LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tascontroles bij Aldi en Lidl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
johan1

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door johan1 »

De oplossing is zo simpel: gewoon geen boodschappen doen bij de Duitse discounters. Als je de afgelopen tijd de documentaires hebt gezien hoe Aldi met personeel en leveranciers omgaat, dan vraag ik me af wat je daar als consument doet.....

En daarbij, die discounters lijken goedkoop, maar als je ziet wat je ervoor krijgt, dan zijn ze het niet. Vergelijk de duitse prodcuten maar eens met die van bijvoorbeeld euroshopper, dan zie je het zelf.

Dus wees slim, boycot de discounters!

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

johan1
Gast

Geplaatst op 12 Feb 2005 12:06 door johan1


--------------------------------------------------------------------------------


En daarbij, die discounters lijken goedkoop, maar als je ziet wat je ervoor krijgt, dan zijn ze het niet.

Dus wees slim, boycot de discounters!
Dit is natuurlijk je reinste onzin, bij kwaliteits testen van diverse consumenten organisaties komen de artikelen van Aldi als zowel Lidl, er zeer vaak als beste uit, of ze eindigen zeer hoog. Zeer recent de batterijen test van 5 febr, in Vara's Kassa. Boycot is voor mij geen optie, mijn eis is hoge kwaliteit tegen een betaalbare prijs, bij deze Duitse prijsvechters ben ik dan aan het juiste adres. Van het geld wat ik daar bespaar kan ik veel andere leuke dingen doen. Het enigste wat ik niet heb bij deze winkels, zijn de wachtende kassamedewerkers. Je moet namelijk altijd in lange rijen wachten. Blijkbaar vinden de meeste klanten het niet zo erg dat er gecontroleerd wordt op proletarisch winkelen. Dit komt uiteindelijk in de prijs tot uitdrukking.

Kimmm

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Kimmm »

Om de prijzen ook bij andere supermarkten laag te houden, kunnen we ons beter met z´n allen in de tas laten kijken. Want de strop die winkeliers hebben door diefstal, wordt gewoon aan ons doorberekend.

Ik begrijp dat het vervelend is, vind ik zelf ook. Het is nogal gênant als ze in je tas willen kijken. Maar aan de andere kant: als ik niks te verbergen heb, is er toch niks aan de hand. En condooms of tampons, je bent echt niet de enige die ze in de handtas heeft. En als de cassiëre een aantal tassen heeft gecontroleerd kijkt ze daar echt niet meer van op.

verher55

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door verher55 »

:D
Als je niets te verbergen hebt is er toch geen enkele probleem om mee te werken ?
Een beetje meer tolerantie en begrip op normaal gedrag zou veel problemen zelf oplossen .
Er zijn wel ergere dingen die we wel MOETEN tolereren.

onrustig

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door onrustig »

Ik vind dat ze daar wel het recht toe hebben, maar ze kunnen ook stellen geen tassen mee nemen in de winkel. Dat wordt ook wel gedaan in sommige winkels. Ben je meteen van dat gezeur af. Je heb nu eenmaal mensen die er anders overdenken om aan andermans te komen.

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik doe inderdaad iedere week mijn boodschappen bij de Aldi.
Iedere week weer vragen ze mij mijn tas te laten zien.
Op zich is dit niet erg, omdat ik niks te verbergen hebt.
Maar waar ik me wel groen en geel aan ergert, is dat ze dit niet bij iedereen vragen.
Mijn moeder en tante kopen hier ook iedere week hun boodschappen
en daar wordt het nooit aan gevraagd.
En dan denk ik bij mezelf: vraag zoiets aan iedereen of doe het niet!

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

controleren gebeurt gewoon geheel willekeurig, dat ze u elke keer scheppen is gewoon pech hebben.

of de andere keuze is dat u zich verdacht gedraagd.

lydia

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door lydia »

:( ik vind het geen bezwaar hoor!

