Re: evolta
Geplaatst: 16 mar 2005 03:10
Getyp inmiddels een beetje zat geworden hier een kopie van mijn huidige actie met dit bedrijf.
14-04-2005
Klacht.
Evolta Energie:
Klantnummer: XX
Ik ben 17 maanden klant geweest bij Evolta (periode 04-04-2003 t/m 21-09-2004) en vervolgens teruggestapt op mijn oude energie leverancier.
Een tussentijdse nota heb ik nooit mogen ontvangen en heb ik dus niet kunnen anticiperen op een hoger energie verbruik dan ingeschat door Evolta Energie bij het aangaan van de overeenkomst levering electriciteit.
Na beeindiging van mijn overeenkomst met Evolta energie d.d 21-09-2004 krijg ik op 25 Januarie 2005 een eindafrekening van 1015.72 Euro die niet eens voldoet aan de wettelijke factuurverplichtingen nl. ontbrekend factuurnummer en aanmaakdatum is datum van ontvangst?? (erg vaag) met ook nog een fictief opgevoerd geschat verbruik op energie stilstaand van 1396. kw/h welke niet eens op mijn dal-tarief meter voor komt.
Het totaal verbruik wat is vermeld op de nota is correct (8072 Kw/h) maar als ik vervolgens naar de factuurregels kijk wordt er " out of the blue" als schatting 1396 Kw/h bij gerekend als energie stilstaand (waar ik geen gebruik van maak en ook niet als zodanig op mijn meter voor komt) waarop het totaal verbruik opeens niet meer in overeenstemming is met het werkelijke verbruik maar fors hoger uit valt.
Wat mij ook van het hart moet dat Evolta Energie met het maandbedrag wat in mijn geval is berekend nl. 19.- Euro per maand zijn eigen Algemene voorwaarden consumenten behoorlijk met voeten treed.
Algemene voorwaarden consumenten Evolta Energie.
Artikel 5 Voorschotten
Wij brengen de door u verbruikte elektriciteit en/of het door u verbruikte gas in rekening door middel van maandelijkse voorschotten.
Wij bepalen in alle redelijkheid de hoogte van uw voorschot, de periode waarop de voorschotten betrekking hebben en het tijdstip waarop de voorschotten in rekening worden gebracht. Wij kunnen vooruitbetaling verlangen van de voorschotten. Wanneer u uw voorschot wilt aanpassen kunt u contact opnemen met onze servicedesk.
!!!!Wij hanteren een minimum voorschot van € 55,- per maand. !!!!
Pas dat dan ook zo toe, dan was alles redelijk in orde geweest!!!!!!
Evolta is in juni 2002 opgericht om consumenten en bedrijven te laten profiteren van de vrije energiemarkt. Inmiddels is Evolta met 35.000 klanten uitgegroeid tot het grootste internet energiebedrijf van Nederland. Door optimale gebruikmaking van de efficiencymogelijkheden van het internet, werkt Evolta flexibel en is onze onderneming uiterst kosteneffectief.
Gratis openhaardhout af te halen.
Succes!!!!!!!!!!
Deel afhandeling.
Mijn eerste telefonische contact met Evolta d.d 26 Januarie 2005 voor overleg van een betalingsregeling en ik zou worden teruggebeld en vervolgens geen respons gehad.
Ik heb het af te schrijven bedrag laten blokeren en in de twee weken daarop volgend 2x een
e-mail vanaf hun eigen Web-page gestuurd, dubieus maar waar deze zijn nooit ontvangen.
Op 14 maart 2005 herinnering ontvangen betreffende het gestorneerde bedrag.
Ik heb telefonisch contact opgenomen en zwaar in de strijd geweest om dat belachelijke daltarief wat teveel en onterecht is gerekend onder de aandacht te brengen.
Evolta beroept zich betreffende het niet verstrekken van de jaarafrekeningen op het faillisement van EnergyXS en de curator(en) waardoor zij in die tijd geen toegang zou hebben gehad tot de klant verbruiks gegevens waarvoor vervolgens de klant kennelijk op mag draaien.
Meterstanden zullen?!? opnieuw worden doorgenomen, en Evolta zal weer contact opnemen?
Ik hoop tzt. een fatsoenlijke correctie factuur te mogen ontvangen die in ieder geval een kleine 150 Euro lager uit zal vallen en een fatsoenlijke coulance regeling betreffende het resterende bedrag daar ik mijzelf als (voormalig) klant niet verantwoordelijk acht voor consequenties van de falende administratieve capaciteiten van deze onderneming.
Aangetekende brief met betalings voorstel moet maar op de post,deze kip is door omstandigheden nogal kaal geworden en wil nog wel wat vel overhouden. ROFLMAO!!!!
Vr. groet Eric
Copie http://www.boycot.nu;
[email protected]
http://www.boycot.nu is een gratis mogelijkheid om massaal aktie te ondernemen tegen deze dramatische onderneming, daar staat dit relaas inmiddels ook gepost tussen ongeveer 50 klachten aangaande Evolta van dezelfde aard als deze.
Doe je beklag daar ook, hoe meer zielen hoe beter, verenigd U!!!!!!!!
Er is ook nog de mogelijkheid om uw relaas te mailen naar het Ministerie van economische zaken [email protected] die deze gegevens verzameld om inzicht te krijgen in de wantoestanden binnen de vrije energie markt.
Nog steeds geen overzicht ontvangen en maar bellen en mailen en niet weten waar je aan toe bent??
Stop met dit bedrijf dan volgd de eindafrekening vier maanden later en weet je waar je aan toe bent, en je beperkt de schade.
Goedkoop is miskoop, helaas het is maar weer eens bewezen.
