Pagina 5 van 5

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 08 nov 2006 20:21
door sharissa
Ook ik ben slachtoffer vanaf 2003 tot eind juni 2006 was ik klant bij energie direct ben terug gegaan naar Eneco en Eneco heeft voor mij opgezegd, nu kreeg ik in oktober een eind afrekening van €. 1881,-
Zij schreven dit direct van mijn rekening af, ik heb het meteen terug laten boeken, en heb om facturen gevraagd via een aangetekende brief.
Reactie was kijk in uw email. Heb inderdaad facturen ontvangen via email met het verbruik erop, nu heb ik de consumenten bond gebeld en deze zegt doodleuk ja u moet betalen. Ik heb in al die jaren nog nooit een afrekening ontvangen van energie direct stel je voor dat ik pas over 10 jaar op zeg dan kan ik mijn huis verkopen voor de energie rekening. Wie wil mij helpen ik weet echt niet wat ik moet beginnen.
( facturen geven weer wat ik van tot gebruikt heb en betaald.)
Help

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 09 nov 2006 01:55
door Wheely2017
Hallo Charissa,

Als ik jou was dan nam ik een advocaat in de arm. Dit is weer typisch ED. Misschien heb je nog de eindafrekeningen van voorgaande jaren toen je bij die andere leverancier was. Dan kun je de kosten laten vergelijken en ik denk dat je dan je gelijk kunt halen!
Ik wens je veel succes!

Groetjes en sterkte,
Wheely2017

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 03 mei 2007 22:02
door helpendehand
Voor alle klachten kunt u bellen naar:020-5110500

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 03 mei 2007 23:35
door Wheely2017
Hallo.

Geweldig zeg! Ik ben heel blij voor je. Het is en blijft een oplichtersbende die ED. Heb je de nieuwe reclames van hen al gezien? Ik hoop echt dat mensen eerst even op het Radarforum kijken of ze wel met hen in zee moeten gaan! Een gewaarschuwd mens telt voor TWEE!

Veel groetjes van
Wheely2017

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 11 aug 2007 15:32
door robcindy
Ook ik heb grote problemen met Energie direkt.

Om dat wij elke maand andere notas kregen heb ik besloten weer teurg te gaan naar nuon zij hebben contact gelegd met ed en de beeindiging voor elkaar gekregen.
Nuon schijnt daar een brief van te hebben,helaas ik dus niet.
Inmiddels was ik al weer een half jaar tevreden klant van nuon krijg ik opeens een afrekeing a 600,00 van Ed over de periode waarin ik geen klant meer was van ed en dus daar geen gebruik van had !!!
Ik nuon opgebeld en zij zouden voor mij contact leggen met ed aangezien zij de opzeggimng hadden geregeldn.
Ik heb dan ook niet mer gereageerd op de brieven van nitrum justitia in de veronderstelling dat het nu wel geregeld werd door nuon.
Maar niets was minder waar.
In de periode dat wij op vakantie waren hebben zij een rechtzaak aangespannnen op heel korte termijn en ik dus niet in de gelegenheid om te reageren omdat alles binnen twee weken was geregeld bij de rechtbank,dus de zaak was al geweest toen ik terug was en ed had gewonnen en of ik even de 600,00 plus kosten totaal 1200,00 wil bewtalen aan gerechtsdeurwaarder van arkel!!!
Nou ja !!!
hoe moet ik dit nog oplossen ??

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 11 aug 2007 22:48
door wicher
Als ik dit verhaal goed lees lijkt het er sterk op dat Nuon alle bewijzen in handen zou hebben om de uitspraak van de rechter teniet te laten doen.
Ik zou dus Nuon weer contacten en deze zaak (nogmaals) aan hen voorleggen.
Misschien is dit ook een échte uitdaging voor "de medewerker"?????

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 12 aug 2007 09:31
door robcindy
ja, ik ga ook zeker weer nuon benaderen.
dit is toch tegek voor woorden !!!

Dat ed dit zomaar kan doen en het blijkt dus dat ik niet de enige hierin ben !

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 13 aug 2007 11:30
door De medewerker
Beste Robcindy,

Uit uw opmerkingen op dit forum maak ik op dat vragen heeft over uw overstap van Energiedirect naar Nuon.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 14 aug 2007 14:13
door anjella
NOOIT GEEN GEGEVENS HIER DOORGEVEN!!!!
Laat dit a.u.b. een les zijn voor iedereen.

goh het valt me op medewerker je staat bij iedere forum wel een keer vermeld. werk jij voor zoveel "bedrijven".

en succes met ED.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 14 aug 2007 21:57
door wicher
@anjella:

Deze discussie is hier al tientallen malen gevoerd, en telkens blijkt dat het doorgeven van het CONTRACTREKENINGNUMMER (dus géén andere informatie!!) aan "de medewerker" van Nuon geheel zonder risiko is, en bovendien hebben heel veel mensen ervaren dat deze medewerker vaak met de oplossing voor hun problemen komt.
Dus voordat je weer begint te schreeuwen, eerst even rondkijken op dit forum.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 15 aug 2007 08:22
door Ellen76
Ben ik blij dat ik ED van de week telefonisch heb afgepoeierd!! Ze belden of wij ook niet over willen stappen, zouden we erg hoge kortingen krijgen. We zijn al jaren erg tevreden klant van greenchoice, gas en elektriciteit, dat laten we na al die verhalen hier ook maar zo!!

