LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
j0p3Y
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2003 00:12

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door j0p3Y »

Ben het ermee eens dat dit uitermate misleidend is.
Ik lees bij dit soort mailings altijd kritisch de aanbieding door, zo ook de 'algemene voorwaarden'. Ook nu weer gedaan. Er heeft duidelijk iemand aan zitten werken die goed bekend is met het opstellen van misleidende teksten. Pas bij voorwaarde 9 wordt duidelijk dat je de NPL machtigt om - tot wederopzegging- geld van je rekening af te laten schrijven. Alle voorgaande artikelen gaan over het activeren van de code via internet (of door te bellen) etc.
Ik vraag me overigens af hoe dat doorbellen gaat. Wordt dan alsnog via wervende teksten geprobeerd om de beller als lid van de NPL te krijgen?

Mijns inziens moet de ReclameCodeCommissie dit een halt toe roepen. Op deze wijze adverteren cq werven vind ik echt niet kunnen.

Dan nog liever zo'n Reader's Digest mailings (ook deze week in de bus gehad). Die zijn tenminste nog énigszins helder door te melden dat er een prijs gereserveerd is en dat je mógelijk daar de winnaar van bent....

Tja... en zoals altijd...... voor niets gaat alleen de zon op.....

Joop81
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2005 14:16

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Joop81 »

je kan ook gewoon proberen rijk te worden met hard werken.

de kans daarop is groter dan het winnen van welke loterij dan ook.


het is maar een idee

Nico de Maijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2005 21:05

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Nico de Maijer »

:twisted: Bij de entreekaarten voor The Lion King ontving ik inderdaad een gratis postcode(loterij)lot. Alleen nog even activeren met het op het lot aangegeven getal.
Het adderdtje onder het gras ligt nog steeds op de loer; als je het laatste 'vinkje' uit zet is het activeren niet mogelijk.
Het gratis verkregen lot is alleen geldig als je een machtiging tot maandelijkse inning van € 8.25 verleent.
Als je dat niet wilt, zoals ik, dan moet je kiezen: of aansluitend een opzegging insturen of dan maar geen gratis lot.
Ik kies voor het laatste omdat ik het vermoeden heb dat je pas wordt uitgeschreven nadat er een volgend lot van je rekening is afgeschreven.
Bah!
Nico de Maijer

irener
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2006 17:53

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door irener »

Ook ik ging met de brief van de BMW actie het internet op, argwanend,dat gelukkig (achteraf) wel. In de kleine lettertjes dus inderdaad 1,2,3 loten extra.
Ik heb hierover een boze email gestuurd,uiteraard kwam er geen reactie.

De reden dat ik argwanend was: Ik ben uitgenodigd via de telefoon om mee te doen aan de voorrondes van 1 tegen 100. WANT ik had aan het belspel van 1 tegen 100 meegedaan en gewonnen. (Gaat net als bij Weekend miljonairs, 3 vragen goed en tel doorgeven,dan KUN je geselecteerd worden).

Het klopot dat ik daar wel eens naartoe heb gebeld,alleen had ik NOOIT drie vragen goed!! Dat vond ik dus al vreemd en de telefoniste kon niet meer uitbrengen dan EUh................

Goed,daar naar Aalsmeer geweest (pleuriseind rijden en vrije dag voor genomen!!). Bericht zou komen binnen twee weken of je wel of niet doorging. Bericht kwam dus nooit. Ook mijn schoonmoeder is er eens geweest en kreeg nooit bericht.
Ik dus mailen......vond t bedrog,mensen trekken er een dag voor uit,maken kosten (vrije dag nemen,vervoer) en vervolgens hoor je niet eens wat. Had erbij gezet dat als ze dat al niet eens na konden komen,hoe ik dan zeker wist dat mn geld naar goede doelen ging en niet naar hun eigen zakken??? En dat ik overwoog mn lot stop te zetten.

TWEE dagen later: bericht in de brievenbus: Helaas u bent (uiteraard!!na mn boze mail) niet door.

Daarna dus dat geintje met die BMW actie en een prijsverhoging (lot werd 8,25). Heb gelijk opgezegd,was t zat.

Ik geloof dr allemaal geen ZAK van watr daar gebeurd.

jazzlyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2006 19:54

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door jazzlyn »

April 2005 heeft andbeek een klacht gestuurd naar de reclame commissie
Nu,April 2006 vallen wederom weer de BMW acties door de brievenbus.
Wederom wordt er in de actie letterlijk weergegeven:" ...want met elk postcodelot wat u heeft,speelt u mee voor al die bmw's "
Ik dus weer even inloggen op de site www.wineenbmw.nl ,en ja hoor...
Alleen wanneer je extra loten koopt maak je kans!
Als deelnemer van de postcodeloterij voel weer eens zeer teleurgesteld.Dit is niet het principe om goede doelen te steunen,maar geldtrekkerij.De reclamecommissie moet hier streng in optreden.

laborat
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2006 15:04

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door laborat »

20 April ook een bmw win brief in de bus.
Ik ben niet eens lid van die stomme postcode loterij, en toch heb ik ook zo een brief gekregen.

