LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] evolta

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Evoltaluerend

Re: evolta

Ongelezen bericht door Evoltaluerend »

:twisted: Getyp inmiddels een beetje zat geworden hier een kopie van mijn huidige actie met dit bedrijf. :evil:
14-04-2005

Klacht.

Evolta Energie:

Klantnummer: XX

Ik ben 17 maanden klant geweest bij Evolta (periode 04-04-2003 t/m 21-09-2004) en vervolgens teruggestapt op mijn oude energie leverancier.

Een tussentijdse nota heb ik nooit mogen ontvangen en heb ik dus niet kunnen anticiperen op een hoger energie verbruik dan ingeschat door Evolta Energie bij het aangaan van de overeenkomst levering electriciteit.

Na beeindiging van mijn overeenkomst met Evolta energie d.d 21-09-2004 krijg ik op 25 Januarie 2005 een eindafrekening van 1015.72 Euro die niet eens voldoet aan de wettelijke factuurverplichtingen nl. ontbrekend factuurnummer en aanmaakdatum is datum van ontvangst?? (erg vaag) met ook nog een fictief opgevoerd geschat verbruik op energie stilstaand van 1396. kw/h welke niet eens op mijn dal-tarief meter voor komt.

Het totaal verbruik wat is vermeld op de nota is correct (8072 Kw/h) maar als ik vervolgens naar de factuurregels kijk wordt er " out of the blue" als schatting 1396 Kw/h bij gerekend als energie stilstaand (waar ik geen gebruik van maak en ook niet als zodanig op mijn meter voor komt) waarop het totaal verbruik opeens niet meer in overeenstemming is met het werkelijke verbruik maar fors hoger uit valt.


Wat mij ook van het hart moet dat Evolta Energie met het maandbedrag wat in mijn geval is berekend nl. 19.- Euro per maand zijn eigen Algemene voorwaarden consumenten behoorlijk met voeten treed.


Algemene voorwaarden consumenten Evolta Energie.

Artikel 5 Voorschotten

Wij brengen de door u verbruikte elektriciteit en/of het door u verbruikte gas in rekening door middel van maandelijkse voorschotten.

Wij bepalen in alle redelijkheid de hoogte van uw voorschot, de periode waarop de voorschotten betrekking hebben en het tijdstip waarop de voorschotten in rekening worden gebracht. Wij kunnen vooruitbetaling verlangen van de voorschotten. Wanneer u uw voorschot wilt aanpassen kunt u contact opnemen met onze servicedesk.

!!!!Wij hanteren een minimum voorschot van € 55,- per maand. !!!!

Pas dat dan ook zo toe, dan was alles redelijk in orde geweest!!!!!!

Evolta is in juni 2002 opgericht om consumenten en bedrijven te laten profiteren van de vrije energiemarkt. Inmiddels is Evolta met 35.000 klanten uitgegroeid tot het grootste internet energiebedrijf van Nederland. Door optimale gebruikmaking van de efficiencymogelijkheden van het internet, werkt Evolta flexibel en is onze onderneming uiterst kosteneffectief.

Gratis openhaardhout af te halen.

Succes!!!!!!!!!!





Deel afhandeling.

Mijn eerste telefonische contact met Evolta d.d 26 Januarie 2005 voor overleg van een betalingsregeling en ik zou worden teruggebeld en vervolgens geen respons gehad.

Ik heb het af te schrijven bedrag laten blokeren en in de twee weken daarop volgend 2x een

e-mail vanaf hun eigen Web-page gestuurd, dubieus maar waar deze zijn nooit ontvangen.

Op 14 maart 2005 herinnering ontvangen betreffende het gestorneerde bedrag.

Ik heb telefonisch contact opgenomen en zwaar in de strijd geweest om dat belachelijke daltarief wat teveel en onterecht is gerekend onder de aandacht te brengen.

Evolta beroept zich betreffende het niet verstrekken van de jaarafrekeningen op het faillisement van EnergyXS en de curator(en) waardoor zij in die tijd geen toegang zou hebben gehad tot de klant verbruiks gegevens waarvoor vervolgens de klant kennelijk op mag draaien.

Meterstanden zullen?!? opnieuw worden doorgenomen, en Evolta zal weer contact opnemen?

