LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gediscrimineerd door de overheid

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Anti_Rook

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Anti_Rook »

Meneer/Mevrouw ANTI-ROOK: Indien u ZO op schone lucht bent gesteld: Verhuis naar de Alpen, de Noord/Zuidpool of een ander gebied waar GEEN rokers zijn: tabakswarengebruikers, voertuigen met verbrandingsmotor, industrie.......... NOG beter: verlaat deze planeet (Als u de realiteit van de alom vervuilde lucht wilt ontvluchten)
Je zal de hele dag maar in de rook moeten zitten .
Als u zo asociaal bent .Je kan inderdaad ook andere dingen dood gaan maar het risico door u kankerzooi is veel groter.
Om iets te gaan zeggen over vervuilde lucht dat dwaalt wel erg af.
Heb ook gezegd dat daar te weinig aan gedaan wordt maar
als u me verhaal niet goed leest kan ik het ook niet helpen.
Ik heb nog nooit auto`s binnen zien rijden of je moet in een garage werken.

Arnolda

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Arnolda »

Nol v/d Broek uit Den Haag toevallig?

Anti_Rook

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Anti_Rook »

leven en laten leven, ik rook niet, maar gun ieder zijn of haar pleziertje, deze topic kan net zo goed gesloten worden daar voor- en tegenstanders het toch niet met elkaar eens worden. Ik moet wel zeggen dat ik de actie van Theo van Gogh wel aardig vind. De overheid wil echt niet dat iedereen stopt met roken, hoor, en ik hoop dat iedereen door blijft roken anders moet ik waarschijnlijk binnenkort erg veel belasting gaan betalen.

Groet,
Nol
Moet ik het nog over Theo van Gogh hebben.Associale kan het niet volgens mij.Als de overheid het alleen maar om de accijns gaat waarvoor zouden ze dan het op een heleboel plaatsen verbieden.
Hij mag van mij alles zeggen daar gaat het niet om maar het is allemaal dom gezwetst wat je hoort .En dan bedoel ik niet alleen over het roken.

smoker

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door smoker »

Als iemand een klein beetje karakter in zijn donder hebt kan die makkelijk stoppen 8)

en hebben we met z'n alle niks meer om over te zeuren :( :( :( :(

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

PATSTELLING ! Gewoon remise dus. Anti-Rook en Smoker geef ik nog iets om over te denken: Roken op de werkvloer mag niet. Vertel mij dan eens, waarom op de grootste werkvloer ter wereld voor het vaderland weg mag worden gerookt. (Ja, die werkvloer waar bouwvakker, postbode, politieman etc. werken) Hypocriet he ?

Peter Buitenhuis

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Peter Buitenhuis »

het bordje in de stationhal: "voor rokers verboden" vond ik wel erg verwijzend naar de begin dertiger jaren. Ik vermoed dat dit bordje ook voor de lol is opgehangen, maar ik heb er zeker een brief aan gewaagd, dit wordt voor bijvoorbeeld mijn ouders behoorlijk als kwetsend ervaren. het geeft wel de verhitte situatie weer omtrent dit onderwerp. Ook als je al kijkt hoeveel reacties dit onderwerp mag krijgen. Ben wel benieuwd of deze tekst bedacht is door een boze roker, of een te fanatieke niet-roker. Ik las ook al ergens dat mensen er slaande ruzie over kregen. De situatie in Nederland is vrij gespannen als het om dit onderwerp aankomt. Ik ben benieuwd waar dit eindigt: krijgen we echt overal bordjes als deze en is de roker de nieuwe nationale zondebok? Komen de rokers op de veluwe te zitten met een hek er omheen, zoals reeds voorspeld door Harry Jekkers ? Ik ben benieuwd waar dit heengaat, en mijn voortanden zijn mij dankbaar dat ik niet rook...

