LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
atos

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door atos »

Susan12, jij bent dus nu diegene die met de negativiteit begint, alleen omdat ik geen dure produkten koop? Hetzelfde is al gebeurt met anderen op het margrietforum. Die zijn daar al afgehaakt.
Jammer en het zijn steeds de begeleiders die deze berichten posten, waarom zou dat nu zijn?
Wie moet ik niet vertellen dat ik wie, wat en waarom doe? Ik geef alleen mijn mening net als jij. Je voelt je wel erg aangevallen lijkt het.
Ik volg het programma net als ieder ander, alleen ben ik minder geld kwijt, en dan zou het volgens jou niet werken?
Ik heb namelijk ook nooit gezegd dat ik whje doe, ik heb gezegd dat ik het programma volg. Lekker al die begeleidsters op de forums.
Jij ook heel heel veel succes met de verkoop!

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Hoi Atos,
Er zijn zat mensen die het met alternatieve supplementen doen. Maar er zijn er wel erg veel die daarmee afhaken en dan roepen dat whje niet werkt. Persoonlijk kan ik me de irritatie hierover zeer goed voorstellen. Wij begeleiden met veel plezier en zien hele goede resultaten. Iemand die dan op eigen houtje het belangrijkste achterwege laat en dan nog eens dit soort negatieve kritiek heeft dat is gewoon niet leuk om te horen..

Het gaat niet om duurdere supplementen maar om goede supplementen. Hoeveel wordt er door het lichaam van opgenomen. Deze zijn 100% natuurlijk en moet je om hetzelfde te bereiken MEER van de alternatieve supplementen nemen.
Waarschijnlijk is het verschil tussen gezonde personen (jouw collega) en jezelf nu duidelijk te zien in hoe je je voelt.

Ik begrijp best dat niet iedereen daar het geld voor heeft (overheeft)
Aan de andere kant zou ik zeker als mijn lichaam niet gezond functioneerde geen enkel risico nemen..
Als je whje doet zonder de originele supplementen krijg je tekorten.. dat is een ding wat zeker is. Bij de een uit zich dat in jojo effect en bij de ander in gezondheidsklachten..
Ingrid

susan12
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:14

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door susan12 »

omdat ik het inderdaad zat ben om die gene te zijn die aangevallen wordt als ik zeg dat ik metselaar ben en ik ga jouw huis bouwen en ik gebruik alleen zand ipv cement, denk je nou echt dat jij veilig in dat huis woont met je gezin?
je moet zelf weten wat je doet en met wie je doet ik zeg alleen als je iets volgt maakt niet uit wat dan moet je de spelregels volgen om een eerlijk resultaat en oordeel te kunnen hebben.
en ik haak echt niet af omdat jij er voor kiest om een andere weg te volgen.
maar ik vind, niet, dat jij mag zeggen ik volg het programma want dat doe je dus niet. om welke reden dan ook.
je volgt pas ons programma als je weldegelijk een begeleidster hebt en voor ons de beste suplementen. en dat vind ik nou de grap jij denkt dat het mij om de poen is nou dus niet. het gaat mij om jouw gezondheid.
en je geeft toch zelf toe dat het op die manier zo als jij doet niet werkt.
en dus nu kan ik pas echt lachen ben je dus duurder uit zowel in euro's gezien als met je gezondheid gezien wat de belangerijkste is.
ik weet wat de gevolgen zijn van het niet nemen van wat wij denken en weten wat de beste suplementen zijn.
als het ons om de poen ging dan gaven en geven wij niet deze garantie.
susan. :D

atos

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door atos »

Ingrid, jammer dat jij nu ook zo reageert.
Ik las altijd leuke berichten van, ook op het margrietforum en op je eigen site.

Ik ben niet afgehaakt, doe het alleen tijdelijk op een iets andere manier, wat dus beter voor mij werkt. Heb me ook nooit negatief uitgedrukt, alleen geschreven dat ik soms mijn twijfels had.
Waarom toch altijd die kritiek op supplementen van een reformwinkel.
Het is natuurlijk wel erg makkelijk om te zeggen dat mijn collega gezond is en ik niet. Eigenlijk vind ik dit wat goedkoop. Haar verhaal ken je niet en ik ben zo open geweest om de mijne wel te vertellen.

Als je goed had gelezen had je geweten dat mijn lichaam nooit meer gezond zal functioneren ook niet met jullie produkten. Als je eenmaal een stukje van je hartwerking mist kan geen enkel programma of leefwijze dit er weer aanplakken, ook mijn galblaas kan niemand mij weer teruggeven en ook mijn darm kan niet vervangen worden, net zo min als mijn maag. Ik doe het programma voor totaal andere klachten, zoals ik ook al eerder beschreef.

Jammer dat bijna alle forums op dit moment door begeleidsters worden geregeert. Kunnen jullie dat dan niet beter op het whje forum doen. Dit forum is voor alle kritische consumenten, een open forum dus, dat is het whje forum niet. Daar bereik je de "echte'' whje-ers. Hoeven jullie je ook niet druk te maken over de ''alternatievelingen''. Blijkbaar kan geen van de begeleiders tegen een open discussie, iedereen springt gelijk in de verdediging.

Ik bouw volgens jou tekorten op en laat dingen achterwege. Hoe kom je daar bij. Op je eigen forum, onder faq, schrijf je zelf de eventuele alternatieve produkten die gebruikt kunnen worden.
Ik wijzig nu even dit stukje, je hebt warempel de vraag verwijderd onder faq, sinds wanneer? Ik had netjes die produkten gekocht die jij beschreef.

