LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc telefonie ergernis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Terug naar kpn!

Kpn heeft ook voordeelregelingen, Voice over IP en digitale televisie voor ook redelijke tarieven, dus waarom in godsnaam overstappen???? Kpn garandeerd storingsvrij bellen !!!!!

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Als je een aansluiting hebt van kpn dan kun uit meerdere internetproviders kiezen als het gaat om adsl (bij upc zit je vast aan chello)Daarnaast kun je ook uit andere providers kiezen als je wilt bellen via een andere aanbieder dan kpn, maw je hebt vele mogelijkheden als je gebruikt maakt van het netwerk van kpn.Ik heb nog geen klachten gehad tot nu toe.

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door magda »

Inderdaad, het netwerk van KPN is nog steeds het betrouwbaarste (ik ben absloluut geen KPN medewerker). Neem ze allemaal op een rij: BBnet (wanhoop), Tiscali en nog wel een paar, allemaal problemen. Alleen hoor je hier nooit iets over. De providers zijn een simpele schakel tussen gebruikers en netwerkbeheerders. De providers zijn dan ook voor 100% afhankelijk van de netwerkbeheerder. Is de laatste slecht dan kan je van de provider ook niet veel goeds verwachten. Neem HCCnet. Die hebben deze vergissing ook gemaakt om ADSL aan te bieden via BBnet. 1 grote brok ellende. Maar HCCnet geeft het tenminste ruiterlijk toe (www.hccnet.nl). Voor het overige is HCCnet (naast xs4all) prima aan te bevelen. Onder normale omstandigheden vrijwel geen problemen en de helpdesk is altijd zeer hulpvaardig gebleken. Behalve even op dit moment i.v.m. de eerder gemelde problemen. Let op: Ik heb wel een abo bij HCCnet, maar ik ben geen medewerker.

M
.

Dyana

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Dyana »

Ik ben dus geweest voor de 2e keer, en na lang aandringen, een grote mond, en blijven weigeren het pand te verlaten ben ik toch geholpen, als je maar lang genoeg aandringt en dramt dan komt er uiteindelijk wel iemand. Ik ben met een "tevreden gevoel"naar huis gegaan. Misschien een idee om toch daar naar toe te gaan.

Roel Broere

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Roel Broere »

afgelopen maandag-avond heb ik op dit forum mijn gram gespuid over de ergernis van de niet werkende telefoon, drie dagen later en natuurlijk ook weer na de nodige telefoontjes gepleegd te hebben met de zgn. HELPDESK omdat hij het op dat moment nog steeds niet deed toch nog maar weer eens gebeld.
Krijg ik me daar de dropveter aan de telefoon die mij maandagmorgen vroeg ook te woord had gestaan, heb hem in "Hoge Woorden"te verstaan gegeven dat ik medelij had met zijn baan, maar ja om geld te verdienen moet je toch wat, ook ik moet er voor werken, heb hem gevraagd waar de reparatie-benodigdheden vandaan moesten komen, misschien wel uit Australie vroeg ik hem, het werd steeds stiller, ik vroeg hem of hij gestorven was en gelijk vertelde ik hem ook dat ik het gesprek op band opnam t.b.v. het programma van Tros Radar, na nog wat woorden gepleegd te hebben vertelde hij natuurlijk dat hij heel blij was met Tros Radar en toen...................Tut,Tut, Tut, Tut Tut.
Gelukkig nu woensdag-avond doet hij het weer en lees ik op teletekst van omroep Gelderland dat UPC bekijkt of er wat te regelen valt voor gedupeerde klanten.
Roel Broere/Hoevelaken

sannepan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 21:23

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door sannepan »

