LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP voor de landelijke demonstratie op 1 juni 2005

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
trudy

Re: OPROEP voor de landelijke demonstratie op 1 juni 2005

Ongelezen bericht door trudy »

Het kan niet zo zijn, dat Dex en Duis ons recht en wet kunnen ontnemen en door kunnen (blijven) gaan met slachtoffers maken !

Plus Zalm en Donner en hoe is het met de rechters in Nederland gesteld? Gaan zij ons lastig vinden?

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Trudy,

Ik hoop het wel, want dan zullen ze zeker eerst tot tien tellen voordat ze ons, net als Don, Dex, Duis, Bal en Zal, zomaar even met een kluitje in het riet sturen........

Lastig zijn in positieve zin: Een goede (recht)zaak !

Elias

Euro

Ongelezen bericht door Euro »

Als ik teksten lees zoals die van Justice_4_all/ empact / etc. begin ik bedenkingen te krijgen of ze weten wat ze nu het beste kunnen doen. Heb nu een avondje meegekeken op dit forum als groentje om nu eens te kijken wat er allemaal speelt. Hoop dat het recht zal zegevieren, echt. voor wie? laat ik aan de geleerden over. Maar mijn eerste indruk van de gemiddelde forumbezoeker is toch negatief. Heb meerdere keren onzin gelezen of in strijd met persbericht (ook gekeken op de website van dexia) Krijg ook de indruk dat mensen soms ook alleen maar lopen te schoppen en op geen enkel maar dan ook geen enkel punt zelf ergens verantwoording nemen (meerderheid). en niets ondernemen of kansen laten liggen. Ook als je een gerichte vraag stelt aan mensen die bij mij een positieve indruk hebben blijft een echte verklaring waar het nu mis ging uit. Men ging bij iedere vraagstelling ervanuit dat deze cynisch bedoeld was, werd later gelukkig wat minder. Mijn algehele indruk van een avondje forum is dat er kennelijk toch ernstige fouten zijn gemaakt (anders geen uitspraken) maar krijg ik ook het idee dat er mensen zijn die daar op mee liften (menselijk zou ik waarschijnlijk ook doen in jullie situatie)
Maar wat mij dus het meeste opvalt dat men deze vragen (aan wie ik het ook vraag) niet beantwoord: Men geeft de daling van de beurs (feitelijk indirect) verwijtbaar aan een bank.> Dat men dacht te sparen (dan zou men dus rente moeten ontvangen lijkt mij.)> Men niet wist met geleend geld te beleggen (stond dan geen aankoopsom in het contract???) Heb verderop gelezen dat men van dexia jaaroverzichten ontvangt (als deze voor de belastingaangifte is moeten zij toch ook schulden naast waarden opgeven zoja was men toch al in het eerste jaar bewust van schulden en schommelingen of was dit niet zichtbaar in overzicht!) Al deze vragen werden genegeerd of afgedaan als "daar heb je er weer een" of "laat maar lullen" Ik veroordeelde de gehele avond niemand Behalve die halve zolen die iemand zijn mening niet respecteren. Ongetwijfeld zitten mensen te stoken. Maar ik vind iemand als Justice_4_all echt zielig Geeft aan dat hij een andere forumbezoeker (HenkB) probeert te achterhalen via dergelijke site's. Waarom omdat hij een andere mening is toebedeeld? Hij is scherp in zijn uitspraken maar ben anderen tegengekomen die mensen echt beledigen! Vind het in en in triest dat iemand tijd gaat investeren in het zoeken van iemand op het web omdat hij een andere mening heeft op een OPENBAAR FORUM!!! Zodoende doet dat afbreuk aan jullie geloofwaardigheid met dit soort figuren waar vervolgens ook forumleden die ik wel enige geloofwaardigheid toebedeel leuk mee babbelen. Maar alsnog geen vraag die ik stelde werd beantwoord? half of vaag. Waarom??? Het geeft mij de indruk dat niet iedereen hier oprecht is over het hele gebeuren en dat er veel "mee lopers" zijn (wederom, kan ik mij voorstellen) Maar dat men dus feitelijk kiest voor slachtoffertje spelen en zogenaamd als een autist klakkeloos een handtekening zette. En nu succesvol is in de rechtbank met o.a. meetekenen echtgenoot. (Als ik van plan ben iets aan te schaffen overleg ik eerst met mijn partner! omdat men het stiekem heeft gedaan krijgt een bank nu de schuld? dat is ook iets wat ik niet kan volgen.) Wens alle lezers met een restschuld/inleg een voor hen acceptabele oplossing toe. Maar een groot aantal (meerderheid) moeten maar eens in de spiegel kijken. Deze beoordeling komt puur vanwege het negeren c.q. ontwijken van normale vragen zonder enig verwijt, van mijzelf en van anderen. Dit geeft mij te denken......... Sterkte toegewenst !

