LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitzending wet kinderopvang, een gemiste kans
Re: Uitzending wet kinderopvang, een gemiste kans
dus eigenlijk komt het er op neer dat er een verplichte cursus papa & mama moet komen (natuurlijk wel op eigen kosten)
we schoppen een paar blagen op de wereld (de wereld is nog niet vol genoeg) en zeggen vervolgens heeeee overheid, dit is wel lastig want ik wil wel werken hoor!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus overheid zorg ff dat er een stelletje zaaltjes geopend worden, zodat mijn blaag daar heen kan op jullie kosten als ik naar mijn werk moet, want anders kan ik mijn hypotheek niet meer betalen..........
we schoppen een paar blagen op de wereld (de wereld is nog niet vol genoeg) en zeggen vervolgens heeeee overheid, dit is wel lastig want ik wil wel werken hoor!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus overheid zorg ff dat er een stelletje zaaltjes geopend worden, zodat mijn blaag daar heen kan op jullie kosten als ik naar mijn werk moet, want anders kan ik mijn hypotheek niet meer betalen..........
Het gegeven dat ik naar een peuterspeelzaal ging heeft me geen beter mens gemaakt en het feit dat mijn moeder er fulltime voor me was ook niet. Eingelijk ben ik daar erg egoistisch en veeleisend van geworden. Mijn moeder was er altijd voor me dus waarom de rest van de wereld niet?
Ik heb daarentegen een collega wiens beide ouders werkten (en nog steeds) en die veeeel socialer en redelijker is. Stiekum ben ik wel een beetje jaloers daarop.
Ik heb daarentegen een collega wiens beide ouders werkten (en nog steeds) en die veeeel socialer en redelijker is. Stiekum ben ik wel een beetje jaloers daarop.
Wees maar blij dat die blagen er zijn. Die mogen straks voor jouw AOW werken. (als dat er dan nog is).
Onderzoek wees uit dat kinderen van werkende moeders even gelukkig maar veel slimmer zijn. dat verbaast mij niets met thuiszittende stomkoppen asl Noélle
Van dat slimme weet ik niet en dat zou ik ook niet durven beweren maar ik vond wel het volgende:
Ouders die allebei werken kunnen hun schuldgevoel voortaan achterwege laten. Als ze daar al last van hebben.
Want kinderen ondervinden er geen schade van als zowel vader als moeder werken. Het Sociaal en Cultureel Planbureau heeft de werekende vaders en moeders met hun kroost aan een onderzoek onderworpen; dit in samenwerking met TNO. En wat blijkt; Tweeverdieners vinden de opvoeding makkelijker dan de thuiszitters.
En voordat de dombo's onder ons reageren met opmerkingen als: logisch als ze niet zelf opvoeden (een kind kan zo'n reactie zien aankomen). Dat zal wellicht te maken hebben dat je meer geduld hebt als je zelf lekkerder in je vel zit.
Ouders die allebei werken kunnen hun schuldgevoel voortaan achterwege laten. Als ze daar al last van hebben.
Want kinderen ondervinden er geen schade van als zowel vader als moeder werken. Het Sociaal en Cultureel Planbureau heeft de werekende vaders en moeders met hun kroost aan een onderzoek onderworpen; dit in samenwerking met TNO. En wat blijkt; Tweeverdieners vinden de opvoeding makkelijker dan de thuiszitters.
En voordat de dombo's onder ons reageren met opmerkingen als: logisch als ze niet zelf opvoeden (een kind kan zo'n reactie zien aankomen). Dat zal wellicht te maken hebben dat je meer geduld hebt als je zelf lekkerder in je vel zit.
Ben blij dat je zelf bij gebrk aan argumenten gaat schelden, én de enige juiste verklaring geeft, én een onlogisch, niet onderbouwde mening geeft [in die volgorde]1. dombo's 2. logisch als ze niet zelf opvoeden 3. Dat zal wellicht te maken hebben dat je meer geduld hebt als je zelf lekkerder in je vel zit
Dombo's omdat ik zo moe wordt van die figuren die het hebben over dumpouders en daarbij zelf niet kunnen onderbouwen waarom dat zo slecht voor een kind zou zijn. Dat bewijs is er niet.
En mijn inschatting is niet zo raar gezien de conclusie van TNO.
En mijn inschatting is niet zo raar gezien de conclusie van TNO.
ja hallo..... daar werken OOK allemaal 2verdieners.....En mijn inschatting is niet zo raar gezien de conclusie van TNO.
lekker kinderen op de wereld schoppen, maar omkijken ernaar ho maar
Nou gasten, dat ben ik NIET met jullie eens. Ik heb gewerkt vanaf het moment dat de kinderen naar de kleuterschool gingen (nu dus al 18 jaar) maar was er altijd als de school uitging. Af en toe bleven ze tussen de middag over. Toen ze naar het vervolgonderwijs gingen werkte ik tot 3 uur en vanaf 2001 werk ik 32 uur per week gedurende 4 dagen.
De kinderen zijn dus niets te kort gekomen. Ik ben nu bijna 53 jaar en heb mijn steentje dus bijgedragen, zonder anderen op te zadelen met kosten voor de kinderopvang. In de vakanties zorgde ik ZELF voor een vertrouwde oppas THUIS, die leuke dingen met de kinderen deed.
Als je kiest om GEEN kinderen te krijgen, OF zelf thuis te blijven voor de kinderen OK.
Maar de regering wil juist hebben dat mensen blijven werken, dus moeten ze ook niet tornen aan de kosten voor opvang.
De kinderen zijn dus niets te kort gekomen. Ik ben nu bijna 53 jaar en heb mijn steentje dus bijgedragen, zonder anderen op te zadelen met kosten voor de kinderopvang. In de vakanties zorgde ik ZELF voor een vertrouwde oppas THUIS, die leuke dingen met de kinderen deed.