Jammer dat ook hier, net als op het margrietforum, mensen geweerd gaan worden. Enkel en alleen omdat er kritische noten zijn.

Susan12, het gaat je dus helemaal niet om mijn gezondheid, het gaat jou om mensen uit te lachen. Hier ga ik al helemaal niet meer op in. Ga lekker op het whje forum verder.
Laatst gewijzigd door atos op 29 jan 2006 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

susan12
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:14

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door susan12 »

pardon, uitlachen, dat was een wijze van schrijven (spreken) je kent dat spreekwoord vast wel.
nee, het lachen is me wel vergaan bij zoveel onzin over iets goeds.
jij hebt werkelijk geen idee waar je over spreekt en dan wil jij een serieuse mening geven.
ga eerst gedegen kennis halen.
en toevallig ja ben ik begeleidster en dus toevallig ja weet ik zeer goed waar ik over praat want ik heb wat het whje programma betreft mijn kennis zeer goed op orde.
maar oke ik zal niet meer reageren.
ik weet heel goed dat de waarheid hard is en vaak niet gehoord wil worden.
groetjes susan

atos

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door atos »

Susan12
Het vorige stuk was niet voor jou bedoeld, alleen het laatste stukje.
Kennis heb ik wel opgedaan hoor. Ik heb de boekjes netjes gelezen.
Ik lees op dit moment ook zeer veel tegenstrijdige berichten van begeleiders. Kijk maar op alle forums die er zijn. De een vind dat alternatief wel kan na de eerste keer fase 1, als je de begeleiding maar hebt gehad. De ander schrijft weer iets anders.
Zoals ik al schreef jullie gaan direct ten strijde, jammer. Het wordt toch wel wat herbalife-achtig allemaal.
Ik had steeds veel aan dit forum, alleen reageren nu nog begeleiders, dat zegt toch wel wat. Het schrikt blijkbaar de andere dames af.

Jij schrijft dat ik veel onzin uitkraam. Ik heb het in het geheel niet over het programma gehad het laatste stukje . Dus waar heb je het over?
Negativiteit dus, weer van jou kant.

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Wat ik nou weer ontzettend jammer vind is dat jij mijn hele verhaal in het negatieve trekt. Misschien nog eens een keer overlezen?

Ik heb nog nooit iemand geweerd omdat hij of zij alternatieve supplementen gebruikt. Ook niet als ik iemand begeleid. Ik begeleid net zo goed partners voor niks.. Ik geef altijd antwoord op vragen die ik via de site binnenkrijg en ben ALTIJD eerlijk. Ik heb jou ook aangeboden om eens -zonder bijbedoelingen naar je voedingslijsten te kijken, en te kijken waarom je je zo rot voelt!!! En dan ga jij mij vertellen dat het mij alleen om het geld gaat? Dat vind ik een goedkope opmerking! Ik geef gewoon mijn mening..

Na 18 jaar strijd en drang naar zoetigheid en koolhydraten heb ik voor het eerst van mijn leven iets waarbij ik me goed voel. Dit is een gouden programma. Wat susan zegt klopt, ze geven garantie, en als het niet bevalt/werkt mag je de hele handel terugsturen, dat doen ze echt niet voor niks.

Ik zeg ook niet dat jij voedingsmiddelen achterwege laat, ik zeg alleen dat je niet de JUISTE supplementen neemt en dat je als je de alternatieve neemt veel meer zou moeten nemen om hetzelfde resultaat te bereiken.

En nogmaals:
Je eet relatief weinig granen, fruit en groenten en als je het niet met de juiste supplementen aanvult bouw je tekorten op!


(Dit is ook de reden waarom ik het van mijn site heb gehaald. Omdat ik uit ervaring zie dat het minder werkt)

Candida heb ik ook gehad en dat dieet heb ik ook gedaan, inclusief de benodigde medicijnen -nystatine- en supplementen van een orthomoloculaire arts -en die waren duurder.. De eerste keer (1994) voelde ik me ook heel erg goed, maar heb me op een of andere manier toch weer laten verleiden tot koolhydraatrijke voeding, en de tweede keer (2002) bleef ik drang houden naar die zoetigheid.


En als laatste:
Je schrijft nu dat jouw lichaam nooit meer gezond wordt dat heb ik ook niet beweerd.
Jij schreef dat jij je tijdens het begin van dit programma stukken beter voelde maar de klachten na 7 weken weer terugkwamen. Ik zie dan de uitdaging in het proberen om je op zijn minst weer op dat niveau te krijgen. Dat bedoelde ik daarmee..

atos

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door atos »

Jammer Ingrid dat ook jij niet goed leest, dat jullie er weinig aan verdienen moge duidelijk zijn, dat doen alleen de hoge heren. Ik heb alleen susan12 succes gewenst met de verkoop omdat ze alles bij mij aan het afkraken was.

Ik heb helemaal niet beweert dat ik me rot voel. Alleen is het jammer dat mijn candida weer is gaan opspelen, dat heeft te maken met vezels. En ter informatie, als je eenmaal de candida in je darmen hebt kom je er nooit helemaal weer af en zeker niet als je die niet meer behandeld en weer suikers eet. Dat moet jij dan toch ook wel weten, je schrijft dat je het hebt gehad, in 1994 en 2002, dus jij was er ook niet af. Ik ken niemand (uit de praktijk waar ik kwam en waar ik dus nog contact mee heb) die echt genezen is van candida. Het blijft altijd sluimeren. Ik slik hier ook nog steeds medicijnen voor (eerder heten ze supplementen maar moeten nu wettelijk voorzien zijn van een bijsluiter en dan heten ze medicijnen).
Gelukkig eet ik nog steeds ongeveer op die manier.

