LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZEGT U NEE OF JA

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

Voorstel Duisenberg : ZEGT U NEE OF JA

Ja
46
21%
nee
173
79%
 
Totaal aantal stemmen: 219

FK777
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:42

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door FK777 »

Ja,ja elke keer is er wel weer een of andere voorwaarde.
Ik lees: "het nakomen van uw contractuele verplichtingen is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor een schikking"

Mm, ja als iedereen met het mes op de keel eerst verplicht wordt/werd dóór te gaan met betalen zijn er natuurlijk intussen miljoenen genoeg binnengekomen om een paar duizendjes van te betalen. Zo zie ik het. Eerst effe miljarden innen, daarna coulant en groothartig overkomen door met "wel vele miljoenen" tegemoet te komen, daar heb je een leek snel mee geimponeerd, zullen ze waarschijnlijk denken.
Nee dus.
Groeten,
FK

mar44
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2005 10:57

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door mar44 »

help, ik snap er helemaal niks van. Ik heb een restschuld van 24.000
totale schuld 47.000 heb het dexia aanbod getekend en heb in januari mijn restschuld afbetaald door mijn overwaarde te gebuiken (dus geen nieuwe badkamer) wat moet ik nu doen en bij wie moet ik zijn voor advies, ik snap het allemaal even niet meer, het gaat me allemaal even boven mijn pet.

Mar44

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door trudy »

Voorzover ik het begrijp, krijgen mensen die het eerdere Dexia-aanbod geaccepteerd hebben 1/3 vermindering op de restschuld, maar dan moet die restschuld wel in een keer afbetaald worden.

Leuk als je geen cent te makken hebt.

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door magda »

Ik moet je eerlijk bekennen, dat ik het ook niet meer weet. Mijn restschuld was zodanig, dat procederen meer kost, dan het opbrengt. Wat me ook niet duidelijk is, wat eigenlijk voorgaande contracten hier mee te maken hebben. Die zijn afgelost en dus finito. Bovendien wist je toen nog niet, wat je nu wel weet. Ik kan me voorstellen, dat je toen ook al gestopt zou hebben met de huidige wetenschap. Bovendien zijn de meeste dan al verjaard en zou je zelf daar ook niet meer op terug kunnen vallen. Verder trekken ze zich niets aan van de uitspraken van de rechtbanken. Een hooggerechtshof heeft al bepaald, dat deze contracten gezien moeten worden als huurkoop en dus nietig. Ik denk, dat de Hoge Raad wel tot een zelfde uitspraak zal komen. Maar waarom moet je dan toch nog individueel procederen? Zo'n uitspraak van de Hoge Raad, daar kan toch geen rechter omheen? Dexia zou dan toch gewoon het gerechterlijk bevel moeten krijgen om alle eegalease contracten terug te betalen. Dat moet je zelf toch ook als een rechter over jou heeft beslist. Tot je huis leeghalen aan toe. Geldt dit niet voor Dexia dan? Staan die onder en boven de wet?
En hoe gaan we onze stem uitbrengen? Krijgen we een brief of zo?

M

arthur
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2003 10:39

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door arthur »

ik zeg NEE :twisted: tegen het voorstel ik ga door met mijn advocaat
en ook advocaat kosten wil ik terug

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door pluutje »

2/3 van de al betaalde restschuld betekent voor mij de helft terug van de totale schade!
Exclusief extra kosten als gevolg van het contract t.w +/_ 12.500,= Euro.

Niet moeilijk dus!

ant
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:36

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door ant »

nee

dustinh
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 mar 2005 16:43

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door dustinh »

Wat een gemekker!! Ik ben nog steeds van mening dat als je in aandelen gaat, je weet dat je risico loopt. En dat je helemaal stom bent als je je daar niet van bewust bent. Als er dan zó voor je onderhandeld wordt, dat je 2/3 deel van je schuld niet hoeft te betalen, mag je je handen dichtknijpen!! (gaat in mijn geval om ruim 15000 Euro!)
Als ik het goed begrijp ben jij voor 15000 Euro het schip ingegaan. Ik neem aan dat jij - gezien de opvatting die je hier ventileert - afziet van enig voordeel uit de schikking? Of staat je geweten er toch niet aan in de weg om dit cadeau (daarvan is in jouw gedachtengang toch sprake?) aan te nemen en gaat het juist bij jou om meer ........

guus-geluk
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 apr 2005 09:27

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door guus-geluk »

Mensen gewoon allemaal JA zeggen dat is beter dan NEE zeggen.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door impact »

Guus Geluk, grote gek
val een paar tanden uit je bek.

