval gezond, jij niet dat is duidelijk, ik ben niet te dik, kan altijd lekker mee eten op verjaardagen, eet af en toe stukje taart, patatje soms, lekker uit eten en voor de rest ja goed uitgebalanceerd. Niks mis mee zouden meerdere mensen moeten doen, en weet je mijn kinderen eten nu ook gezond en zijn inderdaad niet te dik, het ligt er maar aan wat je met bekende paplepel krijgt binnengelepeld. Jjij doet net alsof gezond eten zielig is voor kinderen. Mijn dochters van 12 en 9 jaar kunnen al heel goed vertellen wat goed en slecht is voor de gezondheid en nu leer ik ze met mate te snoepen, is niks mis mee, geen stokken achter de deur maar gezond (daar istie weer) verstand. Maar dat begrijp jij helemaal niet vandaar je aanvallende manier van reageren.

IK houd niet van zeuerende dikke mensen die alles de schuld geven behalve zichzelf, vervolgens de meeste zeiksmoesjes aanwenden om maar niet te hoeven lijnen/gezond eten/doorzetten en vervolgens hier op dit forum mij even gaan vertellen dat IK niet bevooroordeeld moet zijn (kijk eens naar jezelf!). Niks mis met dikke mensen hoor , ieder zijn lijf, maar zeur er dan niet over en accepteer je zelf hoe je bent!!! En als je zuert doe er wat aan, lukt altijd, als je maar ECHT wilt!!!!

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Marieta »

Wie zegt dat ik niet gezond eet?? Heb ik dat gezegd?? Dacht t niet he.
Maar ik val je helemaal niet aan ik stelde je alleen maar een vraag over wat je zou doen als je kinderen ooit te dik worden door snoepen.
En ik zeg ook niet dat het zielig is om je kinderen gezond te laten eten.
Heb je mij ook niet horen zeggen ik vroeg alleen wat.

Maarja, zoeits krijg je toch niet aan iemand zijn verstand gebracht die er zijn idee al over klaar heeft over die dikke mensen.

coordinator
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2005 19:58

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door coordinator »

jullie hebben het wel over gezond eten wat ik al doe maar ik ben te dun.
Ik ben 1.82 en weeg 61 kg en weet je wat je dan allemaal te horen krijgt van die te dikke mensen of mensen die op dat moment aan de lijn doen.
Nau dat is ook niet misselijk. ze zijn in hun dommigheid gewoon erg kwetsend met hun uitspraken.
Dingen als ; steek je soms in vinger in je keel, of ja jij kunt alles eten en wordt niet dik,of je moet niet liegen jij hebt anorexia want met wat jij allemaal naar binnen werkt ,je bent net een vuilniscontainer.
En dit zijn nog wel de nette dingen die ik nu vertel.
Wanneer ik bij anderen ben probeer ik zelfs wat minder te eten want anders krijg ik weer de opmerking van ; goh waar laat jij dat toch allemaal,ik hoef maar naar water te kijken en ik wordt dik.
Ik ben dat gezeur van die dikke ,vetkleppen meer dan zat dat jaloerse gedoe.
Mijn probleem is dat als ik niet de hele dag goed dooreet ik met een week zo 6 kg kan afvallen .
Bij een griepje moet ik al helemaal uitkijken.
Ik heb jaren geleden van een voedseldeskundige een soort dieet gekregen om gezond aan te komen ( via de dokter)
Dat moest gelijk aangepast worden want ik kreeg te weinig caloriën binnen.
Zoals heb speekwoordt luid;elk pondje gaat door het mondje.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik snap gewoon niet waarom iedereen elkaar zo aanvalt op alles wat we doen. Is iemand dik eten we meteen teveel. Is iemand dun/slank/mager eten we meteen te weinig en is er anorexia. ZIe je iemand eten die een normaal figuur heeft dan is nou jij houd je kont ook wel. Waarom?? Waarom kunnen we mensen niet gewoon accepteren zoals ze zijn. En eerst even nagaan wat er met die persoon is. Waarom die persoon teveel eet of waarom die persoon niks eet. Is het niet het belangrijkste dat die persoon aardig is en vriendleijk? En pas als je zeker weet wat die persoon mankeert kun je iemand helpen. En niet meteen vetklep hier en anorexiapatient daar. Wat voor nut heeft het? Je doet er alleen maar mensen mee pijn. En hoe meer pijn je iemand doet hoe sterker dier persoon (als ie al iets heeft) iets kan krijgen.
Mijn ex zwager heeft het ook. Die moet van zn huisarts vet eten anders valt hij te veel af. Hij heeft een tijdje gezond gegeten en hij viel weer gelijk een paar kilo af. Die jongen die eet elke dag friet cheeseburgers pizza worstenbroodjes en geloof maar niet dat er ook maar iets gezonds tussen zit. Maar zulke mensen krijgen geen oordeel. Neem elkaar zoals je bent. Iedeeen is uniek en heeft zn eigen persoonlijkheid. Dik of dun kleur of geen kleur. Sommige mensen hebben er aanleg voor sommige mensen hebben problemen sommige mensen doen het zelf. SO WHAT?? Maakt het er die persoon minder om?? NEE!!!!
Ik moet eerlijk zijn. Een collegaatje van me is net zo groot als ik. Ik sta op de weegschaal en weeg 63 kilo. Ik zit op een goed gewicht. Ik ben niet te dik en niet te dun. Zij weegt 47 kilo. Dronk iets om je lichaam te reinigen. Maar dna ga je wel nadenken over of ze niet een probleemheeft. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Het is gewoon een aardige meid. En ik heb me erop betrapt dat ik ook een vooroordeel had. Maar zij is er niet minder om. toch? Ik maak er me ook niet meer druk om. En het was niet omdat ik jaloers was, want ik zou nooit 47 kilo willen wegen. Ik ben gied zoals ik ben. Als iedereen dat nu eens dacht van zichzelf en van elkaar dan waren we al een heel stuk verder. Waarom elkaar zo blijven aanvallen, als je gewoon gezellig kan doen?

