LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie maakt de beste computer?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
unSOUND

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

wat wel opvalt is dat je over het algemeen erg selectief bent wat betreft het reageren op mijn posts...
Jouw hele post kwam steeds weer terug op het ontbreken van de erkenning door Apple. Het leek mij het verstandigst om eerst dat maar uit de wereld te helpen voor we verder posten.

Verder heb ik een concentratiestoornis, en heb ik moete met grote stukken tekst... ik kies dus vaak 1 ding uit, en handel dat af... ik heb moeite met meerdere dingen tegelijk doen...
Maar de rest van de post is ook niet zo positief en kan je ook niet echt positief verklaren, begrijp ik, logischerwijs kan je enkel voordeel halen uit dit.
Nogal logisch. De hele post was 1 grote klaagzang, nota bene onterecht. Je geeft namelijk ook niet toe dat het er dus wel degelijk stond, dat Apple Nederland het dus wel degelijk wist, dus wel degelijk actie ondernam, dat jouw hele conclusie dus onterecht was, en dat je gewoon fout zat. In tegenstelling daarvan weet je je hele fout te verbergen door te gaan klagen over de manier waarop ik post. Laag, erg laag.
Laatst gewijzigd door unSOUND op 20 feb 2005 02:37, 1 keer totaal gewijzigd.

unSOUND

vraagje: vinden Apple gebruikers zich beter dan PC gebruikers?
Ik in ieder geval totaal niet. Ik doe dingen met mijn Mac, jullie doen dingen met jullie PC. Kortom, we weten allemaal met onze spullen om te gaan.

Ik vind echter wel dat PC gebruikers vaak ( dus niet altijd ) wat koppig zijn, soms roepen ze iets over de Mac, ik laat zien dat het niet zo is, en dan blijven ze toch doorgaan met blèren... dan denk ik wel eens: "ben je uberhaupt wel bereid je mening te herzien ?" Sommige mensen willen perse negatief praten over iets, en dan krijg je dat er niet uit... dit gebeurt overigens ook vaak bij Mac gebruikers als het over Windows gaat... dat moet ik ook weer toegeven.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

de kleur en grootte van de link hangt af van de instellingen van je browser. bij mij is hij in 10pt letters, in blauw en hij staat ook bij de supportpagina van de powerbooks en bij hot news dus zo weggestopt als jij beweert klopt niet

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

1 ding is zeker, of je nu een PC of een mac hebt, het word altijd laat ;)

Even een paar dingen uit de wereld helpen dan maar:
Voor gast en unSOUND:
Mijn browser(s) zijn standaard ingesteld, firefox, IE en flashpeak slimbrowser dus, ik heb niet gezegd dat het er niet stond, ik zei dat ik het niet kon vinden, je had er al een directe link naartoe gezet, dus het stond er wel, alleen niet zo duidelijk dus voor mij en daarmee denk ik ook voor een hoop anderen niet. Ook met de zoekfunctie, al gaf ik de termen op die Apple zelf gebruikte, kwam ik niet meer terug op die pagina....

Dan nu iets anders:
unSOUND schreef:dat Apple Nederland het dus wel degelijk wist, dus wel degelijk actie ondernam
Maar de woordvoerder van Apple Nederland heeft toch echt gezegd dat dit totaal nieuw is voor ze, dus ergens loopt er iets spaak bij Apple Nederland met de communicatie.
unSOUND schreef:In tegenstelling daarvan weet je je hele fout te verbergen door te gaan klagen over de manier waarop ik post. Laag, erg laag.
Nee, het valt me alleen op dat je precies het enige stukje pakt, en dan nog niet eens helemaal goed, om vervolgends de rest te laten zitten... dat vond ik nogal jammer. Ik heb nog steeds niets tegen Apple, maar ik vond het wel raar, vandaar.... (refererend naar mijn gehele post)
unSOUND schreef:Ik vind echter wel dat PC gebruikers vaak ( dus niet altijd ) wat koppig zijn, soms roepen ze iets over de Mac, ik laat zien dat het niet zo is, en dan blijven ze toch doorgaan met blèren... dan denk ik wel eens: "ben je uberhaupt wel bereid je mening te herzien ?" Sommige mensen willen perse negatief praten over iets, en dan krijg je dat er niet uit... dit gebeurt overigens ook vaak bij Mac gebruikers als het over Windows gaat... dat moet ik ook weer toegeven.
Tja, dat heb ik wel eens met mac-gebruikers ;)
mac is goedkoper, reken ik voor dat dat niet zo is, dan is mac toch goedkoper, weer ontkracht, dan is mac toch goedkoper :shock:

Verder viel ik ook nog over de schuldvraag van de ontplofte accu, die jij automatisch bij de gebruiker legt, alsof Apple geen fout kan maken of dat er geen deffecte accu zou kunnen zitten in een ander type.... Alsof het nooit aan Apple zou kunnen liggen. Dat vond ik een beetje snel geoordeeld.