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Na afloop van de persconferentie sprak ik nog even met Bruneel.
Ik vertelde hem dat wij dit schikkingsvoorstel afwijzen en doorgaan met procederen.
Ik wees hem ook op de uitspraak van 7 april waarbij de gedupeerde zijn volledige inleg terugkreeg.
Bruneel vertelde dat Dexia tot het uiterste zal procederen en tot het gaatje zal gaan.

Nou, dat doen wij ook!!
Het verschil is echter dat het bij Bruneel bij woorden blijft, maar bij ons zijn het daden.
Niet alleen met procederen maar ook met protesteren.
Op 1 juni zullen we laten zien hoe wij denken over de doofpot pogingen van de overheid en het ondemocratisch stopzetten van de rechtszaken.

Eerst gaan wij nog een dagje bivakkeren bij de veroorzaker van alle ellende : Aegon
11 mei, wees erbij!

Jammer dat payback het nog steeds laat afweten en de leden niet heeft geïnformeerd over deze demonstraties.

Groeten,
Piet

ZEG NEE !! tegen de schikking van Duisenberg.
Uitspraak rechtbank in Amsterdam op 7 april: Gedupeerde krijgt de volledige inleg van ruim 100.000 euro terug!

trudy

Jammer dat payback het nog steeds laat afweten en de leden niet heeft geïnformeerd over deze demonstraties.
Op mijn mailtje naar Payback met de vraag om medewerking voor de demonstraties nog steeds geen antwoord gekregen.

Waarschijnlijk hebben ze wat meer tijd nodig om een juiste oproep aan hun leden in elkaar te prutsen. Niet iedereen schudt dat uit zijn mouw.

Er is nog tijd Piet, we geven ze het voordeel van de twijfel......

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Het kan niet zo zijn, dat Dex en Duis ons recht en wet kunnen ontnemen en door kunnen (blijven) gaan met slachtoffers maken !
Dat is toch ook niet zo? Je kunt de schikking weigeren en doorprocederen.

Elias

Hollander,

Er zijn kennelijk nog steeds bosjes mensen, die niet weten wat voor contract(en) ze in de linnenkast hebben liggen en netjes maar blijven betalen en er niet van doordrongen zijn dat ze werden opgelicht.
Zie, nu na enige publiciteit en opwinding, nota bene weer dagelijks tientallen mensen die zich aanmelden bij leaseverlies.

Kennelijk hebben daarnaast vele mensen nog onvoorwaardelijk vertrouwen in onze overheid, wetgeving controle- en toezichtinstellingen.
Triest maar kennelijk waar. Los van het feit of je al het deze (afwachtende) mensen aan moet rekenen.
Dat hier nog veel en juist schrijnende gevallen uit voort gaan komen, staat voor mij als een paal boven water.

EN JUIST DIE OVERHEID EN INSTELLINGEN hadden pakweg 3,4,5 jaar geleden duidelijk en op niet mis te verstane wijze VOLGENS DE GELDENDE WETGEVING in moeten grijpen.

En dat doen ze nu nog steeds niet !!!!
De rechtsgang wordt alleen maar vertraagd ten gunste van DEX e.a. en de wettelijk en politieke verantwoordelijken.

Ik ben benieuwd wat de 2e Kamer hier nu weer van gaat vinden. Het kan toch niet anders of er moeten een keer harde woorden gesproken worden. In plaats van al dit schijnheilige, corrupte gedoe !!