Daarom was, ja hoe moet ik nu weer noemen, van susan12 mag ik niet zeggen dat ik het whje doe, ook niet dat ik het programma volg. Hopelijk krijg ik nu niet weer een hele partij bagger over me heen. Ik zal het dan maar mijn levensstijl noemen, dat was voor mij niet moeilijk, kleine aanpassingen en dat was het.

Maar ja, met candida moeten je darmen wel blijven werken, door het tekort aan vezels gaat het dan weer mis. En natuurlijk gaat het dan de eerste weken goed, tot je darmen in opstand komen, en lui worden met tot gevolg de eeuwige vermoeidheid.

Daarom schreef ik ook dat ik mijn eigen weg er in ga bewandelen, dat gaf je zelf ook als advies, ik voelde me dit week-end geweldig en was zelfs afgevallen. Dus zo gek doe ik het echt niet.

Jammer dat ik dan gelijk een berg bagger over me krijg van susan12. Daar heb ik inderdaad fel op gereageerd.
Ik heb tot op heden nog nooit het programma afgekraakt, alleen werken verschillende voedingsmiddelen niet voor mij.

Tot slot wil ik toch even kwijt dat ik nog steeds vind dat de supplementen van een reform/natuurwinkel niet slecht kunnen zijn anders werden ze daar niet verkocht door goed opgeleide mensen (tenminste wel de winkel in ons dorp, je kan daar ook terecht voor behandelingen bv candida).

Laten we er over ophouden en elkaar in onze waarde laten. Zodat ook hier een normale discussie mogelijk moet kunnen zijn. Ieder doet het op zijn/haar manier. Als het voor je werkt is het prima. Laten we het daar op houden.

Het zou toch jammer zijn dat mensen steeds een nieuw forum moeten zoeken om open en eerlijk te kunnen schrijven over hun bevindingen.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Susan en WHJE

Wat een kinderachtig gedrag, wat geeft jullie het recht om een ander te verbieden de WHJE methode te doen, zonder de door jullie zo geprezen producten? maar met equivalente en minder dure producten?

Ik bespeur hier jaloezie, aangezien jullie vast zitten aan die dure producten via distributeurs, het dan wel zelf zijn of "lid" zijn van een Wellness of HBL organisatie voor de korting.
Ik zeg ook niet dat jij voedingsmiddelen achterwege laat, ik zeg alleen dat je niet de JUISTE supplementen neemt en dat je als je de alternatieve neemt veel meer zou moeten nemen om hetzelfde resultaat te bereiken.
Waar is deze wijsheid op gebaseerd? Is de hoeveelheid "actieve stof", als je daar al over kan praten bij alle equivalente producten minder? En waarom kan je geen twee porties nemen om dezelfde hoeveelheid "actieve stof" binnen te krijgen?

Dan een algemene vraag aan allemaal. Ik heb eens even dat dieet bekeken, maar het valt mij op, dat de focus alleen maar is op eten?! En dan met de motivatie, om de twee uur iets eten, om je hongergevoel tegen te gaan.

Beste mensen, een dieetis zal je meteen vertellen dat spreiding van kleine porties voeding over dag een postief effect heeft op je verbranding en dat je alleen daarmee al zal afvallen.

Vervolgens onbreekt in mijn optiek in alle mooie afval programma's een heel belangrijk element, namelijk verbranding, waar is het moment ingebouwd van daadwerkelijke fysieke arbeid? oftwel SPORT?

Hoevaak sport je naast deze belachelijk dure dieeten? Frequent sporten, 3 tot 4 keer per week en gevarieerd eten verspreid over de dag in kleine porties, levert meer resultaat dan al die DURE dieeten..

atos

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door atos »

Bedankt Thunder, eindelijk iemand die mij begrijpt.
Ik wil best (niet om af te vallen) iets proberen om mijn lichamelijke klachten te verminderen. Alleen heb ik er geen kapitaal voor over. Bij mij moet het met de voor handen zijnde supplementen te doen zijn. Het mooie is dat ik alle supplementen (zie vitamines, visolie e.d.) al gebruikte, ik zal je besparen waarom, laten we het op algemene klachten houden, zoals maag/darm, reuma, overgang enz.
Ik ben er alleen proteinepoeder bij gaan gebruiken. Gewoon van de reformwinkel, kilo voor 14,95.
Dit schijnt dus slecht voor me te zijn volgens de dames.

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

tjonge jonge jonge.. wat zijn we weer lekker cynisch.
" t schijnt erg slecht te zijn volgens de dames.. "

JIJ bent degene die zegt dat je je niet zo lekker meer voelde, niet ik.. Hoewel je corrigeerde me dat je je helemaal niet rot voelde, maar schreef laatst wel dat je krom lag van de pijn door verergerde reuma!
Terwijl het, toen je net met dit programma bezig was juist zo goed ging..

Mag ik me dan "OPRECHT" afvragen of het beter zou gaan met de juiste supplementen?