Dan nog de forumtopic waar je mee kwam, daar haal jij 99% van de mensen uit? Dat vond ik ook nogal snel geoordeeld. Een groot deel van de mensen die apple en PC gebruiken zullen nooit daar komen, zeker niet wanneer ze niet tevreden zouden zijn over hun Apple, wat overigens zelden voorkomt volgends mij, want ik ben nog steeds van mening dat Apple goede producten maakt.

Kanttekening is dan wel weer dat Apple zich momenteel een monopoliepositie aanmeet die ik weer niet vind horen, net zomin als dat Microsoft dat mag. Voor OSX moet ik een mac hebben en als ik een ipod koop ben ik ook al beperkt met wat ik erop zet. Als ik bij itunes wat koop dan draait dat weer niet in mediaplayer, enzovoort...

Geeft niet weg dat Apple of PC gewoonweg een goed product is....

En sorry voor de lange stukken iedere keer :(

unSOUND

Verder viel ik ook nog over de schuldvraag van de ontplofte accu, die jij automatisch bij de gebruiker legt, alsof Apple geen fout kan maken of dat er geen deffecte accu zou kunnen zitten in een ander type.... Alsof het nooit aan Apple zou kunnen liggen. Dat vond ik een beetje snel geoordeeld.
Dan moet je mijn post toch echt nog eens goed nalezen, want die interpreteer jij dan zo. LG maakte de defecte accu, en het is voor 99% zeker dat meneer wist dat hij een defecte accu had. ik zeg dus niet dat het zijn schuld was dat de accu kapot was, ik zeg alleen dat meneer warschijnlijk te makkelijk is door blijven werken met zijn powerbook.
Dan nog de forumtopic waar je mee kwam, daar haal jij 99% van de mensen uit? Dat vond ik ook nogal snel geoordeeld.
Dat was mijn fout, ik gaf een link naar een topic, ik wou een link geven naar het forum zelf... op dat forum lopen op dit moment meer dan 8000 mensen rond, waarvan het meerdendeel thuis een Mac heeft, en op het werk een PC. Dus bijna alle leden gebruiken beide platformen...
Kanttekening is dan wel weer dat Apple zich momenteel een monopoliepositie aanmeet die ik weer niet vind horen, net zomin als dat Microsoft dat mag. Voor OSX moet ik een mac hebben en als ik een ipod koop ben ik ook al beperkt met wat ik erop zet. Als ik bij itunes wat koop dan draait dat weer niet in mediaplayer, enzovoort...
Voor OSX heb je inderdaad een Mac nodig, maar daar wordt aan gewerkt. Sony en een aantal andere merken hebben inmiddels bij Apple navraag gedaan over een PC versie van OSX. Apple schijnt deze al af te hebben, maar niet te willen lanceren... waarschijnlijk om de verkoop van hun eigen hardware te beschermen

met een iPod ben je niet beperkt, hoe kom je daar bij ?

wat je bij microsoft koopt, of bij elke andere downloadwinkel, kan ook niet op een Mac of iPod vanwege de DRM die Microsoft niet voor de Mac wil leveren. Apple heeft daarom de wma ondersteuning uit de iPod gehaald. De voorwaarden van de downloads zijn bij iTunes veel soepeler... het mag op 5 computers staan, je mag onbeperkt CD'sbranden van de gedownloadde nummers, en het mag op een opbeperkt aantal iPods.

Op dit moment maakt Microsoft allen dingen voor de Mac waar grof geld mee te halen valt, zoals Office en Virtual PC. dingen die geen geld opleveren, zoals WMAdrm ondersteuning, Een betere WindowsMediaPlayer en de Internet explorer worden niet meer voor de /mac gemaakt, gewoon omdat het geen geld oplevert. Ik vind het dan niet gek als Apple dan een soortgelijke actie terugdoet, zoals het uitzetten van de wma ondersteuning in de iPod.

