LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onur Air
Re: Onur Air
Aan Onur Out the Air
"Als je dan vervolgens ziet dat er in de afgelopen 10 dagen maar liefst 10 incidenten met deze maatschappij zijn geweest kunnen de autoriteiten toch maar 1 ding beslissen"
Wat is de bron? Ik ken geen 10 incidenten in 10 dagen. Kun je deze alle tien even vermelden?
"Als je dan vervolgens ziet dat er in de afgelopen 10 dagen maar liefst 10 incidenten met deze maatschappij zijn geweest kunnen de autoriteiten toch maar 1 ding beslissen"
Wat is de bron? Ik ken geen 10 incidenten in 10 dagen. Kun je deze alle tien even vermelden?
Ik denk dat het zou helpen als de vakanties niet meer als pakket aangeboden zouden worden maar met keuzemogelijkheid: hotel+vliegmij. A, B of C, naar keuze. Je zou zeggen; dat wordt duur, maar dat is het nu ook. Zo worden onbetrouwbare maatschappijen toch uit de markt gedrukt. Tegelijkertijd hoop ik dat voldoende betrouwbare maatschappijen in het 'gat' springen om de gunst van de reiziger. Want veilig moet weer centraal staan en niet de prijs alleen. Nu ben je bij bepaalde reisbureaus gebonden aan Onur of iets dergelijks, of je nu wilt of niet, of je hoort te laat dat overboeken naar een andere mij. ook kan.
Nou moeder,droom maar fijn verder.Dat word inderdaad flink duurder.En zo kan je uit de boeken ook de hotels zien en ook veelal met wie je vliegd.Dus waarom pakket eruit!!Van mij laat ze erin die pakketten..En de hostes host ook.Die kennen je daar opvangen en begeleiden als er wat is.En anders doe u het op uw manier??En wij doen het op onze manier pakket reis .Er zijn mensen die alleen een ticket boeken en zelf erop uit trekken.Maar wij doen het liever zo.Ook niet zo goedkoop maar welveilig al jaren.
Nou ja, droom verder??!! Waarom zou ik niet mogen zeggen wat ik prettiger zou vinden? De markt staat niet stil...en bovendien: als het alleen voor mij en mijn partner was, dan ging ik lekker op de bonnefooi of een lastminute, dus het is geen gemakzucht. Maar als je kinderen hebt, wil je dat het voor hun ook leuk is. Maar wat ik wilde zeggen is dat die veiligheid de reizigers op dit moment veel meer bezighoudt dan de accomodatie of de prijs en dat zou eigenlijk niet zo mogen zijn! Vakantie is toch een tijd om te ontspannen??!!
los van een boeken dit bestaat al gewoonboeken bij een bureau dat lose tikets verkoopt. dan vlieg je meestal met lijnvluchten en zijn vaak een pak duurder en niet rechtstreeks voor turkije meestal ams-ist ist-bestemming
Gast,
Mijn excuses. Het moet zijn 5 incidenten in de de afgelopen 10 dagen.
De inzet van toestellen uit Verwegistan uit het jaar Kruik die niet voldoen aan de veiligheidsvoorschriften, 2 maal op 1 mei.
Het toestel met de brandende motor wat terug diende te keren op Schiphol.
Het toestel met de motorstoring wat een noodlanding moest maken op Istanbul en daar 10 uur heeft gestaan.
En tot slot het toestel wat gisteren een noodstop heeft gemaakt op Antalya.
Case closed en laten we hopen dat dat voor Onur Air ook snel gebeurd is.
Mijn excuses. Het moet zijn 5 incidenten in de de afgelopen 10 dagen.
De inzet van toestellen uit Verwegistan uit het jaar Kruik die niet voldoen aan de veiligheidsvoorschriften, 2 maal op 1 mei.
Het toestel met de brandende motor wat terug diende te keren op Schiphol.
Het toestel met de motorstoring wat een noodlanding moest maken op Istanbul en daar 10 uur heeft gestaan.
En tot slot het toestel wat gisteren een noodstop heeft gemaakt op Antalya.
Case closed en laten we hopen dat dat voor Onur Air ook snel gebeurd is.