Wat heb ik hiermee te winnen?
Er stond laatst een advertentie op het margrietforum van iemand die van haar supplementen afwilde. Ze zal er ongeveer 110 euro voor hebben betaald. Wat is dan een redelijk bod? De helft?
Als jij daar op in zou zijn gegaan had je het een maand kunnen uitproberen voor ongeveer dezelfde prijs als je eigen supplementen en had je me helemaal mogen afmesten als het niet beter was geworden..

Dan hebben we het ergens over..
Nu wordt er gesuggereerd dat het allemaal onzin is, omdat een collega zei dat ze geen verschil merkte.. daar ben ik het gewoon niet mee eens.
Ik zie namelijk wel een verschil. Niet alleen bij mij maar ook bij mensen om me heen.

En even terzijde.. Ook op mijn WHJE forum mag je alle klachten kwijt als je wilt. Er doen genoeg meiden mee die het op een alternatieve manier doen, of zelfs een heel ander dieet..


Thunder..
Als eerste moet je echt ophouden met dingen beweren die ik niet gezegt heb! Niemand wordt verboden om andere dingen te gebruiken. Sterker nog als iemand die ik begeleid uiteindelijk kiest voor alternatieve supplementen blijf ik begeleiden. Maar als dit een kritisch forum is,mag ik ook kritisch reageren en me het bovenstaande afvragen!

Kwa voeding gaat het er niet alleen om dat je om de 2 uur eet, je eet ook nog eens voeding van een bepaalde lijst.. en je kunt het onzin vinden.. maar ik ben wel 14 kilo kwijt in 8 weken tijd! (zonder honger)
Maar ik denk niet dat ik je kan overtuigen van de werking van WHJE. Laat ik het zo zeggen.. hou je ogen en oren open, er komt vanzelf iemand in je omgeving die net zo enthousiast is en blijvend afvalt, daar ben ik van overtuigd. Het zou mooi zijn als het onderzocht werd door onafhankelijke wetenschappers!

Het programma is wel degelijk gebaseerd op sporten, namelijk 10000 stappen per dag maken! Een belangrijke voorwaarde voor de "verbranding"

En wat betreft de supplementen:
Dat schreef ik toch? Dat ze daar waarschijnlijk veel meer van moet nemen om hetzelfde effect te krijgen?

En wat vastzitten aan de producten betreft: Dat is ook voor mij een keuze die ik maak. Ik kan elke dag stoppen met mijn supplementen te bestellen..

Atos weet zelf wel dat ik er geheel neutraal in ben gestapt. Ik ben er zelf aan begonnen en pieker er niet over om andere supplementen tegaan gebruiken. Er is wel een verschil tussen diverse suppletie.
Dat is geen bewering dat zie ik uit ervaring.

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Atos wat betreft de hoge heren die eraan verdienen..
Dat zal wel idd.. maar dat boeit mij weinig.
Ik heb er 110 euro per maand voor over en wie daar dan happy en rijk van wordt.. het zal wel..
Ik begeleid omdat ik enthousiast ben over de werking. Nogmaals als je ergens mee worstelt en er is een oplossing voor dan is dat in mijn ogen "goed nieuws". Dat mag wat mij betreft verspreid worden.. Het is gewoon prachtig om te merken dat het bij anderen ook werkt! Dat is niet in geld uit te drukken, dat is gewoon heel erg leuk om mee te maken.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Thunder »

@ WHJE
Maar ik denk niet dat ik je kan overtuigen van de werking van WHJE. Laat ik het zo zeggen.. hou je ogen en oren open, er komt vanzelf iemand in je omgeving die net zo enthousiast is en blijvend afvalt, daar ben ik van overtuigd.
Helaas zal ik die mensen nooit tegenkomen, ik kom zelf uit een topsport omgeving, waarin streefgewichten cruciaal zijn. Hierbij zal nooit en te nimmer iemand afvallen via de WHJE methode of aanverwante methodes. Gewichtsreductie wordt daar bereikt dmv. uitgekient eten, exercieve verbranding (cardio fitness) en krachttraining.
En wat vastzitten aan de producten betreft: Dat is ook voor mij een keuze die ik maak. Ik kan elke dag stoppen met mijn supplementen te bestellen..
Tuurlijk kun je daar elke dag mee stoppen, maar ik kan je garanderen, stop je, dan ben je binnen notime weer terug op je oude gewicht. Simpel weg, omdat je niet sport en je lichaam "verslaafd" raakt aan middelen met een placebo effect of maskerende werking. Stop je hiermee, dan verval je weer in je oude fysiologie en ben je weer terug bij af.

Dus de WHJE methode is voor je leven, ga dan niet lopen verkondigen dat je zomaar kan stoppen.


Het programma is wel degelijk gebaseerd op sporten, namelijk 10000 stappen per dag maken! Een belangrijke voorwaarde voor de "verbranding"
Dit is geen sport!! de calorische verbrandingswaarde is zo miniem dat je hier nooit van zal afvallen. Onder sport, bij afvallen wordt verstaan cardio fitness in combinatie met krachttraining. En wel om de volgende reden, cardio is voor de verbranding van vet en koolhydraten, een netto verbranding die hoger licht dan je inname leidt al tot gewichtsreductie. Gelet op een juiste voedingsbalans, verspreidt over de dag in kleine porties plus je reguliere maaltijden.

Krachttraining, en dan gericht op kracht uithoudingsvermogen, is belangrijk om stevigheid aan je lichaam te geven en je conditie te verbeteren.

Dan nog de vraag, waarom eitwit shakes? Normaliter gebruik je die, als ondersteuning bij krachtsport voor de aanmaak en het herstel van spierweefsel? Waarvoor is het bij jullie van belang? Mag ik je er tevens op wijzen, dan overmatige gebruik van wey producten een verhoogde kans op kanker geeft?

