LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scarlet One!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gast »

Beste "onafhankelijk adviseur"

Je veldwerk klopt niet. One.Tel (met een "L") was een Australisch bedrijf. Toen dat failliet ging heeft Scarlet de Nederlandse tak van One.Tel opgekocht. Scarlet heeft destijds een paar jaar zowel het merk One.Tel als Scarlet gevoerd. Beide met verschillende tarieven. One.Tel had lagere tarieven, Scarlet daarentegen had vrij hoge tarieven.
Sinds twee jaar zijn de producten alleen onder de Scarlet naam te verkrijgen.

Terug naar het onderwerp: de dekking van bedrijven als Scarlet is afhankelijk van dienstenaanbieders, in hun geval BBNED.

Dus, onafhankelijk adviseur, terug in de schoolbank.

buttercup

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door buttercup »

Ik ben in ieder geval niet zo gelukkig met Scarlet. Ik heb in alle drukte van de campagne Scarlet one besteld en had vervolgens gedurende twee weken geen vaste telefonie meer omdat, volgens Scarlet, KPN de telefoonnummers liet vallen. De beloofde 25 euro beltegoed die zou krijgen, moet ik nog ontvangen. Na vele telefoontjes naar ze en beloften die ze niet waarmaken, ben ik het dus zat en wil ik nu van mijn contract af. Uiteraard duurt het ook wel even voor ze op mijn brief reageren maar ik zie het niet zitten. Ze kunnen het blijkbaar niet aan!

Gast

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gast »

hallo


wij hebben in begin apirl scarlet one aangevraagd maar na lang wachten nog steeds niet vernomen ja je kan bellen en dan zit je twee uur aan de telefoon en dan krijg je te horen heb geduld heb geduld :evil:

mijn ouders hebben begin maart de aanvraag gedaan en nooit iets meer vernomen ja ze kunnen niet meer onder het contract uit zelfde als wij maar de telefoon aansluiting adsl ho maar die zijn er nog steeds niet
vandaag weer gebeld
en kreeg te horen ja zo rond eind july dan zal het wel rond zijn
mischien :evil:

nou als ik hier eerder was geweest had ik nooit aan scarlet one begonnen wel de kaart voor mobiel ontvangen maar de rest is afwachten
en wachten en wachten
ben er wel achter dat ze geen beloftes kunnen waar maken en dat ze mesnen achte de klantservice hebben ziten die werkelijk nergens van af weten

want antwoorden krijg je niet
en je betaal je groen en geel om even de klantenservice te bellen
:evil: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil:

shailo

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door shailo »

Er wordt hier ergens boven genoemd dat het gratis bellen geld voor 500 belminuten per maand... nou dat klopt dus niet want het gaat hier om 800 belminten per maand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou probeer daar maar es over heen te bellen als particulier zou ik erg knap vinden hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!! (makkie hoor)

HET IS 500 BELMINUTEN PER MAAND

Gelukkig lees ik hier ook nog reacties van tevreden mensen want die zijn er HEEL ERG VEEL, en daar zou eens wat meer aandacht aan geschonken mogen worden door de media.
Maar ja zoals het hollanders betaamt we willen voor een dubbeltje eerste rang zitten en daarbij denken we dat we de enige zijn. Helaas een kwart van de hollanders wilde scarletone omdat ze goedkoper uit zijn of ZEER VEEL PROBLEMEN ONDER VONDEN BIJ UPC OF KPN.

Heeft er zich wel eens iemand bedacht dat de problemen van geen telefoon en geen internet veroorzaakt zouden kunnen zijn omdat KPN EXPRES te vroeg afsluit? Nee zeker tuurlijk neit gewoon een nieuw zeer snel groeiend bedrijf te schuld geven omdat de reclame ons neit aanstaat. Nou lieve mensen daar zijn andere kanalen voor om daar over te klagen

Tosbaga

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Tosbaga »

goedkoop is duur koop, leer het nou eens mensen!!!