Fam Voeten

Ongelezen bericht door Fam Voeten »

Nou mijn ervaring leert dat een al dan niet zelf samengestelde computer het beste draait, universeel dus! Heb je nooit geen conflictjes omdat er geen eigen merk spulletjes in gezet zijn/worden! Is VEEL makkelijker en vaak goedkoper

Gast

Als je over een goede computer praat, praat je niet over het OS wat er op geplaatst is.
De kwaliteit van een auto bepaal je ook niet aan de hand van de chauffeur die er in rijdt.

Nou zijn er weinig mensen die een vergelijking kunnen maken tussen een hoop verschillende hardware, tenzij je in een winkel werkt waar bijna alle merken verkocht worden en de garantie ook nog eens bij de winkel zelf afgehandeld wordt. Zo kan je zien welke pc's er vaak terug komen voor storingen en de gegelijkheid bepalen.

In mijn situatie kan ik alleen maar een keuze geven tussen desktops van HP-Compaq versus DELL en IBM laptops versus HP-Qompaq en Toshiba.

Desktops:
Daarbij valt op dat bij een HPQ zeer vaak de voeding of de harde schijf de geest geeft in de eerste paar weken, wat op garantie vervangen kan worden.
Bij DELL is net nagenoeg altijd het geheugen kapot gaat op korte termijn.
Qua duurzaamheid zou ik dan voor HPQ kiezen.
HPQ heeft in verhouding veel minder uitval dan een DELL.
HPQ is degelijk gebouwd, metalen onderdelen en kwalitatief goede randapperatuur.
DELL daarentegen is over het algemeen plastic rommel. Als je de pc open moet maken geeft het al een goedkope indruk.
De (bedrijfs) toetsenborden zijn ook al niks. Vreemd design en het tikt ook niet lekker.

Laptops:
Bij laptops zijn HPQ, IBM en Toshiba nagenoeg gelijk aan elkaar.
Nagenoeg geen storingen. IBM is iets platter dan HPQ en oogt degelijker. Toshiba (de oudere modellen) zijn gewoon niet kapot te krijgen. Over het algemeen worden deze na 4 jaar werkend van de hand gedaan omdat ze niet meer aan de eisen voldoen.
HP laptops (Omnibooks) is een 50-50 verhaal. Na 4 jaar gaat ongeveer de helft werkend van de hand.
IBM kan ik op lange termijn niets over zeggen.
Allen zijn van plastic, maar IBM springt er wel uit.

(wat ook meetelt is of er hardware updates of nieuwe drivers op de site van de fabrikant te vinden zijn)

HPQ een 8
Dell een 5.5
Sony Vaio 9
Headstart 7
Packard Bell 6

avdk71

Ongelezen bericht door avdk71 »

Nu, Michelangelo, de grote utvinder op PC gebied....pppfffffrrrrr...

Nu bij MacOS X is dat een vinkje zetten bij Windows File Sharing, maar bij Windows XP niet hoor.....PC was al aangesloten op ADSL, net zoals de Mac hier. PC op Mac netwerk gaat dus makkelijker dan PC op PC....lachen :D
Jij zou dat iets sneller kunnen, zij het niet dat een vinkje of een lange wizard (ook zo iets vervelends) doorlopen wel een wereld van verschil is...

Nog een quote:
Printer gekocht, canon, moest geinstalleerd worden op mac en PC,

Mac: plugin beetje rommelen en er floept zo een test pagina uit de nieuwe printer.

PC: drivers op de mee geleverde CD ROM werken niet onder windows XP, het internet op zoeken naar de juiste drivers, drivers gevonden installeren, crash tijdens installatie, reboot opnieuw proberen, na half uur geinstalleerd, reboot, proberen test pagina af te drukken, error geen inkt zegt windows XP (terwijl er op de mac toch echt een test pagina uit kwam rollen), rommelen rommelen rommelen, 3 reboots en veel frustraties later komt er een test pagina uit de printer rollen.

Zegt dit b.v. genoeg ?

Jaar in jaar uit bepaalt Apple de stand van de PC technology of Apple stuurt het naar een hoger niveau wat kwaliteit, gebruiksgemak, design en plezier in het gebruiken van jue computertje....

