LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Toen wij Voor onze eerste kat gingen kijken bij de dierenbescherming (wij hadden helemaal nog geen huisdieren) en besloten hadden om hem over 1 week te halen in verband met vakantie opnemen, kwamen wij thuis zonder kat, en een dag later had mijn man een vlo gevonden. De kat zat dus al vol met vlooien bij die mensen, en er is er toen waarschijnlijk 1 mee gereist naar ons huis, dus of je kat binnen of buiten zit, ik zou altijd een kat behandelen met druppels ofzo, om te voorkomen dat je ze in huis krijgt.

amanzi
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:36

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door amanzi »

Vanaf april is het in onze buurt een ware vlooienplaag: kleine woningen dicht op elkaar met enorm veel katten. Ik heb FRONTLINE gebruikt en mijn huis tig keer van onder tot boven schoongemaakt; spuitbussen, zuigen, afnemen en spuiten met water en azijn etc. WERKT NIET!
In mijn huis geen last maar de kat laat nog steeds vlooienpoep vallen (overal zwartje stukjes en eitjes...)en heeft die beesten nog in zijn vacht: hij krabt niet dus de vlooien zijn suf maar ik kam ze er wel uit. Mooi zooitje dus. De dierenarts zweert bij FRONTLINE; of ik het wel goed gebruikt?! Hoe moeilijk kan het zijn om eens per 4 weken een flesje tussen mn kat's schouderbladen leeg te knijpen?
Maar goed. De buurvrouw had al STRONGHOLD ingezet bij haar kat na dezelfde ervaringen en dat helpt dus wel. Mijn kat heeft het ook gekregen en zijn vacht is eindelijk, sinds twee weken (toen ik het m gaf), schoon! Hallelujah!
Hopelijk blijft het zo werken....

sophia47
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:25

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door sophia47 »

Er zijn dit jaar wel heel veel vlooien en na jaren frontline te hebben gebruikt, is dat middel nu niet meer goed .Ik heb bij mijn dierenspeciaallzaak nu Bolfo Gold gehaald en dat helpt redelijk
Door die vlooienplaag zaten er ook vlooien in mijn huis, ben aan het spuiten, stofzuigen etc. maar toch is het moeilijk om al die beestjes weer weg te krijgen

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Nog even een korte toelichting antivlo & teek

Ik heb weliswaar geschreven dat de Frontline spray niet in de vacht maar op de huis moet worden aangebracht maar dat is bij honden en katten met een wat langere vacht moeilijk, zo begrijp ik.
Maar.........
De vlooien houden zich het meest op bij de warmste plaatsen en dan is tussen de achterpoten op de buikzijde.
Zelfs bij langharigen is die plek trouwens ook het makkelijkst bereikbaar dus daar met die spray zal waarschijnlijk goed helpen.

't Is maar een tip!

Grootvader

jostimeis
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2008 14:01

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door jostimeis »

Het is al een tijdje geleden sinds de laatste reactie op dit onderwerp, maar laat ik ook even mijn menig geven.
Ik gebruik al jaaaaaaren diagnos anti-vlooien middel (voorheen program).
Het is een anti-conceptiemiddel voor....de vlo!
Het is een melkachtig goedje wat je 1x per maand door het voer van je kat kan mengen. De vlo voedt zich met het bloed van de kat waar het middel dan in zit. De vlo zelf gaat niet dood, maar de eitjes die zij legt komen gewoon niet meer uit. Voor de kat is het totaal ongevaarlijk.
In het begin kun je er nog even een ander uitwendig middel bij gebruiken om de volwassen vlo ook weg te krijgen. Wel even volhouden tot de eitjes die nog wel uitkomen van de niet behandelde vlo weg zijn!!
Ik heb 5 katten die het allemaal krijgen, en ik heb al jaren geen vlooien meer. Sporadisch als ze er eens 1 meenemen van buitenaf, maar dat is dan ook altijd snel weer pasé.
Er zitten 3 tubes in een verpakking, en is verkrijgbaar voor normale en zwaargewicht katten. De zwaargewicht kun je ook over 2 normale katten verdelen, maak het net iets goedkoper.
Verkijk je trouwens niet op de prijs, deel het maar eens door de 3 maanden die je ermee kunt doen!
Ik zou me eerlijk geen raad meer weten als dit niet meer te krijgen zou zijn.

vetje63
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2008 15:38

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door vetje63 »

Over program/diagnos (=lufeneron) is prima middel werkt als IGR (Insect Groei Remmer), klein nadeel het moet worden opgegeten door de vlo in voldoende mate. Kijk je naar bv methopreen of pyriproxyfen (frontline combo of Exil twinspot) deze werken al bij contact met de vlo en dus iets sneller en beter. Voldoende opname van lufeneron, is niet altijd het geval gelukkig gaat het bij jou wel goed. En mannelijke vlooien blijven gewoon rondspringen, dus altijd in combinatie met een zgn adulticide ("een volw vlo doder") bv frontline of advantage voor kat of hond of Exil Tick Off voor de hond (werkt heel goed tegen teken)
IGR met adulticide is het beste vlooienmiddel.

