Hartelijk dank wederom voor je bijzondere en van veel wijsheid getuigende opmerking Notenkraker, ik laat het voor vanavond weer voor wat het is. Af en toe heb ik toch wel een beetje te doen met Piet, het valt niet mee om de kudde waartoe jij ook behoort, behoorlijk te bestieren, maar jou heeft hij in ieder geval nog goed in het gareel.
De kudde van Piet is een losgeslagen kudde die duidelijk laat blijken wars te zijn van normen en waarden en van mening is dat zij zelfs autoos en straatmeubilaire mogen beplakken zonder daarvoor gestraft te worden enkel en alleen om er voor te zorgen dat zij niet schuldig zijn aan het leasen van aandelen.
Dat Dexia nu ook het BKR gebruikt om de aandelenlease gedupeerden te binden aan de Duisenberg regeling is niet onverwacht.
Al eerder heeft de stichting Leaseverlies het bijltje erbij neergegooid en steunt nu openlijk Dexia in zijn plannen om rechtszaken te voorkomen en te beëindigen.
De stichting heeft zelfs geld aangeboden als de Duisenberg regeling zou worden aanvaard.
Vele gedupeerden voelen zich in de steek gelaten door de stichting Leaseverlies en de Consumentenbond, stichtingen die eigenlijk de belangen zouden moeten behartigen van vele aandelenlease gedupeerden.
Ook de gerechtelijke macht werkt mee om het procederen bijna onmogelijk te maken.
Ruim drie jaar lopen de rechtszaken over aandelenlease.
Vele duizenden gedupeerden zijn aan het procederen, maar worden al jaren aan het lijntje gehouden door de rechters en Dexia.
Keer op keer wordt gehoor gegeven aan de verzoeken van Dexia om uitstel en weigert de rechtbank een uitspraak te doen.
Vele duizenden gedupeerden zijn hierdoor in grote financiële problemen geraakt en zelfs kamervragen hierover brengen geen oplossing.
Een eerdere poging, in een kamerdebat, om de (onterechte) BKR registratie anders te registreren is door minister Zalm en het BKR getorpedeerd en deze bekendmaking door het BKR maakt vele gedupeerden woedend over alle manipulaties die worden gedaan om dit aandelenlease schandaal in de doofpot te krijgen en te voorkomen dat de aandelenlease gedupeerden recht wordt gedaan.
Het is ook opmerkelijk dat het BKR spreekt over grote maatschappelijk belangen, maar kennelijk allen voor die gedupeerden die de Duisenberg regeling accepteren.
Hiermee wordt wederom aangetoond dat het BKR een vazal is van Dexia en de banken.
Wij pleiten al jaren om instellingen als het BKR en het DSI onder de overheid te laten vallen om belangenverstrengeling te voorkomen.
Nu is het BKR een dwangmiddel van de banken en wordt ook volledig betaald door de banken.
Veel Dexia gedupeerden zijn hier het slachtoffer van.
Het BKR zegt toe de registratie volledig te zullen verwijderen in de zogenaamde eegalease gevallen (waarbij de partner niet heeft mee getekend op het aandelenlease huurkoop contract) die akkoord gaan met de Duisenberg regeling.
Die andere tienduizenden die het contract rechtsgeldig hebben vernietigd en dus ten onrechte een BKR registratie hebben gekregen, blijven dus slachtoffer van Dexia.
PAL wijst deze eenzijdige aankondiging van het BKR af en ziet dus als een zoveelste poging van Dexia om iedereen deze Duisenberg regeling door de strot te duwen.
De wetgeving omtrent eegalease situaties is duidelijk, maar Dexia maakt zijn eigen wetten hieromtrent en het BKR ondersteunt dit volledig.
Verbazingwekkend is het ook dat het BKR de aandelenlease contract registraties van Dexia aanvaardt heeft ondanks het feit dat Dexia geen Wck vergunning had om dit soort contracten te verkopen.
Alleen al hierom zijn de contracten nietig te verklaren en had er geen registratie mogen plaatsvinden.
En neutraal opererende BKR, vallende onder de overheid, had dit kunnen weten en Dexia op zijn vingers kunnen tikken.
Hierdoor had voorkomen kunnen worden dat honderdduizenden gedupeerden ten onrechte bij het BKR konden worden aangemeld.
Particulieren kunnen niets beginnen tegen dit doctoraat van de banken.
Dat zelf de gerechtelijke macht hiervan niet op de hoogte is, maakt alles nog pijnlijker voor de aandelenlease gedupeerden.
Mr Strengers van de rechtbank in Amsterdam oordeelde in een vonnis van 21 juli op de eis om o.a. de BKR registratie ongedaan te maken door Dexia als volgt:
“Niets verhindert eisers om zichzelf, desgewenst met dit vonnis, tot het Bureau te wenden met het verzoek de betreffende registraties ongedaan te maken.”
Dit is een regelrechte blunder van deze rechter.
Immers, hij had kunnen weten dat het BKR alleen maar reageert op de verzoeken van banken en niet van particulieren.