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 15 aug 2007 13:39
door anjella
ik schreeuw niet ik waarschuw alleen, omdat ik dus dmv die medewerker niet ben geholpen maar juist ben opgelicht vandaar.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 15 aug 2007 20:21
door wicher
@ anjella:

In dat geval lijkt het me verstandig om je verhaal hier te plaatsen!!!
O ja, en volgens de netiquette is DIT DUS SCHREEUWEN :wink:

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 16 aug 2007 12:18
door anjella
ok daar heb je gelijk in sorry zal het niet meer doen haha
:lol: :wink:

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 16 aug 2007 12:26
door wicher
Maar waar blijft nou je verhaal over oplichting door "de medewerker"?

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 20 aug 2007 23:54
door wicher
@ Anjella:

Ik zit nog steeds te wachten op je spannende oplichtingsverhaal door "de medewerker"!! Of was dit een loze kreet? Linke soep hoor, beschuldiging van oplichting en daardoor zwartmakerij van iemand die probeert te helpen, zonder de moeite te nemen om je verhaal hard te maken :oops:

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 21 aug 2007 09:41
door anjella
ten eerste is het geen beschuldiging, maar heb ik geen zin om het hier te vertellen en neer te zetten als het ondertussen al is opgelost. en misschien is opgelicht een heel groot woord, maar iig geholpen heeft die medewerker me totaal niet.
waarschijnlijk had ik het er beter niet neer kunnen zetten. maarja gedane zaken nemen geen keer.

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 19 mei 2009 17:12
door A. Pieter
Ik heb ook zeer slechte ervaringen met Energie:direct.
Dit is begonnen toen ik ging overstappen naar een andere energieleverancier.
De eindafrekening die ik ontvangen heb was exorbitant hoog door het feit dat ED onterecht extra kosten hebben berekend.
Ik heb ruim op tijd opgezegd, echter ben ik beboet voor het vroegtijdig overstappen.
Het ergste is dat zij mij een voorschot van de laatste maand (bijna 160 euro) nogmaals in rekening hebben gebracht door een administratieve fout. Alles bij elkaar wordt er nu bijna 200 euro onterecht van mijn rekening afgeschreven.
Ik heb diverse mailtjes naar ED klantenservice gestuurd, maar ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen. Heeft iemand een idee hoe ik door de klantenservice heen kan komen naar een hoger niveau in deze slordige organisatie?

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 19 mei 2009 21:08
door lvu
Goeden avond,

Ook ik krijg net een eindafrekening binnen van energie direct. Of ik even 449,58 euro bij wil betalen. Over 8 maanden tijd.
Mijn situatie alleen wonend, fulltime baan, in bezit van houtkachel die regelmatig aan is. Mijn dag temperatuur staat op 16 graden. Huisje van ongeveer 26o kuib, voorzien van nieuwe kozijnen met dubbelglas, en nieuwe dakisolatie.

het eerste jaar zag mijn rekening er goed uit, tevreden over ed, een jaar klant te zijn ging mijn verbruik in eens omhoog, in een half jaar heb ik zogenaamd het dubbele van een heel jaar lang verbruikt. Vervolgens 8 maanden later bleek dit weer verhoogd te zijn. Mijn voorschot was al aangepast dacht dat alles goed was en nu deze narekening.

Ik ben een maand geleden overgestapt, naar een andere leverancier omdat ik steeds meer moet gaan betalen.. en geen verband zie met iets. situatie is nog gelijk.

Een tijdje geleden toen ik in eens zoveel moest gaan betalen ben ik ook achter een gaslek gekomen. Heb daar meteen werk van gemaakt, was ook zo, maar die bleek voor de meter te zijn. Dus geen reden voor duurdere afschriften.

Ik snap er werkelijk niets van.. Ben in iedergeval blij dat ik bij energie direct weg ga, al kost het wel 40 euro voor de afsluiting! :cry:

Re: Energie Direct en ANGO

Geplaatst: 24 jun 2009 14:13
door Casiman
Ongeveer 5 jaar geleden heb ik me laten verlijden om energie direct te nemen(dmv telefonische werving), eerst krijg je valse voorlichting zoals 'alles blijft hetzelfde' en laten ze uiteraard de vervelende dingen achterwege, zoals dubbele rekeningen (rekeningen van degene die de leidingen heeft en energie direct), zeer slecht bereikbaarheid, geen service, hoge kosten van bellen en extra kosten op rekeningen en rekeningen die niet kloppen(eindafrekening). Dan vervolgens is er een keer een automatische afschrijving afgeketst en zonder herhaling direct(vandaar de naam waarsch.) €15 extra kosten!! bereikbaar zijn/waren ze heeeel slecht en toen ik een telefoonnummer had bleek dat ze €1 per minuut vroegen om vervolgens voor dat bedrag heel onbeschoft te woord gestaan te worden, en als het gesprek te moeilijk werd gooide men gewoon de hoorn erop waardoor je vervolgens weer 10 min in de wacht moet staan(lees voor €10) en dan krijg je de mededeling 'we zijn bedrijf de via het internet werkt'dus mailen en niet bellen(ook niet van te voren gemeld!)
Dan opzeggen..kon/kan natuurlijk alleen maar via internet (wat als er mensen zijn die geen internet gebruiken zoals sommige ouderen??) En toen volgde er maandenlange discussie over de eindafrekening die niet klopte natuurlijk! en na nog enkele malen voor 1€ per minuut 'geestelijk mishandeld' te worden en na menige emails, uiteindelijk afgesloten...zucht... en toen was alles weer gewoon!