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Kor S »

guus ga donald duck pesten

Steph
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:03

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Steph »

Toch maak ik me grote zorgen. Ik vraag me af hoeveel procent van de gedupeerden zich op dit forum bevinden. Ik had gedacht dat er wel een procent of 90/95 van ons tegen de schikking zouden zijn, echter blijkt dat er zelfs onder ons zat mensen voor de schikking zullen stemmen. (tot. 300 000 gedupeerden, waarvan max. 10 000 op dit forum = 3.3% waarvan maar 80% tegen). Overige gedupeerden (96.7% )weten niet eens van het bestaan van dit forum af en zullen vermoedelijk met het voorstel instemmen.

Kort samengevat betekent dit dus dat de stichtingen de rechtszaken tegen Dexia in zullen trekken en ieder voor zich zijn/haar gelijk zal moeten behalen, met alle risico’s van dien.

Indien 90/95 % van de gedupeerden tegen zullen stemmen zullen de rechters hun handen weer vol hebben. Bovendien zal het in dit geval nog langer gaan duren voordat er duidelijkheid komt. Dus voor degene die absoluut niet akkoord wensen te gaan met het voorstel succes toegewenst.

Ik kan het in ieder geval niet meer opbrengen om in deze kwestie over pakweg 2/3 jaar duidelijkheid te verkrijgen.

Gr,

Steph

Dreamer
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2005 18:17

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Dreamer »

:twisted:
Natuurlijk zeg ik nee. 10 jaar lang 45 euro per maand betalen en nog 1/3 van de rest schuld. Het is te triest voor worden. Ik heb nooit een folder gezien. Door mijn tussenpersoon, waar ik vertrouwen in had is het zo mooi verteld. De tussenpersoon moet hier toch ook op de hoogte zijn geweest. Hij heeft snel zijn bedrijf opgeheven. Hij voelde nachtigheid. Fijn zo'n vertrouwens(tussen)persoon.
Ik voel er veel voor om te gaan procederen.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door pluutje »

Guus G,

Raar ventje ben jij!
Steeds de kous op de kop en de wind van voren!
Kick jij daarop :?: :idea:

:roll: :oops:

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Kor S »

er zijn rare kostgangers op deze aardbol pluutje.
:o
helaas,maar soms ook wel ,s grappig.gtst achtig,vindt je niet.

wilmadorine
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2005 21:02

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door wilmadorine »

Ik zeg JA, ik wil gewoon ZONDER DEXIA verder met leven

Trees
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 sep 2003 15:12

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door Trees »

In eerste instantie dacht ik vrijdag: Trees, accepteer het aanbod maar, dan ben je er eindelijk vanaf. Maar hoe meer ik las over dit zgn. 'aanbod' hoe kwader ik werd, na jaren terreur, incasso's en uiteindelijk een dagvaarding die ze later weer introkken, stelletje witteboordcriminelen zijn het, allemaal hetzelfde laken een pak.
Ofwel NEE. En toen kwam ik erachter dat ik er niet eens voor in aanmerking kom. Want de restschuld niet betaald. Prima!

jha
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2005 20:06

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door jha »

Tegen dit voorstel zeg ik nee
Had bij leaseleed een beter voorstel geen rest schuld + 20% van de inleg terug toen heb ik Ja gezegd maar dit voorstel heeft de 95 % niet gehaald en zal nu wel van tafel zijn.
wij moeten nu wel verder strijden .
Want met dit voorstel komen we finacieel niet rond
Vr. gr. JHA

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door pewi »

Ben er effe tussen uit geweest en sta verbaasd van het aantal nieuwelingen. Ik moet nog heel veel doorlezen maar zeg beslist NEE

Vrgr Pewi

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: ZEGT U NEE OF JA

Ongelezen bericht door pluutje »

Kor,

Dat wel natuurlijk :?

:) :wink:

Gesloten