Hoogachtend,

Peter

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb deze discussie met aandacht gelezen, maar op deze quopte wil ik toch even regeren:


---
Je zal de hele dag maar in de rook moeten zitten .
Als u zo asociaal bent .Je kan inderdaad ook andere dingen dood gaan maar het risico door u kankerzooi is veel groter.
Om iets te gaan zeggen over vervuilde lucht dat dwaalt wel erg af.

---
Volgens mij gaat deze discussie toch juist over het vervuilen van lucht? Of dat nu de buiten of binnenlucht is. Types als Anti_rook hebben ook al een rookverbod op perrons erdoor gekregen. Belachelijk als je bedenkt wat voor schadelijke stoffen bussen uitstoten die wel rond elk station rijden. Als het om uw gezondheid gaat, moet u niet selectief worden, hoor.

Ik heb zelf geen auto, maar als ik in de stad fiets of loop, loop ik wel alle uitlaatgassen te inhaleren. Ik heb er alleen maar last van en het is nog schadelijk voor mijn gezondheid. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat uitlaatgassen zeer schadelijk voor de gezondheid zijn, bijvoorbeeld bij mensen die langs een snelweg wonen.

Gaat deze vergelijking volgens u volledig mank? Dan bent u alleen geinteresserd in uw eigen gezondheid, want het is exact hetzelfde: mensen vervuilen de lucht ten behoeve van zichzelf en ten koste van buitenstaanders.

Dus Anti_rook, heeft u toevallig een auto? Gaat u die ook laten staan omdat ik er last van heb?

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Gelet op de pogingen van de overheid om het roken totaal terug te dringen denk ik aan een stukje geschiedenis: De drooglegging (alcohol) tussen 1920 en 1933 in Amerika en het gevolg daarvan. Men mag hopen, dat de "tabaks-drooglegging" niet hetzelfde effect gaat geven.

Erwin 70

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Erwin 70 »

Ik ben zelf (helaas) ook een roker. Maar ik denk toch dat we even verder moeten kijken dan alleen de strijd tussen de rokers en niet-rokers. Ik ben het met R. Schuit eens dat we ons als rokers gedicrimineerd voelen en de niet-rokers op hun beurt ook. Naar mijn mening is Balkellende daar de oorzaak van. We gaan het roken verbieden en de coffeshops willen we gaan sluiten. Maar we mogen wel met 2.9 kilo cocaine/heroine of andere soorten dope het land in en daarmee bijv de cofeeshops bevoorraden.?? (die ze tegelijkertijd ook weer willen sluiten)?

Maar o wee als je een sigaret opsteekt??? Is harddrugs zo veel gezonder dan een sigaret?

Heeft de regering nou werkelijk niks beters te doen dan "burgertje pesten"?
Naar mijn idee is deze ongelijkheid van zaken er nu mede de oorzaak van dat de tweestrijd tussen de rokers en niet-rokers goed is losgebarsten.

Een ding snap ik echt niet. Balkellende zou toch een intelligent mens moeten zijn als premier (zou je denken).
Zou ie nou niet doorhebben dat het ten eerste nooit te controleren is of iemand ergens ten onrechte rookt en ten tweede, hoe meer je een kind verbied, hoe stiekumer hij gaat doen. Of zit ik nu mis?

En wie zou moeten controleren of ik niet op een station of waar dan ook een peuk opsteek? de politie???? En dan.......krijg ik dan een bekeuring omdat ik stout ben geweest? En als die er nou (zoals gewoonlijk) niet zijn? Hoe groot is de kans dat als een niet-roker er iets van zegt tegen een roker hij/zij een paar klappen kan krijgen of "erger nog" zomaar even het leven uit wordt geslagen? En wie lost dat dan op?

Hoe zieliger kan t in dit land nog worden? De echte misdaden blijven onbestraft "zie vrije invoer harddrugs","moordpartijen",zinloos geweld, politieke fraude en ga zo maar door, maar het roken van een peuk of winkelen zonder mandje , 4 km te hard rijden en dat soort kinderachtige zaken daar heeft men blijkbaar wel de tijd voor.