Gegroet en succes en mischien tot ziens op http://www.boycot.nu
Eric
14-04-2005
Klacht.
Evolta Energie:
Klantnummer: XX
Ik ben 17 maanden klant geweest bij Evolta (periode 04-04-2003 t/m 21-09-2004) en vervolgens teruggestapt op mijn oude energie leverancier.
Een tussentijdse nota heb ik nooit mogen ontvangen en heb ik dus niet kunnen anticiperen op een hoger energie verbruik dan ingeschat door Evolta Energie bij het aangaan van de overeenkomst levering electriciteit.
Na beeindiging van mijn overeenkomst met Evolta energie d.d 21-09-2004 krijg ik op 25 Januarie 2005 een eindafrekening van 1015.72 Euro die niet eens voldoet aan de wettelijke factuurverplichtingen nl. ontbrekend factuurnummer en aanmaakdatum is datum van ontvangst?? (erg vaag) met ook nog een fictief opgevoerd geschat verbruik op energie stilstaand van 1396. kw/h welke niet eens op mijn dal-tarief meter voor komt.
Het totaal verbruik wat is vermeld op de nota is correct (8072 Kw/h) maar als ik vervolgens naar de factuurregels kijk wordt er " out of the blue" als schatting 1396 Kw/h bij gerekend als energie stilstaand (waar ik geen gebruik van maak en ook niet als zodanig op mijn meter voor komt) waarop het totaal verbruik opeens niet meer in overeenstemming is met het werkelijke verbruik maar fors hoger uit valt.
Wat mij ook van het hart moet dat Evolta Energie met het maandbedrag wat in mijn geval is berekend nl. 19.- Euro per maand zijn eigen Algemene voorwaarden consumenten behoorlijk met voeten treed.
Algemene voorwaarden consumenten Evolta Energie.
Artikel 5 Voorschotten
Wij brengen de door u verbruikte elektriciteit en/of het door u verbruikte gas in rekening door middel van maandelijkse voorschotten.
Wij bepalen in alle redelijkheid de hoogte van uw voorschot, de periode waarop de voorschotten betrekking hebben en het tijdstip waarop de voorschotten in rekening worden gebracht. Wij kunnen vooruitbetaling verlangen van de voorschotten. Wanneer u uw voorschot wilt aanpassen kunt u contact opnemen met onze servicedesk.
!!!!Wij hanteren een minimum voorschot van € 55,- per maand. !!!!
Pas dat dan ook zo toe, dan was alles redelijk in orde geweest!!!!!!
Evolta is in juni 2002 opgericht om consumenten en bedrijven te laten profiteren van de vrije energiemarkt. Inmiddels is Evolta met 35.000 klanten uitgegroeid tot het grootste internet energiebedrijf van Nederland. Door optimale gebruikmaking van de efficiencymogelijkheden van het internet, werkt Evolta flexibel en is onze onderneming uiterst kosteneffectief.
Gratis openhaardhout af te halen.
Succes!!!!!!!!!!
Deel afhandeling.
Mijn eerste telefonische contact met Evolta d.d 26 Januarie 2005 voor overleg van een betalingsregeling en ik zou worden teruggebeld en vervolgens geen respons gehad.
Ik heb het af te schrijven bedrag laten blokeren en in de twee weken daarop volgend 2x een
e-mail vanaf hun eigen Web-page gestuurd, dubieus maar waar deze zijn nooit ontvangen.
Op 14 maart 2005 herinnering ontvangen betreffende het gestorneerde bedrag.
Ik heb telefonisch contact opgenomen en zwaar in de strijd geweest om dat belachelijke daltarief wat teveel en onterecht is gerekend onder de aandacht te brengen.
Evolta beroept zich betreffende het niet verstrekken van de jaarafrekeningen op het faillisement van EnergyXS en de curator(en) waardoor zij in die tijd geen toegang zou hebben gehad tot de klant verbruiks gegevens waarvoor vervolgens de klant kennelijk op mag draaien.
Meterstanden zullen?!? opnieuw worden doorgenomen, en Evolta zal weer contact opnemen?
Ik hoop tzt. een fatsoenlijke correctie factuur te mogen ontvangen die in ieder geval een kleine 150 Euro lager uit zal vallen en een fatsoenlijke coulance regeling betreffende het resterende bedrag daar ik mijzelf als (voormalig) klant niet verantwoordelijk acht voor consequenties van de falende administratieve capaciteiten van deze onderneming.
Aangetekende brief met betalings voorstel moet maar op de post,deze kip is door omstandigheden nogal kaal geworden en wil nog wel wat vel overhouden. ROFLMAO!!!!
Vr. groet Eric
Copie http://www.boycot.nu;
[email protected]
http://www.boycot.nu is een gratis mogelijkheid om massaal aktie te ondernemen tegen deze dramatische onderneming, daar staat dit relaas inmiddels ook gepost tussen ongeveer 50 klachten aangaande Evolta van dezelfde aard als deze.
Doe je beklag daar ook, hoe meer zielen hoe beter, verenigd U!!!!!!!!
Er is ook nog de mogelijkheid om uw relaas te mailen naar het Ministerie van economische zaken [email protected] die deze gegevens verzameld om inzicht te krijgen in de wantoestanden binnen de vrije energie markt.
Nog steeds geen overzicht ontvangen en maar bellen en mailen en niet weten waar je aan toe bent??
Stop met dit bedrijf dan volgd de eindafrekening vier maanden later en weet je waar je aan toe bent, en je beperkt de schade.
Goedkoop is miskoop, helaas het is maar weer eens bewezen.
Gegroet en succes en mischien tot ziens op http://www.boycot.nu
Eric