Ik hoop tzt. een fatsoenlijke correctie factuur te mogen ontvangen die in ieder geval een kleine 150 Euro lager uit zal vallen en een fatsoenlijke coulance regeling betreffende het resterende bedrag daar ik mijzelf als (voormalig) klant niet verantwoordelijk acht voor consequenties van de falende administratieve capaciteiten van deze onderneming.

Aangetekende brief met betalings voorstel moet maar op de post,deze kip is door omstandigheden nogal kaal geworden en wil nog wel wat vel overhouden. ROFLMAO!!!!

Vr. groet Eric

Copie http://www.boycot.nu;
[email protected]


http://www.boycot.nu is een gratis mogelijkheid om massaal aktie te ondernemen tegen deze dramatische onderneming, daar staat dit relaas inmiddels ook gepost tussen ongeveer 50 klachten aangaande Evolta van dezelfde aard als deze.
Doe je beklag daar ook, hoe meer zielen hoe beter, verenigd U!!!!!!!!

Er is ook nog de mogelijkheid om uw relaas te mailen naar het Ministerie van economische zaken [email protected] die deze gegevens verzameld om inzicht te krijgen in de wantoestanden binnen de vrije energie markt.

Nog steeds geen overzicht ontvangen en maar bellen en mailen en niet weten waar je aan toe bent??
Stop met dit bedrijf dan volgd de eindafrekening vier maanden later en weet je waar je aan toe bent, en je beperkt de schade.
Goedkoop is miskoop, helaas het is maar weer eens bewezen.

Gegroet en succes en mischien tot ziens op http://www.boycot.nu

Eric

apreinders

Re: evolta

Ongelezen bericht door apreinders »

Wij lazen hier een tip om snel en goedkoop contact te hebben met evolta Deze werkt perfect!!!!
Echt geweldig bedankt voor de tip.
Voor wie hem ook willen weten Hier nog eens:
Ga naar http://www.evolta.nl,dan naar AANMELDEN vervolgens naar bel me nu, U vult uw gegevens in en binnen enkele seconden word u terug gebeld!
Werkt perfect :D

gerritje

Re: evolta

Ongelezen bericht door gerritje »

Maandag kijken
Komt in Radar item over energiebedrijven

BEN BENIEUWD

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Hoeveel tarieven betaald iedereen?

Ik betaal er 4?

Enkel - hoog - laag en stilstaand


Energie stilstaand betekent dat u een dubbele meter heeft, maar geen gebruik maakt van dag en nacht tarief. U wordt dus berekend tegen enkel tarief.

patpol

Re: evolta

Ongelezen bericht door patpol »

Hallo,

Wij hebben ook de jaar-afrekening gekregen, van Evolta, over de periode 29/8/2003 tot 5/1/2005 ongeveer 16 mnd, wat al niet erg netjes is.

We zaten altijd bij Essent en hadden altijd een jaarverbruik van ongeveer 3500 kWh (periode van 10 mnd) dat is dus gemiddeld 350 kWh in de maand.

Bij evolta hebben we over bovengenoemde periode 11427kWh verbruikt, dat is ongeveer 714 kWh per maand.

Het verbruik is verdubbled, maar onze levensstijl is gelijk gebleven.

Het rare is wel dat de meterstanden wel kloppen. Of er wordt stroom afgetapt, of ze laten op een of andere manier de meter sneller lopen.

Wij moeten ineens binnen 14 dagen 1127,07 euro betalen. Was een totale rekening van 1795 euro. Bij essent was het altijd rond de 500 euro wat per moesten betalen (voorschot klopten daar wel). Evolta is dus 3 x zo duur als Essent, en ze zouden goedkoper moeten zijn.

Dit is toch echt belachelijk, wij lezen hier dat nog meer mensen dezelfde
klachten hebben. Dit is dus wel iets structureels en geen incident meer.

Als je een vraag bij evolta stelt, zeggen ze dat je het zelf maar moet uitzoeken. :?

Hopen dat het in Kassa goed behandeld gaat worden.