Hallo lotgenoten!
Daar ben ik dan weer even!. :D Het is inmiddels alweer enkel weken geleden dat ik mijn ellende met UPC op dit forum heb geplaatst. :evil:
Dagelijks heb ik de reacties kunnen lezen van al die ongelukkigen die er ook zijn ingetrapt.
:shock: Ik had al vanaf 25 maart, i.v.m. een verhuizing, geen telefoonverbinding :(
Wel allerlei toezeggingen etc. Nu zijn we 2 mailtjes naar UPC, ongeveer 10 telefoontjes naar 09001580, een aangetekende brief naar UPC, een brief naar de geschillencommissie én een telefoontje naar stichting de ombudsman verder. :arrow: :arrow: En wat denk je? NOG STEEDS GEEN TELEFOON!!!!
Er is hoge prioriteit gegeven aan de klacht. :!: Maar er zijn er nog diverse wachtenden voor mij! Mijn aangetekende brief zal waarschijnlijk pas over 2 weken worden beantwoord want er is een achterstand! :? :shock:
Vandaag is er weer geprobeerd om via een chef van de technische afdeling spoed te zetten achter het vinden van de oorzaak van de storing. :D Ik weet nu al wat eruit komt! :o GEWOON WACHTEN!!!
Nou we zijn nu zover dat we deze week de KPN gaan bezoeken en overstappen. Dan maar een ander nummer en extra kosten. :cry: Dan zijn we van een probleem af. :lol: Maar ik zal het er niet bij laten zitten.
De klacht ligt bij de geschillencommissie en ik ga door. :roll: :twisted:
Ik begrijp gewoon niet dat er met zoveel problemen en gedonder niet ingegrepen wordt door bv. de overheid of de OPTA.
Er worden door dit bedrijf niet 1 maar vele regels en afspraken overtreden.
Van mij mogen ze hangen! :idea: :evil: :idea: :evil:
Sannepan

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben na 2 maanden zonder ook eindelijk weer telefoon!! Maar nu hebben we weer een ander nummer gekregen :(
Volgens UPC een verhuisnummer dat vanzelf verandert in ons oude nr......ja, ja...bij UPC gaat niks vanzelf...

Gister hadden we echter al gelijk problemen met de arris-modem. De telefoon lag er al weer uit. :evil: Ook internet deed het niet, na het opnieuw aanmelden via de pc deed beide het gelukkig weer.
Daar had ik me al wel een beetje op voorbereid na het lezen van de berichten op trosradar....maar goed we zijn wel een stapje vooruitgekomen...kunnen nu eindelijk bellen!!

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Het verschil inprijs is dan misschien wat groter bij KPN, maar je kan wel bellen, bij upc is het nog maar de vraag of dit kan.

En ISDN kan je niet vergelijken met VOiP das een hele andere techniek, VOiP staat in de kinderschoenen met veel aanloopproblemen, maar dat maakt voor upc niks uit, die gokken er alleen maar op dat ze met hun prijsbeleid klanten krijgen, dat die klanten vervolgens met de gebakken pern zitten, en veelal problemen ondervinden door slechteof geen verbinding maakt ze niks uit, want je zit er toch voor minimaal een jaar aan vast en tegen die tijd hopen ze dat ze de problemen een beetje onder de knie hebben.

KPN mag dan volgens andere een monopolist zijn, maar ze zetten in ieder geval geen technieken in de markt, met veel kinderziektes, bij KPN geldt nog steeds KWALITEIT GAAT VOOR KWANTITEIT, en dat mag naar mijn mening in eerste oogopslag best iets duurder zijn, een storingsvrije verbinding, is mij welwat waard.

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door magda »

Zo is dat. Zoals ik al eerder opmerkte in dit forum: In internetland is goedkoop duurkoop. En VOIP, wacht hier nog maar mee. Komt wel goed, maar is nu nog experimenteel. Alleen met Skype van PC naar PC werkt het perfect. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

M

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door magda »

De enige, waarbij het goed werkt is bij Solcon. Maar dan moet de tegenpartij ook een Solcon aansluiting hebben. Slechts dan is het gratis. In andere gevallen tellen telefoontikken, wel wat goedkoper, maar niet gratis.

M

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom als iemand zegt dat bij hem of haar UPC Voip gewoon goed werkt wordt dit steeds weer door de zelfde mensen in de grond geboort? Ik begrijp dat het zeer vervelend is als er iets niet goed werkt maar het kan ook andersom zijn en dan werkt alles gewoon zoals het hoort. Ik heb nu sinds 18 jan telefoon van UPC en elke keer als ik de rekening zie ben ik een gelukkig mens (en met mij nog zeer vele waarschijnlijk zoals altijd de zwijgende meerderheid) max €9.47 in deze periode en dat is inclusief het vastrecht wat bij de KPN al €18.16 per maand kost (bel basis). En tevens als je geen aansluiting hebt van UPC of CHELLO zeur dan niet maar beperk je tot objectieve suggesties en ervaringen en stop met al die sprookjes en spookverhalen.