Groet,
Elias.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

UP om het ACTUEEL te houden

Julika

Ongelezen bericht door Julika »

Elias
EN JUIST DIE OVERHEID EN INSTELLINGEN hadden pakweg 3,4,5 jaar geleden duidelijk en op niet mis te verstane wijze VOLGENS DE GELDENDE WETGEVING in moeten grijpen.

't Was een zootje, 't is een zootje en het zal wel een zootje blijven...
Tegen dit schijnheilige, corrupte gedoe van de banken en overheidsinstellingen kunnen Piet en wij weinig doen.
Maar je kunt beter zeggen :
Als je vecht kan je verliezen maar als je nicht vecht heb je al verloren.
Dus We zullen doorgaan, met de stootkracht van de milde kracht
groetjes Julika

Elias

In artikel 14 van de BIJZONDERE VOORWAARDEN LABOUCHERE EFFECTEN LEASE staat:

Indien een van de bepalingen van de overeenskomst rechtens onverbindind of nietig mocht blijken te zijn, dan zijn PARTIJEN VERPLICHT die bepaling te vervangen door een rechtens wel bindende bepaling, die zoveel als mogelijk een inhoud heeft als de oorspronkelijke bepaling en geldt tevens dat de onverbindendheid of nietigheid geen afbreuk doet aan datgene wat verder werd overeengekomen.

Toen bij mij enkele jaren terug (ik had nog geen internet) de twijfels kwamen over het contract heb ik gebeld met Dexiabank met een aantal vragen. Kreeg geen duidelijk antwoord, wel ee slotzin DAT MIJN CONTRACT GELDIG WAS EN DAT IK ME ERAAN MOEST HOUDEN.

Dexia en "ingewijden" wisten toen allang dat mijn echtgenote had moeten tekenen. En dat ze geen vergunning hadden. Ik wist dat toen nog niet en hebben ze me ook niet uitgelegd wat er speelde.

Ook hebben ze verzuimd, volgens dat artikel, maatregelen te nemen om het contract te wijzigen, aan te passen of wat dan ook.
Ze wisten allang dat ze op vele fronten zwaar fout zaten, gingen en gaan alleen maar door met hun leugens en bedrog, dit ten koste van de wederpartij.

Over mijn lijk.
Er zal recht geschieden en de rechter zal dat in alle redelijkheid toe moeten passen.

Elias.

trudy

Over mijn lijk.
Er zal recht geschieden en de rechter zal dat in alle redelijkheid toe moeten passen.
Vergeet je de billijkheid niet? :lol:

woest

Ongelezen bericht door woest »

Geplaatst op 10 Apr 2005 22:16 door Piet

OPROEP

Aan alle aandelenlease gedupeerden

Op 1 juni 2005 organiseert het Platform Aandelen Lease (PAL) een landelijke demonstratie in Den Haag tegen de veroorzakers van dit drama dat ons land miljarden euro’s kost.
Alle aandelenlease gedupeerden worden opgeroepen hieraan mee te doen.
(...)
Vertrek vanaf het Malieveld om 1300 uur.
Dit aandelenlease drama mag niet in de doofpot verdwijnen!
Laat zien dat de grens is bereikt, wij eisen RECHT !!

Help mee deze demonstratie tot een groots gebeuren te maken, steun ons met een donatie op rek.nr 46 55 56 515 t.n.v. Demo 2005 te Oosterhout.
Voor meer informatie:
Piet Koremans

Piet

Het aandelenlease schandaal in de doofpot en Dexia, Aegon, De Nederlandsche Bank, Zalm, Donner en zelfs onze zogenaamde belangenbehartiger Leaseverlies proberen nu het deksel erop te doen.

Dit mag niet gebeuren!

Honderdduizenden mensen zijn het slachtoffer geworden van de oplichtingpraktijken van de banken en de overheid kijkt nog steeds de andere kant uit, sterker nog, dit zogenaamde waarden en normen kabinet helpt de banken en duwt ons dieper in de ellende.
Een eenzijdig schikkingsvoorstel wordt ons door de strot geduwd en om dit kracht bij te zetten worden alle rechtszaken zonder onze toestemming tot het einde van het jaar aangehouden.
De politieke doofpot machine werkt op volle toeren en door éénzijdige informatie wordt iedereen gemanipuleerd om het schikkingsvoorstel te accepteren.