PERS

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door PERS »

Stel dat je in iedere winkel je tas moet laten controleren
Maar waarom is dit alleen bij de aldi en lidl
Ik weet wel dat ik mijn tas niet laat controleren door winkel personeel

Tas of tasje

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Tas of tasje »

Waarom moeten zoveel mensen de supermarkt of andere winkels in met van die grote tassen? Ik begrijp goed dat er tegenwoordig meer om tas controle gevraagt wordt. Er wordt veel winkeldiefstal gepleegd. Dus komt er meer tas controle, ik heb hier het volste begrip voor, ook al voel ik me er dan niet 100% lekker bij, ik weet teminste wat het doel ervan is, als iedereen die dan niets te verbergen heeft gewoon keurig meewerkt wordt het voor het personeel ook gemakkelijkerder om te vragen en als iedereen het doet hoef je je ook niet lullig te voelen. En anders doe net zoals ik: meen met boodschappen doen alleen je portomonee, sleutels en niet te vergeten een identiteitsbewijs mee in de boodschappentas dan hoef je je nergens voor te schamen.En laat voortaan A.U.B. die iritantie grote tassen thuis!
In een kleine handtas kan ook genoeg, ene uit ervaring weet ik dat mensen die het meest comentaar erop hebben 8 van de 10 keer echt iets te verbergen hebben, dus denk daar maar eerst over na!!!!!!

tassen

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door tassen »

tasje of tas
je bent zeker ook wel eens betrapt op diefstal
en wat betreft die tassen al neem ik er 100 mee dat zijn mijn zaken
ik heb ooit op de t.v gezien dat het winkel personeel het meeste jat

gaste

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door gaste »

Waarom zouden wij net als jij moeten doen tasje of tas
En hoe neem jij je boodschappen dan mee naar huis toe ,of ga je drie keer per dag naar de aldi
Denk jij daar ook maar eens goed over na

WPH

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door WPH »

Ik begrijp al die comotie niet, Ik heb niks te verbergen dus ze mogen in mijn tas kijken. Ze vragen het altijd netjes. Het is teslotte zo dat altijd de goede onder de kwade moeten lijden. Het is ook zo hoe meer er gestolen wordt hoe meer wij moeten betalen het geld moet tenslotte ergens vandaan komen. Dus waar maak je je druk om. Het is niet dat ze jou verdenken maar dat ze je willen controleren.

airco

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door airco »

als ik dit lees krijg ik kippevel!. ik "mocht' ooit meemaken dat ik "afgevoerd ben door de politie" in een volle albertheijn.
die mensen weten echt niet wat ze je aandoen.
natuurlijk, samenloop van omstandigheden , waardoor die ordinaire kauwgomkauwende kasssiere mijn kratje bier van let wel 14.95 guldens niet aansloeg.
Bedrijfsleider wilde niks horen, k mocht niet bellen naar huis( waar mijn kind alleen zat. ivm evt angst voor knokploegen) kortom, ik was te netjes,
k had dus gewoon t krat voor zijn voeten moeten zetten en de winkel verlaten.
want hij mag /mocht mij niet tegenhouden.
ik heb precies 45 min op de politie moeten wachten, daar nog 1 uur mét mijn zoon van toen 8 jaar , in de cel gezeten, voor ik weer weg mocht.
dus liddle en aldi. doe ff gewoon en pak alleen de echte dieven. plies

mr T.

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door mr T. »