de Vet

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

(katten)vlooien komen niet van buiten.
Ze kunnen alleen overleven in huiselijke omgeving.
Vlooien komen dus wel van buiten [denk aan zand, egels, muizen]of worden die de vlooien bij jou[Isiolo] meegeleverd met het kamerbreed tapijt :P


Ten eerste leven vlooien maar 2 weken en zijn ze in de omgeving maar
3 tot 5% van de populatie.
Dus daarmee kan je niet effectief mee bestrijden.
Verder is een vlooienband pas actief door activiteit van de vacht en het dier. Niet door het geknipt in een stofzuiger te doen.
Zonde van je geld.
Waar haal jij al die onzin vandaan. Nooit gehoord dat een huis vol zat met vlooien ennuh een vlooienband werkt zodra hij uit de hermetisch afgesloten verpakking wordt gehaald, dus wel een goede tip om een stukje dat je over hebt in de stofzuigerzak te doen :twisted:

hoideboi
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2008 03:52

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door hoideboi »

Hallo,

Frontline is duur en werkt inmiddels niet meer,
vlooien zijn resistent geworden voor Frontline,
Bolfo gold is goed ,
zelf geef ik druppeltjes die ik de kat in zijn bekje moet doen,
ben de naam ff kwijt iets met Vectro ofzoiets ?
enfin oraal toedienen dus en het is goed en goedkoop

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Omgerekend is Frontline goedkoper dan Bolfo Gold.

Frontline is ook tegen teken dit in tegenstelling tot Bolfo Gold.

En Vectro zal wel Vectocid moeten zijn.

En waar haal je de informatie vandaan dat Frontline niet meer werkt, het is nog steeds het meest verkochte middel en zouden zoveel mensen zich vergissen ??

hoideboi
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2008 03:52

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door hoideboi »

Hoi Reintje Visser,

De informatie heb ik van mijn dierenarts vandaan,(maar als je even Googled op Frontline en werkt niet dan kom je de berichten vanzelf tegen hoor)
een dierenarts die geen vlooiendruppels zelf verkoopt en dus ook geen reclame daar voor hoeft te maken,

Het gaat om wat erin zit,
daar zijn vlooien resistent voor geworden.
Frontline is in het verleden wel goed geweest en waarschijnlijk denken mensen dat het daarom nog steeds goed moet zijn en blijven ze kopen.

In Bolfo Gold zit iets anders,(niet de gewone Bolfo want die helpt ook niet meer zelfde probleem als met de Frontline)
Daarom gebruik ik voor mijn hond de Bolfo Gold.
Omdat ik het erg duur vind slikt mijn poes de druppeltjes ,
die voor mijn hond weer duur zijn omdat het per gewicht gaat,

Onze poes weegt 4 kilo en doet er dus heel erg lang mee.

Hoop je zo voldoende geinformeerd te hebben en het feit dat Fronline veel verkocht word en het daarom wel moet helpen ?
laat je niks wijs maken,de Biostabil werd ook goed verkocht.
ook niet door al die dierenartsen die op hun toonbank Frontline hebben staan maar vraag gewoon rond of klik op Google :wink:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Als ik even google op Curacao en regen dan lijkt het net alsof het daar het hele jaar regent :roll: :roll:

Wij verkopen zelf Frontline en krijgen bijna alleen maar positieve reacties dus ik spreek uit eigen ervaring en heb geen mening van een dierenarts nodig. Er zijn merken en soorten genoeg om te verkopen en een klant maak je niets wijs die kijkt alleen maar naar het resultaat. Hoe en waarmee behandelt die dierenarts overigens honden/katten die vlooien hebben :roll:

Klanten kunnen bij ons ook kiezen uit verschillende merken dus ik heb niet direct een voorkeur maar vertel me niet dat Frontline in het algemeen niet meer werkt.

Gewone Bolfo bestaat al 'n tijdje niet meer want dat had z'n beste tijd na een aantal jaren wel gehad nu is alleen de opvolger ervan n.l. Bolfo Gold nog in de handel

En als jij kiest voor een merk van de Lidl of het Kruidvat, prima maar ga dat andere niet afkraken alleen maar omdat jij het te duur vind of ga je me vertellen dat jij zo verschrikkelijk veel mensen spreekt die allemaal klagen over Frontline dat niet meer werkt.