Tens

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Tens »

Is BBNet niet in het nieuws gekomen omdat (naar horen zeggen) onder andere HCC net hierdoor onderuit is gegaan?

missie

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door missie »

ik werk voor scarle one en ik heb het zelf ook maar ik kan het de mensen dus echt aan raden om het te doen het scheelt gewoon een hoop geld.zoals ik al zei ik werk voor scarlet one dat wil dus zeggen dat ik bij de mensen aan de deur kom om te kijken of het voor die mensen ook echt scheelt zo ja dan schrijf ik die mensen dus ook in .en een hoop mensen gaan dus ook besparen .dus mensen als jullie het ook willen laat dan een mailtje achter en ik schrijf je in.gegaranderd dat scarlet goed werk .gr missie

dufjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2005 17:14

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door dufjes »

Wij hebben begin FEBRUARI Scarlet One aangevraagd, tot op heden maken wij nog steeds nergens gebruik van.
Na veel telefoontjes a 30 min w8 tijd, veel belovende woorden, en een hoop ellende aan de telefoon heb ik het probleem aan mijn CNV bond voorgelegd en zij gaan deze zaak verder voor mij proberen af te handelen,
De smoesen liepen uit een van, de fout ligt bij KPN, de gegevens staan verkeerd in het systeem, het omzetten van de lijnen heeft vertraging opgelopen..
Ik heb voor kapitalen aan rekeningen thuis liggen maar wieger een cent te betalen tot ik opheldering heb gekregen...
Mensen NIET doen !!!! laat Beau maar lekker in zijn broek staan :evil:

dufjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2005 17:14

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door dufjes »

geachte missie

ik lach om je uitspraak HET SPAART EEN HOOP GELD UIT !!!!!!!!
wij zouden 60 euro per maand gaan betalen en dat zou voor alles zijn
internet,vaste telefoon en mobiel maar daar zit de aap al in de mouw
ik heb namelijk en rekening liggen die alleen voor de mobiel is
bestemd
waar dan nog niet eens veel mee gebeld is en dan toch meer dan die
60 euro is en bespaar me de moeite van ACH DAT LIGT ECHT BIJ
JULLIE ZELF ..............
Maar Missie als jij vindt dat het allemaal eerlijk is bij scarlet
dan kun je misschien ook toe geven dat je hier
geld voor gekregen hebt om dit allemaal te zeggen

ze zouden al de klachten van de mensen die het hebben geprobeerd
bij scarlet gewoon op de voorpagina van alle kranten moeten zetten


groetjes

brouw8302
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2005 21:51

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door brouw8302 »

Sinds afgelopen woensdag kunnen we geen gebruik meer maken van onze vaste telefoon. De reden: scarlet heeft de dienst geblokkeerd omdat er nog een bedrag van 24,87 euro open zou staan. Na een telefoontje met de helpdesk bleek dat men 's middags had gebeld om te zeggen dat men overging tot het blokkeren van de dienst (er was toen niemand thuis). Voor verdere bijzonderheden moesten we maar tijdens kantooruren bellen. Dit hebben we hedenochtend gedaan en wat bleek: we mochten het resterende bedrag vandaag via de postbank overmaken en dan het stortingsbewijs naar de afdeling incasso opsturen via de fax. Daarna zou geregeld worden dat we weer gebruik konden maken van hun diensten. Thuisgekomen bleek al snel dat we nog steeds niet konden bellen.....dus weer contact opgenomen met de 0900 centrale van scarlet. Deze verbond mij door met de afdeling incasso.....hier bleek een bedrag open te staan van 27,87 euro!!! Dus had ik 3 euro te weinig overgemaakt !!
Hierover heb ik mijn ongenoegen uitgesproken en daarbij nog laten weten dat die storting mij nog 7,50 extra heeft gekost.... De man aan de telefoon vond dat ik maar teveel ophef maakte maar zou toch vandaag na 20.00 uur de verbinding weer herstellen....maar helaas.....we kunnen nu nog steeds niet bellen...... ik denk dat deze meneer nog zit te wachten op de resterende 3 euro.....

Waarom belt scarlet de mensen niet 's avonds om te laten weten dat ze voornemens zijn de dienst te blokkeren?

Waarom hebben we geen aanmaningen gekregen?

Waarom kreeg ik niet het juiste bedrag te horen?

Een gefrustreerde scarlet gebruiker :evil:

Gast2005

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Gast2005 »

Als je gewoon betaalt had was er niets aan de hand geweest. Buiten dat, welk bedrijf belt zijn klanten persoonlijk op om te vertellen dat er nog een bedrag openstaat en dat de door hun geleverde diensten worden opgeschort? En dan nog klagen dat dat overdag gebeurt.

Grt

Maklo

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Maklo »

Scarlet One..........Zucht........!!!!