Oh, ja...die designs van PC's die ik van je zag, dat is echt een kwestie van wansmaak.....(maar dat is denk ik om Mac gebruikers op de kast te jagen :P ).

Veel plezier :cry: met je PC'tje en hoop dat ie volledig uitbrandt.... :lol:

Groet A.

Michellangelo

avdk71 schreef:Oh, ja...die designs van PC's die ik van je zag, dat is echt een kwestie van wansmaak.....(maar dat is denk ik om Mac gebruikers op de kast te jagen :p ).
Kwestie van wansmaak? Ik ken wel een kwestie van smaak, duidelijk dat het niet de jouwe is, maar waarschijnlijk is jouw smaak ook niet de mijne, maar ik respecteer jouw smaak, dat jij dat niet kan... dat zegt een hoop over jou....
avdk71 schreef:Veel plezier :( met je PC'tje en hoop dat ie volledig uitbrandt.... :lol:

Groet A.
Hmm, het is wel duidelijk hoe jij met mensen wenst om te gaan, ik ben altijd weer blij dat er iemand tussen zit die de Applestandaard verdedigt door te wensen dat iemand met een PC tamelijk ongelukkig terecht komt. PC staat tenslotte in een kamer in huis, huis heeft 3 gezinsleden en 2 huisdieren, kortom, je wenst een verbrandingsdood toe aan alle leden van het huis omdat zij een PC hebben.

Bij sommigen schijnt dat de manier te zijn om superieuriteit aan te tonen, maar ik krijg dan alleen een wrange nasmaak in mijn bek als ik weer eens iets over een mac hoor, dan denk ik "daarvan zijn de gebruikers personen die liever uitroeing van PC-gebruikers zien door verbranding of ander leed" want zo kom je wel over, sterker nog, je zegt het zelf....

Ik hoop niet dat jouw mac wat gebeurt, ik hoef me niet te bewijzen. Ik stel nog steeds dat de mac een goede computer is, net als een PC, er is alleen weer een mac-gebruiker bij die tot het laagste uitschot van de wereld behoort.... triest als je zo denkt te moeten zijn.....
avdk71 schreef:Mac: plugin beetje rommelen en er floept zo een test pagina uit de nieuwe printer.

PC: drivers op de mee geleverde CD ROM werken niet onder windows XP, het internet op zoeken naar de juiste drivers, drivers gevonden installeren, crash tijdens installatie, reboot opnieuw proberen, na half uur geinstalleerd, reboot, proberen test pagina af te drukken, error geen inkt zegt windows XP (terwijl er op de mac toch echt een test pagina uit kwam rollen), rommelen rommelen rommelen, 3 reboots en veel frustraties later komt er een test pagina uit de printer rollen.

Zegt dit b.v. genoeg ?
Wat zal mij dat nou zeggen? Canon i865 hier, aangesloten, printen, geen gemekker, hoef niet eens de CDrom erbij te pakken. Ook onder XP. Wat zegt dat? Helemaal niets... Of ik kan nu eenmaal goed met een computer omgaan of jij niet, meer zegt het niet.
unSOUND schreef: Dan moet je mijn post toch echt nog eens goed nalezen, want die interpreteer jij dan zo. LG maakte de defecte accu, en het is voor 99% zeker dat meneer wist dat hij een defecte accu had. ik zeg dus niet dat het zijn schuld was dat de accu kapot was, ik zeg alleen dat meneer warschijnlijk te makkelijk is door blijven werken met zijn powerbook.
Dat voor 99% is voor mij het struikelblok. Je gaat er nog steeds vanuit dat het dat type betreft, dat hij gebeld is en dat hij dat genegeerd heeft. Wat nu als hij een heel ander type heeft? Nooit gebeld is door Apple? Heel veel factoren die toch kunnen?