Laten we nou eens niet elkaar in de haren vliegen over roken of niet-roken. De politiek maakt er een puinzooi van. De burgers gaan elkaar te lijf uit frustratie en de regering lacht zich te pletter.

En DAT mag en kan toch niet de bedoeling zijn in dit land??


MVG,

Erwin 70

smoker

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door smoker »

luitjes gewoon ER MEE NOKKE met dat gesmook en we

LEVEN NOG LANG EN GELUKKIG :D

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Leuk he zo'n afzuigpaal, sta je lekker te roken bij een zo'n rook paal naast een Busstation, wil je je ff omdraaien komt er een bus langs die een grote zwarte rookpluim recht in je gezicht te blaast.

Peperdure paaltjes die geheel geen funtie hebben, ze hadden net zo goed een zandbak voor het station neer kunnen zetten, maar je dat had weer een schijt bak geworden voor huisdieren.

Ik ben het wel met somigen eens dat een ander last heeft van het roken van een ander, zelf rook ik ook, maar hou wel rekening met een ander.
En als ik thuis zit bepaal ik de regels en een niet roker heeft dan pech gehad als hij mij komt opzoeken, mids hij een gegronde reden heeft zoals astma, of een of ander long ziekte, dan pas ik me wel aan.

Maar ook ff voor de mensen die naar de kroeg gaan, hoe los je het dan op ga je naar huis of blijf je zitten?

Anti_Rook

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Anti_Rook »

Geplaatst op 05 Jan 2004 13:24 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb deze discussie met aandacht gelezen, maar op deze quopte wil ik toch even regeren:


---
Je zal de hele dag maar in de rook moeten zitten .
Als u zo asociaal bent .Je kan inderdaad ook andere dingen dood gaan maar het risico door u kankerzooi is veel groter.
Om iets te gaan zeggen over vervuilde lucht dat dwaalt wel erg af.

---
Volgens mij gaat deze discussie toch juist over het vervuilen van lucht? Of dat nu de buiten of binnenlucht is. Types als Anti_rook hebben ook al een rookverbod op perrons erdoor gekregen. Belachelijk als je bedenkt wat voor schadelijke stoffen bussen uitstoten die wel rond elk station rijden. Als het om uw gezondheid gaat, moet u niet selectief worden, hoor.

Ik heb zelf geen auto, maar als ik in de stad fiets of loop, loop ik wel alle uitlaatgassen te inhaleren. Ik heb er alleen maar last van en het is nog schadelijk voor mijn gezondheid. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat uitlaatgassen zeer schadelijk voor de gezondheid zijn, bijvoorbeeld bij mensen die langs een snelweg wonen.

Gaat deze vergelijking volgens u volledig mank? Dan bent u alleen geinteresserd in uw eigen gezondheid, want het is exact hetzelfde: mensen vervuilen de lucht ten behoeve van zichzelf en ten koste van buitenstaanders.

Dus Anti_rook, heeft u toevallig een auto? Gaat u die ook laten staan omdat ik er last van heb?

Naar boven
Ik heb toch ook niet gezegd dat andere dingen niet schadelijk zijn.
Daar heeft de overheid jaren ook niks aan gedaan.Gewoon om het teveel geld kost en dat is het vaak.
Of files geen geld kosten maar goed.
Bij Overschie zijn bijvoorbeeld al bijna 20 jaar plannen om de A13 daar te ontlasten.
Ook het verwaarlozen van het openbaar vervoer plannen of het veel te laat starten ervan.
En dan bedoel ik BV er zijn wel schone bussen.Niks nieuws hoor.
Kan ik daar wat aan doen?
Maar rijd je met een auto binnen want dat geloof ik nu.
Want het gaat over de binnenlucht .
En dat bedoel ik met wat een rare vergelijking.
Moet je dan omdat het ene schadelijk is het andere maar niet verbieden?
Dat met die palen is niet goed over nagedacht .
Maar je kan toch nog roken en daar gaat het over.
Heb toch ook niet gezegd dat niemand mag roken maar wel zo dat ik daar geen overlast van hebt.