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Elke keer op hun site passen ze hun tarieven aan.
In het begin was ik wel 32% goedkoper uit later 22% en als ik nu opgeef ben ik maar 12% goedkoper uit. Ze vergelijken met hele andere contracten. Ik ben bij nuon en dan zou ik bij NUON budget DUS goedkoper zijn,terwijl de meeste mensen dus een NORMAAL contract hadden voordat ze bij hun NUON bijvoorbeeld weggingen naar EVOLTA.

spookhans

Re: evolta

Ongelezen bericht door spookhans »

Gesterkt door alle verhalen, dan ook maar even mijn verhaal:


Eind 2002 heb ik eens een poging gedaan om voor groene stroom bij Evolta klant te worden. Nadat ik me had aangemeld, werd mij beloofd dat ik binnen enkele dagen een bericht van bevestiging zou ontvangen, waarna de overstap een feit zou worden.
Helaas, de dagen werden weken. De weken werden maanden. Het begon mij te lang te duren, het begon slecht te voelen. Hierop heb ik een aangetekende brief verstuurd, waarin ik mijn aanmelding heb teruggedraaid. Ook hier werd door Evolta niet op gereageerd. Ik heb vervolgens zelf gebeld. Ja, ze hadden de brief ontvangen, en ja ik was géén klant (meer).

En toen ging het mis...


Na enkele maanden kreeg ik een welkomstbrief. Weer een tijdje later begon ik facturen te ontvangen. Steeds bleef ik beleefd terugbellen naar de helpdesk om vast te stellen dat het een vergissing betrof. Ikm kreeg excuses met als oorzaken nieuwe systemen en/of faillisementen en overnames te horen. En, nee, dit zou het laatste contact zijn met Evolta. Ik was immers geen klant, en ook nooit geweest.

Bovenstaande heeft geduurd van lente 2003 tot nu toe. bijna 2 jaar!

Eind december 2004 kreeg ik ineens een "eindafrekening" van Evolta. Natuurlijk met een schrikbarend bedrag. En na telefonisch consult bleek dit ook een fout te zijn. De helpdeskmedewerker wilde dit ook wel per e-mail bevestigen.

Hoogtepunt!

Afgelopen vrijdag 18 maart kreeg ik een "verlossend" e-mailtje van Evolta in de bus: De netbeheerder had vastgesteld dat Evolta leverancier was geweest van stroom van mij! Dus ja, nu hadden ze geen andere keus dan mij alsnog een rekening te sturen

Dit is de wereld op zijn kop!

Ze durven wél: Rekeningen sturen naar mensen die niet eens klant zijn! Zelf telkens weer de fout toegeven, en vervolgens zonder enige gêne alsnog vasthouden aan de verkeerde facturen.

Leve de "geliberaliseerde" energiemarkt !

Intussen ben ik juridische stappen aan het nemen. Ik krijg blijkbaar het principe niet aan hun verstand dat als je geen klant bent, je ook niet betaalt.

Dit schijnt erg moeilijk te zijn voor Evolta.

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Tja E= electronisch en volta is van voltage

Ik had het kunnen weten dat de rekening je een dubbele schok zou geven. :oops:

UNBERTO

Re: evolta

Ongelezen bericht door UNBERTO »

Wij zijn al twee jaar bezig met Essent om onze maandelijkse voorschotten en eindafrekeningen van verbruik in orde te krijgen. Er zijn dv. brieven geschreven, zelfs aangetekende brieven, echter geen of verkeerde respons van de kant van Essent. Zelfs brieven aan de Directie van Essent worden niet beantwoord. Dan maar proberen via E.Mail, hier weer de bovenstaande problemen voorgelegd maar ook weer geen of de verkeerde informatie.
Zelfs hebben wij nog een bedrag van Essent te goed van EUR. 1.200,00
Het is zelfs klaarblijkelijk niet mogelijk dat de medewerkers je naam goed kunnen spellen. Er worden bedragen opgevoerd voor een aansluiting van de kabel ontvangst voor TV, maar wij hebben zelf een schotel antenne, en dus geen aansluiting voor de ontvangst van TV zenders via Essent.Tot op de dag van vandaag, 22 maart 2005 hebben wij nog geen verklarend en bevredigend antwoord van de zijde van Essent mogen ontvangen betreffende de bovenstaande problemen. Dit vinden wij een zeer ongepaste en uiterst beschofte behandeling.
Mijn klantnummer bij Essent is 101325767 ik ben nu benieuwd welke reactie en/of excuses nu weer zal worden aangewend door Essent, en of ze daadwerkelijk eens op papier kunnen en durven beloven dat de nog terug te betalen bedragen ook daadwerkelijk zullen worden teruggestort, op onze rekening.
Het moet toch niet mogenlijk zijn dat een bedrijf dat zoveel reclame maaky over ditjes en datjes maar in het geheel hun verantwoording naar de klant toe onder stoelen en/of banken steekt. Ik hoop dat de heren ven Essent nu eindelijk eens kleur bekennen. Indien een bedrijf op deze manier zo met hun klanten omgaat, dan is het in mijn ogen normaal det Essent grote winsten maakt, maar dan wel met onterecht geind geld van hun klanten. De slogan klant is koning is bij Essent veranderd in Essent is koning, Schandalig hoe een bedrijf zo durft om tegaan met hun klanten.