Blijft ook nog steeds vreemd dat de woordvoerder van Apple Nederland nergens vanaf weet, of is dat om er geen geruchtbaarheid aan te geven? Hij moet er toch vanaf geweten hebben?
unSOUND schreef: Dat was mijn fout, ik gaf een link naar een topic, ik wou een link geven naar het forum zelf... op dat forum lopen op dit moment meer dan 8000 mensen rond, waarvan het meerdendeel thuis een Mac heeft, en op het werk een PC. Dus bijna alle leden gebruiken beide platformen...
dus er zijn maar 8080 mac-gebruikers die zowel mac als PC gebruiken? Omdat jij praat over 99%. Zoals ik al zei, als ze niet tevreden zijn over Apple, en dat is gewoon een kwestie van smaak, zullen ze ook niet snel op een Appleforum komen toch? Ik vind die 99% nogal hoog geschat.
unSOUND schreef: wat je bij microsoft koopt, of bij elke andere downloadwinkel, kan ook niet op een Mac of iPod vanwege de DRM die Microsoft niet voor de Mac wil leveren. Apple heeft daarom de wma ondersteuning uit de iPod gehaald. De voorwaarden van de downloads zijn bij iTunes veel soepeler... het mag op 5 computers staan, je mag onbeperkt CD'sbranden van de gedownloadde nummers, en het mag op een opbeperkt aantal iPods.
Dit word een andere discussie, want als ik wat, waar dan ook, koop wil ik het waar dan ook gebruiken, of dat op 10 PC's is of op geen, dat zal me een worst zijn. De standaards van WMA zijn sowieso niet ideaal maar goed, die gebruik ik dan ook niet. De DRM is ook een verkapte huurovereenkomst, wat bij het kopen van muziek natuurlijk stupide is. Waarom kopen als je er toch niets meer mee kan of mag? Dat helpt illegaal downen tegen te gaan zeker?

Ik doel meer op de monopolieposities die de bedrijven, ook Microsoft hoor, bezig is op te bouwen. Wat betreft OSX, ik las pasgeleden nog dat Apple helemaal nog niet zo happig is op OSX op een PC. Als een PC met windows erbij monipolisering is, waarom dan niet bij Apple? Ik vind het nu wel tijd om Apple los te koppelen van OSX, maar goed....
unSOUND schreef: Op dit moment maakt Microsoft allen dingen voor de Mac waar grof geld mee te halen valt, zoals Office en Virtual PC. dingen die geen geld opleveren, zoals WMAdrm ondersteuning, Een betere WindowsMediaPlayer en de Internet explorer worden niet meer voor de /mac gemaakt, gewoon omdat het geen geld oplevert. Ik vind het dan niet gek als Apple dan een soortgelijke actie terugdoet, zoals het uitzetten van de wma ondersteuning in de iPod.
Dat de WMA-ondersteuning uit is boeit me niet zo, maar er is dus behoefte aan Virtual PC op een mac, waarom kan ik nog steeds geen OSX op mijn PC krijgen? Dat vind ik vervelender, want wie weet bevalt het wel ;)

Dat Apple bang is geen Imacs of zo meer te verkopen, tja... dan zit de kracht dus echt alleen in het OS en niet in de computers die ze leveren?

SteveJobs

Ongelezen bericht door SteveJobs »

Windows gebruikers hebben absoluut geen smaak.

Emjay

Ongelezen bericht door Emjay »

Voor de doorsnee computergebruiker bestaat een computer toch vooral uit een apparaat en besturingsprogramma. Daarin zijn diverse combinaties mogelijk. Qua gebruiksgemak steken daar toch Apple en PC/WindowsXP boven uit. De laatste omdat eigenlijk iedereen het wel kent, de eerste omdat het een compleet systeem is, waarvan alle onderdelen op elkaar zijn afgestemd. Alleen al om de laatste reden komt Apple dan voor mij als beste uit de bus.
Uiteraard kan een zelfsamengestelde PC ook goed functioneren, maar dient WindowsXP met een te grote diversiteit aan onderdelen van verschillende fabrikanten rekening te houden, waardoor het log is en dichtslibt. Microsoft is al jaren bezig met een knip-en-plak besturingssysteem, waarin basisfouten niet worden opgelost, maar verdoezeld.
Zolang Microsoft het systeem niet van de grond af opnieuw opbouwt en een betere standardisering bewerkstelligt, blijft het behelpen, vloeken, tieren en gooien met muizen en toetsenborden (en dat verzinnen de Mac-gebruikers niet, dat is de werkelijkheid van de Microsoft wereld).
Ik ga er echter niet vanuit dat Microsoft verandert, want dan zouden ze moeten toegeven dat ze eigenlijk al jaren op een verkeerd spoor zitten en dat durven ze nooit.

unSOUND

Dat Apple bang is geen Imacs of zo meer te verkopen, tja... dan zit de kracht dus echt alleen in het OS en niet in de computers die ze leveren?
Waarom heb jij een PC met XP ? Omdat je Windows wou gebruiken, of omdat de CD la zo netjes open en dicht ging ? Dit is een volledig loze redenering natuurlijk... je werkt de hele dag met de programmatuur, niet met de systeemkast. Natuurlijk gaat het voornamelijk om het OS en de software...