En dan de koolhydraten supplementen? Waarom neem je die, moet je je massa vergroten in korte tijd? En waarom is een boteram of pasta niet voldoende voor koolhydraten?

Als laatste vraag nog:
Dat schreef ik toch? Dat ze daar waarschijnlijk veel meer van moet nemen om hetzelfde effect te krijgen?
Maar waarom moet je daar per definitie meer van nemen? Het gaat toch om de hoeveelheid "actieve stof die je binnen krijgt? Als dat bij de een twee pilletjes is en bij de ander 1, wat dan nog? Als dat een berg geld bespaard is dat toch een oprechte keuze?

En wie zegt dat het ene supplement beter is dan het ander? Er is nooit wetenschappelijk aangetoond, dat ook meer een van al die supplementen werkt. Alles omtrend suppletie is gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken, waarin de mogelijke effecten zijn aangetoond van één actief bestandsdeel. Nooit en te nimmer is aangetoond in wetenschappelijk onderzoek, dat de supplementen gebaseerd op een actief bestandsdeel ook werken, dus hoe kun je dan de een als beter bestempelen?

Dat brengt mij tevens bij de vraag, is WHJE nou gericht op afvallen? of op het verbeteren van je welzijn en het bestrijden van symptomen en het voorkomen van ziektes? Gezien het feit dat jullie nogal eens grijpen naar dergelijke argumenten van, ik voel met goed en het nu van dit en dit geen last meer en van dat minder sinds ik ben begonnen met het WHJE programma...

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Zullen we de vragen die je stelt gewoon eens stuk voor stuk doornemen en daar ieder onze mening over geven?
Dan wordt het vast een zinnige discussie..
Helaas zal ik die mensen nooit tegenkomen, ik kom zelf uit een topsport omgeving, waarin streefgewichten cruciaal zijn. Hierbij zal nooit en te nimmer iemand afvallen via de WHJE methode of aanverwante methodes. Gewichtsreductie wordt daar bereikt dmv. uitgekient eten, exercieve verbranding (cardio fitness) en krachttraining.
Je hebt vast wel in je familie, tussen de kennissen, tussen collega's, tussen de buren, straatgenoten mensen die niet topsporters zijn.. Hou gewoon je oren en ogen eens open.. onthou whje en denk nog eens aan mij als iemand erover begint :wink:

Tuurlijk kun je daar elke dag mee stoppen, maar ik kan je garanderen, stop je, dan ben je binnen notime weer terug op je oude gewicht. Simpel weg, omdat je niet sport en je lichaam "verslaafd" raakt aan middelen met een placebo effect of maskerende werking. Stop je hiermee, dan verval je weer in je oude fysiologie en ben je weer terug bij af.

Dus de WHJE methode is voor je leven, ga dan niet lopen verkondigen dat je zomaar kan stoppen.
Nee hoor.. je bouwt in fase 2 heel langzaam de supplementen af en gaat dan langzaam koolhydraten toevoegen.. Ze garanderen dat je op gewicht blijft als je het zo doet.. (Uiteraard blijft het een kwestie van gezonde voeding, ze zijn aanhangers van de walter willet methode, die ken je misschien wel) http://www.voedingsadvies.info/publicaties/willett.html

Maar goed.. volg mijn afvalrace zou ik zeggen.. en je ziet het wel... :wink:

Laten we discussieren, ik zit kwa topsport op een kwestie die me dwarszit.

Als eerste denk ik dat je het met mij eens bent dat topsport niet voor iedereen is weggelegt. Hoe meer overgewicht hoe moeilijker de topsport. 10000 stappen per dag is dan al een hele kluif. Dat red je namelijk niet in een uurtje.. En het is gezonde beweging.. Je bent lekker buiten en een goede aanvulling op het dieet.
Als iedereen dat zou doen iedere dag zouden er al heel wat minder klachten zijn.. Het wordt niet voor niks overal geadviseerd..

Maar dan nu topsport.
Mijn ouders zijn allebei fanatiek hardlopers geweest.. Mijn vader liep hele marathons en mijn moeder halve.. (20 jaar)
Het eerste wat ze mij hebben aangeraden is om te gaan sporten wat ik ook gedaan heb.. Uiteindelijk was ik zover dat ik 9,5 kilometer kon hardlopen, toen woog ik ongeveer 85 kilo. Daar had ik twee problemen.

1) Ik had de hele dag honger.. en alles wat ik at, smaakte naar meer..
2) Mijn lichaam raakte in de stress.. Ik kon niet meer slapen, was overdag altijd moe, werd enorm prikkelbaar en chagarijnig..

Wat is dat? te lage bloedsuiker? stress?

Als ik dat aan iemand vertelde zei men mij dat ik teveel en te snel wilde.. (terwijl ik het langzaam opgebouwd heb) Wel gemotiveerd en met de nodige doorzettingskracht, maar ja anders kom je nergens.. De pijn tijdens het lopen kon ik wel door heen bijten maar het effect na het sporten was niet te doen.. [/quote]
Laatst gewijzigd door whje-er op 31 jan 2006 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

atos

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door atos »

Ingrid, je krijgt wel een steeds korter lontje moet ik zeggen (begonnen toen je begeleidster werd?).