In restaurants waar geen rookvrije plaats kom ik ook nooit.
En dat iemand thuis zo graag wilt roken moet hij zelf weten maar niet denken dat ik wel daarbij gaat zitten.

Ik ken mensen bij de TPG waar wel op toegezien .
Als dat gebeurt zo je dat moeten melden.
Denk wel dat op plaatsen waar het moeilijk is te controleren daar wel wat wordt overtreden.

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Gelet op de pogingen van de overheid om het roken totaal terug te dringen denk ik aan een stukje geschiedenis: De drooglegging (alcohol) tussen 1920 en 1933 in Amerika en het gevolg daarvan. Men mag hopen, dat de "tabaks-drooglegging" niet hetzelfde effect gaat geven.
Volgens mij mocht er dan helemaal geen alcohol worden verkocht .
Tabak wordt gewoon nog verkocht.
Er zal wel meer worden gesmokkeld mischien als je dat bedoelt.
Verder is dit is echt een onzinnige vergelijking.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Simon »

na een week vrijwillig zo goed als rookvrij werken heb ik alleen nog maar positieve reacties vernomen van mijn collega's. Zelfs de verstokte rokers zijn erg tevreden met de frisse lucht op de werkvloer en in de treinen.

ycon

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ycon »

Beginnen we maar weer n.a.v. al die rokende mensen die een komend hartinfart en hersenbloeding gaan krijgen Te weinig zuurstof in je bloed is heel slecht voor je lichaam. Dus roken is gewoon slecht omdat nicotine de plaats inneemt van de hemoglobine in je bloed die voor het zuurstof transport verantwoordelijk is. Je lichaam krijgt dan onvoldoende zuurstof, je conditie vermindert en je loopt een grotere risico op een hartinfarct. Probeer met roken helemaal te stoppen.


Het is een hele preek, maar goed bedoeld.

Elze

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Elze »

Aan de niet rokers.

Als straks ergens de belasting omhoog gaat, ga dan niet lopen te klagen dat alles duurder is geworden. Dit heb je namelijk aan jezelf te danken. Ik ben blij dat ik nu minder geld uitgeef aan sigarretten en inderdaad het scheelt echt. Alleen jullie gaan straks meer betalen.

iceman
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2004 18:08

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door iceman »

Roken op welke manier dan ook is schadelijk voor iedereen

Het wordt tijd dat er een rookkast komt, één waar alleen je hoofd in past. Dan kun je zoveel roken als je wilt. Niemand last! En dan weet je gelijk hoe ontzettend vervelend het is om altijd in de rook van een ander te zitten, het dringt werkelijk overal in door.

Je opmerking over drinkers met betrekking tot rokers slaat als een tang op een varken.

Elza

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Elza »

ik rook niet

maar de regels die nu worden gesteld zijn op de gekke af.
natuurlijk, mijn vriendin, alleen word aangesproken als ze een sigaretje op steekt op het station.
maar wat zegt men als er een jonge gast langs loopt die lekker staat te blowen??
juist! helemaal niks!!

Dijk

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Dijk »

Ik ben het dus volledig eens met wat dhr/mw R. Schuit vermeldt.
Ik werk op kantoor en moet per 1 januari buiten staan te roken. Op zich heb ik er geen problemen mee maar ik voel me erg gediscrimineerd en beledigd! Het lijkt me een strak plan dat de regering gelijk de hele horeca eruit flikkert want die verdient geen cent meer aan mij als ik daar niet kan roken. Ik blijf nu al thuis als ik gevraagd wordt om mee te gaan uit eten want dan zie ik de bui al hangen. Dit wordt een heel groot probleem voor restaurants en ook verenigingen, ik denk dat hun bestaan in de toekomst wel eens onzeker zou kunnen zijn...

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Als u wilt mag u wel in mijn schuurtje roken.

Gesloten