Verder is het vrijwel hetzelfde... Maxtor/WesternDigital Harde schijven, Pioneer/Nec/Sony brander... De CPU is van Motorola ( G4 ) of van IBM ( G5 ). De grafische kaart is van ATI of Nvidia. Alleen de kast en het moederbord is van Apple zelf...

Leuke is dat waar jij mij van beschuldigd, je zelf net zo hard doet. Je kiest zorgvuldig een zin uit, zoekt een spel- of spraakfout en weet daar vervolgens een hele pagina aan te spenderen... vind je het gek dat ik af en toe niet of nauwelijks reageer ? Ik geef je voor de lol een linkje naar 1 Mac forum, en je begint gelijk te roepen dat dat blijkbaar alle Mac gebruikers zijn... Het gaat toch een discussie worden waar het niet meer om de inhoud gaat, maar om mijn schrijfstijl ? Want dan is de discussie in 1 klap afgelopen namelijk.

Michellangelo

zucht, unSOUND, kijk nou ook even naar de rest dan alleen dat kleine stukje, maar laat ik het eens toelichten:
Ik heb diverse computers in huis staan, allen met XP, waarom?
Ik heb een jaar geleden geprobeerd om Linux te installeren op een PC, alles prima, maar op geen enkele manier kon ik het internet nog op. Enkele Linux-wizzards konden ook al geen oplossing aanbieden, ergens deed ik volgends hun alles goed, maar het wilde dus gewoon niet gaan werken, een PC zonder internet is geen optie voor mij en voor mijn werk, dus ik heb Linux er maar weer afgeknald. Aangezien ik dus geen OSX kan draaien en met BeOs kwam ik niet verder door het ontbreken van elke compatibiliteit met mijn grafische kaarten blijft er weinig over om te proberen, toch?

Daarom ben ik aangewezen op een Windows OS, Na een wacky ME-versie en een iets stabieler 98SE zitten we nu aan de XP, stabiliteit is goed, niets is perfect. Ik kan nog FreeBDS of de nieuwste Linux proberen, maar als dit nu 1,6 jaar ( of zo ) perfect draait, waarom zou ik nog moeite doen? Al zou het andere beter zijn, dan is dat nog slechts een klein percentage dat het nauwlijks de moeite waard is. Een OSX zou ik echter wel willen proberen, al was het maar om te kijken wat er in de loop der tijd veranderd aan is en of het me zou bevallen. Op zijn minst kan ik dan een wat actueler oordeel geven dan over een OS dat ik drie jaar geleden in mijn handen had.

unSOUND schreef:Leuke is dat waar jij mij van beschuldigd, je zelf net zo hard doet. Je kiest zorgvuldig een zin uit, zoekt een spel- of spraakfout en weet daar vervolgens een hele pagina aan te spenderen...
Nee, ik val niet over spel of spraakfouten, ik val over die 99% van jou. Die gebruik je 2 keer en beide keren ongefundeerd of onvoldoende gefundeerd. Ik zeg niet dat 99% van de PCgebruikers Apple en OSX niet goed vinden, dat kan ik niet want ik weet niet wat ze denken. Ook al ken ik de mening van 8000 van ze, dat is slechts een klein deel van het geheel en dus zou ik maar wat zeggen....
unSOUND schreef:vind je het gek dat ik af en toe niet of nauwelijks reageer ? Ik geef je voor de lol een linkje naar 1 Mac forum, en je begint gelijk te roepen dat dat blijkbaar alle Mac gebruikers zijn...
Ik vroeg hoe je aan 99% kwam, jij komt met dat forum, dus dat zijn dan alle gebruikers? Nee toch, dat snap ik en dat snapt jij ook wel, maar je redenatie geeft aan dat je weet wat 99% van alle gebruikers van beide OS-en denken, en dat snap ik dus weer niet. Ik beweer niet dat ik voor een groep spreek, ik kan enkel voor mijzelf spreken. De fout (voor je weer zegt dat ik bedoel dat het exploderen van de accu de schuld kan zijn van de gebruiker, nee, ik bedoel dat hij dus ervan af zou weten) bij de persoon neerleggen van de ontplofte accu is nogal kort door de bocht. Ik ben van mening dat er meerdere mogelijkheden zijn, jij zegt 99% zeker dat de persoon nalatig was... Dat soort percentages noemen vind ik dus niet onderbouwd.

