LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Andre Kalsbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2005 12:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Andre Kalsbeek »

Het is nu maandagmorgen en mijn livebox is sinds vrijdagavond niet meer gereset. Telefoonlijn staat nog steeds open en is sindsdien ook niet merkbaar onderbroken geweest.

Dus Ykekind, ga vooral niet wanhopen. Ik vermoed toch dat er iets gebeurt bij Wanadoo momenteel.

Ik heb trouwens nog steeds geen reactie op mijn mailtjes naar de helpdesk gehad; bellen doe ik niet; is me te duur...

:?: :idea: Wellicht dat er meer mensen zijn die hun ervaringen van de afgelopen dagen hier kunnen vertellen...

waardeloos

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door waardeloos »

het gaat inderdaad wat beter ik heb nu onafgebroken 4dagen!!!!! telefonie gehad tot gisteren toen moest er weer even de stekker eruit en er weer in.......
ben nog niet tevrden hoor maar we houden goede moed en ik ben benieuwd of ik nog wat hoor op mijn aangetekende brief, ze hebben tot a.s. vrijdag de tijd te reageren met een passende oplossing, ik hou jullie op de hoogte...

tempi6

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door tempi6 »

De kiestoon blijft nu wel regelmatig. Maar helaas moet ik nog steeds ieder gesprek beginnen met de mededeling dat ik met Wanadoo bel en daarom de verbinding plotseling verbroken kan worden. Heel erg lullig. En met inbellen krijg ik regelmatig de melding dat ik een niet bestaand nummer bel. Ook ruis en echo is nog niet verholpen. Er is dus nog genoeg te doen bij Wanadoo.

MartArt

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door MartArt »

Hier een berichtje dat ik vorige week plaatste op het internet-forum:

Ook ik trek me bijna de haren uit mijn hoofd m.b.t. ADSL en Telefonie van Wanadoo. Ik heb nu al bijna een week geleden de Livebox aangesloten. Het installeren/aansluiten gaf weinig problemen. Alles werkte goed. Heb snel mijn abbo bij de KPN veranderd van Basis naar Budget. Maar ineens kon ik niet meer bellen via de Livebox. Krijg steeds te horen: "Het nummer wat u hebt ingetoetst is op dit moment niet bereikbaar."
Internetten gaat nog wel. Dus ik naar de helpdesk bellen..... Hm... kan niet via de Livebox, dus dan maar via mijn mobieltje. Niet meer doen, beltegoed is nl in no time op! Dus dan maar vragen via de Wanadoo-site. Lukt niet omdat ik bepaalde velden met een sterretje niet kan selecteren!!!! Hebben jullie dat nu ook? Dan maar via [email protected] Dit lukt, krijg ook netjes bericht terug dat ze streven om mij binnen 24 uur te benaderen. Mooi niet dus!!! Ik ben nu al een week aan het mailen of ze mijn vraag willen beantwoorden of me terug willen bellen, maar van Wanadoo helemaal niets, nada!!! Kijk, dat ze het druk hebben o.k., maar laat ze er eens wat aan doen!! Het zou zoveel klantvriendelijker zijn als er bij de helpdesk een mogelijkheid zou zijn om je naam en telefoonnr. in te spreken en dat er dan iemand terug zou bellen. Of ben ik nou te naïef?
Nou ik denk dat ik de afdeling verkoop maar eens gek ga maken met mijn simpele vraag: waarom kan ik niet bellen via de Livebox?

Tot zover het berichtje van vorige week.

Dus ik nog maar eens bellen naar de helpdesk via mijn mobiel:
Welnu...........
BEL VOORAL NIET MOBIEL NAAR DE WANADOO HELPDESK VIA 0900-0156!!!
Ik heb dat net gedaan (stom want ik had erzelf al voor gewaarschuwd) en ik heb vooraf naar mijn beltegoed gekeken en dat was 13 euro.
Na ongeveer 10 minuten in de wachtrij bij Wanadoo werd de verbinding verbroken. Ik keek opnieuw naar mijn beltegoed; 0,01 euro!!!!!!!!

Bij elkaar opgeteld kom ik op een heel ander bedrag uit:
Kosten KPN mobile: 0,45 euro p/m (piektafief)
Kosten 0900 nr: 0,10 euro p/m
Totaal dus 55 cent per minuut.
Tien minuten gebeld is dus 5 euro 50
Teveel betaald dus: 13 - 5,5 = 7,5 euro!!!!!!!!