Beste Moeder,
U zou het prettig vinden als u de keuze heeft om zelf te kiezen met welke maatschappij u vliegt. Ik kan u vertellen dat u deze keuze op een heleboel bestemmingen, en zeker de bestemming Turkije, heeft. Het punt is alleen dat veel mensen niet bereid zijn om de m,eerprijd van ongeveer EUR 25,- euro p.p. te betalen voor een vlucht met Transavia i.p.v. met Onur Air. Ik ben werkzaam als reisadviseuse en ik kan u uit eigen ervaring vertellen dat de extra kosten een groot struikelpunt zijn voor de meeste klanten. Iedereen wil naar Turkije voor EUR 99,-. Dat moet toch een reden hebben waarom je zo goedkoop op vakantie kunt gaan.....
U zou het prettig vinden als u de keuze heeft om zelf te kiezen met welke maatschappij u vliegt. Ik kan u vertellen dat u deze keuze op een heleboel bestemmingen, en zeker de bestemming Turkije, heeft. Het punt is alleen dat veel mensen niet bereid zijn om de m,eerprijd van ongeveer EUR 25,- euro p.p. te betalen voor een vlucht met Transavia i.p.v. met Onur Air. Ik ben werkzaam als reisadviseuse en ik kan u uit eigen ervaring vertellen dat de extra kosten een groot struikelpunt zijn voor de meeste klanten. Iedereen wil naar Turkije voor EUR 99,-. Dat moet toch een reden hebben waarom je zo goedkoop op vakantie kunt gaan.....
Zelfs als je kunt kiezen voor een vliegmaatschappij bij je boeking komt het alsnog voor dat je een paar dagen voor vertrek wordt opgebeld.
Afgelopen week ben ik zelf in Turkije geweest. Aanvankelijk had ik geboekt om met Transavia te vliegen en hier ook extra voor betaald.
8 dagen voor vertrek belde het reisbureau op dat ik een andere maatschappij kreeg, een turkse charter. Ik zou dan wel mijn extra kosten die ik voor Transavia betaald had retour ontvangen. Toen ik aangaf dat ik niet met een Turkse Charter wenste te vliegen was het antwoord: " Ja, dan gaat de reis niet door en ontvangt u uw geld retour".
Oftewel je wordt met je kloten voor het blok gezet.
Ik ben uiteindelijk toch gegaan, heen met Fly Air en retour met Corendon.
NOOOOOOOIT MEER.
Afgelopen week ben ik zelf in Turkije geweest. Aanvankelijk had ik geboekt om met Transavia te vliegen en hier ook extra voor betaald.
8 dagen voor vertrek belde het reisbureau op dat ik een andere maatschappij kreeg, een turkse charter. Ik zou dan wel mijn extra kosten die ik voor Transavia betaald had retour ontvangen. Toen ik aangaf dat ik niet met een Turkse Charter wenste te vliegen was het antwoord: " Ja, dan gaat de reis niet door en ontvangt u uw geld retour".
Oftewel je wordt met je kloten voor het blok gezet.
Ik ben uiteindelijk toch gegaan, heen met Fly Air en retour met Corendon.
NOOOOOOOIT MEER.
Hoe beviel "Fly Air"? Ik vlieg hier binnenkort mee en maak me best zorgen....
Je was met Corendon, tja dat zegt ook alles, die rommelen maar wat aan met hun klanten. Dus die staan niet in voor de reisbranche. De hele reisbranche kijkt ook met een scheef oog naar zo'n prutser dus...
Vroeger bestonden er helemaal geen last-minutes of van die bodemprijsreisjes. Je vloog met Transavia, KLM, Martinair of Air Holland. Niks geen geleur met buitenlandse baggermaatschappijen, vloog er ook niet zoveel rotzooi over nederland heen. En men betaalde gewoon voor de normale hollandse vlucht. Niks minder.
En ik heb de prijzen van toen eens naast die van nu gelegd en je bent niet meer kwijt dan 20 jaar geleden voor een normale reis, t lijkt wel maar met die salarissen van toen moesten we flink in de buidel tasten voor een vliegreis als ik t zo eens bekijk.
De aanbiedingenmars is begonnen met Bela Air, die zette dure prijzen in de gids en en goedkope op een A4tje voor t raam, en dat werkte dus...