Ik heb in november 2004 een aanvraag ingedient bij Scarlet voor Scarlet One. Tot op heden heb ik nog steeds geen aansluiting. Er was afgesproken dat ik per 6 februari 2005 gebruik kon maken van internet en telefonie. Ik heb al ontelbare malen gebeld met Scarlet en elke keer weten ze me niet te vertellen wanneer mijn aansluiting gerealiseerd kan worden. Elke keer beloven ze mij dat ze terugbellen. Dit hebben zij inmiddels al 6 keer (!!!) niet gedaan!!! Ook op 2 emails van mijn kant kwam totaal geen reactie. Zelfs een brief sturen duurt bij Scarlet een maand of langer, want ik wacht er nog steeds op. Ook ik heb mijn ADSL-aansluiting van KPN moeten opzeggen en zit dus al vanaf 6 februari zonder ADSL. Ik "mag" nu inbellen via een nummer van Scarlet. Dit kost niet alleen veel geld maar is ook enorm traag!!!
Mijn geduld is nu echt op. Ik heb een brief gestuurd naar Scarlet met het verzoek om mij binnen 3 weken te voorzien van een ADSL-aansluiting en het gebruik mogelijk maken van telefonie. Mocht dit niet lukken dan wil ik het contract laten ontbinden omdat zij in gebreke blijven. De "klantenservice"-dame van Scarlet vertelde mij dat dit niet kon omdat ik een jaarcontract had met ze. Maar volgens mij is het zo volgens de wet dat "binnen een redelijke termijn" een aansluiting toch moet zijn gerealiseerd. Ik ga ze dus in gebreke stellen en laat mijn contract ontbinden als alles niet binnen de gestelde (redelijke) termijn is aangesloten.
Zijn er nog meer mensen die dit willen proberen of dit al gedaan hebben?
Ik heb alle gesprekken met Scarlet genoteerd maar is voor hier te lang.
Mischien heeft Radar of iemand anders er wat aan?
Ik hoor het wel

Maklo

dufjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2005 17:14

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door dufjes »

Hoi MAKLO

Ik heb hier ook een bericht geplaatst over de waarde loze service van scarlet.
En na een aantal telefoontjes gepleegd te hebben met een jurist van
de CNV bond ( toch handig als je daar lid van bent )hebben ze mij verzocht om overal kopién van te maken en dit aan hun op te sturen ( dit heb ik dan ook gedaan )en zij zouden voor mij de "zaak"veder gaan bekijken.
Dit doe ik op deze manier omdat er als normaal mens geen fatsoenlijk woord met scarlet te praten valt zo niet over de mail en al helemaal niet over de telefoon..
ik wens je succes met het geen je nu gaat ondernemen en ik laat het wel weten als ik wat meer gehoord heb..

Mvg Marcella & Danny

Martine78
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:39

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Martine78 »

Hier nog zo'n gevalletje van in je onderbroek staan. Per 1 mei heb ik Scarlet One aangevraagd. Tot op heden heb ik een Sim-kaart en ADSL sinds 13 mei (13 dagen te laat). En de vaste telefoonlijn heb ik nog steeds niet.

Ook na verschillende keren bellen (op 2 handen niet te tellen) kom je nog geen stap verder. Aangezien ik nu dus alleen mobiel kan bellen, (middels de simkaart van scarlet) rekenen ze zich lekker rijk op deze manier.

Maar goed, vandaag weer gebeld, en deze week doch uiterlijk volgende week krijg ik een tijdelijk nummer aldus de medewerkster bij Scarlet.

Zie ik dus net hier in het forum staan dat ze € 180,00 rekenen voor een verhuizing??? En dan te bedenken dat ik binnen het jaar ga verhuizen... is het afkopen van het jaarcontract a € 195,00 dan toch niet goedkoper vraag ik me af??

Als iemand iets bereikt middels zijn of haar klachtenbrief, mail of bv rechtstbijstandverzekering, dan hoor ik het graag!

Gr. Martine

Wenxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:32

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Wenxx »

ik heb begin januari mijzelf aangemeld voor Scarlet One. Mij is toen nadrukkelijk verteld dat ik binnen 3 weken aangesloten zou zijn.
Al met al, na alle bekende smoezen te hebben gehoord en ook uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren in de wacht te hebben gehangen, werd ik eind april dan eindelijk aangesloten.
Vervolgens zit ik nu al voor de 2de maal al sinds 3 dagen zonder telefoon !!!
Ik erger me blauw en geel aan het hele bedrijf Scarlet.
Ik heb nu al dik 50 euro uitgegeven aan beltegoed aan het in de wacht hangen bij de klantenservice en dat zonder ook maar iemand gesproken te hebben........... [en dat is dan alleen voor 2 gesprekken ivm een telefoonlijn die het nu niet doet]
Men zegt keer op keer toe dat je terug gebeld wordt en dat gebeurt ook niet.
En tja, dan kun je een mail sturen............ erg leuk hoor, maar ook daar komt nooit een reactie op !!