gerritje

Re: evolta

Ongelezen bericht door gerritje »

) Email of brief sturen met een ingebrekestelling en eis dat binnen 14 dagen wordt betaald
B) Als ná 14 dagen niet is betaald (zal wel zo zijn) een klacht deponeren bij de klachtencommissie, afschrift hiervan opsturen naar energieleverancier EN de Dte
C) energieleverancier een week de tijd geven om wakker te worden, intussen komt de rekening van de geschillencommissie binnen.
D) Als energieleverancier nog niet heeft gereageerd betaal je de 25 euro inschrijfgeld, deze krijg je terug van energieleverancier als je zaak voorkomt, en gelijk heb je dus geen probleem.
E) Afwachten

Gerrit

hekking

Re: evolta

Ongelezen bericht door hekking »

Hoi iedereen,

Ik krijg sinds mijn verhuizing, 16-12-2004, stroom geleverd door NUON.
Evolta heb ik keurig ruim 4 weken voor einde contract schriftelijk verzocht om mijn contract te beeindigen. Ik betaal nu ook gewoon stroom aan NUON, maar........... ook aan Evolta!!!

Ze hebben nooit één brief ontvangen! Nota bene maar liefst 5 maal een brief gestuurd, waarvan twee aangetekend! Ze zeggen tot heden toe niets te hebben ontvangen! Ik betaal dus voor iets wat Evolta mij helemaal niet levert! Dit is toch te erg? Ze geven zelf ook toe dat zij zelf geen stroom leveren op mijn nieuwe adres, maar ze blijven afschrijven hoor!

Wat een bedrijf............

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Wat dacht je om eens contact op te nemen met je bank en het nummer van Evolta laten blokeren bij je bank.
Elke keer als zij geld van je rekening af willen schrijven en er komt dat nummer dan laat de bank het niet afschrijven.

lammert

Re: evolta

Ongelezen bericht door lammert »

Een tip
Heb je nog wat briefpapier en enveloppen?
Maak dan de beeindigingsbrief, en zet ook in die brief dat je dagelijks een brief zult sturen naar hun antwoordnummer, net zolang tot ze antwoorden
en dat er per week een extra brief bijkomt, dus twee brieven per dag, dan drie enzovoort
Stuur deze brieven naar hun antwoordnummer
Durion Groene Energie
Antwoordnummer 10036
2400 VB Alphen a/d Rijn
dan kost het ze elke dag porto
Moet je kijken hoe snel ze reageren

Ik heb dit ook ooit gedaan bij een bedrijf en vond het best humor
men belde of ik er aub mee op wilde houden, daarmee aangevend dat men de brieven we degelijk ontving....