Maar tegenwoordig wil men voor niks naar de meest verre bestemmingen ook nog en ja dan springt er zo'n goedkope charter uit het buitenland op de markt. Let op he, buitenlandse charters!! niet de nationale luchtvaartmaatschappij uit zo'n land.
Kan me nog herinneren van vroeger dat we op de canarische eilanden van Gran Canaria naar Tenerife vlogen en wel met Avianco (dochtertje van Iberia maar met een zeer louche reputatie!, zag je ook verder niet in nederland), we zaten peentjes te zweten in dat toestel en waren blij dat we er waren.
Ik bedoel maar in zo'n halfbakken toestel (Onur, PA en velen andere louche buitenlandse charters) zet je toch je dierbaartse bezit niet als je voor 150 euro 'veilig ' kan zitten?!
Je koopt toch ook geen halfbakken auto die niet APK goedgekeurd wordt, die laat je staan, veels te link om daar de snelweg mee op te gaan, laat staan naar t buitenland, en zo'n vliegtuig vertrouw je wel??!!
Mensen denk na waar je je geld aan uitgeeft en waar je je veilig bij voelt. Vakantie moet stressloos (van te voren ook), leuk maar vooral veilig zijn. Je bent met al je dierbaren weg kom dan ook weer veilig thuis.
Denk en boek voorzichtig!
Vroeger bestonden er helemaal geen last-minutes of van die bodemprijsreisjes. Je vloog met Transavia, KLM, Martinair of Air Holland. Niks geen geleur met buitenlandse baggermaatschappijen, vloog er ook niet zoveel rotzooi over nederland heen. En men betaalde gewoon voor de normale hollandse vlucht. Niks minder.
En ik heb de prijzen van toen eens naast die van nu gelegd en je bent niet meer kwijt dan 20 jaar geleden voor een normale reis, t lijkt wel maar met die salarissen van toen moesten we flink in de buidel tasten voor een vliegreis als ik t zo eens bekijk.
De aanbiedingenmars is begonnen met Bela Air, die zette dure prijzen in de gids en en goedkope op een A4tje voor t raam, en dat werkte dus...
Maar tegenwoordig wil men voor niks naar de meest verre bestemmingen ook nog en ja dan springt er zo'n goedkope charter uit het buitenland op de markt. Let op he, buitenlandse charters!! niet de nationale luchtvaartmaatschappij uit zo'n land.
Kan me nog herinneren van vroeger dat we op de canarische eilanden van Gran Canaria naar Tenerife vlogen en wel met Avianco (dochtertje van Iberia maar met een zeer louche reputatie!, zag je ook verder niet in nederland), we zaten peentjes te zweten in dat toestel en waren blij dat we er waren.
Ik bedoel maar in zo'n halfbakken toestel (Onur, PA en velen andere louche buitenlandse charters) zet je toch je dierbaartse bezit niet als je voor 150 euro 'veilig ' kan zitten?!
Je koopt toch ook geen halfbakken auto die niet APK goedgekeurd wordt, die laat je staan, veels te link om daar de snelweg mee op te gaan, laat staan naar t buitenland, en zo'n vliegtuig vertrouw je wel??!!
Mensen denk na waar je je geld aan uitgeeft en waar je je veilig bij voelt. Vakantie moet stressloos (van te voren ook), leuk maar vooral veilig zijn. Je bent met al je dierbaren weg kom dan ook weer veilig thuis.
Denk en boek voorzichtig!
Mijn mams heeft ook geboekt voor Turkeije.. en vliegt ook met dat onur air. Er werd haar met het boeken van de reis niet de mogelijkheid geboden om met een andere maatschappij te gaan. En nu heeft ze vandaag gebeld met haar reisbureau of dat alsnog kan.. en dat kan... maar niet meer in de periode die ze geplanned had. Dan moet ze maar twee weken later gaan.. belachelijk niet!
En volgens het reisbureau kunnen ze hier niets aan doen...
En daar kan ik zo kwaad om worden!Ik vind: een reisbureau regelt alles, en nu de maatschappij niet veilig blijkt, mag het reisbureau dit ook oplossen... laten hun maar met goed alternatief komen.