Ten slotte : als iets heel veel verkocht wordt en mensen er op terugkomen is het in de regel wel goed, neem dat maar van mij aan :idea: :idea: :!:

moppy
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:28

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door moppy »

hallo luitjes ik heb een poesje van bijna 2 jaar ze heet moppy
we sterfen van de vlooien moppy word gek van dat geklauw we hebben echt alles geprobeert niets helpt en ze word nog boos ook als ik bij haar in de buurt kom,we hebben ons huis gesprayt en moppy pypetjes gegeven toen frontlyne geprobeert echt niks helpt elke dag nieuwe spuit bussen kopen en spuiten maar ik heb ook 3 kleine kinderen rond lopen nou we zien er allemaal niet uit
al stofzuig ik 50 x per dag en kam moppy de hele dag ze gaan niet weg ,het is echt te gek voor worden ,ik heb zelfs met de gedachte rond gelopen om moppy maar naar het asiel te brengen maar we willen eerst alles proberen ,niet gelijk zeggen dat ik geen dierenliefhebster ben want dat ben ik wel maar u wilt niet weten hoe wij en de kinderen er uit zien en wat voor elende moppy ervan heeft help u ons met een tip
we zijn te einde raad

mvg moppy en haar baasjes

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door vronie »

Blijven kammen en vlooien verzuipen in een sopje.

Frontline,
Hielp ook niet meer voor mijn 5 katten.
Ik ben overgegaan op advies van de DA ,naar Advantage.
Mijn katten zijn nu 2 jaar vlo vrij

moppy
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:28

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door moppy »

hoi hoi bedankt voor je mail ik heb intussen ook de dierenarts
gebelt en die zij ook advange en wormen kuur
dus we gaan morgen starten
lik en groet van moppy en baasje

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Sorry voor jou moppy maar na zoveel dom geleuter haak ik af :shock: :shock:

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door vronie »

Wat nou dom geleuter. :evil:
JIJ bent enkel maar reclame aan het maken,als ik je berichten lees.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Prima hier heb je een punt :lol:
Laatst gewijzigd door reintje vitesse op 16 sep 2008 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

qaz
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 14:19

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door qaz »

nou nou, wat zijn we weer aardig voor elkaar... vlooien worden nou eenmaal resistent, jammer. Net zoals bij hoofdluis.... :roll:
Ik vang de vlooien met een vlooienkam en verzuip ze in een bakje water met afwasmiddel ( dan zinken ze meteen naar de bodem, ontsnapping is niet meer mogelijk..hihihii) werkt erg goed en de kat vindt het heerlijk!

AK
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 00:56

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door AK »

Mijn god...

Ik heb last van een enorme vlooienplaag op mijn hond. Het is een Cocker Spaniel. Dus die vlooien hebben een haardos als God in Frankrijk.

Ik heb eerst TickOff gebruikt maar dat hielp geen meter. De hond vertoonde irritatie en ik heb het middel terug gebracht naar de winkel. Daar hebben ze me met korting een vlooienband verkocht. En je raad het al: helpt niets. Zelfs net onder de vlooienband, 2cm, zaten de vlooien te vergaderen leek wel. Als ik daar met de vlooienkam door heen ging had ik zo 20 kleintjes en 20 volwassenen te pakken met 200 poepjes.

Ten einde raad vanmorgen de dierenarts gebeld want mijn hond zit er nu al dik 2 maand mee en dat gejeuk begint hem op te spelen. Ik kan merken dat mijn hond er niet goed van wordt want hij eet slechter en is minder speels.

Vandaag op advies van de dierenarts maar Advantage gekocht met een spray om mijn huis helemaal te behandelen.
Eerst het hele huis volgespoten, toen een half uurtje weg om daarna te luchten. Daarna mijn hond een pipetje in de nek en alles wat maar enigszins van stof is gemaakt, uitgewassen op 60 graden. Flink stofzuigen etc. Ben het zo zat dat ik me uit de naad werk om dat arme beest uit zijn lijden te helpen.

Nu ben ik dik 7 uur verder. Toch even getest met de vlooienkam in de nek. Precies op de plek waar ik de pipet van Advantage heb geleegd.
Je raadt het al: vlooien. En niet een paar, enorm veel!
Ik maak me grote zorgen dat ook dit weer niks helpt en dat arme beest nog langer met die ellende zit.

Ben in staat om mijn hond van kop tot teen kaal te scheren uit wanhoop om hem te helpen.
Of anders ga ik eens flink met hem zwemmen. Ben er inmiddels achter dat vlooien weldegelijk verzuipen.


Schreeuw ik te vroeg? Moet ik even een paar dagen wachten?

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door vronie »

Geef het even de tijd ,je heb tot nu toe alles gedaan.
Maar blijf je hond kammen,en verzuip de vlooien in een sopje van dreft of zo.

Sterkte, het komt goed

Gesloten