Geplaatst op 05 Jan 2004 13:24 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb deze discussie met aandacht gelezen, maar op deze quopte wil ik toch even regeren:
---
Je zal de hele dag maar in de rook moeten zitten .
Als u zo asociaal bent .Je kan inderdaad ook andere dingen dood gaan maar het risico door u kankerzooi is veel groter.
Om iets te gaan zeggen over vervuilde lucht dat dwaalt wel erg af.
---
Volgens mij gaat deze discussie toch juist over het vervuilen van lucht? Of dat nu de buiten of binnenlucht is. Types als Anti_rook hebben ook al een rookverbod op perrons erdoor gekregen. Belachelijk als je bedenkt wat voor schadelijke stoffen bussen uitstoten die wel rond elk station rijden. Als het om uw gezondheid gaat, moet u niet selectief worden, hoor.
Ik heb zelf geen auto, maar als ik in de stad fiets of loop, loop ik wel alle uitlaatgassen te inhaleren. Ik heb er alleen maar last van en het is nog schadelijk voor mijn gezondheid. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat uitlaatgassen zeer schadelijk voor de gezondheid zijn, bijvoorbeeld bij mensen die langs een snelweg wonen.
Gaat deze vergelijking volgens u volledig mank? Dan bent u alleen geinteresserd in uw eigen gezondheid, want het is exact hetzelfde: mensen vervuilen de lucht ten behoeve van zichzelf en ten koste van buitenstaanders.
Dus Anti_rook, heeft u toevallig een auto? Gaat u die ook laten staan omdat ik er last van heb?
Naar boven
Ik heb toch ook niet gezegd dat andere dingen niet schadelijk zijn.
Daar heeft de overheid jaren ook niks aan gedaan.Gewoon om het teveel geld kost en dat is het vaak.
Of files geen geld kosten maar goed.
Bij Overschie zijn bijvoorbeeld al bijna 20 jaar plannen om de A13 daar te ontlasten.
Ook het verwaarlozen van het openbaar vervoer plannen of het veel te laat starten ervan.
En dan bedoel ik BV er zijn wel schone bussen.Niks nieuws hoor.
Kan ik daar wat aan doen?
Maar rijd je met een auto binnen want dat geloof ik nu.
Want het gaat over de binnenlucht .
En dat bedoel ik met wat een rare vergelijking.
Moet je dan omdat het ene schadelijk is het andere maar niet verbieden?
Dat met die palen is niet goed over nagedacht .
Maar je kan toch nog roken en daar gaat het over.
Heb toch ook niet gezegd dat niemand mag roken maar wel zo dat ik daar geen overlast van hebt.
In restaurants waar geen rookvrije plaats kom ik ook nooit.
En dat iemand thuis zo graag wilt roken moet hij zelf weten maar niet denken dat ik wel daarbij gaat zitten.
Ik ken mensen bij de TPG waar wel op toegezien .
Als dat gebeurt zo je dat moeten melden.
Denk wel dat op plaatsen waar het moeilijk is te controleren daar wel wat wordt overtreden.