Het BKR weigerde inderdaad het verzoek om de registratie te verwijderen.
Gevolg is dat de betrokken gedupeerden weer extra kosten moeten maken om via een hoger beroep alsnog verwijdering van de BKR registratie af te dwingen.
Dat het BKR dit nu wel doet voor die gedupeerden die de Duisenberg regeling aanvaarden, maakt het zeer zuur, niet alleen voor de betrokkenen bij deze rechtszaak, maar ook voor alle andere gedupeerden die, ten onrechte staan geregistreerd bij het BKR.
Dexia doet er alles aan om rechtszaken te voorkomen, wetende dat zij deze zullen verliezen.
Met behulp van De Nederlandsche Bank, de overheid, de stichting Leaseverlies en nu ook het BKR probeert Dexia iedereen zo te manipuleren dat de Duisenberg regeling wordt aanvaard.
Hiermee wordt dan ook afgezien van juridische acties, waardoor een rechtszaak tegen Dexia wordt voorkomen.
Daarnaast wordt er volledig voorbij gegaan van het feit dat er sprake is van strafbare feiten doordat Dexia en hun rechtsvoorgangers niet over de vereiste vergunning beschikten om dit soort contracten te verkopen.
Er zijn dus aan honderdduizenden mensen aandelenlease contracten verkocht zonder vergunning!
Daarnaast heeft Dexia niet de aandelen gekocht zoals op de contracten staat vermeld, maar heeft gemanipuleerd met dit geld.
Dit is fraude op grote schaal en de gevolgen voor de gedupeerden zijn desastreus, zij worden geconfronteerd met restschulden die er niet zijn.
Het is onbegrijpelijk dat in een rechtstaat, die Nederland beweert te zijn, honderdduizenden aandelenlease gedupeerden het slachtoffer worden van een falende rechtspraak en overheid in dit aandelenlease drama.
En het BKR speelt het spelletje mee.
Alvast bedankt Impact. Ga mijn familie en schoonfamilie ook inschakelen voor het plakken van stickers. Zijn allemaal op de hoogte van de lease perikelen. Heb de laaste jaren in mijn omgeving flinke reclame gemaakt voor de Dexia boeven. Ha, ha.
Nog een paar plaktips. Bij supermarkten op het prikbord kaartje beplakken met stickers en op het bord plaatsen. Of bij het parkeren van de auto stickertje op de voorruit van andere auto's plakken net zoals bij attractieparken gebeurd. Bij tankstations stickertje op pompinstallatie plakken. In openbare gelegenheden stickers in toiletgroepen plakken. In bushokjes stickertje op ooghoogte plakken. Kan nog wel even doorgaan ideeen genoeg.
Naar boven
impact
Geplaatst: Zo 25 Sep 05, 22:44 Onderwerp:
Leeuwtje, stickers op auto's plakken raad ik niet aan. Daar jaag je misschien mensen door in het harnas tegen PAL. Op een flappentap is wel een goed idee.
Groet, impact
Tja, voordat ik mijn schaapjes ga tellen, nog even gekeken op de site van PAL natuurlijk.
Je had het over IQ Notenkraker?
Inderdaad neem ik van sommige mensen sneller iets aan dan van anderen.
Hoe kun je nu in godsnaam zo dom zijn om mij te betichten van "zomaar iets overnemen" terwijl je weet dat het er staat?
Anyway, succes met het beplakken van de pinautomaten in Nederland, maar pas wel op, want volgens mij is het strafbaar slimste jongetje vd klas.
JH, je begint geloof ik langzamerhand rijp te worden voor psychiatrische hulp. Ook een bezoek aan Hans Anders zou je goed doen. Of heb je last van delirium tremens, dat je berichten ziet die er niet zijn. Maar ja, als de wens de vader van de gedachte is ...
Juridisch ben je ook al geen licht, zie ik, Hoe wil je in godsnaam PAL verantwoordelijk maken voor het plakken van een sticker op jouw auto? Daarbij, Leeuwtjw plakt echt niets op die oude Lada van jou.
Beste Notenkraker, volgens mij heb je vanavond het laatste beetje geloofwaardigheid dat je nog had verspeelt, maar evengoed wens ik jou nog alle succes toe in je strijd tegen Goliath.
En nu is het echt mooi geweest. pfffff
Laatst gewijzigd door Idaho op 25 sep 2005 23:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Niet minder dan drie keer heeft het "wonder" van intelligentie Idaho zijn laatste bericht veranderd. Toch ontging hem nog een kapitale blunder: "verspeelt" moet eindigen op een d, sukkel. Terug naar school.
JH, als Piet eens een taal- of spelfout maakt komt dat door de haast. Hij tikt zulke grote lappen tekst ten bate van alle gedupeerden, dat daar wel eens een paar foutjes in kunnen sluipen. Het ligt bij Idaho wel even anders: die gebruikt zijn tijd en dit forum alleen maar om afbreuk te doen aan de zaak van de gedupeerden. Zo'n figuur mag best scherper worden beoordeeld.