Kwaliteit, laat me niet lachen !!!

Paul1951
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2005 14:41

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door Paul1951 »

Sinds ruim 6 weken heb ik hier ScarletOne, Internet-telefonie en mobiel.

Tot nu toe niets dan ellende, telefoon is nog steeds niet aangesloten, ook heb ik nog steeds geen vast nummer, waardoor je ook de diensten van Scarlet niet kan gebruiken. Die vragen namelijk ook om een geregistreerd vast telefoonnummer. Bellen met de klantenservice is een financieel debakel want je hangt zonder problemen ruim 30 minuten in de wachtstand, en als dan de telefoon wordt opgenomen, moet je je klantnummer en telefoonnummer achterlaten en wordt je zsm teruggebeld.
Dat terugbellen gaat uiteraard niet want je hebt nog steeds geen telefoon via scarlet.
Reageren op e-mails, ik heb er ondertussen al 36 verstuurd, doen ze sowieso al niet!
Het mobiele gebeuren is ook al een puinhoop, 90% van de tijd heb ik geen verbinding met het netwerk, wat overigens van Orange is( en dan noem je al een van de rotste providers). Klagen bij Orange helpt niet wan die verwijzen je weer terug naar Scarlet, en die reageren gewoon helemaal niet.

Ja, bij ScarletOne wordt je pas echt uitgekleed.

tom1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2005 20:26

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door tom1974 »

Een "kort"overzicht van mijn scarlet avontuur:
• 21-03-05 aanmelding
• 23-03-05 zelf gebeld met de klantenservice van scarlet om te vragen hoe lang het zou gaan duren:antwoord max 8 weken
• 15-04-05 computer van scarlet belt met de melding: belkosten gaan nu via scarlet.
• Na > 2 maanden wachten heb ik de hoop opgegeven en mijn aanmelding geannuleerd.

Antwoord 1:


Middels dit schrijven delen wij u mede dat uw Scarlet One aanmelding gezien de status niet meer ongedaan kan worden gemaakt.
Aangezien het een jaarcontract betreft, achten wij u verantwoordelijk voor de kosten en zullen u maandelijks de rekening presenteren.
Indien u de monteur de gelegenheid tot de installatie van uw modem wilt geven, verzoeken wij u dit zo spoedig mogelijk aan ons door te geven.
Prefereert u geen gebruik te maken, dan zullen wij u een eindafrekening presenteren, hetgeen inhoudt dat wij u een factuur van 232.05 euro zullen doen toekomen.
Wij verzoeken u binnen 4 weken aan ons door te geven wat uw voorkeur is.
Ontvangen wij geen bericht van u, dan wordt uw ADSL- lijn voor een jaar vastgezet,
hetgeen inhoudt dat u gedurende dat jaar geen gebruik kunt maken van de dienst van een andere provider.
In het systeem zal uw ADSL-pakket worden aangegeven in uw account.
Na de ontvangst van uw informatie zullen wij tot aktie overgaan

Na deze "bedreiging" is een interessante discussie ontstaan. Heb o.a. aangegeven dat volgens mij onder een rechtsgeldig contract een handtekening staat en die heeft scarlet niet. Natuurlijk kreeg ik hier ook een reaktie op:

Scarlet heeft van uw gesprek met een van onze medewerkers een bandopname waar u toestemming op geeft voor het aangaan van een Scarlet One aanmelding. Deze bandopname is rechtsgeldig. Wij hebben in deze dus geen handtekeing nodig daar wij uw toestemming hebben.
Scarlet blijft bij haar standpunt.

:lol: deze opname bestaat niet, heb alleen zelf een keer gebeld met scarlet om te vragen hoe lang het zou gaan duren......verder heb ik niemand gesproken.

zeer kritisch
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2005 12:09

Re: Scarlet One!

Ongelezen bericht door zeer kritisch »

Mijn inziens zijn er te veel positieve reacties terug te vinden op dit forum over scarlet, kijk ook eens op consumentenbond.nl forum en zie wat voor een ellende je kan krijgen met dit onderbroekenbedrijf!!! :evil:

Gesloten