coordinator
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2005 19:58

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door coordinator »

Mensen blijven elkaar helaas aanvallen en kwetsen en een oordeel vellen.
Op zo'n manier hoeven ze niet aan zichzelf te denken want stel dat een ander te dicht bij hun waarheid komt.
Voorbeeld; op mijn werk zit iemand die al jaren op dieet zit ( volgens haarzelf) maar na het weekend als ik vraag wat ze gedaan hebben dan zijn ze weer maar mac d.geweest.
Ik zeg er dan niets over en eet tijdens mijn pauze mijn eten op en dan is het raak zovan joh heb jij een kip/kerrie salade op je brood ,ja dat kun jij wel eten ,ik niet hoor ik zit op dieët en danvraag ik wat ze dan bij mac d heeft gegeten en dat had ik dan net niet moeten zeggen want dan is ze boos en zegt dat ze helemaal niets meer kan zeggen omdat alles tegen haar wordt gebruikt.
Is er een collega jarig dan is zij ze eerste die het gebak al opheeft voordat ik er aan kan gaan beginnen of een andere collega en er iets over zeggen dat doe ik niet want dat doet ze zelf al..
Want een gebakje meer of minder maakt niets uit want morgen gaat ze weer verder met lijnen...ha ha ha
En maar zeuren dat ze te dik is en andere mensen maar afkraken.
Bij zulke mensen gaat het bij mij de ene oor in en de andere uit :)
groetjes

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door eeliane »

Over die heb ik t ja...

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door joostw »

Ja maar als je zware botten hebt is het heel moeilijk om je aan een dieët te houden hoor, echt, en daarom neem ik ook als ik bij de Mac of de Burger King zit altijd Cola Light bij mijn menu, kijk, het moet wel dragelijk zijn dat afvallen anders is het zo moeilijk om vol te houden.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Shareena »

Eeliane en Coordinator denken er verstand van te hebben...

Coordinator : misschien kraakt die collega wel mensen af omdat ze zelf onzeker is door die dingen die je zegt! Je moet je niet met haar leven bemoeien.. Als ze op dieet is en gaat naar de MAC, haar probleem, niet dat van jou!

Jullie denken maar dat mensen die dik zijn iedere minuut van de dag eten... Zoals coordinator al zegt : hij/zij is dun, maar eet veel... Dat is dan toch hetzelfde? Dat vind je toch ook niet leuk om te horen als ze dat zeggen? Wie ben jij dan om hier te gaan lopen blerren dat mensen die dik zijn niet zoveel moeten eten... Ik kan ook zeggen tegen jou dat je meer moet eten omdat je te dun ben... Die vlieger gaat dus niet op..

Eeliane : jij hebt duidelijk zo'n bord voor je kop... Stoer om je groot te houden... Stoer om te zeggen dat jij wel hebt kunnen afvallen... ! Jij hebt niet het recht over mensen te oordelen waar jij niks van afweet...

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door eeliane »

Als je zware botten hebt is t moelijk om je aan een dieet te houden.
Dit is een smoes die ik nog niet kende, hahahaha.
Dat bedoel ik nou, wie houdt nou wie voor de gek.
En vervolgens in de mac neem ik altijd cola ligt, ja enb??? en wat eet je dan???? Wat doe je in godsnaam in de mac als je af wilt vallen.
geen woorden meer voor....

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Shareena »

Ze hebben bij de MAC trouwens heerlijke salades! Groenvoer waar jij zoveel van houdt...

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door inxsnl »

Bestaan er zware botten??

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Marieta »

Dus mensen die dik zijn die eten maar meteen altijd teveel ten eerste. En mensen die willen afvallen mogen dan ook alleen maar groente eten en nooit es een keer een frietje of iets lekkers. Jeetje er zijn meer mensen op de wereld dan alleen jij.
Ja en mensen met zwaardere botten bestaan wel ja. Je hebt smal gebouwde mensen en je hebt ook breed gebouwde mensen en botstructuur scheelt dan ook. Iemand van 1,70 die heel smal is gebouwd en iemand van 1,70 die breed is zouden dan hetzelfde meoten wegen?? Kan niet. Zi iemand is dan ook wel degelijk zwaarder. Je hebt mensen die aanleg hebben om dik te zijn. Of zwaarder te zijn.
En dan nog iemand die aan t afvallen is heeft ook wel eens zin in mac donalds. En dan is dat niet meteen fout. Maarja BORD!!!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zware botten zullen best bestaan, maar dat verklaart niet waarom iemand aan ernstig overgewicht lijdt. Daarmee ben je hooguit zwaarder.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door inxsnl »

Volgens mij is dit bull.
In de boten zal toch niet meer dan zo`n kilootje verschil zitten bij volwassenen

Gesloten