Hoezo zou ik spul over moeten kopen via het margrietforum voor ongeveer 55 euro. Hoezo is dat goedkoper dan wat ik nu doe, ik ben nu nog niet eens de helft kwijt. Ik lees heel af en toe op het margrietforum, schrijf er niet op.

Jullie worden blijkbaar niet geinformeerd over het menselijk lichaam want jij blijkt er niet veel van af te weten of over reuma. Ik ben helaas ervaringsdeskundig. De ene keer heb je weken last en dan soms weken niet. Helaas vielen die weken rust waarschijnlijk net in de beginperiode. Waar zijn trouwens de bewijzen dat het reuma zou verminderen, ik heb dit nog in geen enkel blad gelezen, af patienten erover gehoord.
Mocht dat zo zijn dan zouden de reumatologen het toch ook wel voorschijven, niet? Dan zou het bv ook in de winkels liggen.

Onzin ook over het whje forum. Daar kan je alleen op komen als je je eerst hebt aangemeld, dan pas krijg je een wachtwoord. Afgezien daarvan, ik zou niet weten wat ik op dat forum zou moeten doen.

Ben net even op mijn werk geweest. Andere collega, de echte whje-er, is drie weken ziek geweest, heeft nog nooit in die heftigheid de griep gehad. Voelde zich dus verre van fit. Zelf de zeer goede supplementen hebben dat niet kunnen voorkomen. Ze moest wel eerst twee antibiotica kuren slikken voor ze er door was.

Ik moet zeggen dat het verhaal van Thunder veel logischer overkomt.
ik sport gelukkig ook drie keer per week, ik voel me dan fitter dan na een wandeling.

Het verhaal wordt steeds waziger, ben net door de poeder heen, ga vandaag maar weer beginnen met mijn eigen ''dieet''. Dit heeft me al die jaren toch beter gedaan. Kunnen mijn darmen weer tot rust komen en ben ik het opgeblazen gevoel kwijt. Uiteraard neem ik nog steeds de vitamines ed., die slikte ik ten slotte toch al jaren.

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Atos, Ik denk dat je mijn posts idd niet begrijpt. Mijn bedoelingen niet, en mijn uitleg niet. Misschien nog eens overlezen?

Het supplementen aanbod begrijp je ook niet zie ik... Lees het nog eens zou ik zeggen..

Het valt me op dat je schrijft dat ik een kort lontje heb terwijl jij roept dat je wordt aangevallen....


Ik dacht dat je het forum op mijn site bedoelde? Verder ken ik geen whjeforum..

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Thunder »

@ WHJE

Ik zal je argumenten ook weer van enig repliek voorzien:
Je hebt vast wel in je familie, tussen de kennissen, tussen collega's, tussen de buren, straatgenoten mensen die niet topsporters zijn.. Hou gewoon je oren en ogen eens open.. onthou whje en denk nog eens aan mij als iemand erover begint
Ja gelukkig is mijn wereld wat breder, maar ik zal ze met alle macht behouden van een WHJE aanpak en wel om de volgende redenen:

1. Je maakt jezelf afhankelijk van supplementen, welke ook in normale voeding aanwezig zijn en geen bewezen meerwaarde creeeren.
2. Het WHJE programma is opgesteld uit een winstoogmerk, immers je gebruikt voorgeschreven supplementen. In mijn optiek en met mij vele andere is een reducering van lichaamsgewicht primair te bereiken met bestaande middelen, voeding en overmatige verbranding.
3. Je verbind je aan een organisatie, welke maakt niet uit en wordt daarmee gebonden aan dure producten, die ook elders verkrijgbaar zijn voor minder geld.
4. Mensen slaan door en willen een WHJE achtige levenstijl bij iedereen opdringen, omdat het zo goed is. Het is niet "goed", want goed is maar normatief. Goed zijn dingen die bewezen zijn, niet door huistuin en keuken wetenschap, maar door echte wetenschappers.

Dit zijn een aantal argumenten tegen, maar ik heb er nog meer, welke ik nu niet opschrijf ivm met de lengte van het verhaal.
Als eerste denk ik dat je het met mij eens bent dat topsport niet voor iedereen is weggelegt. Hoe meer overgewicht hoe moeilijker de topsport. 10000 stappen per dag is dan al een hele kluif. Dat red je namelijk niet in een uurtje.. En het is gezonde beweging.. Je bent lekker buiten en een goede aanvulling op het dieet.
Topsport is voor een handvol mensen weg gelegt, maar breedte sport niet, dit is toegankelijk voor iedereen en kan op elk niveau worden beoefend.

Als ik het even ruim neem is 10000 stappen ongeveer 5 km lopen per dag. Neem van mij aan, dat de verbranding minimaal is bij wandelen. De tijd die je besteed aan 5 km wandelen, kun je ook in de sportschool besteden aan een cardio workout gekoppeld aan kracht uithoudingsvermogen, hiermee train je conditie (echte conditie) en versterk je je lichaam. Tevens trigger je je lichaam zichzelf te trainen, door aanmaak van melkzuur en verbranding, je zal dus lichamelijk en conditioneel sterker worden.
Het eerste wat ze mij hebben aangeraden is om te gaan sporten wat ik ook gedaan heb.. Uiteindelijk was ik zover dat ik 9,5 kilometer kon hardlopen, toen woog ik ongeveer 85 kilo
Hiermee onderbouw je uit eigen ervaring al mijn stelling!!
Daar had ik twee problemen.