Voorkom dit en demonstreer mee op woensdag 1 juni om 1300 uur in Den Haag.
Verzamelen op het Malieveld en daarna gaan wij in protesttocht naar de Tweede Kamer.

Hier zal ook het Manifest van Jan van de Beek worden aangeboden met alle steunbetuigingen die zijn binnengekomen, inmiddels ruim 1550 en het blijft oplopen.

Waarom is er nog geen beslag gelegd op de financiële administratie van Dexia om hiermee te bewijzen dat er geen aandelen zijn gekocht en wij massaal zijn opgelicht.
Nederland fraudeland en de overheid werkt hier aan mee!

Aegon, Dexia en andere aanbieders beschikten niet over de juiste vergunningen om deze wurgcontracten te verkopen en toch is er nog geen onderzoek ingesteld naar deze strafbare feiten.

Hoe kunnen wij in ‘s hemelsnaam praten over een verenigd Europa als wij nog niet eens orde op zaken kunnen stellen in ons eigen land?

Er zijn grenzen voor ons, maar blijkbaar niet voor de banken en de overheid.
Ik dacht dat wij in een democratie leefde en de tijden van dictatuur voorbij waren.
Helaas worden wij nu met de neus op de feiten gedrukt en dreigt het aandelenlease schandaal in de doofpot te verdwijnen.

Wij kunnen en mogen dit niet accepteren en op 1 juni kunnen, nee moeten wij onze stem laten horen en Nederland en de overheid laten zien dat wij recht eisen.
De rechters moeten zich uitspreken over de misdadige activiteiten van de aanbieders en de mening van Zalm en Donner naast zich neer leggen.
Dat is democratie!

Er moet een onderzoek komen naar de strafbare feiten en grove overtredingen van de wet door de aanbieders.

Kom op 1 juni naar Den Haag en laat zien dat wij ons niet in een hoek laten drukken.
1 juni is de dag om massaal onze stem te laten horen en te laten zien dat wij samen een vuist kunnen maken en recht eisen.

Veel mensen hebben geen internet en weten niet van deze demonstratie.
Diverse kranten hebben er al aandacht aan geschonken, maar dat is niet genoeg.
Vraag de Oproep voor de demonstratie aan bij [email protected] en je krijgt de Oproep toegestuurd.
Print deze uit en hang de Oproep overal door de stad of het dorp, in buurthuizen, supermarkten enz.
Het werkt, ik heb al diverse reacties gehad van mensen die de oproep gelezen hebben, waaronder uit Emmen.
We hoeven niet allemaal alles te doen, als we allemaal maar iets doen!

Er is één dag dit jaar waar de saamhorigheid en het protest tegen aandelenlease gezien en gehoord moet worden:
1 juni in Den Haag, voor velen staat de toekomst op het spel.
JIJ bent nodig op 1 juni, voor jezelf en die honderdduizenden gedupeerden.

Ik hoop jullie allemaal te zien op het Malieveld, het is in ons aller belang.

Groeten,
Piet

HvdB

Ongelezen bericht door HvdB »

Nou Piet, je hebt me overgehaald. Ik zal zeker van de partij zijn.
Ik ben behoorlijk benieuwd wie de gezichten zijn achter deze namen.

Tot gauw!

Margriet

Ongelezen bericht door Margriet »

Piet ik heb je bericht gekopierd en naar verschillende plaatselijke kranten gestuurd met verzoek tot plaatsing,wie wil dit bij nog meer plaatselijke kranten doorgeven zodat er meer mensen 1 juni in Den Haag aanwezig zijn!!!!!!!
Wij komen in ieder geval!!!!!
Groet Margriet.

woest

Ongelezen bericht door woest »

De Telegraaf, 19 mei 2005:

Maas verdachte in voorkennis-zaak VHS

AMSTERDAM (Dow Jones) - Het Openbaar Ministerie verdenkt de topman van vastgoedbedrijf VHS, Ed Maas, van handel met voorkennis. De betrouwbaarheid van Maas zou ’niet meer buiten twijfel’ staan.
Op 28 januari maakte VHS al bekend dat op aangifte van de beurstoezichthouder AFM door het Openbaar Ministerie een onderzoek is ingesteld tegen Maas. VHS zei toen dat dit onderzoek betrekking heeft op vermeende handel met voorkennis, naleving van de Wet Melding Zeggenschap 1995 en het uitvoeren van effectenorders zonder daartoe benodigde vergunning. Maas ontkent iedere vorm van misbruik van voorwetenschap alsmede andere aantijgingen. Het bestuur van VHS, de Raad van Commissarissen en ook Maas beraden zich thans over te nemen stappen en maatregelen en zullen daar op korte termijn mededeling van doen.
En in het Financieele Dagblad van vandaag (met artikel):
OM onderzoekt transactie in zaak Versatel
Justitie onderzoekt in de voorkenniszaak rond Versatel een transactie tussen twee durfkapitalisten vlak voor de beursgang van 1999. Enkele partners van verkoper Nesbic speelden hierbij een dubbelrol.

Dat blijkt uit gesprekken met verschillende betrokkenen. Volgens deze bronnen gaat het om de verkoop van een pakket Versatel-aandelen door participatiemaatschappij Nesbic, een dochter van Fortis .

De zoveelste! :x

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ook ik zal er zijn woensdag 1 juni en dan direct ook NEE stemmen die dag tegen de Europese Grondwet.

Kom net weer uit Turkije en geloof het of niet, daar zijn er ook veel tegen.
Ze willen wel graag bij de EU horen maar dan alleen om economische redenen. Dit heb ik maar van een paar mensen gehoord hoor.

Piet

De belangstelling voor de demonstratie wordt steeds groter.
Steeds meer mensen melden zich aan en er zijn al meer aanmeldingen als de vorige jaren.

De Tweede Kamerleden die lid zijn van de vaste commissie van Financien en de vaste commissie van Justitie zijn uitgenodigd om tijdens de demonstratie op het Plein voor het gebouw van de Tweede Kamer met ons te komen praten over dit aandelenlease schandaal.
Ook de ministers Zalm en Donner zijn uitgenodigd daar aanwezig te zijn en met ons te praten.

De media krijgt komende week nog extra informatie zodat deze demonstratie heel Nederland doorgaat.

Grijp je kans, nu is de gelegheid om te laten zien dat wij een vuist kunnen maken en kunnen laten zien dat we samen sterk staan.

Als de overheid iets wil gaan doen in Europa dan zullen ze eerst orde op zaken moeten stellen in eigen land.

Er dient een onderzoek te komen naar de strafbare feiten gepleegd door Dexia en Aegon: zij hebben contracten verkocht zonder vergunning en zij hebben niet de aandelen gekocht zoals in de contracten is vermeld.
Zij hebben gemanipuleerd met ons geld, ons opgelicht en belazerd.

De rechtszaken die éénzijdig zijn stilgelegd dienen weer te worden hervat, wij eisen recht!!
De rechter moet oordelen over Dexia en niet de stichting Leaseverlies of Duisenberg die als stroman van De Nederlandsche Bank naar voren is geschoven om over ons te oordelen.

Dit aandelenlease drama mag niet verdwijnen in de doofpot, zoals Zalm en Donner graag willen.

Geen leugens en bedrog maar de waarheid over dit grootste financiele schandaal van de Nederlandse geschiedenis.
En WIJ spelen de hoofdrol en laten ons niet intimideren en manipuleren door wie dan ook.

Woensdag 1 juni in Den Haag, ben je ook gedupeerde, dan is dit de kans om iedereen te laten zien dat de grens is bereikt en wij RECHT eisen.

Hang overal de Oproep voor de demonstratie op zodat iedereen het weet, vrij kan vragen en kan komen.
De Oproepen zijn aan te vragen bij : [email protected]

Groeten,
Piet

Rob Adank

Ongelezen bericht door Rob Adank »

PAL ,alle succes en sterkte 1 juni a.s.
De spandoeken zijn opgehaald en onderweg naar Den Haag!!!
Ik hoop dat duizenden mensen de weg naar Den Haag kiezen op 1 juni waarbij wellicht de NS ontregeld geraakt.
Dat zou een topper zijn.

Succes!!!!!!!!!!!!!!
Rob

Piet

En waar blijf jij dan, Rob "Toppie"Adank met je payback clubje??

De rest van de tekst heb ik maar gedeleted.

Piet

Gesloten