En volgens het reisbureau kunnen ze hier niets aan doen...
En daar kan ik zo kwaad om worden!Ik vind: een reisbureau regelt alles, en nu de maatschappij niet veilig blijkt, mag het reisbureau dit ook oplossen... laten hun maar met goed alternatief komen.
Maanden geleden hebben wij geboekt om begin Juni naar Bodrum te gaan. We hadden toen nog nooit van Onur Air gehoord. Nu blijkt dat wij hiermee naar Turkye trachten te gaan. Ongelofelijk dat deze maatschappij hier niet verboden wordt. Landingsrechten zullen wel veel geld opleveren, en als we met z'n allen neerstorten kost dat niets, en geld is geld, nietwaar. De ambtenaartjes durven waarschijnlijk ook geen enkele verantwoordelijkheid te nemen in deze. Alleen als ik aan het loket sta hebben ze wat te z..ken.
en al die andere vliegmy dan,
Inter Aitlines
De russiche my
De thaise my
De turkse my etc etc
Inter Aitlines
De russiche my
De thaise my
De turkse my etc etc
wij zijn 8 april met onur naar turkije geweest heen ging goed maar 15 april terug was hopeloos het was bloedheet in het toestel je smoorde gewoon aerco was niet goed we waren blij dat we weer op de grond stonden in holland
hallo vakantiegangers !!!
Bij alle maatschappijen is wel eens wat dus ook bij Onur Air.
Maar wat is er nu eigenlijk gebeurt ?? Met een brandende motor kan je beter niet doorvliegen lijkt mij en als je als piloot denk dat er wat mis is met het vliegtuig en besluit dan om te remmen lijkt mij ook een goed plan !! Oke dat dan de banden knallen lijkt mij niet zo gek. Alle lof voor zulke goede piloten. Ik heb zelf vorig jaar met Onur Air gevlogen en ik heb dit niet als onprettig ervaren.
Dus ga ik 2 juli weer met Onur Air. Ik zou natuurlijk ook kunnen overboeken naar een andere vliegtuigmatschappij maar wie garandeerd mij dat er dan niets kan gebeuren. Weet je waar ik wel een beetje angst voor heb ? Dat als ik me op de dag van vertrek met de taxi naar Rotterdam airport laat laat rijden en krijgen een ongeluk. Dat risico is nl. veel groter. Nee als je echt alle risico's wil uitsluiten moet je gewoon achter de geraniums blijven zitten dat is ook een manier van LEVEN.
Bij alle maatschappijen is wel eens wat dus ook bij Onur Air.
Maar wat is er nu eigenlijk gebeurt ?? Met een brandende motor kan je beter niet doorvliegen lijkt mij en als je als piloot denk dat er wat mis is met het vliegtuig en besluit dan om te remmen lijkt mij ook een goed plan !! Oke dat dan de banden knallen lijkt mij niet zo gek. Alle lof voor zulke goede piloten. Ik heb zelf vorig jaar met Onur Air gevlogen en ik heb dit niet als onprettig ervaren.
Dus ga ik 2 juli weer met Onur Air. Ik zou natuurlijk ook kunnen overboeken naar een andere vliegtuigmatschappij maar wie garandeerd mij dat er dan niets kan gebeuren. Weet je waar ik wel een beetje angst voor heb ? Dat als ik me op de dag van vertrek met de taxi naar Rotterdam airport laat laat rijden en krijgen een ongeluk. Dat risico is nl. veel groter. Nee als je echt alle risico's wil uitsluiten moet je gewoon achter de geraniums blijven zitten dat is ook een manier van LEVEN.
Maar wat te doen dan als je hebt geboekt voor het najaar en ze vliegen alleen maar met Onur Air? Ik zou wel tegen een geringe vergoeding om willen boeken voor een Nederlandse charter, maar hun vliegen alleen maar met met Turkse charters. Wie het weet, mag het zeggen!
Je kan ook met de turkse maatschappij INTER AIRLINES vliegen, zij hebben vorig jaar twee nieuwe vliegtuigen ingezet en personeel kan NEDERLANDS spreken, een verademing. Kras en Reiscompas vliegen ermee, ook vanaf de regionale vliegvelden.