ROT OP !!!!!!!!!!
Ik heb niet eens een rijbewijs,.
Verdomme ik ben enkele maten in een snelle BMW verloren,
ROT OP!!!!!!!!

opdoeken zo een bedrijf!

cybermuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2006 04:20

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door cybermuis »

Ik heb zelf bij de postcode loterij gewerkt. :oops:
En kan dus zeggen dat toen 8jaar geleden, je nog maar weinig mensen in pak met stropdas zag zoals eerder hier gezegd werd.

Maar ook ik kan mij niet meer vinden in hoe het tegenwoordig eraan toe ging.
Je word steeds vaker gebeld met de mededeling dat je iets gewonnen zou hebben maar aan het eind van het verhaal moet je wel weer in lot erbij nemen.
Toen ik er werkte werden ook mensen gebeld, enkel toen om te achter halen waarom mensen gestopt waren met meespelen.
Indien mensen aangave dat ze toch nooit iets wonnen, hadden wij een scherm waarin alle pietluttige bedrage die men ooit gewonnen had(den) stonden zodat dat kon worden weer gelegd met "u heeft toch in totaal bedrag xx gewonnen, lijkt het u niet leuk om toch weer mee te gaan spelen?" Wilde de mensen dit niet was het standaard dat de mensen namens de goede doelen bedankt werden voor hun steun via de pc loterij.

Nu met alle reclame en telefoon actie's is het van een goede doelen loterij aan het afglijden met hoge snelheid naar een snel en veel geld verdien loterij maar niet voor de deelnemers. :x
En denk dat de hoeveelheid stropdassen met een factor 1000 is gestegen, van amper tot niet (ja als de notaris in het gebouw was voor de trekking, die had meestal wel stropdas om) naar bijna iedereen daar.
Want heb het nu ook al gehad dat een gratis lot voor een bepaalde periode die je dan meteen kon opzeggen dus 100% gratis meespeelde, zoals aangegeven telefonisch opzegde er toch gewoon de loten de maand erop werd afgeboekt.
Rede elke keer als ik het zo om mij heen hoor, dat je dan net te laat was dat de run al gedraaid was en dan de maand erop niet meer mee speelde en betaalde.
heb daar toen geen genoegen mee genomen, bank een storno willen laten doen (wat dus niet kan omdat het een lotterij betreft), brief gestuurd dat indien er niet gezorgd werd dat met onmiddelijke terug storten van het afgeschreven bedrag, IK rente zou eisen omdat zij hun verplichtingen niet na kwamen.

En walla wat dreigen en binnen een dag was het terug gestort en een excuus briefje 2 dagen later.

Ik zou aanraden ga niet in op de actie's waarmee je iets zou hebben gewonnen zoals oa de bmw maar wel ff een extra lot moet aanschaffen.
Lijkt wel of ze met de gouden kofferjacht op het internet het een beetje goed proberen te maken.
je krijgt wel extra koffers en kan je droomprijs aanklikken zonder dat je ook maar iets extra's hoeft te doen of dat het je iets kost.

Maar het is allang niet meer de pcl waar ik ooit gewerkt heb!

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door djmaze »

1. IK BEN GEEN LID
2. Ik stuur enveloppen leeg terug
3. Ik stuur zegelplak dingen zonder zegels retour
gast pagina 1 schreef:Ik geloofde ook niet erg in dit soort selecties, totdat ik tijdens mijn vakantie een medewerkster sprak, die mij vertelde: wanneer jij als klant door ONS wordt benaderd, dan ben je echt in een select gezelschap, want aan DEZE actie doet maar een beperkt aantal mensen mee.

De kans om iets te winnen is dan ook veel groter dan dat heel nederland meedoet in die trekking. Vaak doen er dan maar 2000 mensen mee, in plaats van de gebruikelijke honderdduizenden.
Als de kans zo uniek is en alleen voor leden:
- waarom krijg ik dan persoonlijke post over deze auto's?
- waarom valt de postcode 1x per maand in mijn dorp?
- waarom heeft Den Dolder meer dan die 2000 geselecteerde als inwoner?

JULLIE WORDEN ZWAAR GENEPT lid of geen lid. T zou "Lotcode Pesterij" moeten heten.

francois b
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2009 12:15

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door francois b »

Hallo,

speel al een aantal jaar mee en het valt me op dat ik altijd extra reclame of winstkansen krijg als ik maar een nieuwe lot erbij neem bmw's geld reizen als je maar een nieuwe loten koopt dit riekt naar oplichting dus sinds een maand of vier vijf bekijk ik de winnaars in de postcodes 2000 tot 2999 en nu is mij opgevallen dat de laaste vier maanden de winnaars niet boven de 2500 komt 2600 tot 2999 niets wint een beetje vreemd en nu wordt ik ook dood gegooid met reclame van de sponsorbingo loterij ik heb 1 lot voor de postcodeloterij maar ik denk dat ik die ga opzeggen dit is volgens mij de grootse fraude ooit.

Gesloten