Waar hier en daar nogal aan voorbij word gegaan is dus dat ik niet van mening ben dat een Apple slechter is dan een PC, ik ben wel van mening dat wat iemand gewend is, wat zijn of haar voorkeur geniet, dat men dat kenmerkt als zijnde het beste systeem, wat betreft virussen, spyware en andere third-party onzin die men op je los laat, inderdaad, daar heeft iemand met OSX geen tot bijna geen last van.

Als jij van mening bent dat ik je probeer te pakken op taalfoutjes, prima, als je dat denkt dan kan ik je toch niet op andere gedachten brengen, maar dat is pertinent niet mijn bedoeling. Ik hoef je helemaal niet op zaken te pakken, want je preferentie voor iets is iets persoonlijks, toch?

Jør

Ongelezen bericht door Jør »

SJs... wat een geleuter!

zullen we weer ontopic?

apple is de beste!
al is het alleen al vanwege exposé.
maar dat hoeft niet iedereen te weten hoor.. Straks willen ze allemaal een echte computer ;)

Ik ben wel van mening dat Mac OsX de kracht is van Apple.

Ik heb een aantal iMac achtigen 1984, 1998, 2005 - en de vormgeving is even doeltreffend als geniaal beeldschoon.

oh, en laat iedereen lekker genieten van zijn eigen bak met chips...
of ze nou van compac, dell, apple of croky zijn...

PS: die ellenlange topics zijn werkelijk niet leesbaar... kunnen jullie ook wat bondiger zijn ?

vespisti

Ongelezen bericht door vespisti »

jonge;jonge; wat een ge...............! :twisted:
apple komt ook uit korea en taiwan; net als die andere computers :lol:

unSOUND

apple komt ook uit korea en taiwan; net als die andere computer
Correctie: Apple worden ontworpen in Amerika, en in Ierland gebouwd.

Enkel sommige accesoires worden in Taiwan in elkaar gezet.

Michellangelo

en enkele componenten dus ook, zoals je me wist te vertellen unSOUND.

Wat logisch is, want hier maken kost 2 keer zoveel, en dat is weer niet goed voor de verkoop, net als met een PC :)

unSOUND

Blijft altijd giswerk waar iets vandaan komt...

Als ze de plastice onderdelen maken in Nederland, de chips maken in Nederland, en de chip word in Taiwan in de plastic behuizing gedaan, heet het toch "Made in Taiwan"...

Sony heeft dezelfde rotstreek met hun geheugenkaarten geleverd. Sony zij altijd dat hun kaarten veel beter waren, en dat die door Sony zelf gemaakt worden. Bleek echter dus zo te zijn dat de Sony kaarten gewoon uit de Dane-Elec fabriek komen, maar in 2 onderdelen. Sony klikt de 2 onderdelen in elkaar, en mag vanaf dan zeggen dat hun de kaart zelf hebben gemaakt.

Zelfde met de Carl Zeiss lenzen die op hun Camera zouden zitten, want dat zijn gewone Sony lenzen. Sony betaald echter een bepaald bedrag om dat erop te mogen zetten. En de mensen maar camera's kopen omdat er zo'n dure Zeiss lens op zou zitten... pff.

Michellangelo

Of nog sterker, Chevrolet die de Deawoo overnam en nu Deawoo's verkoopt als Chevrolets :D

maar dat is wel extreem. Doet verder niets af aan de qualiteit, hoewel dat bij de geheugenkaarten dubieus is, zeggen dat ze beter zijn en eigenlijk dezelfde zijn :D

Gast

laag hoor , unsound , opeens onder een andere naam zo'n kinderachtig zinnetje te posten.

stevejobs
quote]Windows gebruikers hebben absoluut geen smaak.[[/quote]

hoe oud ben jij....

Gesloten