Waar airco het over heeft is iets anders dan het ontbreken van het recht op inzage in tassen. Gaat over wie wanneer iemand mag aanhouden en staande houden. Daarin zit een verschil. In het geval waar gast over schrijft gaat het over een aanhouden. Aanhouden is in het wetboek van strafvordering geregeld in de art. 53 en 54. Daarin wordt een onderscheid gemaakt tussen aanhouden op heterdaad en aanhouden buiten heterdaad. Aanhouden op heterdaad mag door iedereen, maar wanneer een niet bevoegd opsporingsambtenaar (dus geen agent) iemand op heterdaad aanhoudt, dan moet hij/zij deze zo snel mogelijk overdragen aan een bevoegd opsporingsambtenaar (eventueel met overdracht van inbeslaggenomen spullen). Aanhouden buiten heterdaad mag alleen plaatsvinden door een bevoegd opsporingsambtenaar (of door een oficier van justitie of een hulpofficier van justitie). Bij een aanhouding moet er al sprake zijn van een stafbaar feit (zoals diefstal). Bij aanhoudig buiten heterdaad moet er bovendien sprake zijn van een strafbaar feit waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten.
Staande houden is iets anders. Bij staande houden gaat het er om dat een bevoegd opsporingsambtenaar vraagt naar iemands personalia. Personeel van een winkel is hiertoe niet bevoegd!. Het is zelfs zo dat wanneer er sprake is van een situatie van staande houden die door een opsporingsambtenaar wordt gevorderd (in de zin van ' blijf staan in naam der wet') je hieraan geen gevolg hoeft geven. Dit geldt wanneer je je bijvoorbeeld ergens te voet of met de fiets begeeft. Wanneer je je in het verkeer met een auto begeeft gelden andere (strengere) regels. Verder kan er, wanneer je langdurig wordt opgesloten in een ruimte van de winkel en het uren duurt voordat de politie komt (omdat er die pas heel laat wordt gebeld) sprake zijn van wederrechtelije vrijheidsberoving. Iemand die dat overkomt en waarvan het onterecht is dat deze door het winkelpersoneel is aangehouden: doe aangifte tegen de bedrijfleiding van de desbtreffende winkel. Als de kwestie verder erg langdurig is en dat je onterecht door het personeel van de winkel bent aangehouden (en zelfs middenin een volle winkel): stel de winkel aansprakelijk voor de schade die je hebt geleden. Dit bijvoorbeeld omdat je door toedoen van het wnkelpersoneel extra kosten hebt gehad vanwege inkomstenderving (je kon niet naar je werk) en wellicht vanwege de aantasting van de goede naam (is heel wat moeilijker).
Wat mij altijd opvalt is hoe slecht winkelpersoneel op de hoogte is van de regels en bevoegdheden die in acht moeten worden genomen. Soms wordt er ook gedaan alsof. Overigens spelen dit soort problemen niet alleen in winkels, maar bijvoorbeeld ook in de wereld van het openbaar vervoer. Veel winkelpersoneel is geneigd te denken dat alles maar kan. En dat terwijl het bekend is dat de lieden die zo graag in jouw tas willen kijken doorgaans zelf goed zijn voor ongeveer de helft van alle winkeldiefstallen. Dit wil niet zeggen dat zoiets als een winkeldiefstal goed valt te praten.

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

het is triest om te zien dat mensen met een simpele komaf altijd en overal de sigaar moeten zijn, ook hier weer in dit soort bevoorradings schuren, ik vind het triest, en hoe simpeler je bent des te meer je alles schijnt te moeten pikken, mensen, mensen toch, kom toch voor jezelf op ook bij de "gaarkeukens"

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

Gast
Gast

Geplaatst op 13 Feb 2005 12:18 door Gast
het is triest om te zien dat mensen met een simpele komaf altijd en overal de sigaar moeten zijn, ook hier weer in dit soort bevoorradings schuren, ik vind het triest, en hoe simpeler je bent des te meer je alles schijnt te moeten pikken, mensen, mensen toch, kom toch voor jezelf op ook bij de "gaarkeukens"



Doe niet zo gek, dit zegt meer over jou dan over de andere gasten. Je haalt jezelf zeer ver naar beneden.

Hexie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2005 23:16

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Hexie »

Ik snap niet waarom sommigen zo moeilijk doen over tascontrole............ga eens winkelen bij de Makro, daar moet je je wat grotere handtas voor je naar binnen gaat in een kluisje leggen en na de kassa word alles, maar dan ook alles uit je winkelkar gecontroleerd aan de hand van je factuur. Niemand die hierover zeurt dus waarom dan wel zeuren als dit in een supermarkt gebeurd??????????

mr T.

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door mr T. »

Hexie, het gaat hier over het in de tassen kijken van onbevoegden en niet, zoals al eerder aangegeven over door de winkel opgestelde huisregels. Anders gezegd: mag de kassiere in de tas kijken ja of nee? Nee dus! Wat je er verder van vindt is voor die vraag niet van belang.

Gast

Re: tascontroles bij Aldi en Lidl

Ongelezen bericht door Gast »

de casierre mag wel in je tas kijken al denk jij van niet.

het is ten eerste preventie en ter voorkoming van diefstal.

waarom loop jij met een tas de winkel in juist ja om wat mee te jatten en niks anders.

maar ja doe maar lekker eigenwijs straks mag er geen 1 tas de winkel meer in afgezien van je schoudertas.
hier bij albert heijn een hele grote zijn al gratis kluisjes neergezet waar je je tas in kunt zetten doe je dat neit sorry geen toegang meer.

heb je lekker te danken aan al die jatters.

Gesloten