1) Ik had de hele dag honger.. en alles wat ik at, smaakte naar meer..
2) Mijn lichaam raakte in de stress.. Ik kon niet meer slapen, was overdag altijd moe, werd enorm prikkelbaar en chagarijnig..
Punt 1, de honger, uiteraard heb je honger, je lichaam gebruikt tijdens het hardlopen twee vormen van energie, aerobe en anaerobe verbranding. Aerobe verbranding is verbranding door middel van zuurstof en suikers in je cellen te combineren. Echter op een gegeven moment is de voorraad suiker op in je cellen, dan gaat het lichaam over in anaerobe verbranding, oftewel je lichaam gaat melkzuur produceren, dit geeft verzuring.

Je lichaam heeft na een pot hardlopen dus weer nieuwe brandstof nodig aangezien het alle brandstof in je benen heeft verbruikt. Je zult dus flink wat koolhydraten en suikers binnen moeten krijgen om het weer aan te vullen, deze voedingsstoffen haal je uit je voeding. In mijn optiek eet je dus te weinig als je je moe voelt!!! Eigen schuld dus.

Punt 2, dit is een typisch voorbeeld dat optreed bij afvallen, simpel op te lossen ga meer eten!!! Tijdens je training verbrand je het weer, maar je zult minder afvallen, omdat je netto minder verbrand, het gevoel is echter minder of weg.
Wat is dat? te lage bloedsuiker? stress?
Stress??? nee dus, hongergevoel en het niet mogen eten, dat is het. Ga dus gewoon eten!!!
Te lage bloedsuiker spiegel, jazeker, ook eigenschuld, ga meer eten.

Zoals jij het omschrijft, pleeg je roofbouw op je lichaam, je moet en zal afvallen, maar doet dit onverantwoord. Pas dus je voeding aan op je trainingschema!!! Hier begint het mee...

Als ik dit zo lees, dan mag ik ook met recht je kunde op het gebied van voeding, menselijke fysiologie en training ietwat beneden pijl vinden. Het verbaast me dan ook dat je zo stellig bent in de werking van WHJE, als je de bais beginselen al niet onder knie hebt...

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Eerste reactie:
Ik heb met behulp van een voedingsdeskundige, mijn etensschema opgesteld. Maar heb me kwa onbedwingbare trek niet (lang) kunnen beheersen.. Je zult dat ongetwijfeld erg zwak van me vinden.. Het zij zo.. maar een beetje empathie komt een goede discussie meestal wel ten goede.. Kortgezegt het is mij niet gelukt.. de strijd tegen honger te winnen.. Soms een week, soms een maand maar uiteindelijk ging ik voor de bijl. Meer eten smaakt naar meer.. helaas. (ook appels en kaas enz..)
Helaas is dat dus niet waar.. HEt ging niet weg en werd niet minder..

Wat ik nou weer jammer vind is dat het er op neer komt dat wat jij doet goed is en wat ik doe fout. Ik heb bewondering voor jouw doorzettingsvermogen.. jij gaat hier lopen roepen dat ik er niks van snap.. Het minste wat je kunt doen is afwachten of ik het ga redden..
Ik moet nog 30 kilo afvallen en dan kijken of ik laten we zeggen een jaar op streefgewicht blijf. In hoeverre ik dan mijn sportactiviteiten heb opgebouwd. Verder kwa kennis: Ik heb het geprobeerd, en heb altijd veel informatie gezocht! Ik sta open voor informatie al mijn hele leven lang.. En heb al zoveel verschillende versies gehoord, dat ik niet zo gauw onder de indruk ben van iemands "waarheid".

Er is geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, maar het zou mooi zijn als dat eens ging gebeuren.. Tot die tijd is de uitkomst dus nog niet zeker en kan ik alleen maar uit eigen ervaring spreken.

Als ik naar mijn lichaam luister kan ik alleen maar zeggen dat ik me na jaren weer lekker voel.. Ik beweeg weer dagelijks.. 10000 stappen komt neer op 7 a 8 kilometer per dag.. Dat is geen topsport dat ben ik met je eens en vast en zeker te weinig naar jouw idee... maar het is beweging.. (Je wordt in iedergeval aangespoord om dynamisch te wandelen) En 10000 stappen wordt geadviseerd door het voedingscentrum, dus ik neem aan dat daar wel een soort wetenschap achter zit.. of hebben die het ook mis?

Overigens vind ik krachttraining een goede tip die ik zeker zal overwegen.. Al komt daar wel weer een ander probleem bij kijken..
sportschool - schaamte De drempel is nogal hoog om met 95 kilo in je joggingbroek naar de sportschool te gaan.. Kom maar op met je inlevingsvermogen.. ;-) (Thuis heb ik geen plek, hoewel misschien wat kleine gewichten)

Dat de supplementen duur zijn ben ik met je eens.. Maar ja nogmaals ik voel me goed en heb het er voor over..

Ik heb niet gezegd dat jij mensen moet gaan aanraden om whje te volgen.. Ik zei: Dat ik je toch niet kan overtuigen! Maar.... dat ik zeker weet dat er mensen zullen komen in je omgeving die er succesvol mee zijn afgevallen. Dat kan een maand duren en ook twee jaar.. wacht het gewoon af zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door whje-er op 31 jan 2006 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

atos

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door atos »

Ik begrijp jou posts niet? Jij de mijne wel dan?

Wat weet jij van bv. reuma-overgang-maag/darmproblemen enz. Hoe het lichaam hier op reageert, wat daar de beste voeding voor is? Wat als iemand op moet passen met vetten ivm verwijdering galblaas, wat kan wel of niet? Ben je daar ervaringsdeskundig genoeg voor?
Dat leer je echt niet in een cursus voedingsschema''s opstellen, dit was dus alleen voor je zelf.
Weet jij hoe je dat allemaal te behandelen? Dan kun je dus nu als arts verder.

