LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afgeschaft

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Afschaffing grijs kenteken is terecht

Ja
28
67%
Nee
14
33%
Kweetniet
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 42

Daan Klene

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door Daan Klene »

..
Laatst gewijzigd door Daan Klene op 10 jul 2005 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

alex9719

Ongelezen bericht door alex9719 »

Tja.... Ook dit forum dreigt te verzanden in modder gooien... Heel jammer. Ik had gehoopt dat men op een rationele manier discussie kon voeren. Schijnbaar laat men zich meeslepen door emoties.
Dit is wel te begrijpen, de overheid zit (weer) te graaien in de portomonnee van de burgers.

Aan de andere kant zijn wij kuddedieren, daarom is de "gemiddelde" geel kentekenrijder nu "tevreden", omdat wij worden opgenomen in de kudde. Misschien omdat zij nooit deze keuze hebben kunnen maken vanwege de grootte van het gezin of om andere redenen.

Soms lijkt het er wel eens op dat men het idee heeft dat een gemiddelde grijskenteken auto net zo goed is als een vergelijkbare geel kenteken auto, maar dan veel goedkoper.

Ik kan voor mijn auto alleen maar de vergelijking maken met een VW Polo (ik rij Caddy). Het verschil is enorm, de afwerking en isolatie is een stuk beter, het verbruik is gunstiger en hij is "mooier". Toch heb ik gekozen voor de grijskenteken optie, eenvoudig weg omdat het mocht!

Dat de overheid de grijskenteken regeling nu aanscherpt kan ik begrijpen en daar hoor je mij zeker niet over klagen. Het enige wat ik onbehoorlijk vindt is dat wij als grijskentenrijder nu dubbel genaaid zijn.

De afschrijving van de grijskenteken auto's is dramatisch, dus "normaal" verkopen is eigenlijk al geen optie meer. Maar om 'm te houden (en geconfronteerd te worden met een stijgende belasting van 430%) is ook niet normaal.

Het was in mijn ogen daarom een stuk "eerlijker" geweest dat wij als huidige grijskenteken rijders voor het "oude" tarief konden doorrijden wat zou komen te vervallen als de auto zou worden verkocht. Dan is de huidige waarde nog steeds dramatisch laag, maar zouden we slechts enkel genaaid zijn.

48609

Ongelezen bericht door 48609 »

Gewoon het al behaalde voordeel berekenen en dit verrekenen met een afbouwregeling van laten we zeggen drie jaar. Vast ook geen redelijk vorstel als men het onderste uit de kan wil!

freegreyroad

Ongelezen bericht door freegreyroad »

Dit kabinet wil ook het onderste uit mijn/onze kan. En dat niet alleen met de motorrijtuigenbelasting.

topery

Ongelezen bericht door topery »

Dit kabinet wil ook het onderste uit mijn/onze kan. En dat niet alleen met de motorrijtuigenbelasting.
En daar worden ze over 2 jaar op afgerekend.......

48609

En daar worden ze over 2 jaar op afgerekend.......
Maar dan bestaat grijs zoals dit niet bedoelt was ten minste niet meer!

freegreyroad

Maar dan bestaat grijs zoals dit niet bedoelt was ten minste niet meer!
Regeren zoals dat niet bedoelt is en misbruik maken van machtsposities door onbehoorlijk bestuur van het huidige kabinet bestaat dan gelukkig ook niet meer! Ik vrees echter nu al voor de ''geniale'' bestuurders op wie we dan weer tegen wil en dank getrakteerd zullen worden. Wat gaat ons dan weer voor amateuristische ondemocratische formatie overkomen?

48609

misbruik...machtsposities....onbehoorlijk bestuur.....amateuristische......ondemocratische......
Deze grote woorden van RD gelden inderdaad soms voor de politiek, net zo goed als dit geldt voor andere bestuursvormen zoals onder andere belangenverenigingen!

freegreyroad

Deze grote woorden van RD gelden inderdaad soms voor de politiek, net zo goed als dit geldt voor andere bestuursvormen zoals onder andere belangenverenigingen!
Het woordje ''soms'' vind ik helaas slechts van toepassing voor de politiek van vóór het huidige kabinet. Jammer dat je met de vermelding van belangenverenigingen hoogst waarschijnlijk weer tendentieuze (bij)bedoelingen hebt.