Tevreden gebruiker van Chello classic en UPC voip :D :D :D :D :D :D

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil een tevreden gebruiker helemaal niet de grond in boren.
Als je tevreden bent moet je daar blijven, ikzelf heb zeer slechte ervaringen met upc, en voor mij ik neem geen enkel risico meer wat dat betreft aangaande, en zeker niet met een product wat ze in de markt als goedkoop promoten met veel kinderziektes.
Wat ze ook gedaan hebben destijds met internet via kabel.
Voor jou hoop ik dat je een tevreden gebruiker mag blijven, maar ik kan je verzekeren dat als het eenmaal fout gaat bij upc en het treft jou dan gaat het ook goed fout.

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi ik had het in het begin ook niet op UPC. We hadden al eerder geprobeerd, wat dus echt neit goed uitpakte. Dus zijn we naar KPN gegaan. We waren daar een 35 tot 40 euro per maand kwijt. Toen kregen we telefoon van UPC over de digitale telefonie. savonds en in het weekend gratis en naar upc abonnementen 9 cent per gesprek overdag. Dus we hebben het toch maar weer gedaan.
Deze keer kwamen ze meteen de eerste afspraak opdagen.
Dus ik blij. Maargoed de eerste paar weken lag hij er een paar keer uit. Oke het is net nieuw dus idd een paar kinderziektes.
Maar mijn telefoon rekeningen zijn zienbarend minder. En tot nu toe (afkloppen) gaat alles goed en ben ik toch blij dat we weer overgestapt zijn. het scheelt toch een 20 euro p/m.

Romy

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Romy »

Hallo allemaal,
Ook wij dachten er goed aan te doen om over te stappen naar upc met onze telefonie. Begin maart hebben we ons hier voor aangemeld en daarbij ook gelijk door gegeven dat we ook per 1 april gingen verhuizen.
Eind maart nog eens gebeld, met de vraag of we per 1 april wel gelijk gebruik konden gaan maken in ons nieuwe huis van internet en telefonie. Vervolgens was er volgens hen geen melding van gemaakt (Terwijl dit per telefoon is gedaan en per mail, waarvan ik notabene zelf een bevestiging heb gehad) dat we gingen verhuizen en dus was dat dan bij deze gebeurd maar kon wel een aantal weekjes duren voordat we "aangesloten" zouden worden.
Nadat ik had opgehangen bedacht ik me, hoe gaat dat dan met de modem van Upc, die per 31 maart in de oude woning zou achterblijven? Dus nog eens gebeld, nou deze dame had beter nieuws, natuurlijk kwam er vóór 31 maart een monteur van hen langs, haar vorige collega's had het verkeerd verteld en alles kwam goed..??? Omdat wij in dezelfde straat zijn blijven wonen en de nieuwe bewoners van onze 'oude" woning niet hier uit de buurt komen, was ons gevraagd of wij nog een sleutel van hun huis wilden houden om een beetje een oogje in het zeil te houden. Vervolgens kregen wij op 01-04-05 een schrijven van Upc, dat ze per 04 april de modem uit het oude huis kwamen halen en dan gelijk in het nieuwe huis weer kwamen installeren.
Hoe hadden ze dit nou willen doen als wij zoals gebruikelijk de sleutel bij de eind oplevering van onze oude woning hadden moeten inleveren??
Zoals afgesproken werd op 4 april netje de modem uit de oude woning verwijderd en in het nieuwe huis weer aangesloten en aan het eind van de middag zouden we volgens de monteur weer telefonisch bereikbaar zijn, we konden gelijk al wel internetten. Maar helaas was dat dus niet waar. Inmiddels na 5 keer bellen en 50 euro minder in de knip ( gebruikt voor beltegoed voor de mobiele telefoon) kunnen we na 2,5 weken nog steeds onze telefoon niet gebruiken. Volgens Upc hebben we twee accound's nodig, één voor internet en één voor de telefoon, en deze tweede moet door de technische dienst nog voor elkaar gemaakt worden. En wanneer dat zal gaan gebeuren... we moeten maar gewoon afwachten, de telefoon zal het vanzelf weer gaan doen!! Terwijl de buren aan de overkant ook zijn overgegaan naar Upc en deze dezelfde middag al wel konden bellen. Natuurlijk kunnen we achteraf een vergoeding hier voor aanvragen, maar ik wil mijn telefoon kunnen gebruiken en ook gebeld kunnen worden. Wanneer hier in huis de naam Upc valt, gaan bij iedereen de haren recht overeind staan.