Blijkbaar denken alle begeleiders/sters dat ze alle ziektebeelden even kunnen beoordelen. Ze zeggen uiteraard dat ze geen garanties kunnen geven dat alles over gaat. Natuurlijk niet, dan zul je toch eerst alle anatomie boeken moeten doorworstelen om achter alle ziektebeelden en hun complicaties/klachten enz. te komen.

Ik heb helemaal niet gezegd dat ik wordt aangevallen, alleen dat ik een berg bagger over me heen kreeg van susan12.

Ik begrijp inderdaad jou bedoelingen niet. Wat kan het jou schelen hoe ik over dingen denk. Je geeft er toch steeds weer je eigen draai aan, leest zelf niet goed en je wil een ander ook niet begrijpen of geloven. Hoe kun je dan een ander goed begeleiden, dat is mij een raadsel.

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Goed Atos


Je schreef dit:
Wilde dit ook gebruiken omdat gezegd wordt dat het veel gezondheidsklachten zou verhelpen, helaas is het bij mij maar van korte duur geweest (week of zeven). Alle klachten zijn in alle heftigheid weer terug, ook mijn eeuwige vermoeidheid is weer terug (heeft met mijn darmwerking te maken).
Ik was nog wel zo tevreden over het programma, daarom begin ik nu ook te twijfelen.

en verder...

Weet niet of ik wel door ga omdat ook mijn darmen steeds meer in opstand komen, vooral op de opruimdagen, ik ''loop dan leeg''. Volgens mij is dat ook geen gezond beeld....


Ik begreep daaruit dat je je aan het begin van het programma beter voelde dan aan het eind, ik heb de link gelegd tussen jouw gezondheid en WHJE ook omdat je de opruimdagen erbij noemde..
Omdat ik dacht dat die link er was.. wilde ik tips aandragen om je te HELPEN. Ik schreef dat als je 100 tips hoorde, je er waarschijnlijk al 99 kent en er misschien net die ene is waar je iets aan hebt.. Omdat je je de eerste weken wel lekker voelde.. dus dacht ik: Je bent op de goede weg..

Misschien wil je uitleggen hoe je het dan wel bedoelde. ??

Hoe kan een dieet/leefwijze nu gezond zijn als je dus blijkbaar tekorten opbouwt die je aan moet vullen met supplementen. Vreemde uitleg. Ik had van iedereen begrepen dat je proteinepoeder gebruikt om je lichaam te voeden met goede bouwstoffen. Ga nu toch wel erg twijfelen aan het geheel.

en verder
Ken meer mensen die dit doen (collega heeft eerst ''echte programma'' gedaan en nu met alternatieve supplementen, ze merkt geen verschil).


Ik begreep hier uit dat je negatief was over whje.. maar heb inmiddels gezien dat je het ook anders kan lezen.. je had je twijfels erover..

Verder heb ik nooit gezegd dat het helpt tegen reuma..

Maar ik heb wel de link gelegd tussen het je beter voelen toen je begon met whje.. (dat staat hierboven al en jij gaat me hopelijk uitleggen hoe je het dan wel bedoelde)

Verder heb ik het gehad over allergie, maar een beter woord was geweest intolerantie. excuses voor de verwarring..

Wat weet jij van bv. reuma-overgang-maag/darmproblemen enz. Hoe het lichaam hier op reageert, wat daar de beste voeding voor is? Wat als iemand op moet passen met vetten ivm verwijdering galblaas, wat kan wel of niet? Ben je daar ervaringsdeskundig genoeg voor?
Dat leer je echt niet in een cursus voedingsschema''s opstellen, dit was dus alleen voor je zelf.
Weet jij hoe je dat allemaal te behandelen? Dan kun je dus nu als arts verder.


Heb ik gezegd dat ik daar alles vanaf weet?
Ik herhaal het volgende nog maar eens: Ik heb jou aangeboden om eens -zonder bijbedoelingen naar je voedingslijsten te kijken. Niet omdat ik het allemaal zo goed weet maar misschien waren we er samen uitgekomen.. Dat is gewoon aardig bedoelt.. ik weet niet alles maar ben altijd bereid om informatie op te zoeken of het mensen te vragen.
En ik kan je verzekeren dat er geen een begeleidster is die er wel alles vanaf weet.. maar goed ik neem aan dat het cynisch bedoelt is...
Of begrijp ik het weer verkeerd?

Van die candida ben ik idd nooit afgekomen.. Wel tijdelijk minder last gehad (enkele klachten verdwenen) .. maar ik heb het dieet niet vol kunnen houden. Ook zijn de spullen hier niet te krijgen bijvoorbeel zuurdesembrood... En ook daar liep ik tegen aan. Ik ben al jaren aan het worstelen met mijn gezondheid.
Op zich fijn dat jij ondanks je klachten fanatiek kunt sporten. Ik kan nu een eind wandelen maar merk wel dat ik het langzaam op moet bouwen.

O ja (een van de 100 tips die je misschien al wel weet..)
Mijn luie darmen zijn nu beter geworden met psylliumvezels..
3x daags een zakje.
[/i]


Ik moet stoppen er is hier een fles ranja gevallen en je wilt niet weten hoe alles onder zit... zucht steun kreun..

Gesloten