Met de KPN hierover gemaild en die reageren tenminste wel behoorlijk snel!!!! Bravo KPN!!!. Hieronder hun antwoord:

Wanneer u met een PrePay aansluiting naar een 0900-nummer belt betaalt u 1.30 per minuut (eerste minuut: billing per minuut daarna: billing per seconde (excl. starttarief) ongeacht het bedrag dat gemeld wordt bij het 0900-nummer. Aangezien u 9:58 heeft gebeld met dit nummer heeft u dit 13.03 gekost.

Volgende vraag aan KPN waarom moet dit zo ###### duur zijn? En waarom wordt dit niet bij aanvang van het gesprek gezegd, of moet ik dat allemaal maar weten???

Ja, positivootje, dat had ik kunnen weten als ik alles had geweten over mobiele telefonie!!!!!!! Ja ik ben dom en naief, ik weet het.....

Maar ik heb bovenstaande berichtjes ook gelezen en 1 ding is wel duidelijk..... Ik ben niet de enige Wanadoo klant die zwaar ontevreden is. Afwachten is misshien het beste en goed opletten of er nog tips komen van andere gedupeerden.

Verder overweeg ik tijdelijk te gaan bellen via Skype; bellen via internet. (Dat werkt bij mij tenminste wel goed!!). Met SkypeOut kun je ook bellen met vaste telefoonnummers (2 cent p/m) en mobiele nummers (30 cent p/m).

Tegen al die positivoos wil ik zeggen, als iedereen loopt te puffen in de zomer bij 36 graden C en ik vind dat een heerlijk temperatuurtje, dan ga ik toch ook niet tegen die mensen zeggen dat ze daar mee op moeten houden? Die mensen moeten dat ventileren!!! Snap je??

Aan allen: keep in touch, blijf komen met ervaringen, zo kunnen we elkaar tenminste helpen. Groeten van Mart :wink:

tempi6

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door tempi6 »

Het kan nog wat worden als ze straks televisie via de Livebox gaan doen....

HBecker

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door HBecker »

Het lijkt te mooi om waar te zijn.Gratis bellen in Nederland met de livebox van wanadoo. Een abbonee ben je zo.Wanadoo is prima bereikbaar. Maar dan!!! Heb een klacht of wil je van je livebox af hoe dan te handelen. Ik zit inmiddels weer op mijn oude ADSL direct aansluiting,maar betaal wel voor de niet functionerende livebox.
Wanadoo bellen!!! help, kan iemand wat doen aan dat vreselijke wacht muziekje????Wanadoo mailen zelfde laken een pak.GEEN ANTWOORD, HOE KAN DIT???

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

:x Ben nu ook al weken bezig om adsl te krijgen via Wanadoo inderdaad al veel euro's verspild aan de helpsdesk in denk zelfs al zo'n 25 euro, maar nog steeds niemand gesproken. Niemand kan mijn ook helpen via het gratis telefoonnummer van Wanadoo. Weet nu niet meer wat ik moet doen om de adsl te annuleren.

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Yes, yes, yes!!!!!! Hij doet het!!!! Hij doet het!!!

Nou nou, na veel gemail, gebel, gezoek, gevloek, gescheld etc. etc. (zie ook mijn vorige mail) zijn we nu zover dat alles werkt. Ik kan nu internetten, mailen en BELLEN!

En denk nu niet dat Wanadoo ook maar een greintje bijgedragen heeft aan deze oplossing (in persoonlijk contact dan).

NEE, IK HEB HET HELEMAAL ZELF UITGEZOCHT EN OPGELOST!!!!

En zo kwam ik achter de oplossing:
1. Via dit forum ben ik er achter gekomen dat Wanadoo niets direct naar de klant doet, maar wel technisch bezig is op dit moment de problemen op te lossen.
2. Via de site van Wanadoo kwam ik er achter dat er regelmatig software-updates worden verzonden naar de Liveboxen.
Ze schrijven er ook bij hoe daarmee om te gaan.
(Ga via de Wanadoo-site naar 'helpdesk' en vul bij 'zoekterm(en)' "livebox" in en kijk dan bij vraag 14 naar het antwoord!)
Het liefst had ik dat telefonisch of via mail willen horen maar dat was waarschijnlijk teveel van ze gevraagd!

En zo heb ik het probleem opgelost:
1. Mijn computer helemaal uitgezet.
2. De stekker (netspanning) eruit getrokken.
3. 1 minuut gewacht.
4. De stekker er weer in gestoken.
5. Een tijd gewacht (je ziet de lampjes 1x knipperen en daarna continue branden; dit proces herhaalt zich 2x)
6. Na plus minus 10 minuten (toen het lampje bij het @ en bij het telefoonhoorntje continue bleven branden) geprobeerd te bellen, en......

HIJ DOET HET!!!!!

Crusiaal is volgens mij dat JE JE COMPUTER HELEMAAL UITZET tijdens het proces.