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een goeie vind ik dat

het adres van evolta is

EVOLTA
Antwoordnummer 4029
3830 VB
LEUSDEN

gerritje

Re: evolta

Ongelezen bericht door gerritje »

En voor energiebedrijf.com:

Energiebedrijf.com
Antwoordnummer 4029
3830 VB Leusden

Hebben jullie dit trouwens al gelezen? op de site van e.com

Geplaatst op 7 maart 2005

LEUSDEN, maandag Energiebedrijf.com, het moederconcern van Durion,
verandert volgende maand van naam. Hoe het op drie na grootste
energiebedrijf van Nederland gaat heten, wil topman Erik de Heus nog
niet zeggen. Wel benadrukt hij dat de naamswijziging niets met de
felle kritiek op de wervingsmethode van Durion te maken heeft. „We
krijgen een internationaal uitspreekbare naam die goed past bij onze
ambities en de geplande beursgang. Met deze naam willen we vervolgens
in 2006 en 2007 ons concept in andere Europese landen als Duitsland,
Belgie en Frankrijk uitrollen."

mvh

Re: evolta

Ongelezen bericht door mvh »

Hmm we zijn dus niet de enige die problemen hebben met evolta.. wat een ** bedrijf..
Een jaarafrekening nog nooit gehad en een verhoogde rekening kunnen ze wel sturen . Kan ik me behoorlijk kwaad overmaken schrijf je ze geen bericht mailje ze geen bericht bel je ze.. krijg je als antwoord ja we zijn er mee bezig.. jaja al 2 jaar !!! grr.. nou we hebben het op gezegd en gaan dus maar weer terug naar de nuon of is dat nou wel weer zo verstandig .. het is dat je niet zonder kunt maar anders !!

jekaba

Re: evolta

Ongelezen bericht door jekaba »

Het is één grote "oplichters"bende. Na twee jaar een afrekening, 456 euro bijbetalen. Wordt gewoon afgeschreven, wel automatische afschrijvingen laten blokkeren, maar men gebruikt steeds verschillende nummers. Had November 2004 opgezegd, alles accoord, over op Eneco, 't is nu april en zit dus nog bij Evolta. Wat een zooitje. Mijnheer Brinkhorst wordt bedankt. Zalm met z'n Euro's 3n Brinkhorst met zijn vrije energie. En ze begrijpen nog steeds niet dat het niet werkt, Vrije prijzen zijn prijsverhogingen. Kijk maar rondom je heen, Taxi's moesten ook zo noig vrij zijn en je kon de goedkoopste pakken, vergeet het maar. Ik zou graag zien dat RADAR eindelijk een programma ging maken over dat onderwerp. KPN-ESSENT en UPC weten we nu wel. Kom op RADAR.

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

ben in februari 2003 overgestapt naar evolta maar het duurde tot februari 2004 totdat de overstap gerealiseerd was maar tot die tijd betaalde ik het voorschot en aan de nuon en aan evolta dit is in november 2003 stop gezet en het teveel betaalde geld zou met mijn eindafrekening vereffend worden. mooi niet ze weten nergens van en reageren doen ze ook niet ondanks vele telefoontjes en e-mails.
oplichters zijn het
zit er tot februari aan vast en dan snel een andere, hoewel weet iemand nog een betrouwbare ?

Placide

Re: evolta

Ongelezen bericht door Placide »

Energiebedrijf.com heet vanaf vandaag Oxxio.
Alsof we daar op zitten te wachten.
Vandaag zonder dat ik daar om gevraagd heb een map thuis gekregen met alle informatie over Oxxio.
Werd vervolgens vandaag ook nog opgebeld door Oxxio en ze duidelijk verteld dat ik van mijn levensdagen niets meer met die zooi te maken wil hebben.
Of het nu Evolta/Energiebedrijf.com/Durion of Oxxio is, één groot zootje is het en je komt er gewoon niet vanaf.
En als je rekeningnummers laat blokkeren, komen ze de volgende keer gewoon weer met een ander rekeningnummer.
Dit soort bedrijven gaat over lijken en mensen, schakel de Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven in.
Ik heb het ook gedaan en de zaak komt voor.
Als alle gedupeerden dit doen, wordt er tenminste iets gedaan.
Ook de NMa/DTe doen er wat aan.
E-mail: [email protected]
Internet: www.nmanet.nl en www.dte.nl

Nicole72

Re: evolta

Ongelezen bericht door Nicole72 »

Die map heb ik dus ook gekregen gisteren en ik heb hier helemaal niet om gevraagd, heb toen een contract met evolta afgesloten en niet met Oxxio, kan ik nu in principe gelijk overstappen naar een ander energiebedrijf??? wie weet dat??

Gesloten