Mvg. Jackie.

sannepan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 21:23

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door sannepan »

Hallo Jackie.
Welkom bij de club!!!!
Wij zitten vanaf 25 maart te wachten op een telefoonaansluiting die werkt.
De modem zit er en tv doet het maar tring tring alleen op een mobieltje!
Ook wij zijn inmiddels ruim 100 euro armer aan mobiele kosten en ook zijn er kosten op een andermans telefoon gemaakt.
Tuurlijk kun je na afloopt een vergoeding krijgen.
Zeggen ze ook bij UPC. Maar pas nadat alles werkt.
Maar ik heb al begrepen dat de kosten voor mobiel bellen niet worden vergoed. Kunnen ze niet aan beginnen.
Zelf zijn we met de klachtencommissie en stichting de ombudsman bezig. Maar zelfs dan heb je weinig kans van slagen!

Ik wens je veel sterkte toe!
Sannepan

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

Tja en dan nog denken sommigen da ze goedkoper uitzijn met upc.

John z'meer

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door John z'meer »

Als reactie op Sannepan,

Na 6 weken zonder telefoon gezeten te hebben, zeggen wij nu het abonnement op. Wij gaan weer terug naar KPN, want we hebben meer dan genoeg rotzooi gehad met UPC.

In het begin liep alles goed, de monteur was prima op tijd en sloot alles goed aan. Het probleem begon toen de telefoon uitviel en vervolgens nooit meer gewerkt heeft. O ja, toch wel, alleen toen nam er iemand op die niet bepaald uit Nederland afkomstig was, als je naar ons eigen nummer belde. Kan allemaal bij UPC. Ik verwacht dan ook nog wel een rekeningetje van UPC voor bellen naar Afrika oid.

sannepan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 21:23

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door sannepan »

Hoi John z'meer,

Als ik zo al die ellende lees vraag ik me echt af waarom er helemaal geen instantie is die deze oplichters bende een halt toe roept.
En zeggen dat mensen zelf kiezen om naar UPC te gaan is onzin.
Bij ons kan je helaas alleen maar kabeltv krijgen van UPC.
Dus ben je al verplicht dit af te nemen tegen je zin in bij UPC.
Daarnaast worden mensen erg bedonderd door goedkope aanbiedingen.
Wat logisch is want je moet wel een beetje op je centen letten!
Maar mensen dit zijn grotendeels GOEDKOPE PRAATJES!!!!
Ik heb een tijd lang gewerkt op een callcenter. Daar werd de klantenservice (of moet ik eigenlijk KLACHTENLIJN) van UPC beantwoord.
Ik heb als leidinggevende heel veel telefonistes huilend weg zien gaan.
Je zit met je rug tegen de muur. Je weet vaak dat de klagers gelijk hebben maar je kunt niets doen. Laat dit bedrijf maar opdoeken. Of overnemen door mensen die wel weten wat klantvriendelijkheid, service en afspraken zijn. Ik weet zeker dat er heel wat klanten terzijnertijd bij zullen komen en blijven.

Gast

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door Gast »

UPC is een prachtig bedrijf en alle begin is moeilijk, maar over 30-jaar draait alles gesmeerd en zo lang moeten we nog even geduld betrachten.

sannepan
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 21:23

Re: upc telefonie ergernis

Ongelezen bericht door sannepan »

he Gast,
Ik weet niet of jij 30 jaar wilt wachten op een telefoonaansluiting die zonder problemen werkt!!!!

Maar ik niet!
Ik hoop dat ik over 30 jaar de naam UPC niet meer tegen komt!

Gesloten