Nou, meteen een half uur met mijn moeder (natuurlijk!) gebeld en geen problemen ondervonden!! Geen uitval, geen fluit- of pieptonen (nou ja, op 1 korte harde toon na) prima gebeld.

Hopelijk blijft het correct werken, ben ik weer helemaal blij.....
Ik hoop dat iedereen die nog problemen heeft, wat heeft aan dit bericht. Succes allemaal!!!!!!

Mart :P

MartArt

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door MartArt »

Bovenstaand berichtje kwam van mij, nog steeds blij :lol:

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Nou ik heb al 5 mailtjes weg maar nog geen antwoord gehad van wanadoo. Ben erg benieuwd. Ik kan wel bellen maar word er wel zo vanaf gegooid. de ene keer 3 min dan 7 of 10 minuten. Blijf zeggen met het internet heb ik geen probleem. Maar niemand heeft er nog antwoord gehad, begrijp ik.Blijven we afwachten. Ga nu eerst eens lekker iedereen bellen hahahaha.

Grr32

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Grr32 »

Aan MartArt

Ik heb de afgelopen weken niet anders gedaan. Soms met tijdelijk succes. Misschien dat ze nu een goede update hebben.

MartArt

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door MartArt »

Beste Grr32,

Toch maar proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.....
En wat ik al zei; ze zijn achter de schermen waarschijnlijk bezig met up-dates!

Mart

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

helaas is livebox nog niet mogelijk in heel nederland.

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Om jullie ongenoegen te uiten over Wanadoo, kun je beter 0800-8048 bellen, werkt altijd, gegarandeerd binnen 20 seconden een (verkoop)mederwerker aan de lijn. En nu lekker spuien!!!
b.t.w.: Alle problemen die hier voorkomen heb ik ook sinds mijn eerste week Livebox. En zet meteen dat irritante licht uit met het zwarte knopje!

vegeta

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door vegeta »

snuitje

hoezo moeten ze haar ontslaan bij wanadoo? omdat ze telefonie verkoopt... mensen kiezen daar toch zelf voor...
en om 0800-8048 te bellen om de medewerkers jullie frustatie te laten horen... lijkt me leuk, we lachen alleen maar om mensen die ons aan de telefoon uitschelden....

missy, wanneer gaan we???[/b]

waardeloos

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door waardeloos »

wat betreft de oplossing van Martart dat doe ik nu om de drie a vier dagen .........

ook klinken wij voor degene die ons belt heelzachtjes je staat dus gewoon te schreeuwen aan de telefoon :evil: :evil:

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

@tempi6

Tosbaga heeft na het zien van de reclame van livebox, gezocht op live box bij google en is gestuit op de gigantische problemen die ze hadden en nog steeds hebben met live box in Frankrijk.

Tosbaga leest regelmatig de krant en kijkt wel eens naar radar en kassa. Daar heeft Tosbaga gezien dat Wanadoo een slechte klantenservice en technische dienst heeft die niet of heel slecht bereikbaar zijn.

Tosbaga heeft hierop een nuchter besluit genomen niet in zee te gaan met wanadoo.

Tosbaga had schijnbaar gelijk, gezien de problemen die er nu zijn en al die stumpers die er mee zitten.

Tosbaga vindt het heel erg voor deze mensen, maar vind dat het hun eigen schuld is.

Wanadoo is genoeg aan bod geweest bij radar en kassa. Het bedrijf heeft gewoon een slechte klantenservice en technische dienst.

Als er na al dat gezeik mensen in zee gaan met Wanadoo is dat hun eigen schuld. Dan ben ik maar arrogant, een eikel ja, met een grijns van oor tot oor als hij de problemen van al die stumpers leest.

Tosbaga kan met diezelfde grijns zeggen dat ik tenminste een constante internet verbinding en kan bellen waar, wanneer en zoalng ik maar wil.

Op dit forum zie je constant mensen die zomaar iets aanschaffen en achteraf hier informatie gaan delen met mede consumenten en er masaal achterkomen dat het product niet deugd.

Struin dit forum maar af, en neem ook een kijkje bij kassa en kom ot de volgende conclusie, Consumerend Nederland is gewoon DOM!!

Spet

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Spet »

Geef eens informatie bij welke geweldige provider jij zit.

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

ik ga geen reclame maken voor mijn provider.

Spet

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Spet »

Ik ben al heel wat jaren klant bij Wanadoo en nooit problemen. Helpdesk altijd prima. Internet geen probleem. Alleen met telefonie gaat het nu fout. Maar ik ga er vanuit dat dat wel verholpen zal worden. Anders is 1.55 duur betaald.

Gesloten