48609

RD schrijft:
Een discussie is ook helemaal mijn bedoeling niet. Ik zie mijn bijdrage meer als sarcastische illustraties die verder voor zich spreken
Ik begrijp best dat vooral jij er iets in herkent
Zouden RD, freegreyroad en 48609 één en dezelfde persoon zijn?

freegreyroad

Zouden RD, freegreyroad en 48609 één en dezelfde persoon zijn?
..............................................:?:

48609

Informatie over het grijze kenteken vindt u op onze internetsite:
www.minfin.nl/WT04-11-04grijskenteken.doc. Het grijs kenteken is
door de Tweede- en Eerste Kamer aangenomen.
De discussie in het weblog is derhalve gesloten.

Met vriendelijke groet,

J.J.C. Sprenger
Directeur Voorlichting en Communicatie
Daar lijkt me alles mee gezegd. Het echte laatste woord is aan de rechter!

freegreyroad

De discussie in het weblog is derhalve gesloten.
Van een discussie op het weblog van Wijn en Zalm is nimmer sprake geweest. Deze twee lieden hebben een discussie over het afschaffen van het particuliere grijskenteken altijd angstvallig vermeden. Zelfs nu er iets te discussieren valt over de gevolgen van het afschaffen steken ze liever hun kop in het zand. Blijkbaar behoort struisvogel politiek ook tot hun waarden en normen. Onbehoorlijk bestuur maakten we reeds kennis mee.

48609

behoorlijk bestuur maakten we reeds kennis mee

freegreyroad

Onbehoorlijk quoten van nummer 48609 nu dus ook.

48609

Beter onbehoorlijk in quoten dan onbehoorlijk zelfmedelijden hebben en anderen hier onbehoorlijk mee lastig vallen!

freegreyroad

Ik vind dat jij anderen ook lastig valt met jouw eenzijdige en kortzichtige kritiek! Je hebt voor mij een vrij onbehoorlijke manier van je mening aan ander opdringen. Aan de grijskenteken zaak zitten meerdere kanten en jij belicht er steeds maar eentje. Voor mij ben jij net zo'n struisvogel als onze briljante onbehoorlijke bestuurders. Zegt veel over je politieke voorkeur, je waarden en normen dus.

48609

Aan de grijskenteken zaak zitten meerdere kanten en jij belicht er steeds maar eentje
En jij belicht beide kanten? Laat me niet lachen.
Jij bent voor en ik tegen. Niks mis mee. Als je er niet tegen kan moet je maar fijn naar de site van je hobby-clubje gaan. Maar daar reageert ook al bijna niemand meer op je gezwets dus zal het je daar wel te saai worden!

48609

Zegt veel over je politieke voorkeur, je waarden en normen dus
Gewoon lachwekkend als je bekend bent met jou gedachtegang. Eenvoudig dom maar ook arogant om jezelf en je waarden boven die van anderen te stellen als ze mogelijk [want dat is immers maar een veronderstelling jouwerzijds] tot een andere politieke stroming behoren.
Volgens mij ben je trouwens gewoon een oud-CPN-er die in het verleden leeft en daadwerkelijk de onzin van toen is gaan geloven!

freegreyroad

Volgens mij ben je trouwens gewoon een oud-CPN-er die in het verleden leeft en daadwerkelijk de onzin van toen is gaan geloven!
Je zal je visie over mijn gedachtengang toch beter kunnen heroverwegen. CPN-ers rijden bijvoorbeeld over het algemeen niet in het type auto zoals ik.

Eenvoudig dom maar ook arogant om jezelf en je waarden boven die van anderen te stellen als ze mogelijk [want dat is immers maar een veronderstelling jouwerzijds] tot een andere politieke stroming behoren.
Deze uitspraak slaat net zo goed op jezelf. Ik vind jou ook dom en aRRogant met je veronderstellingen.

Gesloten