Als je kiest om GEEN kinderen te krijgen, OF zelf thuis te blijven voor de kinderen OK.
Maar de regering wil juist hebben dat mensen blijven werken, dus moeten ze ook niet tornen aan de kosten voor opvang.
Jantje52: Je relaas is er kennelijk 1 die je voor jezelf schrijft. Misschien voelt het goed als je het zelf terugleest.
Volgens mij ben jij een kleine groep waar de kritiek van een aantal gasten - wo ik - zich niet op richt!
Volgens mij ben jij een kleine groep waar de kritiek van een aantal gasten - wo ik - zich niet op richt!
Als iedereen het zo kan regelen als Janneke is er geen vuiltje aan de lucht, kunnen de kinderdagverblijven dicht. En houdt de regering geld over om er andere dingen die echt nodig zijn te doen.
Hebben jullie ook zo geklaagd over de oude regeling voor kinderopvang? Toen betaalde de overheid ook mee alleen ging dat in de vorm van belastingvoordeel naar de werkgever. Dus wat is er nieuw? De meesten moeten nu meer zelf betalen? Dus de overheid minder. De wet is dus een vooruitgang voor degene die klagen over de besteding van belastingcentjes!!
Principe blijft: betaal voor je eigen zaad/ei en de gevolgen daarvan mochten die twee elkaar teovallig tegenkomen!
ik ben een tijdje weg geweest om dat wij net zijn verhuist en ik dacht laat ik toch maar weer even reageren,
de gene die mij stom kop genoemd heeft mag mij wel even gaan uit legen waarom ik een stomkop ben.
om dat ik de verantwoordelijkheid over mijn kind wat normaal is als auder zijnde ???????????
ik hoor hier woord hypotheek en vaste lasten veel vallen daar heb ik een heel simpel antwoord op wat ik al vaker gezegd heb.
neem maar eens genoegen met wat minder zal ik zegen,
je hoeft niet altijd twee keer per jaar op vakantie of een nieuw bouw huis of je kinderen in merk kleren te laten lopen,
zon kind heeft er meer aan als een van de auders thuis is,
en over dat onderzoek dat kinderen van werkende auders net zo gelukig zijn als van niet werkende auders ja ga je dan wel even na door wie en door wat dat onderzoek is gedaan,
er is trouwens een nieuwe boek op de markt over het fulltime moeder zijn lees dat maar eens door,
en wat kwam er nou in dat stuk op tv naar voren een moeder die nu thuis zit bij der kinderen na dat ze bij der eerste 2 kinderen gewerkt heeft tadaaaaaaaaaaaaaaa mn kinderen zijn nu veel gelukiger,
vroeger rede mensen het toch ook met een loon waarom nu niet ????????? om dat de mensen nu meer meer meer meer meer willen met minder nemen ze geen genoegen meer,
(op een paar na dan ) ik ben er niet ongelukig door hoor dat ik niet twee keer per jaar op vakantie ga of dat ik in een normaal eensgezins woning woon of dat mn zoon gewoon kleren heeft van de hema en van de h&m,
Noelle
de gene die mij stom kop genoemd heeft mag mij wel even gaan uit legen waarom ik een stomkop ben.
om dat ik de verantwoordelijkheid over mijn kind wat normaal is als auder zijnde ???????????
ik hoor hier woord hypotheek en vaste lasten veel vallen daar heb ik een heel simpel antwoord op wat ik al vaker gezegd heb.
neem maar eens genoegen met wat minder zal ik zegen,
je hoeft niet altijd twee keer per jaar op vakantie of een nieuw bouw huis of je kinderen in merk kleren te laten lopen,
zon kind heeft er meer aan als een van de auders thuis is,
en over dat onderzoek dat kinderen van werkende auders net zo gelukig zijn als van niet werkende auders ja ga je dan wel even na door wie en door wat dat onderzoek is gedaan,
er is trouwens een nieuwe boek op de markt over het fulltime moeder zijn lees dat maar eens door,
en wat kwam er nou in dat stuk op tv naar voren een moeder die nu thuis zit bij der kinderen na dat ze bij der eerste 2 kinderen gewerkt heeft tadaaaaaaaaaaaaaaa mn kinderen zijn nu veel gelukiger,
vroeger rede mensen het toch ook met een loon waarom nu niet ????????? om dat de mensen nu meer meer meer meer meer willen met minder nemen ze geen genoegen meer,
(op een paar na dan ) ik ben er niet ongelukig door hoor dat ik niet twee keer per jaar op vakantie ga of dat ik in een normaal eensgezins woning woon of dat mn zoon gewoon kleren heeft van de hema en van de h&m,
Noelle
Hema en H&M???
Weet je wel dat dat 2 van de duurdere winkels zijn wat betreft kinderkleding.
Weet je wel dat dat 2 van de duurdere winkels zijn wat betreft kinderkleding.
Noelle,
Lekker onderbouwd. Een onderzoek uitgevoerd door TNO wordt (wel of niet terecht) aan getwijfeld een een opmerking van 1 moeder is ineens zaligmakend?!?!. Dat is nog eens redeneren.
Lekker onderbouwd. Een onderzoek uitgevoerd door TNO wordt (wel of niet terecht) aan getwijfeld een een opmerking van 1 moeder is ineens zaligmakend?!?!. Dat is nog eens redeneren.
Gast van 27 Apr 2005 21:48 :
Waarom moetr ik dan betalen voor het resultaat van eitjes en zaadjes die elkaar 65 jaar (en langer) geleden hebben ontmoet???
Waarom moetr ik dan betalen voor het resultaat van eitjes en zaadjes die elkaar 65 jaar (en langer) geleden hebben ontmoet???